• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קילארונט, עיר אלפית בלי קונספט(לעולם המערכה, כמובן)

פנג הדרואיד

פונדקאי ותיק
את הערים שלי(ערים, קילארונט ובינקראיה) אני בונה בשיטה קצת שונה מהשיטה שבלק אנג'ל פירסם. לעיונכם.
קילארונט

קילארונט,היא למעשה גן עדן עלי אדמות לאלפים.צמחים וחיות משגשגים בו,החקלאות פורחת,הציד שופע, וסיפורי העם האלפיים מסופרים סביב למדורות. הסיירים הקילארונטיים הם כוח גששים שכל אציל ירצה להוסיף לצבאו.
תוואי ומזג אוויר:קילארונט שוכנת במרכזו של יער ממוזג, אם כי שטחים רחבים מסביב לה הם שטחים מעובדים.ליד קילארונט ניתן למצוא את צמח הווניל,הקוק,הקקאו, וכן גם סדרה של עלי פירות-עלים שכאשר שורפים אותם הם מפיקים עשן בריא ובריח פירות.
היסטוריה:המכשף הירוק, המכשף והקשת הטוב ביותר עלי אדמות, נדד מעיר לעיר במטקרה למצוא מקום נאה לחיות בוא. הוא עבר בין יערות, הרים וגבעות, עד שלבסוף הגיע ליער צלצל הכסף. הוא התאהב במקום, בעלים הריחניים, בעצים היפיפיים, והחליט להקים שם את ביתו. לאט לאט הצטרפו אליו אלפים שונים מכל רחבי העולם, במטרה לחזות את העיר על העצים. העיר עמדה במתקפות נולים רבות, והיא מפורסמת בבית הספר לסיירים שלה, וביוצאיו המוכשרים.
אקולוגיה:מסביב לקילארונט יש יער,ולכן העיר משגשגת מבחינה אקולוגית, יצורים רבים ניתן למצוא באזורים כאלה, החל מזאבים,דרך נולים מרושעים ועד נחשי ענק מעופפים. בעיר עצמה יש לרוב חיות יער מאולפות כגון קופים,דובים שחורים וזאבים, המתקבלים בברכה בעיר כאילו היו תושביה.את משמר העיר משמשים כחיות רכיבה יגוארים(נתוני טיגריס עם שינויים, בהמשך), וכמרגלים וגששים ינשופי ענק.
דמוגרפיה:קילארונט היא עיירה גדולה ו8000 תושבים מוצאים את ביתם בה:
79 אחוזי אלפים(5% יער,4% פרא,70% גבוהים)
9% חצי אלפים
5% בני אנוש
3% בני מחצית
2% ננסים
אחוז גמדים
אחוז חצי אורקים
אנשי העיר:
מועצה:15
הורשיו, חצי אלף סייר 10/רודף נולים 10(ראש העיר, דב"ש מס' 5)
2 סייר 7 (סגני ראש עיר)
12 אצילים 6(חברי מועצה)
משמר:132 איש
קייטלין, אלפית סיירת 6/רודפת נולים 4(ראש משמר,מפקדת היחידה המיוחדת)-דב"ש מס' 6
עשר יחידות.בכל יחידה יש:
סייר 6/לוחם 1/אשף1(מפקד יחידה)
2 כוהן 5/סייר 1(מרפאים)
7 איש קרבות 4/סייר 1(חיילים)
אשף 5/סייר 1(כוח אש)
היחידה המיוחדת:
אלפית סיירת 6/רודפת נולים 4(ראש המשמר,מפקדת היחידה המיוחדת)-דב"ש מס' 6
4 אלפים סייר 1/לוחם 4/אשף 1/קשת מאגי 2(צלפים)
2 אלפים מכשפים 8(כוח אש)
3 אלפים נוכלים4/סייר 4 (גששים)
5 אלפים כוהנים 8(מרפאים)
7 אלפים לוחמים 4/סייר 4(חיילי סער)
שאר האנשים:7854
54 איש פשוט 1(משרתים)
3000 מומחים 1(ציידים)
3000 מומחים 1(חקלאים)
110 דרואידים 1
114 סיירים 1
107 כוהנים 1
99 נוכלים 1
103 נזירים 1
39 אשפים 1(שבעה מהם סוחרים ומוכרים חפצים קסומים)
71 מכשפים 1
55 לוחמים 1
40 סיירים 3
5סיירים 5
ליאן, אלפית סיירת 8(מנהלת בית הספר לסיירים)
5 אנשים פשוטים 1(בעלי פונדקים)
150 אנשים פשוטים 1 (מוכרי ויצרני חפצי אומנות ותכשיטים)
150 אנשים פשוטים 1 (מוכרי ויצרני נשק, שריון)
50 אנשים פשוטים 1 (מוכרי חפצים שונים)
150 אנשים פשוטים 1 [מוכרי ויצרני ציוד חקלאי וציוד לציידים(ראה נספחים)]
500 אנשים פשוטים 1( מעבדים וסוחרים במוצרים שונים[מזון,מטבעות,חלפני כספים]-ראה כלכלה)
כלכלה:הכלכלה בעיר קילארונט מבוססת על מטבע מזן מיוחד:מטבע צלצל הכסף.צלצל הכסף שווה בערכו לזה של 5 מטבעות כסף,אם כי הוא נפוץ הרבה יותר מאשר כסף ביער.האלפים מודעים לקיומו של עץ צלצל הכסף במרכז העיר, וזהו העץ היחיד שהם מכירים.כדי להכין מטבע צלצל הכסף יש לכתוש את העלה ולשרוף אותו.בעת השריפה מפריש העלה נוזל צמיג בצבע הכסף וממנו מכינים את המטבעות.בכל קילארונט יש רק מכין מטבעות אחד,ואין הוא מסכים ללמד את התורה לאיש,פרט לבנו,שיירש את מקומו במות היצרן.
בקילארונט שיקויים עובדים אחרת:שיקויים מגיעים בצורת פירות, שאכילתם היא פעולה רגילה.
פוליטיקה: המערכת השלטונית בקילארונט דומה מעט לרפובליקה, אך שונה מעט. השלטון קובע את ההחלטות בעקבות שיתוף האנשים הפשוטים,אם כי למועצה יש את המילה האחרונה לגבי ההחלטות, אבל לרוב השלטון יתחשב בדעת העם. מערכת החוקים פשוטה- עשה כרצונך, כל עוד אינך פוגע באחרים והינך משלם את המיסים, שהם 3% ממוצריך במטבעות צלצל הכסף.
מיפוי:כדי למפות את העיר, יש לזכור כמה כללים, ואחד מהם הוא שהעיר ממוקמת על במות עץ ופלטפורמות בגובה 15 מטרים מעל הקרקע. בתים נבנים לרוב סביב לעצים הגדולים, והמרחק בין קירות הבית לבין בסיס העץ מגיע לרוב לשבע וחצי עד תריסר מטרים.הבתים בנים מעט יותר גבוה מהבמות הרגילות,כדי שבחלל הנותר יישאר מקום למחסן או לחדר ילדים.בתוך העץ עצמו יש מדרגות שמובילות לקומה שנייה ובה לרוב ישנים ההורים.
במות העץ חזקות, והן בעלות הפחתת נזק 15/- בעקבות הכשפים שהטיל המכשף האלף שהקים את העיר.כל רחוב או בנין גדול כמו בית ספר נמצא על פלטפורמה משלו, והפלטפורמות מקושרות בניהן בעזרת גשרי עץ יציבים.
מתחת לבמות ובניהן יש לרוב שטחי מרעה ושדות חקלאיים.במרכז השטח, חוצה את העיר נחל ענק ברוחב 15 מטרים ובאורך של כמעט שלושה קילומטרים.העומק נע בין 1.5 לארבעה, ואחד מהתחביבים של הילדים הוא לשחות בבריכות שנהר סובליס יוצר.
אמצעי הגנה:העיר מוקפת חומה, שמתחילה בקרקע ונמשכת עד לגובה של 21 מטרים, שישה מטרים מעל הפלטפורמות.החומה עשויה עץ מסוגים שונים, דבר היוצר חומה חזקה במיוחד.החומה בעובי שלושה מטרים,ויש לה עמידות 10,ד"ק טיפוס של 25, ו300 נק"פ לכל שטח של מטר וחצי מרובע.על החומה מסיירת יחידה של המשמר, בכל משמרת, כשהמשמרת מתחלפת כל שמונה שעות, בעוד ששבע היחידות שאינן פועלות באותו יום בסיורים,נמצאות בסיורים בעיר או בשמירה בנקודות קבועות.היחידה המיוחדת נמצאת באימונים או בסיורים מחוץ לעיר או בפעילות מבצעית.
המשמר אוהב מלכודות ולרוב העיר מוקפת במלכודות בור או אחרות,שהאלפים ותושבי העיר מזהים בקלות.
המשמר לרוב ישתמש בחצים המכוסים בשמן שינה כנגד יצורים חשודים או בעלי חיים,אם כי כנגד יצורים כמו דרקונים מרושעים או נולים הם יפנו נשק יותר אלים.
לאנשי המשמר יש יגוארים כחיית רכיבה, ולאנשי היחידה המיוחדת יש טיגריסים.
אויבים אופציונאליים:האויבים העיקריים של העיר הם נולים המנסים לפשוט עליה לעיתים קרובות,ויש לציין שהם נכשלים במעשיהם הודות למשמר העיר.הנולים חיים בשבטים המונים לא יותר משלישיית תריסר נולים, והשבטים פזורים בשולי היער.בשולי היער,אם כי לא ידוע המיקום המדויק. ישנו שבט של אותם פראים אכזריים, השבט כולל 4ק12 +12 נולים,וזהו שבט חזק ביותר.זהו גם השבט שעושה הכי הרבה צרות לקילארונט.לעיתים השבט יוצא להתקפה, ובהתקפה יהיו 2ק6 +3 נולים,כמעט כולם נולים בדרגה ראשונה, אם כי ישנם מספר יוצאי דופן. פרט לנולים יהיו גם 1ק3 דרואידים נולים,בדרגה שלישית, ותפקידם העיקרי הוא לרפא את הלוחמים.כמו כן ישנו מנהיג נול, ברברי 1/סייר 3, והוא מנהיג את ההתקפה.לנולים יש צבועים כחיות רכיבה, ולמנהיג ולדרואידים יש צבוע משופר ל 6 ק"פ.פרט לכך, העיר יכולה להיות תחת מתקפת קובולדים שחיים במיעוט מסוים ביער.
שרשרת מזון:כל יצור מסוגל לאכול את היצורים שבשורות שתחתיו, או יצורים מאותה שורה.פרט לדמויי אדם,שמסוגלים לאכול עכביש מפלצתי קטנטן או זאב או דוב אימים,ויכולים להיאכל ע"י אותם יצורים.

דרקון ירוק מתבגר(1)-עכביש מפלצתי עצום(2)-מסתער שמימי(1)-קוטאל(5)-זאב אדם עליון(1)

דוב אימים(4)-נימפה-טיגריס אימים(2)-נחש חנק ענק-מגארפטור-עכביש מפלצתי גדול-פיל

זאב אימים-גירית אימים-דוב חום-גיראלון-קנטאור-דריאדה-ינשוף ענק-ינשודוב-זאבון אימים-טיגריס-ינשוף ענק-דרקון ירוק צעיר(3)

שלד של זאב-זאב-גירית-חזיר בר-דוב שחור-זאבון-סאטיר-גריג-חזיר בר-נמר-קוף גדול-קוף אימים-זאב אדם-בבון-לטאת כוח

עכביש מפלצתי קטן עד קטנטן-קוף-נחיל עכבישים-עכברוש-קוף-דרקון ירוק עולל(6)

דב"שים מיוחדים:הורשיו, חצי אלף סייר 10/רודף נולים 10, ראש העיר.מי שמכיר אותו יודע כי מתחת לחזות השקטה והמאיימת למראה, מסתתר לו חצי אלף מבריק, ובעל לב טוב.
קייטלין, אלפית סיירת 6/רודפת אורקים 4, ראש המשמר.קייטלין נראית בודדה ועצובה, אך ברגע שתפגוש אהבה אמיתית או ידידים נאמנים יתגלו בה צדדים נעימים ויפיפיים. קייטלין היא טובת לב ונדבנית, אבל לא תפגין שום רחמים כלפי נולים ועוזריהם.
ליאן, אלפית סיירת 8, ראש בית הספר לסיירים.ערמומית למראה ויריבה של קייטלין והורשיו, אך עדיין חכמה ובעלת כישורים.
יעדי הרפתקנים:פונדק 'המכשף הירוק'. הפונדק המרכזי, לשם מגיעים הסיירים החדשים כדי לקבל משימת-בחינה(בהמשך). בעל הפונדק, רוז'אן, חצי אורק, הוא אחד ממקורות המידע החשובים בעיר, וישמח לחלוק מחוכמתו, ומדבש-הזהב שלו.
בית הספר לסיירים:ממוקם בשולי העיר, בנוי בין חמישה עצים. הפלטפורמה גבוהה מהרגיל, וכל הסיירים התחילו את דרכם בבית הספר. האימונים נמשכים 7 שנים, וכוללים אימונים בנשק, בהישרדות ובהתגנבות. לבסוף מגיעה הבחינה:ללכת לפונדק 'המכשף הירוק', ולקחת את המשימה של רוז'אן(לרוב לצוד אויב כלשהו, לעיתים קרובות מספר נולים.)

הערות:
העיר קילארונט היא מתוך העולם הפרטי שלי, ולכן קיימים בה מספר שינויים:
1)מקצוע הסייר השתנה מאוד, ולכן גם הדב"שים בעלי דרגות סייר(כולם, בעצמם.)
2)מקצוע רודף האורקים שונה לרודף נולים. כל התוספים הם מול נולים, ומדרגה ארבע מול צבועים(נולים נדירים יחסית לאורקים.)
3)כדי שלא לשנות הרבה את הדב"שים, אפשר להחליט שקילארונט נמצאת על אי קטן(כמו בעולם שלי), וששם התנאים שונים. כנ"ל לגבי בינקראיה.
4)בניתי נתונים ופלאף מושקע לכל דב"ש חשוב(הורשיו, קייטלין וליאן) ופרטיהם המלאים יפורסמו בהמשך.
5)השינויים של היגואר יופיעו מיד אחרי הדב"שים.

מחכה לתגובות, פנג הדרואיד.
 
הפרטים מבולגנים,יותר מידי קראנץ' ופחות מידי פלאף,שרשרת המזון מיותרת,העיר מאוד לא הגיונית,חסר פרטי מסחר,חסר פרטים על מקומות,ועל עוד הרבה דברים.העיר לא כל כך מושכת קריאה וכו'.

ומעל לכל-גנבת לי את קונספט של אאוסט,כתוב שם זכויות יוצרים אתה יודע...

נ.ב-כדי שהעיר תיהיה כמו שצריך,תשנה את צורת הכתיבה שלך מאוד כי עכשיו הכל מבולבל ולא נוח.
 
לגבי מה שנרוביאן אמר: כן.גם לי זה מוזר. השבט הזה יכול להיות הכי קטן (או כמעט הכי קטן) ולגרום הכי הרבה בעיות? מוזר!
עוד משהו שבדר"כ אלפים ואורקים לו הולכים ביחד ונראה לי שגם לא חצי אורקים ולכן מוזר שיש שם כאלו.
 
בנוסף לכול ההערות אני רוצה להעיר הערה חשוב שפנג זה לא הפעם הראשונה שאת התועה בא-
חצי אליפם וחצי אורקים נדירים! הם שילוב נדיר ומתועב ואינם דבר מהסוג הנפוץ! אין שום סיכוי שבכול העיר יהיו יותר חצי אלפים מבני אנוש
מה! אני מסתכל שוב ו- מה עושים שם אחוז חצי אורקים? אורקים זה לא! הם מתועבים ושנואים וצריך עולם מערכה מאוד ספציפי בשביל כזה דבר(זוכר, פרויקט פורו נועד בשביל שזה יהיה פתוח למגוון אנשים בפורום...).
ועוד משהו הוא שלמיטב ידיעתי אלפי יערות אלפי פרא ואלפים גבוהים לא משהו מסתדרים להם...
ולא the Nerubian אתה לא היחיד...
אני אסתכל על זה ביותר מרפרוף בפעם אחרת.

נ.ב-
זאת ההערה היחידה(פיו, מזל)
כמה שאני מבין אותך...(למרות שלפעמים זה מרכיז[אהם העולם מערכה שלי אהם]).
 
מעבר לכל ההערות הקודמות יש לי כמה נוספות.
1) הדרגות של האנשים בעיר ממש מצחיקות, זה נראה כאילו אם אתה במשמר אתה מקבל 1ק6 דרגות בונוס שבאות על חשבון התושבים.
2)רודף נולים? תגיד לי מה זו האובססיה הזאת?! אמרת בעצמך שהנולים נדירים יותר מהאורקים אז למה לעזזל צריך לא אחד אלה שני ציידים נולים מומחים כשהשבט הכי גדול הוא בקושי 20 נולים? זה פשוט מגוחך.
3) כמות הקסם בעיר מאוד טיפשית, כל הקוסמים מעל לרמה אחד במשמר וכולם באים בקבוצות... ועוד חנויות הקסם היחידות בעיר מנוהלות על ידי אשפים 1... כל הכבוד! המצאת עיר שתגרום לכל חובב קסם שהוא להתאבד! (או להצתרף למשמר :rolleyes: :( :cry: ).
4) אין בעיר שום דבר מעניין, שום דבר שמושך את מי שקורא את העיר המשיך לקרוא. הדבר הכי מעניין שקראתי היה שהשיקויים באים בצורת פירות (ואף חנות אפילו לא יכולה ליצר שיקויים :devilish: :eek:rcmad:) והדבר השני הכי מעניין שקראתי היה "מה לעזזל המספרים האלה ליד שרשרת המזון?".
בקיצור אני אישית לא אהבתי.
 
אני מצטער, אבל העיר הזאת מגוכחת בעיניי.
בית ספר לסיירים, כל החיילים בעיר הם סייר 1.. למה כזאת אובססיה? אין בכלל יוצאים מהכלל קרביים למעט האלפים שהיזכרת. ומה אם גדל שם ילד חלש פיזית אבל מוכשר בצורה יוצאת דופן? הוא עדין יצטרך ללמוד לטפס על עצים ולהניף זוג נשקים?

כל הקונספט של "עיר מקצועות" היא טיפשית לדעתי. מילא עיר דרואידים, שלהם יש דבר במשותף, או מערכת מנזרים עצומה- אבל עיר חבר'ה שאוהבים טבע ויודעים להילחם ולעקוב אחרי אנשים זה מיותר.
 
אני אישית דווקא חושב שהרעיון של עיר ששייכת למסדר כלשהו של סיירים יכולה להיות עיר נחמדה מאוד, אם מתייחסים לעניין נכון.
ראשית כל- הרובד החברתי: אפשר ליצור סיטואציות חברתיות ושילטוניות יפות במיוחד ממסדר של סיירים- כמו כל מסדר, מטרתו של המסדר תהייה להפוך את הסיירים לכוח יותר משמעותי ובעל השפעה בעולם (העיר תוכל אפילו לבוא בדרישות לממלכות הסמוכות אליה). בניגוד לרוב שאר המסדרים, מסדר סיירים יהיה מורכב ברובו מאנשים מתבודדים (מצב חברתי מעניין שניתן למצוא לו מספר רעיונות). כמובן שכדי להוסיף עניין מוטב להרחיב את המסדר גם לדרואידים, ברברים ואוהבי טבע למיניהם (כמו כוהנים של אלי טבע), וגם לתת לה בסיס קהילתי כלשהו (כמו שבט ברברי או אולי עם נודד שהשתקע במקום מכיוון שהוא היה שופע במיוחד) כדי למלא את המשרות של מלקטי מזון, טבחים, מנקים נערי אורוות וכו'.

לסיכום: רעיון נחמד שדורש המון טיפוח ומחשבה נוספת.
 
וביצוע נכון...

אכן איך שאתה הצגתה את זה זה יכול להיות רעיון מאוד מגניב!
רק דבר קטן-מתבודדים שהולכים ביחד לארגון הם כבר לא מתבודדים.

ופנג אני אגיד לך הערת כתיב קטנה- אני התחלתי לקרוא את העיר ואז כמעת ואבד מאור עיני בראותי את טבלאות האימה המתגלגלות סחורסחור עוד לפני שהבנתי מה הרעיון של העיר.הלכתי מהמחשב נסער מתמיד, שתתי כוס מים וכנסתי למדיטצית הצהריים שלי, מנסה להירגע(השורה האחרונה הייתה הוספה שלי...).
 
כשכתבתי "מתבודדים", כוונתי הייתה לאנשים שלא רגילים לחברת בני מינם ההולכים על שתיים- נסה לחשוב שכל חייך היית מורגל להיות לבד, ולדבר בעיקר אל הטבע הריק שמסביבך, ופתאום אתה מוצא את עצמך בעיר שלמה אם כמה עשרות (או אפילו מאות) תושבים.
יותר מזה- גם לכל שאר התושבים יש בעיה דומה, אבל כל המטרה של העיר היא ליצור תקשורת ולהפוך את כוח אוהבי הטבע ליותר יעיל, כך שחייבים לדבר זה עם זה.
כמו שכתבתי קודם- החברה בעיר הזאת תהיה מאוד יחודית ומעניינת.
 
Darkness אמר/ה:
כל הקונספט של "עיר מקצועות" היא טיפשית לדעתי. מילא עיר דרואידים, שלהם יש דבר במשותף, או מערכת מנזרים עצומה- אבל עיר חבר'ה שאוהבים טבע ויודעים להילחם ולעקוב אחרי אנשים זה מיותר.
לא ממש. גם ב"עיר דרואידים" סביר להניח שתמצא סיירים, טרובדורים, גששים, ברברים, לוחמים, כהנים ונוכלים. אולי אפילו מכשפים, אלכימאים, או מומחי תהפוכה (מקצוע די חמוד שמישהו כתב כאן: http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=851199).
בעיר נזירים, גם סביר להניח שיהיו בנים למקצועות נוספים (נוכלים, נינג'ות) ואני לא מסוגל לחשוב על עיר שאין בה מומחים. גם אצילים יש כמעט בכל עיר- גם אם לא מדובר באמת באנשים שנולדו למעמד גבוה, אלא פשוט באנשים שיש להם ניסיון ומומחיות בדיפלומטיה, והם בכל זאת לא יודעים לשיר בצורה קסומה, או משהו בסגנון.

למרות זאת, אם כבר מערך מנזרים...
אני קורא לחברי הפורום ליצור"עיר נזירים".
נזירים מסתוריים בעיר הררית? מקדש גית'זראי? כת קואו-טואה? אתם תחליטו.
יוצר העיר שתהיה המוצלחת והמקורית לדעתי, זוכה בנקודות ניסיון, בסמיילי ירוק וכפיים, או ברמז לגבי הטקטיקה שלי ב"מאנצ'קין נולד", לבחירתו.
רוב תודות.
 
אני אעבור על זה אחד אחד:
אמרתי שאני בונה אותה שונה מהרגיל
אמרתי שהיא מהעולם שלי וכתובה קרוב לארבעה חודשים
אם תקראו את ההודעה עד לסוף, תראו שבעולם שלי יש שינויים מסוימים. אני יכול להחזיר אותם לחוקי מו"ד רגילים, אבל רציתי משהו שונה.
במקור העיר הזאת היא חלק מעולם המערככה שלי, שבוא רוב חצי האלפים חיים בקילארונט, ורוב בני האנוש בקינסיה. מה הבעיה שבעיר אחת בני אנוש לא יהיו השולטים/מקום שני מבחינת כמות?
למה שאלפים מסוגים שונים, ועוד סוגים דומים כמו פרא, גבוהים ויער לא יסתדרו?
אורקים ואלפים-שונאים זה את זה, אבל האלפים שונאים יותר נולים והאורקים יותר בני מחצית. שוב, מעולם המערכה שלי.
בעולם שלי אלפים ונולים הם אויבים בדם!לכן הם רודפי נולים, ויש עוד המון כפרי נולים.
רוב הקסם בעולם שלי מרוכז בעיר הננסים, ולכן הדרגות במקצועות מאגיים לדב"שים נמוכות.
במקור זו לא עיר סיירים אלא עיר אלפית, שיש בה בית ספר לסיירים והתלמידים שבו מעולים.

זאת לא עיר עם קונספט אלא עיר אלפית ממוצעת שהקונספט בה הוסף כחלק משני!
 
הנרוביאן,לגבי אין לי מה להגיד חוץ מ...לטיפולך המסור.

ופנג-אני ממליץ לך או לשנות את העיר לגמרי,או פשוט לעזוב אותה.
כי למען האמת,העיר מבולגנת בצורה שלא תאומן,לא הגיונית בעליל,ויש בה יותר מידי קראנץ'(אם בעיר ממוצעת אמור ליהיות 96% פלאף ו-4% קראנץ',אתה עשית 40% פלאף ו-60% קראנץ'),מאוד מגבילה,מאוד תלויית עולם מערכה והקונספט גנוב(מאאוסט שלי :cry: )
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
אני אעבור על זה אחד אחד:
אמרתי שאני בונה אותה שונה מהרגיל
אמרתי שהיא מהעולם שלי וכתובה קרוב לארבעה חודשים
אם תקראו את ההודעה עד לסוף, תראו שבעולם שלי יש שינויים מסוימים. אני יכול להחזיר אותם לחוקי מו"ד רגילים, אבל רציתי משהו שונה.
במקור העיר הזאת היא חלק מעולם המערככה שלי, שבוא רוב חצי האלפים חיים בקילארונט, ורוב בני האנוש בקינסיה. מה הבעיה שבעיר אחת בני אנוש לא יהיו השולטים/מקום שני מבחינת כמות?
למה שאלפים מסוגים שונים, ועוד סוגים דומים כמו פרא, גבוהים ויער לא יסתדרו?
אורקים ואלפים-שונאים זה את זה, אבל האלפים שונאים יותר נולים והאורקים יותר בני מחצית. שוב, מעולם המערכה שלי.
בעולם שלי אלפים ונולים הם אויבים בדם!לכן הם רודפי נולים, ויש עוד המון כפרי נולים.
רוב הקסם בעולם שלי מרוכז בעיר הננסים, ולכן הדרגות במקצועות מאגיים לדב"שים נמוכות.
במקור זו לא עיר סיירים אלא עיר אלפית, שיש בה בית ספר לסיירים והתלמידים שבו מעולים.

זאת לא עיר עם קונספט אלא עיר אלפית ממוצעת שהקונספט בה הוסף כחלק משני!
א. השינויים בעולם המערכה הם לא הבעיה.

ב. אין עם זה שם בעיה. הבעיה היא שדווקא חצי האלפים הם הגזע במקום השני- גזע כלאיים, שלא אמור להיות נפוץ במיוחד.

ג. אין בעיה עם זה שיש כמה סוגי אלפים בעיר.

ד. חצי אורקים הם גזע כלאיים, שברוב המערכות הוא נדיר יותר מחצי אלפים (כי רוב האנשים לא רואים באורק יצור מושך... וכנראה שזה נכון גם מהצד השני). אנשים שואלים איך יש בעיר חצי אורקים, אבל לא אורקים טהורים.

ה. מפריע לאנשים שכל האנשים בעיר (מלבד יוצאי הדופן שאציג בהמשך) הם בדרגה 1, בעוד שכל חברי המשמר והמועצה הם בדרגה 6 לפחות. סיירים יש בדרגות 1, 3 ו-5.
נכון אין בעיר אף תושב בדרגה 2 או 4.

ו. נו, באמת- עיר אלפית על העצים זה לא מקורי בכלל, אז אל תריבו על הרעיון ועל "זכויות יוצרים". בלי לומר כלום על "לותלוריין" או "יער אשיינאוול", אני רק אזכיר שבספר לשה"ם יש שני אזכורים של עיר אלפית על העצים (למרות שאחת מהן במישור ארבוריה).


לא התייחסת בכלל לעובדה ששבט הנולים מונה מספר *אקראי* של נולים. מספר שעשוי להיות קטן יותר מכוח התקפיה של השבט. במילים אחרות, השבט כנראה מסוגל ליצור שלושה נולים נוספים בכל יום ולהפוך את כל בניו הקטנים ללוחמים מנוסים. גם כאשר הוא מחוסל, השבט מופיע שוב במקום אחר ביער.
זה... ביזארי.
 
חוץ ממה שהגבתי עד כה על העיר,העיר מתאימה לעולם המערכה הספציפי שלך,וממש לא מתאימה לרוב עולמות המערכה,ועל כן לא מתאימה לפרויקט הפורום.

והנרוביאן:זה שיש ערים אלפיות רבות על עצים,לא אומר שזה בסדר שהקונספט(מלבד הרעיון שזה על עצים) כמעט זהה,ושמתוך 9 ערים כולל זאת יהיו לשניים מתוכם כמעט אותו קונספט ועוד זאתי פורסמה הרבה אחרי אאוסט...לכן אפילו אם זה לא העתקה,זה עדיין לא מתאים לעשות שני ערים עם אותו קונספט מרכזי(שזה פחות או יותר הקונספט המרכזי שראיתי אצל העיר הזאת, חוץ מהשימוש המוגזם בקראנץ' וסיירים)
 
א. הוא דיי כן גנב את הקונספת מblack angel כי אחרי הכול מכיוון ואף אחד עוד לא ביצע את הרעיון(וblack angel, אני מודיע לך מראש שגם בעולם מערכה שלי יש כמה ערים כאלה, אבל הן שונות מאוד). מילא אם זה היה אותו הקונפסט אבל רעיון אחר כגון:
"עיר בא שוכן לו צייד היערות, העיר התפתחה כשהאלפים נאלצו לברוח מהבני אנוש, היופי והחן של האלפים הקסמים את תושבי היער שהסכימו להחלץ לעזרתם ולהדוף את בני האנוש המכוערים מהיער שלהם. האלפים כתודה הסכימו לא לפגוע ביער(באופן לא טבעי כגון קריטת עצים). גם היער הקסים את האלפים והם החליטו שהם רוצים להשתלב בוא- גרים על עצים כמו ציפורים, צדים כמו נמרים והולכים כמו קופים".
ב. פנג- למיטב זיכרוני גם בעולם מערכה שלך היה על זה אותו ויכוח ולכן החלטתי לבוא אליך במתמטיקה:
נניח שיש 2 אלפים בעולם.
נניח שיש ארבע בני אנוש בעולם.
אם שני בני אנוש אם שני אלפים נוצר 2חצי אלפים ועוד בן אנוש(סה"כ 3).
אם אלפים עם עצמם ובני אנוש עם עצמם נוצר אלף ושני בני אנוש(סה"כ 3).
כך שהשילוב הוא סתם מגעיל ונחשב לבושה במו"ד הרגיל ובסה"כ גם לא "משתלם" שכן כמות התושבים לא גדלא יותר, זה סתם!
ג. פנג אני אהיה כן לגמרי איתך ותעשה אם זה מה שאתה רוצה- אם תמשיך להיות עקשן ולא לפחות תנשא להקשיב לנו זו מסוג הערים שאני בפרוש לא אשתמש בהם.
 
אני רוצה להעיר עוד משהו- איך זה שראש העיר וסגן ראש העיר הם אנשי טבע וציידים? מי לעזאזל מינה אותם להנהיג ולנהל עיר שלמה? ואני דיי בטוח שאלפים הם מספיק תרבותיים כדיי ש"החזק שולט" לא יכול עליהם.
 
Darkness אמר/ה:
אני רוצה להעיר עוד משהו- איך זה שראש העיר וסגן ראש העיר הם אנשי טבע וציידים? מי לעזאזל מינה אותם להנהיג ולנהל עיר שלמה? ואני דיי בטוח שאלפים הם מספיק תרבותיים כדיי ש"החזק שולט" לא יכול עליהם.
אם תסתכל על המועצה והמשמר, תראה שזה הפוך. לא החזק נבחר לשלוט, אלא השליט נעשה חזק.
כפי שאני מבין, מישהו שמתקבל למועצה מקבל מייד 5 דרגות נוספות. כאשר הוא נבחר לראש עיר, הוא מקבל מייד עוד 1ק8 דרגות.
:mrgreen:

הנרוביאן,לגבי אין לי מה להגיד חוץ מ...לטיפולך המסור.
הא?
אני יכול לתת לעצמי תמיד סמיילי ירוק וכפיים, אני לא יכול לתת לעצמי נקודות נסיון, ואני כבר יודע את כל הטקטיקה שלי עבור "מאנצ'קין נולד".
בנוסף, אחרי כבשן הקריסטל ו-40 העמודים הראשונים של עץ הקסמים האקזוטיים והמוזרים, למדתי שאם אני (או פלאפי, אבל זו לא הנקודה) משתתף במשימה כלשהי, כולם מוותרים מראש. וחבל.
 
חזרה
Top