בעקבות התיקון של ליאור לאשף הקסמה, נזכרתי באחת מהתלונות הכי גדולות לגבי תתי מקצועות: כושף של קסם פראי.
הנה סיכום קצר של הבעיות במקצוע
המטרות שלי בשינוי הזה: להשאר עם יכולות מבוססות רנדומליות, אבל עקביות בצורה מסוימת: קצת כמו הברברי של נשמת כאוס מUA.
הילה של אי סבירות
בעזרת הקשר שלך ללימבו, מסביב אליך דברים הולכים בצורה לא צפויה מהרגיל, יש לך הילה 30 רגל ממך, כל יצור בטווח מקבל הצלחה קריטית בתוצאות של 19 ו20 (השפעה זו מצברת עם יכולת כמו זו של לוחם צ'מפיון, אבל לא עם עצמה), בנוסף כל יצור מקבל כישלון קריטי בתוצאות 1 ו2 (בני מחצית בהילה זוכים לגלגל מחדש תוצאות של 1 ו2)
כאוס יסודני
היסודות בלימבו משתנים כל הזמן, בלימבו הברקים עשויים מקרח, והאש עשוייה מחומצה. כשאתה מטיל לחש שגורם נזק אלמנטלי, גלגל 1ק10, והחלף את סוג הנזק שהלחש גורם בזה שגלגלת
1) חומצה
2) ברק
3) אש
4) רעל
5) כוח
6) קור
7) נקרוטי
8) רעם
9) פסיכוטי
10) קדוש
בדרגה 3, במקום לכלל רנדומלית את סוג הנזק, אתה ראשי לשלם נק' כישוף אחד בשביל לבחור סוג נזק מהרשימה במקום לגלגל.
שינוי קסם
אתה יכול לנצל את הכאוס של לימבו בשביל לשנות את הקסם שלך, להפוך אותו לעוצמתי יותר, אבל אתה לא תמיד יכול לשלוט ביכולת הזו, ולפעמים תיעול הכאוס הזה יכול יותר לפגוע מלעזור.
מדרגה 6, כפעולת בונוס אתה יכול לנצל 2 נק' כישווף, הלחש הבא שאתה מטיל זוכה להשפעה רנדומלית בהתאם לגלגול קוביית 8
1) בחר לחש מדרג זהה שאתה יודע להטיל, והטל אותו במקום הלחש שהתכוונת להטיל, אם אתה לא מכיר לחש אחר הלחש לא משתנה
2) הלחש לא משתנה
3) קבל את שתי נק' הכישוף שלך בחזרה
4) הנזק שהלחש גורם מתעלם מהתנגדות יסודות
5) אתה יכול להטיל מייד אחרי הטלת הלחש קנטריפ לבחירתך
6) הלחש עולה spell slot אחד פחות (לחש מדרג 5 משתמש בspell slot מדרג 4, לחש מדרג 1 לא עולה כלום, אצל קנטריפים ואם אין לך לspell slot מדרג נמוך יותר אין השפעה)
7) אתה יכול להחיל על הלחש השפעת מטאמג'יק על הלחש (בלי עלות נק' כישוף)
8) הלחש מוטל כאילו השתמשו בspell slot אחד גבוה יותר (אם מתאפשר)
החלפת מקומות
בלימבו, כמו כל דבר בלימבו, גם המיקום של חומר משתנה כל הזמן. ולמדת לשלוט בכוח הזה כדי להזיז את הגום שלך, עם חסרון קטן, נשמות זה דבר שיותר קשה להזיז, אבל כל עוד התהליך נגמר עם נשמה כלשהי במקום שבו התחלת, ואתה איפה שהיא התחילה, אתה תהיה בסדר. בדרגה 14 כפעולת בונוס אתה יכול להחליף מקומות עם יוצר חי אחר במרחק 60ft, היצור יכול להציל הצלת (עדיין לא סגור על איזו הצלה מתאימה כאן) ששווה להצלות הלחש שלך כדי להמנע מהתהליך.
היכולת של דרגה 18 נשארת אותו דבר (קוביות נזק מתפוצצות).
אז, דעתכם? הערות/ הארות?
הנה סיכום קצר של הבעיות במקצוע
אין קשר בין היכולות לרעיון: כושף קסם פראי הוא כושף שמקבל את הכוחות מהמישור לימבו, מישור של כאוס ויסודות, והעובדה שאתה יכול להפוך לעציץ או שהשיער שלך ינשור לא קשורות לשום דבר.
יכולת אחד למשך 14 דרגות: אין שום יכולת שלא קשורות לטבלת הקסם הפראי.
יכולת שקשורה יותר בשה"ם מאשר בשחקן: השה"ם קובע את תדירות היכולת שלך יותר מאשר אתה, השה"ם בוחר מתי אתה מגלגל בהטלת לחש והאם אתה מגלגל כשאתה זוכה ליתרון שלך
יכולת רנדומילת מדי: הטבלה של קסם פראי היא חסרת כל דפוס, אין שום דבר שאתה יכול לבנות עליו כשהיכולת פועלת
יכולת אחד למשך 14 דרגות: אין שום יכולת שלא קשורות לטבלת הקסם הפראי.
יכולת שקשורה יותר בשה"ם מאשר בשחקן: השה"ם קובע את תדירות היכולת שלך יותר מאשר אתה, השה"ם בוחר מתי אתה מגלגל בהטלת לחש והאם אתה מגלגל כשאתה זוכה ליתרון שלך
יכולת רנדומילת מדי: הטבלה של קסם פראי היא חסרת כל דפוס, אין שום דבר שאתה יכול לבנות עליו כשהיכולת פועלת
הילה של אי סבירות
בעזרת הקשר שלך ללימבו, מסביב אליך דברים הולכים בצורה לא צפויה מהרגיל, יש לך הילה 30 רגל ממך, כל יצור בטווח מקבל הצלחה קריטית בתוצאות של 19 ו20 (השפעה זו מצברת עם יכולת כמו זו של לוחם צ'מפיון, אבל לא עם עצמה), בנוסף כל יצור מקבל כישלון קריטי בתוצאות 1 ו2 (בני מחצית בהילה זוכים לגלגל מחדש תוצאות של 1 ו2)
כאוס יסודני
היסודות בלימבו משתנים כל הזמן, בלימבו הברקים עשויים מקרח, והאש עשוייה מחומצה. כשאתה מטיל לחש שגורם נזק אלמנטלי, גלגל 1ק10, והחלף את סוג הנזק שהלחש גורם בזה שגלגלת
1) חומצה
2) ברק
3) אש
4) רעל
5) כוח
6) קור
7) נקרוטי
8) רעם
9) פסיכוטי
10) קדוש
בדרגה 3, במקום לכלל רנדומלית את סוג הנזק, אתה ראשי לשלם נק' כישוף אחד בשביל לבחור סוג נזק מהרשימה במקום לגלגל.
שינוי קסם
אתה יכול לנצל את הכאוס של לימבו בשביל לשנות את הקסם שלך, להפוך אותו לעוצמתי יותר, אבל אתה לא תמיד יכול לשלוט ביכולת הזו, ולפעמים תיעול הכאוס הזה יכול יותר לפגוע מלעזור.
מדרגה 6, כפעולת בונוס אתה יכול לנצל 2 נק' כישווף, הלחש הבא שאתה מטיל זוכה להשפעה רנדומלית בהתאם לגלגול קוביית 8
1) בחר לחש מדרג זהה שאתה יודע להטיל, והטל אותו במקום הלחש שהתכוונת להטיל, אם אתה לא מכיר לחש אחר הלחש לא משתנה
2) הלחש לא משתנה
3) קבל את שתי נק' הכישוף שלך בחזרה
4) הנזק שהלחש גורם מתעלם מהתנגדות יסודות
5) אתה יכול להטיל מייד אחרי הטלת הלחש קנטריפ לבחירתך
6) הלחש עולה spell slot אחד פחות (לחש מדרג 5 משתמש בspell slot מדרג 4, לחש מדרג 1 לא עולה כלום, אצל קנטריפים ואם אין לך לspell slot מדרג נמוך יותר אין השפעה)
7) אתה יכול להחיל על הלחש השפעת מטאמג'יק על הלחש (בלי עלות נק' כישוף)
8) הלחש מוטל כאילו השתמשו בspell slot אחד גבוה יותר (אם מתאפשר)
החלפת מקומות
בלימבו, כמו כל דבר בלימבו, גם המיקום של חומר משתנה כל הזמן. ולמדת לשלוט בכוח הזה כדי להזיז את הגום שלך, עם חסרון קטן, נשמות זה דבר שיותר קשה להזיז, אבל כל עוד התהליך נגמר עם נשמה כלשהי במקום שבו התחלת, ואתה איפה שהיא התחילה, אתה תהיה בסדר. בדרגה 14 כפעולת בונוס אתה יכול להחליף מקומות עם יוצר חי אחר במרחק 60ft, היצור יכול להציל הצלת (עדיין לא סגור על איזו הצלה מתאימה כאן) ששווה להצלות הלחש שלך כדי להמנע מהתהליך.
היכולת של דרגה 18 נשארת אותו דבר (קוביות נזק מתפוצצות).
אז, דעתכם? הערות/ הארות?