• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עוד לחש חדש- רמת עוצמה

forte

פונדקאי ותיק
לעזעזל למה 'קסמים אקזוטיים ומוזרים' שקע!

בחינת עוצמה
חיזוי
דרגה: מכשף/אשף 4, כוהן 4
רכיבים: ק, ת, מ
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: קרוב(7.5 מטר+1.5 מטר/דרגת מטיל)
מטרה: יצור אחד/סיבוב בטווח
משך: דקה/דרגת מטיל
הצלה: לא
התנגדות לחשים: כן
תיאור:
מטיל הלחש מתרכז ומביט במטרה אחת בטווח ורואה דרך עיניו מה רמת העוצמה, החיים והכמות שלה. ללחש זה שתי גרסאות. על המטיל בעת הטלת הלחש לבחור איזו מהגרסאות הוא רוצה להשתמש:
רמת עוצמה: מטיל הלחש מסתכל במטרה ואור שרק הוא מסוגל לראות מקיף את המטרה. ע"פ רמת עוצמת האור וסוגו היא יכולה לקבוע ק"פ יש למטרה-
לבן- המטרה מתה, ולא כמה. מטרה שמתה מדרגות שליליות או שמתה ולא כמה לתחיה תראה לבנה לגמרי ולמעשה כמעת שקופה.
צהבהב לבן- המטרה בקושי זוהרת באור קלוש בהיר. למטרה יש 1-3 ק"פ.
צהוב- המטרה זוהרת קלות בצבע צהוב. למטרה 4-6 ק"פ.
צהוב ירוק(ירוק בהיר)- המטרה זוהרת באור בהיר ירקרק וברור. למטרה 7-9 ק"פ.
ירוק- המטרה זוהרת באור צהוב חזק. בעת שהדמות מסתכלת על המטרה היא רואה את סביבתה בדומא ללחש אור(אך בצבע ירוק משונה). למטרה 10-12 ק"פ.
ירוק בוהק- המטרה זוהרת באור צהוב חזק ומעת מסנוור. למטיל רואה את סביבתה של המטרה כאילו הוטל על האזור אור יום(אך בצבע ירוק). למטרה 12-14.
חום: הדמות שופעת בעוצמה ומה שמסביבה נראה מעין חום משונה. כל האזור בטווח 1.5 מטר סביבה נראה למטיל כאילו הוא תחת חשכה. למטרה 15-17 ק"פ.
שחור: ראיתה של הדמות כמעת עובדת כשהיא שוקעת בשחור העוצמתי של המטרה. כל האזור שמסביב למטרה הוא כאילו הוטל הלחש חשכה. למטרה 18-20 ק"פ.
שחור אמיתי, לוע פעור- הדמות מחויבת בהצלת קשיחות (ד"ק 20+כמות הק"פ של המטרה) או שהיא מתעוורת תחת החושך הבולע אותה. למטרה יש כמות ק"פ אגדי(מעל 20).
סוג עוצמה: המטרה חשה כמה המטרה מנסה להיות קשוחה.
אור חצי שקוף- למטרה יש ק"פ של ק4.
אור בהיר- למטרה יש ק"פ של ק6.
אור זוהר- למטרה יש ק"פ של ק8.
אור לבן- למטרה יש ק"פ ק10.
מחסה לבן של אור- למטרה יש ק"פ ק12.
אם למטרה יש ריבוי מקצועות(אפילו של רמה אחת במקצוע ו8 באחר) אז לוקחים את הממוצע ק"פ.
לדוגמא לוחם אשף יהיה בעל ק"פ ק7(לא הגיוני כמובן אבל זה מה שהוא יראה). לברברי סייר יהיה ק"פ ק10 ולטרובדור דרואיד יהיה ק"פ ק7.
-----------------------
הלחש יעיל כדי להבין נגד איזו רמת עוצמה הדמויות מתמודדות, מה היכולת של אויבהם וכו'.
ניתן לדעת בעזרת הלחש אם כדי לברוח מהרוח רפאים או לא, אם האציל הזה הוא ערפד במסווה(מה זאת אומרת לאציל יש ק"פ ק12???) וכו'.
מוקד: שרביט מיוחד עם יכולת מדידה מכסף בשובי של 50 מ"ז לפחות איתו יש להצביע(בסתר או במכוון) על המטרה.
 
נה, מפורט מדי. היה איזה מקצוע עם יכולת הערכת עוצמת היריב, לא זוכר איך זה הלך שם. בכל מקרה, אני חושב שכדאי לעשות משהו יותר קרוב לגילוי קסם:
ד"א 1 או פחות - רמת עוצמה זניחה
ד"א 2-5 - רמת עוצמה חלשה
ד"א 6-10 - רמת עוצמה בינונית
ד"א 11-15 - רמת עוצמה גבוהה
ד"א 16-20 - רמת עוצמה גבוהה מאוד
ד"א 21+ - רמת עוצמה מטורפת!!1
אלים - בום טראח המטיל מתעוור ונכנס להלם למשך 2ק4 סיבובים!@1@#%^!!!!111 (בצחוק, כמובן)

ככה הרבה יותר נוח לקבוע את עוצמת היצור ולראות האם הוא בד"א המתאים כנגד דרגת הדמויות.
או לחלופין, אפשר לחשב את זה לפי רמת העוצמה של היצור ביחס אל רמת העוצמה של הדמות (אותו ד"א יהיה שווה כוח, הבדל של 1-3 ד"א יהיה חזק/חלש, הבדל של 4-6 בד"א יהיה חזק/חלש מאוד וכו').
 
וואו. הלחש הזה כל כך חיוני ומיותר בו זמנית. מצד אחד זה מקל על הרבה כאב ראש. מצד שני- אני חושב שאשף לא ילמד את הלחש הזה בעליית רמה.


המוח שלי עדיין מנסה להתרגל לכמה שהלחש הזה מהפכני! כל קבוצה תדע לברוח ברגע הנכון!

לחש מזניב ביותר!
 
מצטער להרוס את הבועה- לא אהבתי את הלחש. הלחש ממש- אבל ממש- מתעלם מהפן של הדמויות ומתרכז אך ורק בפן של השחקנים.

מעבר לכך, גם במונחים הגיוניים אין ללחש משמעות: יש כאן ניסיון להשתמש בגורם טכני חוץ-משחקי ולהכיל אותו על עולם המשחק, מבלי להבין שהמושגים הטכניים של השחקנים לא נועדו להוות תחליף אמיתי למציאות אלא רק גורמי עזר למי שמשחק במשחק דמיוני.
ואני אסביר בעברית: אין ק"פ בעולם הפנטזיה! מדוע שיצור כלשהו יוגדר במונחים של "חזק" "עוצמתי" וכו', ע"י הק"פ שלו?! ומה אם יש לו 2 נק"פ אבל הוא מסוגל להטיל משאלה 3 פעמים ביום? האם הוא לא חזק יותר ממישהו שיש לו 20 ק"פ אבל הוא חסר יכולת לזוז, לראות, לשמוע ולתקוף?

אקיצר: ניסית כאן לעשות לחש שמשמש את השחקן כדי שיידע מה שה"מ הציב מולו.
זה כמו שאני אצור לחש שמגלה מה התוסף להצלת הקשיחות של היריב או לחש שמגלה כמה נק"ן מעניקה המפלצת אם אני אחסל אותה.

זהו לחש מיותר, לדעתי.
 
בארני אמר/ה:
זהו לחש מיותר, לדעתי.

אה כן!? ואתה דינוזאור סגול!!!


ברצינות: הלחש הזה חוסך כאבי ראש לשה"מ כשהחבורה מתה בגלל טעות זיהוי!

עם קצת פלאף הלחש הזה ישתלב בצורה מזניבה ביותר במשחק! לדוגמה

האשף ארכידלפיסיניוס (מה? הייתי חייב!) התקרב ליצור הקטן מהשיחים. הוא התכונן לחנוק את הקטנטן כשהוא נזכר בכישוף עתיק, שייתכן שיעזור להפחיד את היצור בעזרת קצת אורות בוהקים ואז הוא יברח וארכידלפיסיניוס לא יצטרך ללכלך את ידיו. הוא כבר הטיל את הכישוף כשדמיין כמה היצור יבהל מהאורות, כשהילה חזקה של אור שחור עטפה את היצור הקטן...
 
האשף ארכידלפיסיניוס (מה? הייתי חייב!) התקרב ליצור הקטן מהשיחים. הוא התכונן לחנוק את הקטנטן כשהוא נזכר בכישוף עתיק, שייתכן שיעזור להפחיד את היצור בעזרת קצת אורות בוהקים ואז הוא יברח וארכידלפיסיניוס לא יצטרך ללכלך את ידיו. הוא כבר הטיל את הכישוף כשדמיין כמה היצור יבהל מהאורות, כשהילה חזקה של אור שחור עטפה את היצור הקטן...

spoooky. :eek:rccooldark:
 
אני דווקא נוטה להסכים עם בארני. הקסם הזה הוא מאוד טכני, ובאמת שאין לו מקום בהרפתקאה אמיתית. הקסם הזה לוקח את גלגולי הידע(המיומנות הכי חשובה לדעתי חוץ מזיהוי ושמיעה לקבוצה) וזורק אותם מהחלון. זה קסם טכני מדי, שיותר מדי נועד בשביל השחקן ולא בשביל הדמות שלו. זה אולי הופך אותו ליעיל, אבל זה מרחיק אותו מלהיות אמיתי.
 
נראה נחמד.
לא אשתמש.
הבעיה היא שכמו כל לחש חיזוי, צריך להיזהר איתו, בעיה נוספת היא, שזה לא ממש יעזור לי לגלות שלטאראסק יש 1000 נק"פ אם עד שאני מטיל את הלחש אני כבר עמוק בקיבה שלו.
במקום זה אני מעדיף לתת לשחקנים שלי לבדוק חוכמה,( ד"ק=ד"א של היריב), ולפי התוצאה לגלות להם פרטים.
 
lahav אמר/ה:
נראה נחמד.
לא אשתמש.
הבעיה היא שכמו כל לחש חיזוי, צריך להיזהר איתו, בעיה נוספת היא, שזה לא ממש יעזור לי לגלות שלטאראסק יש 1000 נק"פ אם עד שאני מטיל את הלחש אני כבר עמוק בקיבה שלו.
במקום זה אני מעדיף לתת לשחקנים שלי לבדוק חוכמה,( ד"ק=ד"א של היריב), ולפי התוצאה לגלות להם פרטים.

זה הולך 10 + ק"פ(בסיסי) לתכונות יכולות מיוחדות יכולות מיוחדות וכ'ו.
או 10 + ק"פ (נוכחי) בשביל חולשה אחת של המפלצת.
כמובן שכל פעם זה משהו אחד, וזה מתבסס על המיומנות ידע.
 
וואי וואי וואי!!!

1. אכן הלחש הוא דיי לשחקנים אבל כמו שאתם יכולים לראות הוספתי לו כמה פיסקאות פלאפ(רמת זוהר וכל הקשקושים).
2. גילוי קסם עושא בול אותו דבר רק לדרג לחש. ועד עכשיו לא שמעתי מישהו אומר "אני מרגיש כאן הילה של לחש דרג 5 דרגמת מטיל 10!".

הלחש נחמד מאוד, מסובך ולא שימושי
איפה אתה חיי??? הלחש הזה הוא מאוד מאוד שימושי, והדבר האחרון שהוא זה מסובך. בנטו יכולתי לומר במקום הטבלה "הוא יכול לגלות כמה ק"פ יש ליריב שלו" או "איזה קובית פגיע משמש היריב שלו לק"פ".

forte

עריכה: מה ציפיתה, היצור הוא אגדי(ד"ק 41 למטרות אגדיות זה לא כזה גבוהה...).
 
הד"ק 40 לא מפריע, כי אנחנו לא מסכימים עם המהות של הקסם.

1. פלאפ לא עוזר לזה, הבעיה הגדולה היא שלא חשבת על העולם משחק כשייצרת את הקסם הזה, אלא חשבת על מה אתה היית צריך בתור שחקן. זה קסם טכני.
2. גם גילוי קסם הוא די טכני, אני תמיד הייתי בעד לפשט אותו להאם זה קסום או לא, ושאפשר לשים מלכודות נגד ראיית קסם שמעוורות, אבל בלי כל העניין של דרג לחש ומטיל.
 
Icedrum אמר/ה:
הד"ק 40 לא מפריע, כי אנחנו לא מסכימים עם המהות של הקסם.

1. פלאפ לא עוזר לזה, הבעיה הגדולה היא שלא חשבת על העולם משחק כשייצרת את הקסם הזה, אלא חשבת על מה אתה היית צריך בתור שחקן. זה קסם טכני.
2. גם גילוי קסם הוא די טכני, אני תמיד הייתי בעד לפשט אותו להאם זה קסום או לא, ושאפשר לשים מלכודות נגד ראיית קסם שמעוורות, אבל בלי כל העניין של דרג לחש ומטיל.
1. על מה אתה מדבר? תשמע חביבי אני לא מהחבובים שבונים לחשים לדמויות שלהם. אם אתה מתענין אני משחק שני אשפים- האחד עם מסורת אסורה חיזוי והשני סתם לא נוגע בלחשי חיזוי. והשאר אינם מטילי לחשים.
2. דווקא כן חשבתי היטב על עולם המשחק. הילות של רמת חיים וכמה יצור חזק הן דבר אשר קיים בהמוני דרכים עקיפות. הכל מגילוי קסם ועד לכד קסם שעושא בדיוק אותו דבר ויותר(הוא מאפשר לך לראות כמה ק"פ יש ליצור וגם מאפשר לך לחדור אליו).
3. אתה מודע לעובדה שבקסם יש כזה דבר דיוק? גם גילוי קסם לא אומר לך מה הדרג ומה דרגת ההטלה אלה מה רמת העוצמה, באופן יותר כללי(כמו הלחש בערך)[האם הלחש הוא מדרג 1-3, 4-6, 7-9 ויותר מזה].

forte
 
Ogmios אמר/ה:
אם כבר מדדים פיקטיביים, לא יותר הגיוני מבחינה פלאפית שהלחש הזה יפעל מול ד"א ולא על קב"פ?
ממש לא!(עריכה]/b]: כתבתי "לו" בטעות...)
כי הלחש לא באמת יכול לחשב את כל היכולות, התה"ב ושאר הדברים.

ק"פ נראה לי יותר מתאים.
 
PeskyTiger אמר/ה:
forte , את האמת: ראית dragon ball z כשרשמת את הלחש? :)
לא.
מה זה בכלל?

רגע... נראה לי שאני זוכר משהו מלפני 5 שנים או משהו. אני זוכר נראה לי משהו על שבע כדורים שאם מחברים אותם ניתן להביע משאלה או משהו. על זה אתה מדבר? ומה הקשר?
 
חזרה
Top