נותר שבוע לרישום המנחים לדרקוניקון 2019
אוהבים להנחות? רוצים להריץ משחק חדש או לנסות הרפתקה או עולם שכתבתם? בואו להנחות בכנס המשחקים של הפונדק - דרקוניקון 2019 יתקיים ב 29-30 באוגוסט בתל-אביב. מנחים מקבלים כניסה חינם ועוד כרטיס לאירוע. הרישום באתר - www.dragoncon.co.il/dm-login.aspx

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3031
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי dragonitzan » 13 מאי 2019, 09:37

ממש אהבתי את דגל המוות - זה אומר שדמות לא תמות סתם, אבל דמות יכולה בעצם לסכן את עצמה בשביל מהלך הרואי ומגניב, להתחזק לקצת זמן תמורת הסיכון שבמוות.
זה אלמנט סיפורי יחסית נפוץ (בשיטה שלי יש דרך אחרת קצת שהוא עובד) שבו או שהמהלך המגניב מצליח או שאתה מת - ונראה לי שאני אאמץ את הרעיון במובן זה או אחר.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2415
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי אביעד » 13 מאי 2019, 11:44

דרך אחרת בשיטה שלך? בינתיים השיטה שלך נראית לי כמו: ''גלגל ק20 ואני מחליט אם תצליח''. לשחקן אין שליטה על השיטה או ידע לגביה ולא ראיתי דבר כזה אצלך. אשמח לשמוע
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3031
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי dragonitzan » 14 מאי 2019, 21:54

שיטה אחרת, יותר בנויה מהחצי חופשיטה בצילו של הצל...
בעיקרון שם הטלת הלחשים עובדת עם מאנה, ואם נגמרת לך המאנה ואתה רוצה להטיל קסם - אתה צריך לשלם 2 נק"פ על כל מאנה אחת הנדרשת להטלת הלחש.
לדוגמא, אתה קוסם שרוצה להטיל כדור אש שעולה 20 מאנה. למרבה צערך, יש לך בעיה קלה של מאנה והמאגר שלך מרוקן. בנוסף, יש סביבך הרבה מאוד גובלינים שיהרגו אותך רשמית אם לא תפעל.
אתה מטיל את כדור האש ב40 חיים במקום 20 מאנה, מה שככל הנראה מפיל אותך מעולף - אם הלחש נכשל, סיכויי ההישרדות שלך נמוכים. לעומת זאת, אם הוא עובד אז זה מהלך הרואי מגניב, ותצטרך לקוות שחברי הקבוצה שלך שנותרו חיים (אם ישנם כאלה) ירפאו אותך.
בכל מקרה, הרעיון של זה הוא לתת לאנשים מהלכים מגניבים שעולים להם בחייהם. (אף פעם לא יצא לי להשתמש בזה עד עכשיו, למען האמת)...
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4699
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 14 מאי 2019, 21:58

נשמע שבשיטה שלך אין שום דבר למי שאינם מטילי לחשים...
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3225
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי tkhag1 » 14 מאי 2019, 22:06

זה די הגיוני בהתחשב בכך שכל מי שמקושר לשיטה הזו בעל כוחות קסם כל שהם.
חוץ מזה אפשר בקלות לתרגם את זה גם למקצועות חסרי קסם, למשל לוחם שלוקח מהלך מסוכן ומדהים וחוטף פציעה רצינית עקב המחסור בהגנה (למשל לתת לחרב של היריב להתקע בך ולעקור אותה מאחיזתו ואז לערוף לו את הראש)
או מישהו אם המון אנדנלין שנותן מכה לסלע ומנפץ אותו אבל גם שובר את ידו (ואולי עוד כמה עצמות) בתהליך.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3031
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי dragonitzan » 15 מאי 2019, 20:42

הח׳אן הטטרי כתב:
14 מאי 2019, 21:58
נשמע שבשיטה שלך אין שום דבר למי שאינם מטילי לחשים...
לכמעט כל המקצועות יש מאנה, ולמי שי מאנה יש נקודות עם שם אחר שמחליפות את זה (נקודות מיומנות וכאלה). לוחם יכול להתקיף במהלך הרואי אחרון ואז ליפול לרצפה בדיוק כמו כדור האש האחרון של קוסם.
סמל אישי של משתמש
super sorcerer
הודעות: 1006
הצטרף: 14 פברואר 2009, 21:04
מיקום: קרית-אונו

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי super sorcerer » 27 מאי 2019, 23:07

ב"ה
אם מקבלים את גישת "חוק שתקף גם לחבורה וגם לאויביה לא באמת נחשב הקלה", אז אפשר להחליט שכל היצורים מתים ב(ערך חוסן + קוביות פגיעה) במקום ב(ערך חוסן) נקודות פגיעה שליליות. זה יועיל גם ליריבים של החבורה עם יכולות ריפוי, ולכן לא הייתי מחשיב את זה בתור "רמאות לטובת החבורה".
אצלנו פשוט משתמשים חופשי בקסמי החייאה, אבל אם אצלכם לא אז אפשר להגדיל עבור כולם (גם הדמויות וגם אויביהן) את כמות הנק"פ שבה עדיין נחשבים "בגסיסה" בנוסחה כלשהי שמשלבת את קוביות הפגיעה (או הדרגות).
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2415
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי אביעד » 28 מאי 2019, 00:02

למעשה החוק הזה עובד לטובת החבורה דה-פקטו, משתי סיבות:
האחת היא שהחבורה תמיד מכילה כ4 אנשים, והבוסהוא מפלצת אחת. אין מי שיחיה אותו. זה גם נותן לו פחות נק''פ. אם כי לבוס תיתכן היכולת ferocity אבל זה לא נפוץ.
השנייה היא ששה''מים לא טורחים לחשב נק''פ שלילי למפלצות.
בנוסף היכולת לא ממש יעילה:
דבר ראשון, עוד 1 נק''פ לדרגה זה משהו ששווה כישרון, אבל רק אם אתה יכול לפעול עם הנק''פ האלה. כשאתה גוסס זה לא כזה הרבה.
דבר שני, יש למפלצות המון יכולות שהורגות בכישלון בודד בהצלה בלי קשר לנק''פ של הדמות.
בקיצור, השיטה שלכם הכי טובה ופאת'פיינדר מעודדת אותה - לחשי החייאה.
סמל אישי של משתמש
super sorcerer
הודעות: 1006
הצטרף: 14 פברואר 2009, 21:04
מיקום: קרית-אונו

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי super sorcerer » 28 מאי 2019, 08:40

ב"ה
אביעד, אין לי מחלוקת איתך לגבי הנקודה שפאת'פיינדר זו שיטה שנועדה לעבוד עם לחשי החייאה כשמגיעים לדרגות שבהן הם זמינים.
רק הצעתי פיתרון אפשרי עבור מי שרוצה לשחק בשיטה הזו ולא אוהב להשתמש בהרבה החייאה.

אגב, יש גם אפשרות להתאים את עצמך טקטית למצב הזה, למשל לרפא בדחיפות את מי שמתחת ל-15 נקודות פגיעה במקום רק את מי שמתחת ל-5 נקודות פגיעה. אם בחבורה בדרגה 12 דמות עם 13 נק"פ לא קיבלה ריפוי, זה דומה למצב שבו בחבורה בדרגה 5 דמות עם 2 נק"פ לא קיבלה ריפוי (כלומר, הוא מצב שבו הדמות עלולה למות ממכה אחת). יכול להיות שזה ייצור יותר עומס על המרפא של החבורה ספציפית בדרגות 9-10, אבל החל מדרגה 11 כשיש כבר את הלחש "מרפא" שנותן ריפוי מאוד גדול (ברוב המקרים לבריאות מלאה) זה כבר פחות עמוס.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2415
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי אביעד » 28 מאי 2019, 08:53

אכן, כמו שאמרנו שנינו קודם, אנחנו לא חולקים על זה, אלא במידת היעילות של הפתרון שהצעת.
ההצעה השנייה שלך עובדת גם היא - אבל יקרה. הלחש heal הוא לחש מדרג 6, ואין לכהן הרבה ממנו. breath of life הוא מדרג 5 ויותר זמין (אבל מכיוון שהוא לחש שזמן ההטלה שלו הוא פעולת סיבוב מלאעם טווח מגע ודורש הטלה תוך סיבוב מרגע המוות אז חובה לקחת reach spell וגם הוא דרג 6 דה פקטו) בכל אופן, זה יוצר על הכהן עומס רב יותר, כמו שאמרת, והוא עלול למצוא את עצמו כורע תחת העומס וחברי הקבוצה שלו עדיין מתים. ואז רוח חיים נכנס לפעולה שוב (הגם שאינו חוסך לך משאבים ואף גוזל ממך כישרון). בכל מקרה, הפתרון שלך הוא תכלס הפתרון היחיד, והשיטה מכוונת אליו. להרבה דמויות יש איזו דרך לחמוק מהמוות, וכדאי להשתמש בה, ובמקרה הכי גרוע אתה יכול להשתמש במכאניקה של hero points אם אתה רוצה, יש להם אופציה להתחמק מהמוות.
ד"א, האחד שסובל הכי הרבה מירידה מתחת ל0 נק"פ הוא הברברי, שמאבד את התוספים שלו לחוסן ולנק"פ כשהוא מאבד הכרה, מה שהורג אותו מיידית ברמות הגבוהות. יש לו כמה כשרונות וכוחות זעם שמונעים את זה.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12476
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי העוג הברברי » 28 מאי 2019, 17:12

Channeled Revival – d20PFSRD

זמין מדרגה 11.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2415
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

שליחה על ידי אביעד » 28 מאי 2019, 17:33

כישרון נחמד, תודה.
השאלה היא איזה כישרון עדיף לקחת:
כישרון שנותן לך לבזבז 3 שימושים של תיעול אנרגיה (שמהווה ריפוי ממש נחמד בפני עצמו) בשביל רוח חיים בטווח 30 פיט
או כישרון שנותן לך לבזבז יחידת לחש מדרג 6 בשביל רוח חיים בטווח יותר גדול וגם אפשרות להטיל עוד לחשים בטווח מוגדל.
חוץ מזה ששימוש של תיעול אנרגיה מאפשרים לך לרפא יותר נק"פ מרוח חיים, אז אני מעדיף את העל קסם ולהכין את הלחש הזה כל יום. או להסתובב עם מגילה כמו שאתם עושים (ומגילה ללחשי החייאה אחרים כמובן, אלה לחשים שאתה בטוח שתצטרך בעתיד)
אבל הכישרון הזה בהחלט נחמד.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה