• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 כושף של קסם פראי 2.0 [מהדורה 5]

בעקבות התיקון של ליאור לאשף הקסמה, נזכרתי באחת מהתלונות הכי גדולות לגבי תתי מקצועות: כושף של קסם פראי.
הנה סיכום קצר של הבעיות במקצוע
אין קשר בין היכולות לרעיון: כושף קסם פראי הוא כושף שמקבל את הכוחות מהמישור לימבו, מישור של כאוס ויסודות, והעובדה שאתה יכול להפוך לעציץ או שהשיער שלך ינשור לא קשורות לשום דבר.
יכולת אחד למשך 14 דרגות: אין שום יכולת שלא קשורות לטבלת הקסם הפראי.
יכולת שקשורה יותר בשה"ם מאשר בשחקן: השה"ם קובע את תדירות היכולת שלך יותר מאשר אתה, השה"ם בוחר מתי אתה מגלגל בהטלת לחש והאם אתה מגלגל כשאתה זוכה ליתרון שלך
יכולת רנדומילת מדי: הטבלה של קסם פראי היא חסרת כל דפוס, אין שום דבר שאתה יכול לבנות עליו כשהיכולת פועלת
המטרות שלי בשינוי הזה: להשאר עם יכולות מבוססות רנדומליות, אבל עקביות בצורה מסוימת: קצת כמו הברברי של נשמת כאוס מUA.
הילה של אי סבירות
בעזרת הקשר שלך ללימבו, מסביב אליך דברים הולכים בצורה לא צפויה מהרגיל, יש לך הילה 30 רגל ממך, כל יצור בטווח מקבל הצלחה קריטית בתוצאות של 19 ו20 (השפעה זו מצברת עם יכולת כמו זו של לוחם צ'מפיון, אבל לא עם עצמה), בנוסף כל יצור מקבל כישלון קריטי בתוצאות 1 ו2 (בני מחצית בהילה זוכים לגלגל מחדש תוצאות של 1 ו2)
כאוס יסודני
היסודות בלימבו משתנים כל הזמן, בלימבו הברקים עשויים מקרח, והאש עשוייה מחומצה. כשאתה מטיל לחש שגורם נזק אלמנטלי, גלגל 1ק10, והחלף את סוג הנזק שהלחש גורם בזה שגלגלת
1) חומצה
2) ברק
3) אש
4) רעל
5) כוח
6) קור
7) נקרוטי
8) רעם
9) פסיכוטי
10) קדוש
בדרגה 3, במקום לכלל רנדומלית את סוג הנזק, אתה ראשי לשלם נק' כישוף אחד בשביל לבחור סוג נזק מהרשימה במקום לגלגל.
שינוי קסם
אתה יכול לנצל את הכאוס של לימבו בשביל לשנות את הקסם שלך, להפוך אותו לעוצמתי יותר, אבל אתה לא תמיד יכול לשלוט ביכולת הזו, ולפעמים תיעול הכאוס הזה יכול יותר לפגוע מלעזור.
מדרגה 6, כפעולת בונוס אתה יכול לנצל 2 נק' כישווף, הלחש הבא שאתה מטיל זוכה להשפעה רנדומלית בהתאם לגלגול קוביית 8
1) בחר לחש מדרג זהה שאתה יודע להטיל, והטל אותו במקום הלחש שהתכוונת להטיל, אם אתה לא מכיר לחש אחר הלחש לא משתנה
2) הלחש לא משתנה
3) קבל את שתי נק' הכישוף שלך בחזרה
4) הנזק שהלחש גורם מתעלם מהתנגדות יסודות
5) אתה יכול להטיל מייד אחרי הטלת הלחש קנטריפ לבחירתך
6) הלחש עולה spell slot אחד פחות (לחש מדרג 5 משתמש בspell slot מדרג 4, לחש מדרג 1 לא עולה כלום, אצל קנטריפים ואם אין לך לspell slot מדרג נמוך יותר אין השפעה)
7) אתה יכול להחיל על הלחש השפעת מטאמג'יק על הלחש (בלי עלות נק' כישוף)
8) הלחש מוטל כאילו השתמשו בspell slot אחד גבוה יותר (אם מתאפשר)
החלפת מקומות
בלימבו, כמו כל דבר בלימבו, גם המיקום של חומר משתנה כל הזמן. ולמדת לשלוט בכוח הזה כדי להזיז את הגום שלך, עם חסרון קטן, נשמות זה דבר שיותר קשה להזיז, אבל כל עוד התהליך נגמר עם נשמה כלשהי במקום שבו התחלת, ואתה איפה שהיא התחילה, אתה תהיה בסדר. בדרגה 14 כפעולת בונוס אתה יכול להחליף מקומות עם יוצר חי אחר במרחק 60ft, היצור יכול להציל הצלת (עדיין לא סגור על איזו הצלה מתאימה כאן) ששווה להצלות הלחש שלך כדי להמנע מהתהליך.
היכולת של דרגה 18 נשארת אותו דבר (קוביות נזק מתפוצצות).

אז, דעתכם? הערות/ הארות?
 
יש מצב שזה סתם כי מאוחר יחסית ואני אקרא את זה מחדש בבוקר, אבל לכאורה יש פה את הדבר שאני הכי אוהב בכישוף פרא אבל מסתבר שמלא לא מסכימים איתי - הוא לא דופק אותך.
עכשיו אני מת על זה, כי אני חושב שמצקוע לא אמור להביא לך מחסרים שאתה לא שולט עליהם, אבל יש שיגידו שאין פה את הכיף של המיסתורין וכו' וזה בעייתי. מניח שזה פתוח לדיון וזה נושא אחר.

בכללי לא רואה משהו שבור/חזק מידי/חלש מידי, אבל לדעתי אין באמת "כישלון קריטי" ב5 וזה נתון להחלטת השה"מ מה קורה ומה לא, למעשה גם אין הצלחה קריטית לדעתי, רק התקפה קריטית. עכשיו במידה ואני צודק זה כן קצת יכולת מטרידה, כי קריט ב19 זה דבר שיחסית נדיר להשיג ב5. לא יודע אם להגדיל את הסיכוי לקריט מ1/20 ל1/10 זה כל כך נוראי, בעיקר כי זה תקף לכולם, אבל יכול להיות שכן.
 
ליאור: ההילה משפיעה על כל יצור, זו השפעה סימטרית, אז היא תקפה גם לאויבים.
העניין של כישלון קריטי לא באמת קיים עלה לי קצת אחרי ששלחתי, אבל חוק הבית של "באחד טבעי אתה מפספס אוטומטית/ משהו משתבש" הוא מאוד נפוץ, אבל אני אנסה לחשוב על השפעת כאוס אחרת בשבילו

tkhag1: אני לא מסכים איתך, חוץ מקליע כאוס וכרומטיק אורב, אין לך שום שליטה על סוג הנזק שאתה גורם, בתור כושף יש לך רשימת לחשים מאוד מוגבלת, ואתה בוחר אותה לא תמיד לפי סוג הנזק והפוטנציאל לרגישות ועמידות
אבל מה דעתך על התוספת הבאה: בדרגה 3, במקום לכלל רנדומלית את סוג הנזק, אתה ראשי לשלם נק' כישוף אחד בשביל לבחור סוג נזק מהרשימה (זו תוספת לגיטימית מבחינת אופי היכולות של כושף, כושף צללים עושה משהו דומה)
 
גרגויל אמר/ה:
בעזרת הקשר שלך ללימבו, מסביב אליך דברים הולכים בצורה לא צפויה מהרגיל, יש לך הילה 30 רגל ממך, כל יצור בטווח מקבל הצלחה קריטית בתוצאות של 19 ו20 (השפעה זו מצברת עם יכולת כמו זו של לוחם צ'מפיון, אבל לא עם עצמה), בנוסף כל יצור מקבל כישלון קריטי בתוצאות 1 ו2 (בני מחצית בהילה זוכים לגלגל מחדש תוצאות של 1 ו2)
זה יכולת ממש מגניבה, אבל על-פניו היא תשפיע בכל קרב אז למעשה היא משנה מהיסוד את חוקי המשחק. טווח של 9 מטר זה שש משבצות שזה מכסה חלק לא מבוטל משדה הקרב.
לא קופץ לי משהו לראש על איך לגרום ליכולת עצמה להופיע רק מדי פעם, אבל זה בוודאי משהו שלא צריך להיות בכל קרב כל הזמן.
 
The oldman אמר/ה:
ה יכולת ממש מגניבה, אבל על-פניו היא תשפיע בכל קרב אז למעשה היא משנה מהיסוד את חוקי המשחק. טווח של 9 מטר זה שש משבצות שזה מכסה חלק לא מבוטל משדה הקרב.
לא קופץ לי משהו לראש על איך לגרום ליכולת עצמה להופיע רק מדי פעם, אבל זה בוודאי משהו שלא צריך להיות בכל קרב כל הזמן.
אולי שתשפיע רק על יצורים ביוזמה זוגית, או שמתחלקת ב-5, או כל סיבוב שלישי. או רק כשהמטיל ביוזמה זוגית או בסיבוב בו הוא מגלגל התקפה אי זוגית.
 
אולי זו הדרה האישית שלי אבל אני חושב שיכולות כמו כאוס יסודי שפשוט הופך דבר לרנדומלי בלי שום יתרון הוא לא יכולת טובת ולמעשה אף מזיקות.
היכולת הזאת לא מעניקה יתקון אמיתי לשחקן (ויש שיגידו חיסרון) אבל העובדה שהיא לא מעניקה שוב יתרון היא למעשה חיסרון בפני עצמו, זה לוקח מקום של יכולת שאמורה לתמוך בדמות ופשוט מכניס גימיק לא שימושי.
 
בהחלט מגניב, טיפה חבל לי שאין כאן סיכוי להפוך לעציץ, אבל זה כי זה חוסך לנבלים שלי המון עבודה בלקשט את המאורה שלהם ;)

בכל מקרה, קצת יותר ברצינות-
הילה של אי-סבירות: באיזו דרגה הכושף מקבל אותה? דרגה 1? שים לב שבחוקים הרשמיים של מהדורה 5, אין דבר כזה "כשלון קריטי", אם אתה משחק עם חוק כזה זה בסדר גמור- אבל מדובר בחוק בית. זה בעצם אומר שהיכולת הו... לא עובדת בשום צורה לפי החוקים הרשמיים.
הייתי אומר שבמקום לנסות להתעסק עם פגיעות קריטיות, שזו יכולת מאוד חזקה (במיוחד כשיש לך ברברי חצי אורק בקבוצה) מצד אחד ומצד שני רק פוגעת במטילי לחשים שמשתמשים בלחשים שדורשים הצלה (כי יותר קל להוריד אותם), מה דעתך על להוסיף או להחסיר ק4 מגלגול של מישהו בהילה כתגובה?
או, אם אתה מעדיף להשאיר את זה פסיבי, שכל מי שבהילה מגלגל ק4 בנוסף לק20 בגלגולי התקפה, הצלה ומיומנות, ואם מדובר במספר זוגי הוא מוסיף אותו לתוצאה ואם מדובר בשלילי הוא מחסיר אותו מהתוצאה?

כאוס יסודני: מעניין, אבל מה זה בעצם "נזק אלמנטלי"? תצטרך להסביר בדיוק באיזה סוגי נזק מדובר.

שינוי קסם: יכולת חזקה, אבל מסוכנת. במיוחד כשהיא באה על חשבון המרת סלוטים מדרג נמוך בשביל נקודות כישוף. הטענה היחידה האמיתית שיש לי עליה היא שלא רשמת איזה מטאמג'יק אפשר להחיל על הלחש (אם יוצא 7)- האם מדובר במטאמג'יק שאתה יודע, או במטאמג'יק לבחירתך מהרשימה המלאה?

החלפת מקומות: אתה רוצה הצלת כריזמה כאן.

בכללי, אני לא אוהב את הארכיטיפ הזה, אבל הוא בהחלט בנוי לסגנון משחק מסוים שכושפי קסם פראי מעודדים, אז זה לא דבר רע.
 
נקסטרול
הילה של אי סבירות: אהבתי את התיקון, התרגלתי לשחק עם חוקי בית של כישלון קריטי
כאוס יסודני: נזק אש, חשמל ודומיהם. כל סוג נזק שהוא לא מוחץ, חותך ודוקר
שינוי קסם: כנראה שכחתי להוסיף, רק מאלו שאתה יודע
החלפת מקומות: תודה
 
חזרה
Top