• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גזע חדש- טיראנים

ישמעאל

פונדקאי ותיק
גזע חדש שיצרתי:

טיראנים
הטיראנים נוצרו לפני אלפי שנים על ידי אשפים רבי עוצמה שניסו ליצור את הגזע המושלם. האשפים לקחו בני גזעים רבים וניסו להפוך אותם, באמצעות קסמים, לחזקים יותר, קסומים יותר- מושלמים יותר.
לבסוף, לאחר שנים של עבודה, הצליחו האשפים ליצור גזע חדש, שלמרות שמראו החיצוני כשל שאר הגזעים, בתוכו שוכן כוח קסם אדיר.
אך הטיראנים נמלטו מהאשפים שיצרו אותם, והתערבו בגזעים האחרים.
אישיות: הטיראנים, בשל היותם שונים משאר הגזעים, נוטים להיות שקטים ומתבודדים, אך יש בניהם גם יוצאי דופן. חוץ מנטייתם להתבודדות בדרך כלל אישיותם של הטיראנים דומה לזו של הגזע שבקרבו הם חיים.
תיאור פיזי: הטיראנים, למרות היותם גזע בפני עצמו, נראים כלפי חוץ בדיוק כמו אחד מהגזעים "הרגילים", אך בתוכם שוכן כוח קסם משלהם. למעשה מראהו של כל טיראן זהה לגזע לדמוי אנוש אחר (בדרך כלל אחד מהגזעים המופיעים בספר השחקן, אך כל גזע דמוי אנוש אפשרי). מראהו של כל טיראן נקבע בהתאם להוריו. לדוגמא- טיראן ששני הוריו נראו כמו אלפים, יראה גם הוא כמו אלף. טיראנים חיים בערך שלוש מאות שנה, אך מגיעים לבגרות באותו גיל שהגזע שכמוהו הם נראים מגיע לבגרות.
יחסים: ברוב המקרים יחסיהם של הטיראנים לגזעים אחרים דומים ליחסו של הגזע שכמוהו הם נראים, למרות שהם מחבבים מאד חצי-אלפים וחצי-אורקים, בגלל שהם מזדהים עם תחושת חוסר השייכות של גזעים אלו.
נטייה: הטיראנים לא נוטים לאף נטייה באופן מיוחד.
ארצות הטיראנים: לטיראנים אין ארצות משלהם, מכיוון שבדרך כלל הם מסתירים הם טבעם האמיתי, וטוענים שכוחות הקסם שלהם הם מתת, כמו הכוחות של הפסיונים. רוב הטיראנים חיים ביישובים וארצות של הגזע שכמוהו הם נראים, אבל חלקם מרגישים "לא שייכים", ומעדיפים לנדוד בעולם.
דת: לטיראנים אין אל ראשי, למרות שטיראנים רבים סוגדים לבוקוב, אל הקסם.
שפה: לטיראנים אין שפה משלהם, אבל כל הטיראנים מגלים בצעירותם שהם יודעים לדבר דרקונית אפילו אם לא למדו את השפה.
שמות: טיראנים נקראים לרוב בשמות שאופייניים לגזע שכמוהו הם נראים, אבל בדרך כלל הורים טיראנים קוראים לילדיהם בשמות שאמנם אופייניים לגזע, אבל יותר אקזוטיים ונדירים.
תכונות הגזע הטיראני:
• 2+ לזריזות, 2- לכוח: למרות שהטיראנים נראים כמו בני גזעים אחרים הם זריזים אבל חלשים יחסית לשאר בני הגזע.
• גודלם של הטיראנים זהה לגודל של הגזע שכמוהו הם נראים.
• המהירות הבסיסית לטיראנים זהה למהירות הבסיס של הגזע שכמוהו הם נראים.
• תכונות מיוחדות: הטיראנים אינם זוכים ביכולות מיוחדות (ראיה באור מועט, התנגדות לחשים, יכולות דמויות לחש וכדומה) של הגזע שכמוהו הם נראים.
• ראיית-חושך למרחק 18 מ'.
• פרץ קסם- טיראנים יכולים לרכז כוח קסום להתקפה קטלנית. כרצונו, יכול כל טיראן לשלוח קרן של אנרגיה סגולה כנגד אויב יחיד. שימוש בפרץ קסם הוא פעולה רגילה שמעוררת התקפה מזדמנת. הקרן היא התקפת מגע מטווח רחוק, יש לה טווח של 12 מ' והיא גורמת 1ק6 נזק+מתאם הכריזמה של הטיראן.
• יכולות דמויות לחש: כל טיראן יכול להשתמש ביכולות דמויות הלחשים הבאות, פעם ביום כל אחת: יד מאגית, גילוי קסם, קריאת קסם, הפנוט.
• זוהר מסגיר: בכל פעם שטיראן משתמש בפרץ קסם או יכולת דמויות לחש עיניו זוהרות בסגול, וכשהוא משתמש בפרץ קסם גם היד שממנה הוא משגר את הקרן זוהרת בסגול.
• שפות אוטומטיות: שפת הסחר, דרקונית. תוספי שפות: הכול (להוציא שפות סודיות).
• מקצוע מועדף: מכשף. בניגוד למכשפים רגילים, שמקבלים את כוחם מאבות דרקונים, מכשפים טיראנים בעצם מתמקדים בחיזוק כוחות הקסם שלהם.
• מתאם דרגה: 1+
 
כמה הערות:
- לא עדיף להפוך את זה לתבנית שניתן להלביש על כל דמוי אנוש?
- כשאתה כותב מטח אנרגיה סגולה אתה מתכוון ללחש מטח סגול מספר הלחשים של wc (תאמינו או לא יש כזה דבר)?
- הגזע שלך יחסית חלש לעומת התיאור שלו:
להפוך אותם, באמצעות קסמים, לחזקים יותר, קסומים יותר- מושלמים יותר.
ומתאם דרגה 1+ לא כל כך מסתדרים לי.
 
אני מסכים, זה נראה יותר כמו תבנית.

כלומר, טיראן גנול שהוא זהה מבחינה מכנית לטיראן בן אנוש? זה לא מסתדר. אני מציע שתהפוך את זה לתבנית, תעלים את מחסר הכוח, ותיתן הסבר איך נולד טיראן לשני הורים רגילים.
 
1.לא, זה לא הלחש מטח אנרגיה סגולה, אלא פרץ של כוח קסום.
2.חשבתי להפוך את זה לתבנית, אבל הרעיון הוא שזה גזע בפני עצמו.
3. האשפים ניסו ליצור גזע מושלם. זה לא אומר שהם הצליחו.
הסיבה למתאם דרגה 1+ היא פשוט- הכוחות של הטיראנים שווים לכוחות של וורלוק בדרגה ראשונה, אבל הם לא מתחזקים.
ככה שטיראן שהוא, נגיד, לוחם בדרגה ראשונה שווה (פחות או יותר) בכוח שלו לוורלוק דרגה 1/לוחם דרגה 1.
 
the Nerubian אמר/ה:
אני מסכים, זה נראה יותר כמו תבנית.

כלומר, טיראן גנול שהוא זהה מבחינה מכנית לטיראן בן אנוש? זה לא מסתדר. אני מציע שתהפוך את זה לתבנית, תעלים את מחסר הכוח, ותיתן הסבר איך נולד טיראן לשני הורים רגילים.
קודם כל, לא נולד טיראן להורים רגילים. לטיראן חייב להיות לפחות הורה אחד שהוא טיראן, וכל תינוק שנולד לטיראן יהיה טיראן.
בקשר לתבנית- שוב, כל הרעיון הוא שזה גזע בפני עצמו. האשפים בעצם לקחו הרבה מאד גזעים ושינו אותם לגמרי בעזרת קסמים. אין כזה דבר "טיראן גנול" או "טיראן בן-אנוש". יש כזה דבר טיראן שניראה (כלפי חוץ) כמו גנול/בן-אנוש.
 
זה אולי גזע בפני עצמו, אבל גם תבניות כמו "יצור שמימי" מספקות יצורים בפני עצמם- אם כי דומים מאוד לחיות רגילות.
כלומר, אם נחזור לטיראן הגנול- אנחנו מדברים על גנול עם פחות חוסן והרבה פחות כוח, בלי שום עמידות טבעית, ללא שריון טבעי (אז מה הפרווה העבה והצפופה עושה, בעצם?).
וזה גם בלי להגיע לעובדה שההבדל היחיד בין טיראן גמד וטיראן בן אנוש הוא שהטיראן הגמד הולך לאט יותר...

אני חוזר על הצעתי.
 
Darkness אמר/ה:
טיראן שניראה גדול שרירי ומפחיד (לא באמצעות אשליה) ישאר עם מחסר לכוח? משהו לא מסתדר לי.
כמו שכתוב בגזע טיראנים חלשים יחסית לשאר הגזע שהם נראים כמוהו.
לדוגמא: טיראן שניראה כמו אורק יראה כמו אורק שנולד "חלשלוש". לעומת זאת טיראן שניראה כמו אלף יראה כמו אלף חלש במיוחד, אבל קצת יותר חסון משאר האלפים.
 
וזה גם בלי להגיע לעובדה שההבדל היחיד בין טיראן גמד וטיראן בן אנוש הוא שהטיראן הגמד הולך לאט יותר...
זה בדיוק העניין! ההבדל היחיד הוא חיצוני!
אני מעדיף שזה ישאר גזע, אבל אפשר לעשות שני שינויים:
1. טיראן כן מקבל תכונות של הגזע שהוא ניראה כמוהו (תוספים ומחסרים לתכונות, ראייה באור מועט, שריון טבעי וכדומה) במקום התכונות שכתבתי.
2. מתאם הדרגה הוא 1+מתאם הדרגה של הגזע שהטיראן ניראה כמוהו.
 
אתה גם יודע שזה:
ישמעאל אמר/ה:
אני מעדיף שזה ישאר גזע, אבל אפשר לעשות שני שינויים:
1. טיראן כן מקבל תכונות של הגזע שהוא ניראה כמוהו (תוספים ומחסרים לתכונות, ראייה באור מועט, שריון טבעי וכדומה) במקום התכונות שכתבתי.
2. מתאם הדרגה הוא 1+מתאם הדרגה של הגזע שהטיראן ניראה כמוהו.
...כבר נחשב לתבנית, נכון?

לא הבנת את הבעיה עם הגמד והאדם: שתי דמויות טיראנים. אחד נראה כמו בן אנוש, אחד כמו גמד. שתיהן באותה הדרגה, עם אותה דרגת דמות בפועל...
אבל אחד מהם מקבל יותר בונוסים בלי לאזן את זה. 3+ מטרים זה קצת יותר מכשרון נוסף.
 
"טיראן" היא תבנית מורשת שניתן להוסיף לכל יצור מהסוג דמוי אדם.
[נוצרו בידי קוסמים פלאפ התערבו עם דמויי האדם הרגילים פלאפ מפוצצים בעוצמה מאגית פלאפ מסתירים את טבעם]
התקפות מיוחדות: בנוסף לאלו של יצור הבסיס:
פרץ קסם [לפרט]
יכולות דמויות לחש [לפרט]
תכונות מיוחדות: בנוסף לאלו של יצור הבסיס:
ראיית חושך
זוהר מסגיר
תכונות: הוסף את המתאמים הבאים ליצור הבסיס: 2- כוח, 2+ זריזות.
שפות: כל הטיראנים יודעים אוטומטית את השפה הדרקונית, בנוסף לכל שפה של יצור הבסיס.
מקצוע מועדף: המקצוע המועדף של טיראן הוא מכשף, במקום המקצוע המועדף של יצור הבסיס.
דרוג אתגר: 0+
מתאם דרגה: 1+
 
זה נראה יותר טוב!
רעיו...
פרץ קסם- הלחש גורם לפרץ של קסם בצבע סגול לצת מידו המושתת של המטיל שצבוע בסגול, יש להצליח בהתקפת מגע מטווח רחוק לטווח של 7.5 מטר+2/1.5דרגות מטיל(דרגת המטיל טיראן שלא מתמחה בקסם(כמו לוחם) היא 1 או מתאם הכריזמה, ראו בהמשך). במקרה והקסם פוגע במטרה הוא גורם לה 1ק6 נזק חודר(מעוצמת הקרן)+ מתאם הכריזמה של המטיל נזק מסוג אנרגיה קסומה כלשהי(יש כזה סוג 'קסם'?). ניתן להפעיל את היכולת פעם ביום לכל דרגת מטיל(אם זה מטיל לחשים ואם לא אז 1 ואם מתאם הכריזמה הוא טוב יותר אז מתאם הכריזמה, ראו בהמשך)
יכולות דמויות לחש(או שאולי זה 'היכולת להטיל את... לטיראנים היכולת להטיל את הלחשים הבאים פעם ביום כל אחת ובדרגת מטיל 1/מתאם הכריזמה של המטיל(ראו בהמשך): יד מאגית, גילוי קסם, קריאת קסם, הפנוט.
כוח אישיות במקום עוצמה רעיון, הטיראנים מסוגלים להחליף פעם ביום כשהם מטילים לחש כלשהו להחליף את דרגת המטיל שלהם במתאם הכריזמה שלהם, לדוגמא טיראן לוחם עם 14 כריזמה עשוי להעדיף להטיל לחש יד מאגית אם דרגת מטיל 2(מתאם הכריזמה) ולא דרגת מטיל1 כמו בדרך כלל.

לדעתי כדאי לתת להם תוסף כריזמה כי בעצם הם נוצרו מכוח קסם, וכתוצאה הם עשויים להיות מחוייבים לכוח הקסם.
 
טיראן היא תבנית מורשת שניתן להוסיף לכל יצור מהסוג דמוי אדם.

הטיראנים נוצרו לפני אלפי שנים על ידי אשפים רבי עוצמה שניסו ליצור את הגזע המושלם. האשפים לקחו בני גזעים רבים וניסו להפוך אותם, באמצעות קסמים, לחזקים יותר, קסומים יותר- מושלמים יותר.
לבסוף, לאחר שנים של עבודה, הצליחו האשפים ליצור גזע חדש, שלמרות שמראו החיצוני כשל שאר הגזעים, בתוכו שוכן כוח קסם אדיר.
אך הטיראנים נמלטו מהאשפים שיצרו אותם, והתערבו בגזעים האחרים.
אישיות: הטיראנים, בשל היותם שונים משאר הגזעים, נוטים להיות שקטים ומתבודדים, אך יש בניהם גם יוצאי דופן. חוץ מנטייתם להתבודדות בדרך כלל אישיותם של הטיראנים דומה לזו של הגזע שבקרבו הם חיים.
תיאור פיזי: הטיראנים, למרות היותם גזע בפני עצמו, נראים כלפי חוץ בדיוק כמו אחד מהגזעים "הרגילים", אך בתוכם שוכן כוח קסם משלהם. למעשה מראהו של כל טיראן זהה לגזע לדמוי אנוש אחר (בדרך כלל אחד מהגזעים המופיעים בספר השחקן, אך כל גזע דמוי אנוש אפשרי). מראהו של כל טיראן נקבע בהתאם להוריו. לדוגמא- טיראן ששני הוריו נראו כמו אלפים, יראה גם הוא כמו אלף. טיראנים חיים בערך שלוש מאות שנה, אך מגיעים לבגרות באותו גיל שהגזע שכמוהו הם נראים מגיע לבגרות.
יחסים: ברוב המקרים יחסיהם של הטיראנים לגזעים אחרים דומים ליחסו של הגזע שכמוהו הם נראים, למרות שהם מחבבים מאד חצי-אלפים וחצי-אורקים, בגלל שהם מזדהים עם תחושת חוסר השייכות של גזעים אלו.
נטייה: הטיראנים לא נוטים לאף נטייה באופן מיוחד.
ארצות הטיראנים: לטיראנים אין ארצות משלהם, מכיוון שבדרך כלל הם מסתירים הם טבעם האמיתי, וטוענים שכוחות הקסם שלהם הם מתת, כמו הכוחות של הפסיונים. רוב הטיראנים חיים ביישובים וארצות של הגזע שכמוהו הם נראים, אבל חלקם מרגישים "לא שייכים", ומעדיפים לנדוד בעולם.
דת: לטיראנים אין אל ראשי, למרות שטיראנים רבים סוגדים לבוקוב, אל הקסם.
שפה: לטיראנים אין שפה משלהם, אבל כל הטיראנים מגלים בצעירותם שהם יודעים לדבר דרקונית אפילו אם לא למדו את השפה.
שמות: טיראנים נקראים לרוב בשמות שאופייניים לגזע שכמוהו הם נראים, אבל בדרך כלל הורים טיראנים קוראים לילדיהם בשמות שאמנם אופייניים לגזע, אבל יותר אקזוטיים ונדירים.

התקפות מיוחדות: בנוסף לאלו של יצור הבסיס:
פרץ קסם- טיראנים יכולים לרכז כוח קסום להתקפה קטלנית. כרצונו, יכול כל טיראן לשלוח קרן של אנרגיה סגולה כנגד אויב יחיד. שימוש בפרץ קסם הוא פעולה רגילה שמעוררת התקפה מזדמנת. הקרן היא התקפת מגע מטווח רחוק, יש לה טווח של 12 מ' והיא גורמת 1ק6 נזק+מתאם הכריזמה של הטיראן.
יכולות דמויות לחש: כל טיראן יכול להשתמש ביכולות דמויות הלחשים הבאות, פעם ביום כל אחת: יד מאגית, גילוי קסם, קריאת קסם, הפנוט.
תכונות מיוחדות: בנוסף לאלו של יצור הבסיס:
ראיית חושך למרחק 18 מ'.
זוהר מסגיר: בכל פעם שטיראן משתמש בפרץ קסם או יכולת דמויות לחש עיניו זוהרות בסגול, וכשהוא משתמש בפרץ קסם גם היד שממנה הוא משגר את הקרן זוהרת בסגול.
תכונות: הוסף את המתאמים הבאים ליצור הבסיס: 2- כוח, 2+ זריזות.
שפות: כל הטיראנים יודעים אוטומטית את השפה הדרקונית, בנוסף לכל שפה של יצור הבסיס.
מקצוע מועדף: מכשף. בניגוד למכשפים רגילים, שמקבלים את כוחם מאבות דרקונים, מכשפים טיראנים בעצם מתמקדים בחיזוק כוחות הקסם שלהם.
דרוג אתגר: כמו של יצור הבסיס +1.
מתאם דרגה: כמו של יצור הבסיס +1.
 
פלאפי, הרעיון הוא לא ליצור גזע-על, אלא ליצור גזע נקודה. אם כל מה שיש לך להגיד זה "משעמם" אל תגיב בכלל.

בחזרה לנושא- חשבתי ליצור כישרונות טיראניים: כישרונות שמייצגים את ההתמקדות של הטיראן ביכולות הקסומות שלו.
בינתיים חשבתי על שני כישרונות:

פרץ קסם משופר (טיראני)
דרישות: היכולת להשתמש בפרץ קסם.
תועלת: שימוש בפרץ קסם הוא פעולת תנועה ולא מעורר התקפות מזדמנות.

התקפת פרץ (טיראני)
דרישות: היכולת להשתמש בפרץ קסם, פרץ קסם משופר.
תועלת: טיראן בעל בכישרון הזה יכול להעביר את פרץ הקסם שלו דרך נשק או מכה ללא נשק. נשק טווח רחוק מעביר את הפרץ לקליעים שלו.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה כאחד הכישרונות הנוספים שלו.
 
אוי, אני מבין את הטעות. אתה הפסקת לקרוא את ההודעה שלי אחרי המילה "משעמם". אז תחזור אחורה ותקרא שוב.

אין לגזע הזה שום "כוח קסם אדיר", וזה לא מתקרב למושלם בשום צורה - גם התירוץ של "הם נכשלו במשימתם האשפים האלה" לא מתקבל כאן, כי הם היו אמורים ליצור משהו שמתקרב לשלמות, ואפילו בזה הם לא הצליחו. גזע עם מחסר הוא כבר לא מושלם.
מלבד זאת, מה הטעם לתת לגזע מחסר אם בלוא הכי הוא בעל מתאם דרגה +1 בגלל מאפיינים אחרים? אז כבר תוריד את המחסר, ותעשה את זה +2. מתאם דרגה גם ככה יהיה לו.

עוד עניין שפרץ הקסם היא יכולת חזקה מדי לדרגה אחד, ולא מועילה בעליל לדרגות בינוניות ומעלה. זה נשק טבעי חזק מדי, וזו יכולת דמוית לחש חלשה מדי ולא מספיק מוצקה בתכונותיה. טווח 12 מטר, התקפת מגע ונזק של 1ק6 + מתאם כריזמה זה בהחלט לא כוח שראוי להתחשב בו או סביר שהשחקן יבחר להקריב כשרונות קריטיים על מנת לחזקו במעט.
 
התקפת מגע ונזק של 1ק6 + מתאם כריזמה זה בהחלט לא כוח שראוי להתחשב בו או סביר שהשחקן יבחר להקריב כשרונות קריטיים על מנת לחזקו במעט.
למה? כבר התחלתי לתכנן דמות טיראנית- טיראן אלף שמתמחה בקשת אדירה.
הדמות מתוכננת לדרגה 10 (9 בגלל המתאם דרגה). הכישרונות שלה הם:
שליטה בנשק אקזוטי (קשת אדירה)
מיקוד נשק (קשת אדירה)
התמחות בנשק (קשת אדירה)
ירי מטווח אפס
ירי מהיר
ירי מהיר משופר
ירי רב
פרץ קסם משופר
התקפת פרץ
חוץ מזה כבר זרקתי לו תכונות (אני בספק אם אני ישחק את הדמות הזאת, אבל אני אוהב ליצור דמויות בזמני הפנוי. מה לעשות, אני בן-אנוש משועמם (אבל יש לי כישרון נוסף :mrgreen: ))
התוצאות הן: (אחרי הוספת והורדת תכונות מהגזע והעלת תכונות בדרגות 4 ו-8)
12 כוח
24 זריזות (!)
14 חוסן
12 תבונה
10 חוכמה
14 כריזמה (אל תשכח שמוסיפים את מתאם הכריזמה לנזק מפרץ הקסם)

מתקבלת דמות שתספק כל מאנצ'קין.

אבל המטרה של הגזע הזה היא לא ליצור גזע מפציץ.
לדעתי לגזע הזה בהחלט יש פוטנציאל להיות מעניין.
הוא גם יכול להיות אויב מסוכן, מגניב ומפתיע לקבוצה בדרגה נמוכה.
תדמיין את הסיטואציה הבאה (אני יודע שקרב נגד אורקים הוא משעמם, אבל זו רק דוגמא): קבוצה של דמויות דרגה שלוש פוגשת ארבעה אורקים (לוחמים דרגה אחד או שתיים) שנראים די חלשים ועלובים יחסית לאורקים אחרים שהקבוצה קטלה. לפתע עיניהם ונשקם של האורקים מתחילים לזהור בסגול. שלושה מהאורקים מסתערים על הקבוצה כשהם מנופפים גרזנים זוהרים וקטלניים בעוד שהאורק הרביעי ממטיר על חברי הקבוצה חיצים זוהרים וקטלניים.
נכון, זה לא קרב מעניין, אבל הוא שונה מקרבות רגילים, והוא בהחלט יכול להפתיע קבוצה.
 
חזרה
Top