forte
פונדקאי ותיק
לעזעזל למה 'קסמים אקזוטיים ומוזרים' שקע!
בחינת עוצמה
חיזוי
דרגה: מכשף/אשף 4, כוהן 4
רכיבים: ק, ת, מ
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: קרוב(7.5 מטר+1.5 מטר/דרגת מטיל)
מטרה: יצור אחד/סיבוב בטווח
משך: דקה/דרגת מטיל
הצלה: לא
התנגדות לחשים: כן
תיאור:
מטיל הלחש מתרכז ומביט במטרה אחת בטווח ורואה דרך עיניו מה רמת העוצמה, החיים והכמות שלה. ללחש זה שתי גרסאות. על המטיל בעת הטלת הלחש לבחור איזו מהגרסאות הוא רוצה להשתמש:
רמת עוצמה: מטיל הלחש מסתכל במטרה ואור שרק הוא מסוגל לראות מקיף את המטרה. ע"פ רמת עוצמת האור וסוגו היא יכולה לקבוע ק"פ יש למטרה-
לבן- המטרה מתה, ולא כמה. מטרה שמתה מדרגות שליליות או שמתה ולא כמה לתחיה תראה לבנה לגמרי ולמעשה כמעת שקופה.
צהבהב לבן- המטרה בקושי זוהרת באור קלוש בהיר. למטרה יש 1-3 ק"פ.
צהוב- המטרה זוהרת קלות בצבע צהוב. למטרה 4-6 ק"פ.
צהוב ירוק(ירוק בהיר)- המטרה זוהרת באור בהיר ירקרק וברור. למטרה 7-9 ק"פ.
ירוק- המטרה זוהרת באור צהוב חזק. בעת שהדמות מסתכלת על המטרה היא רואה את סביבתה בדומא ללחש אור(אך בצבע ירוק משונה). למטרה 10-12 ק"פ.
ירוק בוהק- המטרה זוהרת באור צהוב חזק ומעת מסנוור. למטיל רואה את סביבתה של המטרה כאילו הוטל על האזור אור יום(אך בצבע ירוק). למטרה 12-14.
חום: הדמות שופעת בעוצמה ומה שמסביבה נראה מעין חום משונה. כל האזור בטווח 1.5 מטר סביבה נראה למטיל כאילו הוא תחת חשכה. למטרה 15-17 ק"פ.
שחור: ראיתה של הדמות כמעת עובדת כשהיא שוקעת בשחור העוצמתי של המטרה. כל האזור שמסביב למטרה הוא כאילו הוטל הלחש חשכה. למטרה 18-20 ק"פ.
שחור אמיתי, לוע פעור- הדמות מחויבת בהצלת קשיחות (ד"ק 20+כמות הק"פ של המטרה) או שהיא מתעוורת תחת החושך הבולע אותה. למטרה יש כמות ק"פ אגדי(מעל 20).
סוג עוצמה: המטרה חשה כמה המטרה מנסה להיות קשוחה.
אור חצי שקוף- למטרה יש ק"פ של ק4.
אור בהיר- למטרה יש ק"פ של ק6.
אור זוהר- למטרה יש ק"פ של ק8.
אור לבן- למטרה יש ק"פ ק10.
מחסה לבן של אור- למטרה יש ק"פ ק12.
אם למטרה יש ריבוי מקצועות(אפילו של רמה אחת במקצוע ו8 באחר) אז לוקחים את הממוצע ק"פ.
לדוגמא לוחם אשף יהיה בעל ק"פ ק7(לא הגיוני כמובן אבל זה מה שהוא יראה). לברברי סייר יהיה ק"פ ק10 ולטרובדור דרואיד יהיה ק"פ ק7.
-----------------------
הלחש יעיל כדי להבין נגד איזו רמת עוצמה הדמויות מתמודדות, מה היכולת של אויבהם וכו'.
ניתן לדעת בעזרת הלחש אם כדי לברוח מהרוח רפאים או לא, אם האציל הזה הוא ערפד במסווה(מה זאת אומרת לאציל יש ק"פ ק12???) וכו'.
מוקד: שרביט מיוחד עם יכולת מדידה מכסף בשובי של 50 מ"ז לפחות איתו יש להצביע(בסתר או במכוון) על המטרה.
בחינת עוצמה
חיזוי
דרגה: מכשף/אשף 4, כוהן 4
רכיבים: ק, ת, מ
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: קרוב(7.5 מטר+1.5 מטר/דרגת מטיל)
מטרה: יצור אחד/סיבוב בטווח
משך: דקה/דרגת מטיל
הצלה: לא
התנגדות לחשים: כן
תיאור:
מטיל הלחש מתרכז ומביט במטרה אחת בטווח ורואה דרך עיניו מה רמת העוצמה, החיים והכמות שלה. ללחש זה שתי גרסאות. על המטיל בעת הטלת הלחש לבחור איזו מהגרסאות הוא רוצה להשתמש:
רמת עוצמה: מטיל הלחש מסתכל במטרה ואור שרק הוא מסוגל לראות מקיף את המטרה. ע"פ רמת עוצמת האור וסוגו היא יכולה לקבוע ק"פ יש למטרה-
לבן- המטרה מתה, ולא כמה. מטרה שמתה מדרגות שליליות או שמתה ולא כמה לתחיה תראה לבנה לגמרי ולמעשה כמעת שקופה.
צהבהב לבן- המטרה בקושי זוהרת באור קלוש בהיר. למטרה יש 1-3 ק"פ.
צהוב- המטרה זוהרת קלות בצבע צהוב. למטרה 4-6 ק"פ.
צהוב ירוק(ירוק בהיר)- המטרה זוהרת באור בהיר ירקרק וברור. למטרה 7-9 ק"פ.
ירוק- המטרה זוהרת באור צהוב חזק. בעת שהדמות מסתכלת על המטרה היא רואה את סביבתה בדומא ללחש אור(אך בצבע ירוק משונה). למטרה 10-12 ק"פ.
ירוק בוהק- המטרה זוהרת באור צהוב חזק ומעת מסנוור. למטיל רואה את סביבתה של המטרה כאילו הוטל על האזור אור יום(אך בצבע ירוק). למטרה 12-14.
חום: הדמות שופעת בעוצמה ומה שמסביבה נראה מעין חום משונה. כל האזור בטווח 1.5 מטר סביבה נראה למטיל כאילו הוא תחת חשכה. למטרה 15-17 ק"פ.
שחור: ראיתה של הדמות כמעת עובדת כשהיא שוקעת בשחור העוצמתי של המטרה. כל האזור שמסביב למטרה הוא כאילו הוטל הלחש חשכה. למטרה 18-20 ק"פ.
שחור אמיתי, לוע פעור- הדמות מחויבת בהצלת קשיחות (ד"ק 20+כמות הק"פ של המטרה) או שהיא מתעוורת תחת החושך הבולע אותה. למטרה יש כמות ק"פ אגדי(מעל 20).
סוג עוצמה: המטרה חשה כמה המטרה מנסה להיות קשוחה.
אור חצי שקוף- למטרה יש ק"פ של ק4.
אור בהיר- למטרה יש ק"פ של ק6.
אור זוהר- למטרה יש ק"פ של ק8.
אור לבן- למטרה יש ק"פ ק10.
מחסה לבן של אור- למטרה יש ק"פ ק12.
אם למטרה יש ריבוי מקצועות(אפילו של רמה אחת במקצוע ו8 באחר) אז לוקחים את הממוצע ק"פ.
לדוגמא לוחם אשף יהיה בעל ק"פ ק7(לא הגיוני כמובן אבל זה מה שהוא יראה). לברברי סייר יהיה ק"פ ק10 ולטרובדור דרואיד יהיה ק"פ ק7.
-----------------------
הלחש יעיל כדי להבין נגד איזו רמת עוצמה הדמויות מתמודדות, מה היכולת של אויבהם וכו'.
ניתן לדעת בעזרת הלחש אם כדי לברוח מהרוח רפאים או לא, אם האציל הזה הוא ערפד במסווה(מה זאת אומרת לאציל יש ק"פ ק12???) וכו'.
מוקד: שרביט מיוחד עם יכולת מדידה מכסף בשובי של 50 מ"ז לפחות איתו יש להצביע(בסתר או במכוון) על המטרה.