• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חיים ומוות פרק 3 - כובל הנשמות

עכשיו תורי לפרסם :mrgreen: . אני רוצה לציין כי מבין חמשת מקצועות היוקרה שעשינו כובל הנשמות הוא אחד מבין שלושת הגדולים והמגניבים (השניים האחרים גם מצויינים כפי שכבר נוכחתם לדעת). כובל הנשמות הוא המתאים ביותר לשחקנים מבין חמשת המקצועות, אפשר לומר שהוא גרסה שונה מעט של מקצוע היוקרה "מזמין".

שימו לב:
יש כאן כמה התייחסויות ל"תבנית הרוח". התבנית הזו נלקחה מדוגמית התוכן של Ghostwalk, אבל מאחר והאתר של וויזארדס נפל, אי אפשר כרגע להכנס לקישור שלה. כנראה שהנרוביאן יוסיף את המידע על התבנית בהודעה נוספת.

התבנית הזו (מתאם דרגה 1+ בסך הכל) הופכת יצור לחוצן, ומאפשרת לו להפוך ללא-גשמי ולקחת כשרונות שמעניקים לו כוחות רפאים (דיבוק, טלקינזיס, נזק תכונה).





כובל הנשמות:
"...ממעמקי ארצות המתים, מתוך החושך והערפל, מעינויי הנצח ומהמושב השמימי... בואו, בואו אליי אחים, אבות, ואויבים כאחד, כי אני הוא הכובל..."

- אנפראטוס זט'קוליון, מנפיש מתים.

משחר הימים קראו בני התמותה תיגר על המוות בניסיון נואש לרפות את אחיזתו בהם או להדוף את השפעתו. אותם בני תמותה מצאו במוות יריב עיקש ואכזרי: רובם מצאו את מותם, בעוד שחלקם נכנעו למוות והצטרפו לשורותיו. מעטים, יחידי סגולה, קראו תיגר על המוות ומשלו בו. אלו הם כובלי הנשמות. כובלי הנשמות הינם אלו שרתמו את כוחו של המוות לתועלתם, הם אינם בורחים מן המוות אלא מקבלים אותו ומשתמשים בו, כובלי הנשמות אינם מחפשים לעצמם חיי נצח- הם חושקים בעוצמה. כובלי הנשמות דוגלים בגישה כי המוות מהווה התנתקות מלאה מעולם החיים, מעבר מקיום מוחשי וחומרי לקיום אחר, קיום ששום בן תמותה אינו מסוגל להבין; כובל הנשמות רואה ביצורים כגון רוחות, צללים, רפאים את התגלמותו של המוות, תמצית טהורה של צורת קיום שהיא ההפך המוחלט מן החיים. באמצעות אותן הנשמות רותם לשירותו כובל הנשמות את כוחו של המוות.

דרישות:
על מנת לקחת דרגות במקצוע היוקרה "כובל נשמות", על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
מיומנויות: איום או דיפלומטיה 11 רמות; וכן ידע (דת) 5 רמות, ידע (היסטוריה) 4 רמות, ידע (המישורים) 5 רמות, ידע (מאגי) 4 רמות.
כשרון: רצון ברזל.
לחשים: היכולת להטיל כבילה מישורית פחותה או בן ברית מישורי פחות, וכן הנפשת מתים, כלחשים או יכולות דמויות לחש.


ק"פ: ק6
מיומנויות מקצוע: איום, דיפלומטיה, ידע (היסטוריה), ידע (המישורים), ידע (מאגי), ידע (דת), מלאכה (כלשהי), משלח יד (כלשהו), ריכוז, תורת הלחשים.
נקודות מיומנות לדרגה: 4+ מתאם תבונה.

קוד:
דרגה	תה"ב	קשיחות ותגובה	רצון	מיוחד
1	    0+	       0+	       2+	שפת המוות, זיהוי נשמות, קריאה לרוחות, סילוק נשמות, 1+ לדרגת מטיל לחשים
2	    1+	       0+	       3+	מגע הרפא (1ק4), חותם נשמה, 1+ לדרגת מטיל לחשים
3	    2+	       1+	       3+	צורת רוח 1\ליום, מתת השיתוף, הנחייה	
4	    3+	       1+	       4+	משואת ערפילים, 1+ לדרגת מטיל לחשים
5	    3+	       1+	       4+	מגע הרפא (1ק6), מתת ההנפשה, 1+ לדרגת מטיל לחשים
6	    4+	       2+	       5+	צורת רוח 2\ליום, אורח נפשי	
7	    5+	       2+	       5+	קריעת נשמה, 1+ לדרגת מטיל לחשים
8	    6+	       2+	       6+	מגע הרפא (1ק8), מתת הדיבוק, 1+ לדרגת מטיל לחשים
9	    6+	       3+	       6+	צורת רוח 3\ליום, כבילת נשמה	
10	   7+	       3+	       7+	צלמוות, אבק מהות, 1+ לדרגת מטיל לחשים

מאפייני מקצוע:
כובל הנשמות זוכה במאפייני המקצוע הבאים:

שליטה בנשקים ובשריונות: כובל הנשמות אינו זוכה לשליטה בכלי נשק ובשריונות נוספים.

שפת המוות (ע"ט): כובל נשמות ניכן ביכולת תקשור על טבעית עם אל-מתים. הוא מושפע באופן מתמשך מהלחש לשונות, אלא שהלחש מאפשר לו רק להבין ולתקשר עם יצורים מהסוג אל-מת.

זיהוי נשמות (ע"ט): כובל הנשמות לומד לזהות את נוכחות הרפאים המצויה סביבו. הוא מסוגל לחדור במחשבתו לתוך המישור האתרי ומישור הצל, למשש את חומר האקטופלסמה, ולחוש בעקבות שמותיר המוות אחריו, בכל אשר יפנה.
פעולת זיהוי נשמות היא זהה בכל מובן לבדיקת חיפוש, מלבד ההבדלים הבאים- ראשית, כובל הנשמות אינו מחפש סימנים פיזיים, אלא שרידים רוחניים. הוא מגלגל בדיקת ריכוז במקום בדיקת חיפוש.
שנית, אם התרחש מקרה מוות במקום לפני מספר ימים שאינו גדול מתוצאת הבדיקה, כובל הנשמות יודע מתי הוא התרחש (כולל שעה ביום), מה היה גזעו של היצור המת, מה היה גורם המוות (זקנה, מחלה או רעל, סיבה קסומה, נזק פיזי). אם המוות נגרם מנזק פיזי או סיבה קסומה, והחפץ שגרם לכך נמצא במקום שכובל הנשמות בודק, הוא יודע לקשר בין החפץ למוות. לבסוף, כובל הנשמות יודע האם היצור המת עודנו מת, אל-מת, התגלגל מחדש, או הוחזר לחיים (אם היצור הונפש כאל-מת חסר תבונה, כובל הנשמות מזהה את מצבו כ"מת"), וכן לאיזה מישור חיצוני אמורה הנשמה להגיע.
בנוסף, אם היצור המת זוהה כ"עודנו מת" או כ"אל-מת", כובל הנשמות רשאי לקרוא לו, תוך שימוש ביכולת הקריאה לרוחות שלו.
עבור יכולת זו, ליץ' נחשב כיצור חי.

קריאה לרוחות (י"ד): כאשר הוא מטיל את אחד מלחשי בן ברית מישורי או כבילה מישורית, כובל הנשמות רשאי לאחוז בנשמות המתים ולהביאן אליו.
במקום לקרוא ליסודן או לחוצן, כובל הנשמות קורא ליצור אל-מת (זה חייב להיות אל-מת ספציפי שהוא מכיר או זיהה בזיהוי נשמות) או לנשמה מהמישורים החיצוניים (זה חייב להיות יצור שכובל הנשמות מכיר או זיהה בזיהוי הנשמות כ"עודנו מת"). אם מדובר ביצור ש"עודנו מת" (או שהונפש כאל-מת חסר תבונה ולכן נשמתו עודנה חופשית), הוא מופיע כאשר הוא נושא את תבנית הרוח ( http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/iw/20030615b ). אם היצור קיים כעת כאל-מת תבוני, הוא מופיע בצורת האל-מת שלו.
אם ליצור יש יותר ק"פ משהלחש מאפשר לזמן, הלחש נכשל. בנוסף, לא ניתן לקרוא לאל-מת במקום שבו הוא חסר כוח או פגיע (לדוגמא, לא ניתן לקרוא לרפא או לערפד במקום החשוף לאור השמש).
עבור השפעה זו, ליץ' נחשב כיצור חי.


מומלץ שהשה"ם יעקוב אחרי רשימת הרוחות שכובל הנשמות למד לקרוא להן. כל רוח היא דב"ש לכל דבר, עם תכונות ורצונות משלה. אל-מתים תבוניים עשויים גם להתחזק עם הזמן, דבר שמוסיף לריאליסטיות של המצב- וגם יכול לשמש כהפתעה לא נעימה לכובל הנשמות, שפתאום לא מצליח לזמן רוח מוכרת, או גרוע מכך- מגלה שאחד מהאל-מתים המוכרים לו נעשה חזק מספיק כדי לחסל אותו כשהוא מזומן בידי כבילה מישורית.


סילוק נשמות (ע"ט): כמטיל לחשים שיודע לזמן רוחות, כובל הנשמות צריך לדעת גם לסלק אותן. כפעולת סיבוב מלא לרצונו, הוא רשאי לגעת ביצור או חפץ אחוז-דיבוק, תוך שהוא מנסה לסלק את האל-מת, החוצן או מטיל הלחשים (הנעזר בכד קסם או השפעה דומה) מתוך החפץ או היצור. הוא מבצע בדיקת כריזמה. בדוק בטבלת הגירוש (גירוש אל-מתים, בספר לשחקן) מהו הק"פ המקסימלי עליו הבדיקה יכולה להשפיע (החלף את "דרגת כהן" ב"דרגת מטיל"). אם התוצאה שווה או גבוהה מק"פ היצור שמפעיל את הדיבוק, הוא מסולק למישור האתרי (או חזרה לחפץ המשמש כמוקד כד הקסם). בכל מקרה, הוא אינו רשאי להיכנס שוב בחפץ או ביצור למשך 24 שעות.
אם ברשותו של כובל הנשמות יכולת זהה או דומה ממקור אחר, הוא זוכה בתוסף 2+ לבדיקת הכריזמה בעת ביצוע הסילוק.

מגע הרפא (ע"ט): בדרגתו השנייה, כובל הנשמות לומד לגעת ברוחות חסרות הממשות, כמו גם להשתמש בכוחן כדי לפגוע ביצורים המוחשיים. התקפות המגע שלו גורמות 1ק4 נקודות נזק. החל מדרגתו החמישית, הנזק גדל ל-1ק6, ובדרגתו השמינית ל-1ק8. הוא רשאי להוסיף את הנזק הזה להתקפותיו ללא-נשק, התקפותיו הטבעיות, והתקפות המגע שברשותו (כולל לחשי מגע). זהו לא נזק פיזי, כי אם השפעה קסומה לחלוטין, בדומה לנזק אנרגיה.
התקפת מגע זו משפיעה באופן מלא גם על יצורים לא גשמיים, אך אינה מאפשרת לכובל הנשמות להכשיל, לפרוק או להיכנס להאבקות עם יצור לא גשמי. כובל הנשמות רשאי לבחור לגרום נזק הכנעה בעזרת התקפה זו.

חותם נשמה (י"ד): החל מדרגתו השנייה, כובל הנשמות זוכה בתוסף השווה למחצית דרגתו עבור כל בדיקה שנועדה להגן עליו מפני דיבוק, כד קסם, או השפעה דומה, וכן מפני השפעות תודעה וכפייה.

מתת השיתוף (י"ד): החל מדרגתו השלישית, כובל הנשמות לומד להעניק לנשמות שהוא מזמן כוחות יוצאי דופן. בעת שהוא מטיל את אחד מלחשי כבילה מישורית או בעל ברית מישורי וקורא לרוחות, הוא רשאי להעניק ליצור שנקרא את היכולת העל-טבעית להיכנס כדיבוק בכובל הנשמות בלבד. היצור זוכה ביכולת להיכנס אל כובל הנשמות, ולקחת את התפקיד של רוכב, בעל ברית, אויב, שליט או לוחש (ראה את Eberron Campaign Setting, Fiendish Codex I או Fiend Folio עבור החוקים של דיבוק שטני. היצור שכובל הנשמות קרא לו משתמש באותם החוקים בדיוק).
אם אין לכם גישה לחוקי הדיבוק, השתמשו בשיטה הבאה: היצור נכנס לתוך הכובל. כפעולת סיבוב מלא אחת לשעה, הוא רשאי להפעיל עליו שלטון במפלצת או קללה בדרגת מטיל השווה לק"פ שלו. הד"ק להצלה הוא 10 +חצי ק"פ היצור +מתאם הכריזמה שלו, וההשפעה נמשכת עד שהיצור מבטל אותה, עוזב את הכובל, או עד שעוברת יממה אחת. בנוסף, הוא רשאי להוסיף את מתאם אחת התכונות שלו כתוסף העצמה לתכונה המתאימה של הכובל. היצור והכובל מסוגלים לתקשר בצורה מחשבתית זה עם זה כל עוד היצור נמצא בתוך הכובל (זוהי ההשפעה של "בעל ברית", עבור יכולת ההנחייה). כל לחש או השפעה בעלת טווח אישי או מגע, אשר היצור מפעיל על עצמו, משפיע גם על הכובל- ולהיפך.
אם לכובל יש הגנה כלשהי מפני כד קסם, הוא מוגן גם מפני הדיבוק.

הנחייה (י"ד): כובל הנשמות לומד לשאוב ידע מהנשמות איתן הוא חולק את גופו. החל מדרגתו השלישית, כאשר הוא נושא דיבוק שפועל כבעל ברית, כובל הנשמות זוכה בתוסף הארה לגלגולי התקפה ולכל ההצלות, השווה ל- 1+ על כל 3 ק"פ של הדיבוק (ולפחות 1+).

צורת רוח (ע"ט): החל מדרגתו השלישית, כובל הנשמות רשאי להפוך את גופו לאתרי פעם ביום, כפעולה שוות ערך לתנועה, למשך סיבוב\דרגה. במצב זה, הוא זוכה בכל התכונות של יצור לא-גשמי, ונעשה חסין להשפעות דיבוק, כד קסם והשפעות דומות.
החל מדרגתו השישית, כובל הנשמות רשאי להפוך לאתרי פעמיים ביום, והחל מדרגתו התשיעית, שלוש פעמים ביום.

משואת ערפילים: משואת ערפילים היא חפץ קסום ייחודי, אשר רק כובלי נשמות בדרגה 4 ומעלה מסוגלים ליצור. המשואה משמשת את כובל הנשמות במטרה למשוך אליו יצורים אל-מתים, כמו פרפרי-עש למנורה.
משואת הערפילים היא מתקן גדול, חפץ במשקל 100 ק"ג לפחות, אשר תופס שטח של 1.5 על 1.5 מטרים. המשואה מעוצבת לרוב כמזבח, מצבה, קערת קטורת, או מעין מריצה עם עששית גדולה עליה. העיצוב המדויק עשוי להשתנות. הפעלת המשואה דורשת מיצור חי לגעת בה ולדרוש ממנה להידלק, פעולה אשר גורמת ליצור 2 נקודות נזק חוסן. כאשר היא פועלת, המשואה מעלה אד קלוש בצבע כחול או ירוק. האור שהיא מפיצה מספיק רק כדי להאיר אותה, אך לא את סביבותיה. המשואה פועלת עד שהיא מושמדת או מכובה. על מנת לכבות את המשואה, יש לכוון עליה לחש אנרגיה חיובית (כגון לחשי ריפוי או שיבוש אל-מת).
כל יצור אל-מת ברדיוס 6.4 ק"מ ממשואת ערפילים בוערת חש בכוחה, וחייב להצליח בהצלת רצון (ד"ק 15 + דרגת כובל הנשמות +מתאם הכריזמה שלו) או שינוע לכיוון המשואה. אל-מתים חסרי תבונה נכשלים אוטומטית בהצלה.
האל-מת חייב לנוע לפחות במהירות התנועה הבסיסית שלו (הוא אינו רשאי לנוע אל המשואה בצעדי 1.5 מטרים, למשל) וחייב לנקוט בכל סיבוב לפחות פעולת תנועה אחת לכיוון המשואה. הוא רשאי לנוע מהר יותר, אם הוא רוצה. אם האל-מת מגיע למצב שבו התקדמות נוספת אל המשואה תשמיד אותו (חשיפה לאור שמש, נפילה מצוק, וכו') הצורך שלו לשרוד יגבור על הצורך להתקרב למשואה- לפחות עד שהסכנה תחלוף. ברגע שהוא מגיע לרחק של 9 מטרים מהמשואה, האל-מת אינה חייב עוד להתקרב אליה, אבל אינו רשאי להתרחק ממנה יותר מ-9 מטרים.
אוב, חזק; ד"מ 7; מחיר: 5250 מ"ז; משך יצירה: 6 ימים; עלות: 2625 מ"ז + 210 נק"ן;

מתת ההנפשה (י"ד): החל מדרגתו החמישית, כובל הנשמות לומד להעניק לנשמות שהוא מזמן כוחות יוצאי דופן נוספים. בעת שהוא מטיל את אחד מלחשי כבילה מישורית או בעל ברית מישורי וקורא לרוחות, הוא רשאי להעניק ליצור שנקרא את היכולת העל-טבעית להיכנס כדיבוק בחפצים דוממים. היצור זוכה ביכולת להיכנס אל חפצים דוממים, ולקחת את התפקיד של צופה, משחית, שליט או מעצים (ראה את Eberron Campaign Setting, Fiendish Codex I או Fiend Folio עבור החוקים של דיבוק שטני. היצור שכובל הנשמות קרא לו משתמש באותם החוקים בדיוק). כובל הנשמות רשאי להעניק ליצור גם את מתת ההנפשה וגם את מתת השיתוף בו זמנית, להעניק לו רק אחד מהם, או לא להעניק לו אף אחד מהם.
אם אין לכם גישה לחוקי הדיבוק, השתמשו בשיטה הבאה: היצור נכנס לתוך חפץ. כפעולת סיבוב מלא לרצונו, הוא רשאי להפעיל עליו הנפשת חפצים בדרגת מטיל השווה לק"פ שלו. הוא רשאי להפעיל קללה או בלבול כנגד מי שבא במגע עם החפץ (דרגת מטיל שווה לק"פ היצור, ד"ק הצלה 10 +חצי ק"פ +מתאם כריזמה). הוא רשאי להפעיל על החפץ מלבושי קודש, נשק קסום דגול, אור, סיבולת הדוב, חן חתולי, כוח שור, הוד העיט, ערמומיות השועל, חוכמת הינשוף, ושריון מאגי. כל מי שבא במגע עם החפץ זוכה בהשפעות הלחש כל עוד הוא ממשיך לגעת בו.
אם לחפץ יש הגנה כלשהי מפני כד קסם, הוא מוגן גם מפני הדיבוק.

אורח נפשי (ע"ט): החל מדרגתו השישית, כובל הנשמות רשאי להיכנס בעצמו כדיבוק ביצורים וחפצים. ראשית, הוא חייב להפעיל את יכולת צורת הרוח שלו, או להפוך לאתרי בדרך אחרת. אז, עליו להיכנס לשטח התפוס בידי יצור גשמי. הוא משתמש בחוקי הדיבוק כפי שמוצגים בספרים הבאים: Eberron Campaign Setting, Fiendish Codex I או Fiend Folio. הוא מסוגל להיכנס לחפצים ולקחת את התפקידים של צופה, שליט, משחית או מעצים. הוא מסוגל להיכנס ליצורים ולקחת את התפקידים של רוכב, בעל ברית, שליט, אויב או לוחש. כובל הנשמות יכול להישאר כדיבוק בתוך גוף אחר גם אם משך ההשפעה שהפכה אותו לאתרי מסתיים בזמן שהוא עודנו מצוי כדיבוק בגוף אחר, אך ברגע שהוא יחליט לעזוב, או שהגוף בו הוא נמצא מושמד, הוא יופיע בצורתו הגשמית.
אם אין לכם גישה לחוקי הדיבוק, החשיבו את ההשפעה כזהה לזו של ממת השיתוף או של מתת ההנפשה (לפי הגוף אליו נכנסה הדמות).
אם ליצור יש הגנה כלשהי מפני כד קסם, הוא מוגן גם מפני הדיבוק.

קריעת נשמה (ע"ט): בדרגתו השביעית, לומד כובל הנשמות לתפוס את נשמתו של יצור ולקרוע אותה מעל גופו לזמן קצר. כפעולת סיבוב מלא לרצונו, כובל הנשמות מבצע התקפת מגע (הוא רשאי להוסיף את הנזק של מגע הרפא להתקפה זו) כנגד יצור בעל גוף ונשמה. אם ההתקפה הצליחה, כובל הנשמות והקורבן מבצעים בדיקות כריזמה נוגדות. כובל הנשמות זוכה בתוסף 2+ לבדיקה. אם הקורבן ניצח בבדיקה, הוא סופג נקודת נזק חוכמה בעת שנשמתו ההמומה מנערת מעליה את מגעו של כובל הנשמות. אם כובל הנשמות ניצח, הוא אוחז בנשמתו של הקורבן ותולש אותה. גוף הקורבן נותר חסר נשמה. הוא אינו מבצע אף פעולה ונחשב כמשותק. הנשמה מרחפת סביב לגוף הקורבן, לפני שהיא נכנסת אליו שוב, אחרי 1ק4 סיבובים, וסופגת נקודת נזק חוכמה.
בזמן שהנשמה נמצאת מחוץ לגוף, הגוף נותר חשוף לחלוטין בפני השפעות דיבוק. כל יצור שמנסה להיכנס בקורבן (בעזרת יכולת דיבוק, כד קסם או השפעה דומה) מצליח באופן אוטומטי, ותופס שליטה על הגוף ללא בעיה. כאשר הנשמה חוזרת לגופה, הדיבוק כבר לא שולט בגוף, אך אינו צריך לנסות להיכנס אליו.
יצור אשר נשמתו נמצאת בכל מקרה מחוץ לגופו (כגון ליץ') חסין להתקפה זו. זוהי השפעת אוב.

מתת הדיבוק (י"ד): החל מדרגתו השמינית, כובל הנשמות לומד להעניק לנשמות שהוא מזמן כוחות יוצאי דופן נוספים. בעת שהוא מטיל את אחד מלחשי כבילה מישורית או בעל ברית מישורי וקורא לרוחות, הוא רשאי להעניק ליצור שנקרא את היכולת העל-טבעית להיכנס כדיבוק ביצורים. היצור זוכה ביכולת להיכנס אל יצורים, ולקחת את התפקיד של רוכב, בעל ברית, אויב, שליט או לוחש (ראה את Eberron Campaign Setting, Fiendish Codex I או Fiend Folio עבור החוקים של דיבוק שטני. היצור שכובל הנשמות קרא לו משתמש באותם החוקים בדיוק). יכולת זו מחליפה את יכולת מתת השיתוף.
אם אין לכם גישה לחוקי הדיבוק, החשיבו את ההשפעה כזהה לזו של ממת השיתוף, אלא שהיצור שנקרא מסוגל להיכנס בכל יצור גשמי- לא רק בכובל.
אם ליצור יש הגנה כלשהי מפני כד קסם, הוא מוגן גם מפני הדיבוק.

כבילת נשמה (ע"ט): החל מדרגתו התשיעית, לומד כובל הנשמות לעשות את הדבר שמעניק לו את תוארו- לכבול נשמות לגוף שאינו שלהן. בעת שהוא משתמש ביכולת הקריאה לרוחות שלו, ומעניק ליצור הקרוא את מתת ההנפשה או מתת הדיבוק, הוא מסוגל לכלוא את הנשמה בתוך גוף שאליו היא נכנסת. ראשית, על הנשמה להיכנס לתוך גוף חסר נשמה (כגון חפץ, גוויה, אל-מת חסר תבונה או קורבן של קריעת נשמה). אז, כובל הנשמות מבצע כנגד הגוף פעולה הזהה להתקפת קריעת הנשמה, אלא שאם הוא מצליח הוא אינו תולש את הנשמה, אלא נועל אותה.
הנשמה תופסת שליטה מלאה על הגוף, אבל אינה יכולה לעזוב אותו, אלא אם הוא מושמד. היא גם מאבדת דרגה אחת. אם הגוף הריק הוא קורבן של קריעת נשמה, אז בתום 1ק4 סיבובי ההשפעה, מתמצקת הנשמה הקרועה-מגופה לרוח ( http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/iw/20030615b ) ומאבדת דרגה אחת.

צלמוות (ע"ט): כובל הנשמות מסוגל לחסום בפני נפשותיהם של יצורים את הגישה למישור חיצוני, וכופה עליהן להפוך לאל-מתים. על מנת לעשות זאת, כובל הנשמות חייב לקרוא במילים מאגיות, בעודו נוגע בגופתו של יצור תבוני אשר מת לפני פחות מ-8 שעות. עליו להתרכז במשך דקה על מנת להפעיל יכולת זו.
אם הנשמה מתנגדת, היא וכובל הנשמות מבצעים בדיקות כריזמה נוגדות, כאשר כובל הנשמות זוכה בתוסף 2+ לבדיקה. אם כובל הנשמות נכשל, הנשמה מגיעה אל המישור אילו היא מיועדת. ניתן להחזירה לחיים כרגיל, וכובל הנשמות אינו רשאי לנסות שוב לחסום אותה. אם כובל הנשמות מצליח, הנשמה חייבת לחזור אל מקום גופתה.
היצור הופך לאל-מת. אם היצור הוא דמות-שחקן, השחקן רשאי לבחור מהו סוג האל-מת, אולם חייב לקבל את אישור השה"ם על בחירתו. בעוד שמומלץ להוסיף ליצור תבנית אשר הופכת אותו לאל-מת, היצור עשוי גם לחזור כאל-מת בפני עצמו (כגון גועל, רפא או שרץ ערפד). במקרה כזה, מצא את מתאמי התכונה של האל-מת (כפי שמתואר במדריך לשה"ם בפרק 6: דמויות, תחת הכותרת "מפלצות כגזעים") והוסף אותם במקום מתאמי הגזע הרגילים של היצור. היצור גם מאבד את כל המאפיינים שגזעו מספק לו (כולל הכשרון הנוסף ונקודות המיומנות של בן אנוש) מלבד מאפיינים של שליטה או היכרות עם כלי נשק ושריונות. היצור מקבל את הק"פ של האל-מת וכל יכולותיו, אבל אינו משנה את הק"פ מדרגות המקצוע שלו.
לבסוף, היצור סופג "דרגה שלילית" עבור כל שיפור בד"א או בדד"פ (על פי הגבוה מביניהם) אשר ההפיכה לאל-מת גרמה. לא ניתן להסיר את הדרגות השליליות האלו בשום דרך מלבד אחת- כאשר היצור אמור לעלות דרגה או לשפר ק"פ, הוא רשאי להסיר דרגה שלילית אחת, במקום. אם סך הדרגות השליליות שההפיכה לאל-מת גורמת ליצור אמורה להביא אותו לדרגה בפועל 0, הוא אינו יכול להפוך לאל-מת מסוג זה, וחייב לבחור סוג אחר של אל-מת.
אם לאל-מת אין מתאם דרגה, הניחו שמתאם הדרגה שלו הוא 2+ בבסיס (עבור גועל, לדוגמה), ועוד: 1+ עבור חוסר-גשמיות, 1+ עבור יכולת יניקת אנרגיה או יניקת (אך לא נזק) תכונה,1+ עבור יכולות חזקות במיוחד (כגון שלטון שרץ-הערפד או ריקבון המומיה), 1+ עבור יכולת יצירת שרץ (בתנאי שיש לאל-מת שליטה על השרץ) ולבסוף 1- עבור פגיעות או רגישות מיוחדת (בדומה לפגיעות של שרץ-ערפד). למרות זאת, הקביעה הסופית בנוגע לדד"פ הדמות נתונה להחלטת השה"ם, ומומלץ להיעזר בספרים Savage Species ו-Libris Mortis על מנת לזהות את דד"פ האל-מת ואף לאפשר "דרגות פרא" וקבלה איטית של יכולות האל-מת. אם לאל-מת יש יכולות אשר מאפשרות הצלה, דרגות המקצוע אינן משפרות את הד"ק להצלה- רק ק"פ האל-מת ומתאם התכונה המתאימה (וכן כשרונות כמו "מיקוד יכולת").
בכל הנוגע לנטייה, מומלץ להזיז את נטיית היצור בשני צעדים לפחות לכיוון הנטייה המועדפת על האל-מת: השינוי מתבטא גם מנטלית ונפשית, במידה מסוימת.

לדוגמה, בן אנוש נוכל 5 נהרג, וכובל נשמות כופה עליו לחזור כאל-מת.
הוא בוחר לחזור כגועל (2 ק"פ, גשמי, לא יכול ליצור שרצים, בלי יכולת יניקת אנרגיה או תכונה, בלי יכולת עוצמתית = דד"פ 4 בסך הכל). הוא הופך לגועל נוכל 5, וסופג ארבע דרגות שליליות. מאחר ולבני אנוש אין מתאמים לערכי התכונה, הוא פשוט מוסיף את מתאמי התכונה של הגועל לשלו (2+ כוח, 4+ זריזות, -- חוסן, 2+ תבונה, 4+ חוכמה, 2+ כריזמה). אם הוא היה אלף, לדוגמה, הוא היה מאבד את התוסף 2+ לזריזות, מחליף אותו במתאמי התכונה של גועל.
לבסוף, הנוכל מאבד 8 נקודות מיומנות לבחירתו ואת הכשרון הנוסף שיש לו כבן אנוש. ערך התבונה המשופר שלו לא מעניק לו עדיין נקודות מיומנות נוספות
יש לשים לב שהד"ק להצלה כנגד קדחת הגועל והתקפת השיתוק שלו תלוי בק"פ שלו כאל-מת. הד"ק להצלה כנגד שתי היכולות הוא 10 +חצי ק"פ האל-מת שיש לנוכל +מתאם הכריזמה שלו. עבור גועל ממוצע (2 ק"פ), הד"ק הוא 11 +מתאם הכריזמה של הנוכל.
הנטייה של הנוכל נעה בשני צעדים לכיוון תוהו רע: נוכל סדר-טוב יהפוך לסדר-רע, תוהו-טוב או נטרלי. נוכל סדר-נטרלי או נטרלי-טוב יהפוך לנטרלי-רע או לתוהו-נטרלי. נוכל מכל נטייה אחרת יהפוך לתוהו-רע.

אבק המהות (ע"ט): במחקריו אודות העולם הבא ומישורי קיום אחרים, למד כובל הנשמות כיצד להשיב לחיים את אלו אשר נשמתם הושמדה. בדרכתו העשירית, טקס אבק המהות מאפשר לכובל הנשמות לאסוף את רסיסי המהות שנותרו מיצור כזה, ולהחזיר לחיים גם את אלו שנשמתם הושמדה (אך לא נכלאה)- כגון חוצנים ויסודנים. על מנת להשיב לחיים יצור שנשמתו הושמדה, כובל הנשמות חייב להכיר אותו במידה כזאת שתאפשר לו לזהות את שרידי המהות של אותו יצור. טקס השבת הארור נמשך 48 שעות + שעה/ק"פ מטרה, במהלכו כובל הנשמות מנסה לזהות את מטרת ההחייאה [בדיקת זיהוי נשמות (ד"ק 40 – חצי ק"פ מטרה)] ולאחר מכן לכפות עליה להתממש במישור הקיום בו הוא נמצא (בדיקת דרגת מטיל בד"ק 15 + חצי ק"פ מטרה. המטרה אינה זכאית לניסיון הצלה והתנגדות הלחשים שלה, במידה וישנה, אינה תקפה). הטקס מצריך ציוד טקסי, רכיבים מאגיים בשווי 1,500 פ"ז על כל ק"פ של המטרה, בנוסף לכך יש לספק למטרת הטקס גוף חלופי כלשהו אחרת היא תישאר נשמה.




כובל הנשמות והספר Tome of Magic:

בספר ההרחבה Tome of Magic, של Wizards of the Coast, מופיע שיטת קסם חדשה- קסם האמנה. דמויות אשר משתמשות בקסם האמנה, ובראשן דמויות עם דרגות במקצוע הבסיס "כובל" המוצג בספר, מזמנות ישויות המכונות "שרידי נשמה" ("Vestiges") על מנת שיחלקו את גופן ויעניקו להן כוחות בתמורה.

ניתן לזהות את הפוטנציאל בקלות- עם התאמות קלות, ניתן לקבוע כי שרידי הנשמה הן למעשה נשמותיהם של אבות קדומים וגיבורים מהעבר, ולהעניק לכובל נופך שבטי.
במקרה כזה, מקצוע היוקרה "כובל הנשמות" עשוי להתאים לכובלים אשר למדו לזמן את הרוחות בצורה מוחשית, ואף לזמן אל-מתים גשמיים.
ניתן להכניס במקצוע כובל הנשמות את ההתאמות הבאות:

- לחשים: במקום האפשרות להטיל לחשים מסויימים, הדמות צריך להיות מסוגלת לזמן שרידי נשמה בדרג 4 לפחות.
- במקום שיפור בדרגת המטיל, כובל הנשמות משפר את דרגת הכובל בפועל שלו.
- כובל הנשמות אינו זוכה ביכולות הבאות: חותם נשמה, מתת השיתוף, הנחייה, מתת ההנפשה, מתת הדיבוק.
- יכולת הקריאה לרוחות: הכובל זוכה ביכולת להטיל בעל ברית מישורי פחות כיכולת דמוית לחש שלוש פעמים ביום. הוא רשאי לזמן רק רוחות ואל-מתים, כפי שמתואר ביכולת. בדרגתו השלישית, הוא זוכה ביכולת להטיל בעל ברית מישורי, במקום.
- בדרגתו החמישית, כובל הנשמות זוכה ביכולת להטיל הנפשת חפצים בדרגת מטיל השווה לדרגת הדמות שלו, שלוש פעמים ביום.
-בדרגתו השמינית, כובל הנשמות זוכה ביכולת לכבול שרידי נשמה ליצורים אחרים. כפעולת סיבוב מלא, הוא נוגע ביצור אחר, ומעביר שריד נשמה שזימן, ממנו אל המטרה. אם המטרה מתנגדת, היא זכאית להצלת רצון (ד"ק 10+ דרגת כובל הנשמות + מתאם הכריזמה שלו). בכל מקרה, ישנו סיכוי של 5% עבור כל דרגה של השריד, שהעברת השריד תיכשל.
אם העברת השריד הצליחה, המטרה זוכה בכל ההשפעות שהשריד מעניק לה, בדרגת כובל בפועל של 1. המטרה תמיד מושפעת מהשריד, כאילו ביצעה הסכם כושל איתו.
בנוסף, אם לכובל היה הסכם מוצלח עם השריד, היא רשאית לבקש ממנו לגרום למטרה לשרת אותה- במקרה כזה, המטרה חייבת בהצלת רצון מוצלחת (ד"ק 10 + דרגת כובל הנשמות + מתאם הכריזמה שלו) או ששריד הנשמה יתפוס עליה אחיזה לטובת הכובל- כל פעולה אשר היא מבצעת במטרה לפגוע בכובל תגרור מחסר כאילו התנגדה להשפעת השריד.
אם לכובל ישנו כשרון מיקוד השריד, הד"ק להצלות הנ"ל הוא גדול ב-2 בעת שהיא מנסה לכבול את השריד המתאים ליצור אחר, וסיכוי הכשלון של העברת השריד הוא נמוך ב-5%. אם לדמות יש דרגות במקצוע יוקרה אשר מקושר לשריד מסויים (כגון יורשו של דנטליון, המתעלה של טנבראוס, או אביר החותם המבורך), הוסף עוד 2 נקודות לד"ק של ההצלות.
בכל מקרה, ניתן להפעיל יכולת זו עד 3 פעמים ביום. שימוש יומי מנוצל ברגע שהדמות הצליח לגעת במטרה.
 
מגניב! למרות שאני לא הכי מוצא שימוש לזה במערכה שלי (בניגוד לחסר הלב) הביצוע מעולה ובמערכה העוסקת באל-מתים אפשר להשתמש בזה בקלות
 
התחלה המקצוע נראה חזק מידי, אחרי שבדקתי את היכולות, אלא אם כן הלחשים שמופיעים בדרישות מלחש גבוה מאוד, אז המקצוע חזק במיוחד.
לא קראתי את ההסבר של היכולות אבל אני יכול לנחש, וגם אם אני טועה המקצוע עדיין די חזק...לדעתי :arrow:
 
מקצוע מפלצתי o_O.
יש לי רק כמה שאלות.
לא כתבתם באילו רמות הוא מקבל תוסף לדרגת המטיל מחוץ לטבלה, אתם יכולים לכתוב את זה?
מה הד"ק להצלחה בזיהוי נשמות? נראה שצריך בדיקה רק ליכולת אבק מהות, מה הד"קים ליכולת עצמה?
והאם יש למקצוע איזה שהוא קשר ללחשי כבילת הרוח של הוו ג'ן?
 
לוק - ספארטאקוס אמר/ה:
התחלה המקצוע נראה חזק מידי, אחרי שבדקתי את היכולות, אלא אם כן הלחשים שמופיעים בדרישות מלחש גבוה מאוד, אז המקצוע חזק במיוחד.
לא קראתי את ההסבר של היכולות אבל אני יכול לנחש, וגם אם אני טועה המקצוע עדיין די חזק...לדעתי :arrow:

הלחשים שמופיעים בדרישות הם מדרג 4-5. אם לא קראת עדיף שתקרא במקום סתם לנחש.



לא כתבתם באילו רמות הוא מקבל תוסף לדרגת המטיל מחוץ לטבלה, אתם יכולים לכתוב את זה?
מה הד"ק להצלחה בזיהוי נשמות? נראה שצריך בדיקה רק ליכולת אבק מהות, מה הד"קים ליכולת עצמה?
והאם יש למקצוע איזה שהוא קשר ללחשי כבילת הרוח של הוו ג'ן?

?: אפשר לראות מהטבלה שקבלת דרגות המטיל יוצרת תבנית של: 1+, 1+ ,0, 1+, 1+, 0, כך שבדרגה 11 הוא מקבל דרגת מטיל אבל לא בדרגה 12.

?: אני חושב שד"ק הבסיס הוא 15 וככל שהרוח שמנסים למצוא חזקה יותר כך קל יותר למצוא אותה (אלא אם היא משתמשת באמצעים קסומים בכדי לנגוד את היכולת).

?: אין שום קשר.
 
גסטרונומי לגמרי :eek:rcwaagh:

לדעתי יכולת ההנחיה טיפה חזקה מדי. אני מצי להוריד את התוסף להתקפות.

הד"ק של משואת הערפילים גבוה מדי. אני מציע להוריד את הד"ק ל10+דרגה+מתאם כריזמה. תזכרו שלאלמתים יש תוסף רצון בסיסי גרוע, כך שד"ק גבוה כל כך יהיה פשוט בלתי אפשרי בשבילהם.
בנוסף, לא כתוב כל כמה זמן צריך האלמת לבצע את הבדיקה (אני חושב בכיוון בדיקה כל דקה).
מה בנוגע למקרים כמו ערפד כוהן שמושפע מהמשואה, ומשתמש בלחש כדי ליצור אור שמש ישירות מולו, כך שהוא לא יוכל להמשיך להתקדם לעבר המשואה?

בקריעת נשמות, לא הבנתי את המשפט הבא: "כאשר הנשמה חוזרת לגופה, הדיבוק כבר לא שולט בגוף, אך אינו צריך לנסות להיכנס אליו." כתוב שהוא לא שולט בגוף, אז למה שהוא יצטרך להיכנס אליו שוב?

כל היכולות מתת האלו (דיבוק שיתוף וכו), לכמה זמן אפשר להעניק אותן ליצורים מזומנים?
מה לגבי עוד פירוט בנגוע לחוקים של הלחשים כבילה מישורית וזמין בעל ברית? אני חושב שכדאי להוסיף פסקא על עסקאות עם נשמות שזומנו - מה יוצא להן מזה, איך נושאים ונותנים איתן, וכו.

צלמוות - סתם סקרנות, למה 8 שעות?
למה התוסף 2+ לבדיקת כריזמה?
למה ליצור שעליו פועלת היכולת יש בחירה בנוגע לאיזה אלמת יהפוך? למה לכובל הנשמות אין יכולת לכפות זאת עליו?
הוא נשאר אלמת לנצח? כמה פעמים אפשר להשתמש ביכולת זו ביום? אם זה לפי רצון, זה לא אומר שכובל הנשמות יכול ליצור צבא אינסופי של אלמתים ללא גבול? (ולוא דווקא צריך לשלוט בהם, מספיק לשים אותם במקומות אסטרטגיים ולתת להם לתקוף יצורים חיים).
 
פלאפי אמר/ה:
בנוסף, לא כתוב כל כמה זמן צריך האלמת לבצע את הבדיקה (אני חושב בכיוון בדיקה כל דקה).
מה בנוגע למקרים כמו ערפד כוהן שמושפע מהמשואה, ומשתמש בלחש כדי ליצור אור שמש ישירות מולו, כך שהוא לא יוכל להמשיך להתקדם לעבר המשואה?

זאת דרך מצויינת (אם כי זמנית) לנגוד את השפעת המושאה. אינטינקט ההישרדות של האל מת לא יאפשר לו להשמיד את עצמו גם אם הוא גרם למצב שעלול להשמיד אותו.

פלאפי אמר/ה:
בקריעת נשמות, לא הבנתי את המשפט הבא: "כאשר הנשמה חוזרת לגופה, הדיבוק כבר לא שולט בגוף, אך אינו צריך לנסות להיכנס אליו." כתוב שהוא לא שולט בגוף, אז למה שהוא יצטרך להיכנס אליו שוב?

נראה לי שהכוונה כאן היא שדיבוק נכנס לגוף חסר נשמה ולוקח עליו שליטה, כאשר הנשמה חוזרת הדיבוק כבר לא בשליטה אבל נשאר בגוף (הרי דיבוק צריך להצליח להיכנס לתוך הגוף ואז להצליח להשתלט על הגוף, קריעת הנשמה חוסכת את החלק הראשון).

פלאפי אמר/ה:
כל היכולות מתת האלו (דיבוק שיתוף וכו), לכמה זמן אפשר להעניק אותן ליצורים מזומנים?
מה לגבי עוד פירוט בנגוע לחוקים של הלחשים כבילה מישורית וזמין בעל ברית? אני חושב שכדאי להוסיף פסקא על עסקאות עם נשמות שזומנו - מה יוצא להן מזה, איך נושאים ונותנים איתן, וכו.

נראה לי שהם מקבלים את היכולת למשך כל הזמן בו הם מזומנים. נוסיף את הפסקא הזאת.

פלאפי אמר/ה:
למה ליצור שעליו פועלת היכולת יש בחירה בנוגע לאיזה אלמת יהפוך? למה לכובל הנשמות אין יכולת לכפות זאת עליו?
הוא נשאר אלמת לנצח? כמה פעמים אפשר להשתמש ביכולת זו ביום? אם זה לפי רצון, זה לא אומר שכובל הנשמות יכול ליצור צבא אינסופי של אלמתים ללא גבול? (ולוא דווקא צריך לשלוט בהם, מספיק לשים אותם במקומות אסטרטגיים ולתת להם לתקוף יצורים חיים).

סוג האל מת מושפע ממאפייני הדמות, מהאשיות שלה ומהרצונות שלה (בשילוב עם המחשבות האחרונות שלה לפני המוות) קובעים את סוג האל מת.

אתה צריך להבין שברוב המקרים מדובר בצורת ענישה (כמו ארפ'ס וסילוונוס בWC3) או סיוע בנקמה (כמו הכוהן והאיכרים הזומבים מההקדמה), יש מצב שהצלמוות ינסה לתקוף את כובל הנשמות.

שאלות לגבי המכאניקה יש להפנות לthe Nerubian כשהמחשב שלו יתוקן.
 
אה. כנראה התבלבלתי עם יצירי כפיים (שלהם כל ההצלות גרועות - נו, שני סוגים בלי חוסן ובלי תבונה, קל להתבלבל ;) ).
אבל עדיין ד"ק של 15+דרגה+מתאם תכונה הוא די גבוה. למה זה ככה? (וזה שהיכולת מתקבלת בדרגות גבוהות זה לא תירוץ, בדרגות האלו המתאם תכונה הוא כבר גבוה בפני עצמו).
 
אני מבין שהויכוח הזה מאוד קשור ומועיל לכולם. נו טוב -
זומבי ושלד הרבה יותר קלאסיים מכל אלו, והם המרכז של הסוג "אלמת". לכן דיברתי על דברים חסרי תבונה, בצורה מכלילה. כמו כן אתה יכול לטעון שיש יצירי-כפיים תבוניים.
אבל כמובן זה ויכוח מטופש ומיותר.
 
ברוך השב.
ועוד שאלה, אפשר להוסיף את יכולות הדיבוק לסוגיהן גם לחוצנים ויסודנים מזומנים?
ואני מציע להחליף את יצירת אל מתים (דרג 6) בהנפשת מתים (דרג 3 או 4) כדי שיהיה אפשר להגיע לרמה העשירית במקצוע לפני הדרגות האגדיות.
 
חזרה
Top