• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרואיד מאגי

פנג הדרואיד

פונדקאי ותיק
בעקבות דיון בעץ על אלפים וטרובדורים, ציין פלאפי את העובדה ש(ואני מצטט):'אלפים יכולים להיות דרואידים טובים כל עוד אתה זונח את העובדה שהם בעלי נטייה לקסם מאגי.'
אז חשבתי לי, שדווקא לדרואיד אפשר ליצור גרסא מאגית, כי יותר קל שלנות את הפלאף מאשר אצל הנבחר, הכוהן, ואביר הקודש.
שינויי פלאף:
כעת הדרואיד המאגי הוא 'קוסם החוקר את כוחות הטבע ואת התגלמות היסודות'. לרוב הדרואידים המאגיים יש קשר קסום לטבע, החל מהיותם ליקאנטרופים, דרך דם פיות, וכלה במורשת יסודנית.
שינויי קראנץ':
כמטיל לחשי מאגיה, לחשי הם מבוססי תבונה. הוא סובל מסיכוי כישלון לחשי מאגיה רק בעת שימוש בשריונות שמקורם אינו מן החי(פלדה, מיד'ריל, אדמנטיט וכו'). הוא לומד את לחשיו מספר לחשים. ספר לחשיו כולל את כל לחשי דרג 0. בדרגה 1, הוא מכיר 3 לחשים לבחירתו מרשימת לחשי הדרואיד, ולחש נוסף עבור כל נקודת תוסף תבונה. הוא מסוגל להכין ולהטיל כל לחש זימון בעל ברית מן הטבע, גם אם אינו מופיע בספר הלחשים. הוא לומד 2 לחשים נוספים בכל פעם שהוא עולה דרגה, היכולים לבוא מכל דרג אליו יש לו גישה. הוא זוכה בכישרון החלפת אנרגיה בדרגה 5, ואת סוג האנרגיה אין לשנות.
ספר לחשים:
הדרואיד איבד את היכולת להטיל לחשי ריפוי, וכן לחשים מסוימים, המסומנים בכוכבית.
תוספות לחשים:
0-קרן קור, נתז חומצה,הנחיה*,מעלה*, מכת חשמל, ידיים בוערות
1-גולת אש/חומצה/חשמל/קור פחותה,פרץ אנרגיה(ראה מטה)
2-שיקום פחות*,חץ החומצה של מלף, יניקת חום(ראה מטה)
3-כדור אש, מכת ברק,הסרת מחלה*
4-גולת אש/חומצה/חשמל/קור, קיר קרח
5-קרן רבגונית,מחילה*
6-מעגל מרפא*
זה מה שעשיתי בנתיים... עזרה תתקבל בברכה

פרץ אנרגיה
עוצמה
דרואיד מאגי 1
קול, תנועה
זמן הטלה:פעולה אחת
טווח:קצר
מטרה:יצור בטווח
משך:מיידי
הצלה:אין
ה"ל:אין
המטיל יוצר פרץ אנרגיה לבחירתו, מהאנרגיות הבאות:אש, חשמל, חומצה וקור. כל פרץ דורש התקפת מגע מטווח רחוק, ומסב 1ק10 נזק/ארבע דרגות. הלחש מקבל את מתאר האנגיה לבחירת המטיל.

יניקת חום
אוב[קור]
דרואיד מאגי 2, מכשף/אשף 2
רכיבים:תנועה, חומר
זמן הטלה:פעולה רגילה
טווח:בינוני
מטרה:אויב בטווח
משך:סיבוב/2 דרגות
הצלה:חלקי
ה"ל:חלקי
המטיל בוחר מטרה בטווח, ועל ידי התקפת מגע מטווח רחוק מקפיא אותה וגורם לה 1ק8 נזק/דרגה(מקסימום 5ק8). ה"ל נחשבת. לאחר מכן, במשך הנוסף, כל האויבים בטווח 1.5 מ' סופגים 1נזק קור לסיבוב. קשיחות נוגד לסיבוב, וה"ל אינו נחשב.
 
כל הרעיון של קסם מאגי הוא לשלוט ולצוות על היקום(או לעשות כל מה שבא לך)
הטבע הוא חלק מהיקום (כמה מפתיע!) ולכן דרואידים מתנגדים לזה (עוד הפתעה...) (כל זה לפי ההבנה שלי)

לפי זה דרואיד מאגי הוא סתירה של האמונות ושל מקצוע הדרואיד
 
בדיוק מה שבאתי להגיד. אין היגיון בדרואיד מאגי - קסם מאגי הוא קסם שבא מן המטיל, וקסם קדוש הוא קסם שבא מכוחות הגדולים מן המטיל. הקסם של הדרואיד בפירוש בא מהטבע, ולכן הוא לא יכול להטיל לחשים מאגיים.
חוץ מזה, אין לי מושג איך חשבת שלשנות את הפלאף של דרואיד יותר קל מלשנות את הפלאף של כוהן - הדרואיד קשור קשר הדוק מאוד לפלאף שלו, וזה נכלל בהרבה מאפייני מקצוע. לעומת זאת, לכוהן יש פלאף מאוד בסיסי ולמעשה כמעט ושום פלאף, כי כל כולו תלוי באל אותו הוא משרת, ולכן מאוד קל לשנות אותו. אם כבר, הגיוני יותר ליצור גרסא מאגית של כוהן המשרת את בוקוב או ווי-ג'אס.

דבר נוסף, שלקחת את הציטוט שלי רחוק מאוד מהכוונה המקורית שלו.
 
דרואיד? - מאגיה? משהו לא הולך בזה טוב, בדיוק מהסיבות ש- The Guy ופלאפי כתבו.
אני אתייחס לפרץ האנרגיה, גורם האיזון שלו לא טוב, בכל זאת, בדרגה 1, הוא יוריד בעזרת הקסם 1ק10, וזה לא מעט (וגם בלי הצלה), לאזן זאת בעזרת הגדלת הנזק בכל ארבע דרגות לא יוריד מעצמתו בדרגה 1 וגם בדרגה 2, אח"כ הוא יוכל לקחת קסמים יותר טובים.
בקיצור, הלחש הנ"ל לא מאוזן בכלל, תוריד אותו.
 
אתה יודע פנג, יש לך אובססיה קלה לדרואידים, זה כבר עבר את גבול המדאיג או המצחיק וכרגע זה סתם מגוחך, אם יש לך רעיון למקצוע שחוקר את היקום ואת הקסם ומגלה כיצד הוא מתקיים מקבל בעזרת זה שליטה עליו, מעולה! אבל אתה לא חייב לדראד את זה כול הזמן, זה כבר נהיה קצת מגוחך!
 
כלל- דרואידים מיצגים אמונה עתיקה באלים, אמונה המדברת על היסודות.

תסתכל על מקצוע הכוהן בחלק על מקצועות אחרים- "כוהנים אינם מסתדרים אם אמנונתם של הדרואידים שכן הם מיצגים תפיסה(קסם מאגי אינו מיצג תפיסה או כוח עליון, הוא מיצג כוח חזק והרסני- ראה לדוגמא לחש משאלה ולחש נס: משאלה- המטיל יוצר אנרגיה בישביל לסדר את המצב כמו שהוא רוצה שיהיה, לעומת נס- הכוהן מבקש מאלוהיו נס רב-עוצמה).

אם לומר את האמת אצלי זה פועל לגמרי אחרת(במערכה שלי)- קסם טרובדורי אינו קסם מאגי, קסם הקדושה הוחלש משמעותי(הכוהן הפך להיות מעין לוחם למען האל שנעזר בכמה קסמים פו ושם[יש לו כמות פחותה ליום, זה כול החולשה, אך ק"פ טוב יותר ומיומנויות טובות יותר]), אבירי הקודש זה כבר מוחלש אז לא נגעתי, ובנושא הטבע אני מעת "הפרדתי" אותו- הדרואידים והסיירים סוגדים לא לאלוהות עליונה אלה שהם פשוט משתלבים בטבע ולומדים להשפיע עליו(אצלי במערכה יש הסבר שהטבע=אובאד-היי אבל זה לא כוהנה).

אם אתה רוצה ליצור דרואיד מאגי אז תתחיל מההתחלה, תן לוקסמים חזקים, תוריד את הק"פ(אחרת יצא לך לוחם מאגי(ק"פ ק8...)), תן כוחות קסומים קצת יותר חזקים ותגביל את יכולת הלחימה.
בנוסף תן לו יכולות מגניבות(כי זה נראה לי כמו מקצוע שמתאים לו יכולות מקצוע ולא רק לחשים).
פרויקט מוצלח!
 
אני חייב להסכים עם כל מה שנאמר כאן
אין ספק שהמאגיה אינה מתאימה לדרואיד כלל וכלל משום שהכוח שלו אמור לבוא מן הטבע, כחלק מהתהליכים שמתרחשים ממילא, רק שהוא מטה אותם מעט לטובתו, קסם מאגי הוא גרנדיוזי יותר ומעוות את המציאות בהתאם לדרישות שלך. לחשי מאגיה יכולים לזמן מפלצות חזקות בעוד שלחשי קודש מזמנים בעל ברית מן הטבע, לחשי מאגיה יכולים להטות את כל המציאות לטובתך (במשאלה), ובלחשי קודש זה צריך לבוא דרך בקשה לאל, ואאל"ט (תתקנו אותי אם כן) נס הוא טיפה יותר מוגב ממשאלה.

מה שכן אפשר להציע לך בעניין זה אולי להפוך את הדרואיד להיות יותר מחובר ליסדודות (למרות שכבר יש מלאנתלפים דברים כאלה אז תראה מה אתה עושה), או אחד שמתמחה בחיות (גם כזה יש...), אקיצר - עשו כבר בשבילך את רוב העבודה, נסה לחפש רעיונות למקצועות יוקרה נוספים דרך עוד מקצועות במו"ד, תאמין לי שיש הרבה והם טובים לפחות כמו דרואיד (אם לא יותר...).
 
זה הביא לי רעיון;
מה דעתכם אל אנטי-דרואיד - דרואיד שהוויתו הפוכה לחלוטין מדרואיד סטנדרטי, שכוחותיו ויכלותיו מקבילות לזה של הדרואיד, והוא מקבל את הכוחות שלו מהאנטי-טבע - כל האנרגיות השליליות וההרסניות ויונקות החיים שקיימות - גם להם יש מעמד של כבוד בעולמות המשחק.

דרואיד כזה עדיין יכול להיות נייטרלי (אם כי לא טוב) - שמבחינתו יש יותר מדיי טבע בעולם, ויש לאזן זאת עם אל-מוות ואנטי חיים...

יכול להיות רעיון נחמד...
 
במדריך השלם לקדושה יש מקצוע יוקרה שנקרא "מכמיש", שהוא דרואיד שבגד בטבע ובחר ללכת נגד הטבע, אבל אפשר לפתח אנטי דרואיד בתור מקצוע-בסיס ולא בתור מקצוע יוקרה...
 
לא נראה לי מתאים, כי מקצועות בסיס שונים ממקצועות יוקרא, וזה למה אי אפשר להפוך רב-מג למקצוע בסיס:

מקצועות יוקרא דורשים ניסיון, ואי אפשר סתם לקחת אותם. להיות אשף זה "למדתי בילדותי בבית ספר לקוסמים". להיות רב-מג זה "הלכתי ברחבי העולם בחיפוש אחר העוצמה, למדתי את סודות המאגיה האדירים ולמדתי לשלוט בקסם טוב יותר".

מקצועות יוקרא דורשים שהדמות תהיה מנושה(אגב- לדעתי גם אביר קודש צריך להיות סוג של מקצוע יוקרא, מין אנטי אביר טומאה) ותלמד על מקומה בעולם וכך תתמקד. מקצועות בסיס נועדו ל"מתחילים(כמובן שלוחם 20 אינו מתחיל, אבל מקצוע הלוחם הוא מקצוע שניתן לקחת בדרגה ראשונה בגלל שהוא מספיק בסיסי)".

חזרה לנושא- נראה לי שאפשר ליצור משהו אבל זה לא דרואיד מאגי, זה מקצוע אחר לגמרי שהוא של קסם מאגי פראי ששיך לקוסמים מיומנים שאוהבים את הטבע(לחשים חלק של הדרואיד חלק של מאגיה, יותר מיומנויות[4+מתאם התבונה], תה"ב נמוך, ק"פ: ק6 ומספר יכולות מגניבות הקשורות לטבע.

נ.ב-S.D.Gat- אני מתקן אותך- ההגבלה היחידה של נס לעומת משאלה היא שנס צריך להיות קשור באופן חלקי או לקדם מטרה כולשהיא של האל. שזה אומר שהשחקן יצטרך לבקש נס שאינו נוגד את נטייתו(כוהן טוב לא יוכל לבקש "נס" שהוא יוכל לגעור, אבל זה להחלטת שה"ם).
ההוכחה היא שנס ומשאלה יכולים לתת +1 לתכונה, שניהם שווים בנושא.
למעשה נס יכול להיות יותר חזק כי נס זה עלות נק"ן בהתאם לנס(לרוב 5,000), ומשאלה זה אין גמישות(תמיד 5,000).
 
ironballs אמר/ה:
זה הביא לי רעיון;
מה דעתכם אל אנטי-דרואיד - דרואיד שהוויתו הפוכה לחלוטין מדרואיד סטנדרטי, שכוחותיו ויכלותיו מקבילות לזה של הדרואיד, והוא מקבל את הכוחות שלו מהאנטי-טבע - כל האנרגיות השליליות וההרסניות ויונקות החיים שקיימות - גם להם יש מעמד של כבוד בעולמות המשחק.

דרואיד כזה עדיין יכול להיות נייטרלי (אם כי לא טוב) - שמבחינתו יש יותר מדיי טבע בעולם, ויש לאזן זאת עם אל-מוות ואנטי חיים...

יכול להיות רעיון נחמד...
לדוקטור וואנג היה פעם רעיון על "דרואיד" שגונב כוח מהטבע. חפש "דרואיד אנטרופי".

בנוסף, יש את שליט היסודות בספר הפורום. אני מאמין שהוא יעניין את פנג.
 
forte אמר/ה:
נ.ב-S.D.Gat- אני מתקן אותך- ההגבלה היחידה של נס לעומת משאלה היא שנס צריך להיות קשור באופן חלקי או לקדם מטרה כולשהיא של האל. שזה אומר שהשחקן יצטרך לבקש נס שאינו נוגד את נטייתו(כוהן טוב לא יוכל לבקש "נס" שהוא יוכל לגעור, אבל זה להחלטת שה"ם).
ההוכחה היא שנס ומשאלה יכולים לתת +1 לתכונה, שניהם שווים בנושא.
למעשה נס יכול להיות יותר חזק כי נס זה עלות נק"ן בהתאם לנס(לרוב 5,000), ומשאלה זה אין גמישות(תמיד 5,000).
"סטיה קלה מהנושא"ממש לא, אולי נס הרבה יותר יעיל ממשאלה אבל משאלה הרבה יותר חזק מנס בהשפעות שהוא יכול ליצר. נס לא יכול להעלות לתכונות תוסף טבוע או אפילו להחיות מישהוא בלי תשלום נק"ן ואישור של השה"ם. אבל לגבי היעילות של נס על משאלה אני לא מתווכח..."סטיה קלה מהנושא"
 
המשך מהסטייה- ממש ממש לא- שים לב שבסדרת חפצי הקסם של ספר XXX שנותנים לך תוסף לאחת התכונות רשום "משאלה או נס".
ובנוסף משאלה יכול להחיות אבל זה דיי דומא לתחיית המתים(תראה שמשאלה יכול לחכות לחשי כוהן מדרג 6ומטה, משהו כזה). נס יכול לחקות את הלחש החייאה.

והזמן עוד דבר- משאלה תמיד(אבל תמיד) עולה 5,000 נק"ן(אם הבקשה גדולה מדי אין עלות נק"ן נוספת, אלה המשאלה לא ממולת לגמרי), נס זה לא תמיד ככה ובעלות של 5,000 נס שווה למשאלה אך מוגבל בשל האלוהות.
 
מי שיש לו את Deities and Demigods יודע שנס זה בעצם משאלה שהאל מטיל בעבור הכוהן שלו ;)

ויש לשים לב שהעץ הזה סוטה לגמרי מנתיבו (איך הגענו לנס נגד משאלה אני לא יודע).

הדרואיד האנטרופי של וונג התחיל טוב, אבל אני לא חושב שהוא התפתח למשהו קונקרטי.
 
מכיר את הדרואיד האנטרופי.דומה אבל שונה. תרשו לי לנסח את הפלאף מחדש:

הדרואידה המאגי חוקר לעומק את הבסיס המוחלט לעולם-הטבע. מעבר לאמונה, עבורו מהווה הטבע את הבסיס לעוצמה. הוא אינו חייב דבר לכוחות טבע, לאלוהויות הטבע. עבורו הטבע הוא מקור אנרגיה, אך לעיתים נדירות הוא יפגע בטבע בכוונה(למרות שהוא יכול לעשות זאת בקלות), כי מי יפגע במאגר האנרגיה שלו?

הקונספט הפשוט של הדרואיד המאגי:אשף שמקור הכוח שלו הוא הטבע, שחוקר את אבני הבניין של היקום.
 
חזרה
Top