• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 36][5] הורקייר קרן-הלוויתן, הקפטן מתחת לגלים

הגשה זאת נוצרה לעולם של סרמיאת, העולם הפרטי של [mention]Nextorl[/mention], אך בתקווה ניתן להשתמש בה לכול עולם. אני משתמש בהגשה זאת בנתונים של הסיראנים מהכתבה בפורטל.

זו המפלצת הראשונה שאני יוצר למו"ד 5, אז אשמח לביקורת. תהנו!

====
לא בכול יום חפץ קסם עתיק שנוצר עוד בימים הראשונים של המאבק בין הסאהוגינים לסיראנים נופל אל השוק של העיר התת-ימית ויסק. נלקח מתוך מעמקי הים, כמעט קבור לחלוטין בתוך החולות, אחד ממחפשי האוצרות של העיר מצא את המטה המיסטי וקיווה למכור אותו במחיר יקר במכירה פומבית, בעודו נכשל למצוא מהן התכונות הקסומות האמתיות שלו. המוכר הזה היה יכול להתעשר, אם לא להורקייר, בימים אלו גנב צעיר בויסק.

הורקייר היה ממזר, נולד מחוץ לנישואים, ולכן הוא לא היה בעל משפחה מעבר לחברים הצעירים וחסרי הבית שלו. הכוהנים של אגם החיים טיפלו ודאגו להם, אבל הם ידעו שזה לא בית, הם ידעו שאין להם בית- אז הם פנוי לכיוס ולפשע. הורקייר באותו היום ראה את הדוכן של מחפש האוצרות, וידע שזוהי המטרה שלו. בתרגיל מחוכם שכלל מספר הסחות על ידי חבריו, הם גנבו את כמה חפצים מהדוכן, כולל המטה. הם ברחו מן העיר דרך מעברים סודיים שרק הם הכירו, יודעים שיצטרכו לחכות מעט לפני שיחזרו.

הורקייר גם הוא לא הבין את הייעוד של המטה, עליו היו חרוטות אותיות בשפה הסיראנית העתיקה. חבריו של הורקייר לא התעניינו במיוחד בדבר, העדיפו לקחת ולנסות למכור את פסלון הזהב שהם מצאו, והורקייר נותר לבדו עם המטה. בעוד חבריו מזדחלים לעיר לחפש את החברים המפוקפקים שהם מצאו להם בפעמים הקודמות שהם מכרו דברים, אבל הורקייר נותר עם המטה. הוא היה חכם, והאותיות העתיקות לא היו זרות לו- במקדש של אגם החיים לימדו אותם כיצד לקרוא אותן, שכן כתבי הקודש העתיקים ביותר לאגם החיים היו כתובים בשפה הזו. הורקייר הקריא, מגלה שזהו שיר, ומפענח גם את המילים שלא הסתדרו (שמסתבר, סימנו על הטון וגובה הקול בו הוא צריך להקריא את המילים). עומד במרכז שטח שקט, רחוק מהעיר, הורקייר שר את השיר, והמטה קם לחיים, כאשר המים מסביבו של הורקייר התערבלו, וכאשר הסיראן הצעיר הזיז את המטה הוא גילה שהמים זזים ביחד איתו.

הורקייר דאג להשתמש במטה בשביל לסייע להם. החפץ הזה היה עוצמתי, אבל הילדים השתמשו בממש מעט מהפוטנציאל של החפץ בעודם ממשיכים לגנוב ולעשות צרות. כאשר נמאס למקדש מכך, וכשהם היו בוגרים מספיק, הם נזרקו כולם אל מחוץ למקדש, והורקייר חשף בפניהם את התוכנית החדשה שלו. הם שחו אל הספינה השקועה ששכנה לצד העיר, ובאמצעות המטה הורקייר הרים אותה מתוך המעמקים. "אנחנו נהיה פיראטים" הכריז הורקייר "וככה, יהיה לנו את כול מה שאי פעם נבקש!". ביחד כולם הריעו, להרפתקה חדשה!

המטה השיט את הספינה האדירה על גבי המים, שולט בה כספינה תת ימית. הם שדדו כפרים, קבוצות של סאהוגינים, ואפילו כמעט הצליחו לתקוף ולשדוד עיר סיראנית סמוכה. הם נמנעו מלהרוג אנשים, למרות שלחימה לא הייתה זרה להם, הם חונכו היטב על ידי הכוהנים כנגד המעשה.

אבל התקופה הזו, של ביזה כיפית וחסרת עקבות נגמרה במהירות, כאשר קרן-ההרס פגע בספינה שלהם. לוויתן חדשן חדקרן מפלצתי ואוכל אדם, עצום בגודלו ובעל מזג נוראי, שאיים על הימים למשך זמן רב, פגש בספינה התת מימית שלהם. וגם כאשר הספינה הייתה מתחתיו ולא מעליו, נראה שהיצור עדיין לא חיבב את המראה שלה. בקרן האדירה שלו, הוא שבר את הספינה של הורקייר וחבריו לשניים, טורף את חבריו. הם נמלטו באמצעות הקסם של המטה, פחות מחצי הצוות שרד, והורקייר… הוא איבד את קצה היד השמאלית שלו לחיה. שבורים, הם חזרו לויסק, שם הורקייר עזב את משפחתו הישנה, והמשיך בדרכו לבד. הוא נותר עם המטה, והחליט שגם אם זה יהיה הדבר האחרון שהוא יעשה… הוא ינקום ביצור הזה.

הוא מצא ספינה אחרת, ספינה גמדית שטבעה לפני כ-50 שנים מהצפה, ושלט בה בעצמו באמצעות המטה. הוא עקב אחרי נתיב ההשמדה של קרן-ההרס, אוסף ומציל יורדי ים שנפלו קורבן לחיה הנוראית עם ספינתם. באמצעות קסמים סיראניים ושימוש במטה (שאפשר לו לשמור להם מצבור אוויר במספר חדרים בתוך הספינה שלו), הוא דאג שהם יוכלו לנשום מתחת למים. הורקייר והצוות שלו התאמנו במשך חודשים, ואף הכינו את הספינה כנגד היצור המפלצתי (בעזרתו של גרינם, גמד אדריכל שבכלל אינו יורד ים שהתגלגל אל הספינה). ביחד עם הצוות שלו, לקחו חודשים עד שהם הצליחו למצוא את המקום והזמן, וברגע האמת הם התקיפו את החיה האדירה, שהייתה מודעת לנוכחותם. זה היה קרב נורא, הספינה כמעט נהרסה פעם נוספת בקרב, ורבים אבדו, אבל הפעם הורייקר והצוות שלו היו מוכנים. הורייקר נעץ את יד הקרס שלו בעיניה של החיה, מעוור אותה, ונותן לצוות שלו לפצוע אותה עד שהיא דיממה למוות. כאשר החיה מתה, הורייקר לקח את הגולגולת שלה והפך אותו לחרטום של הספינה שלו, שמעכשיו שמה היה "אימת המפלצות". והורייקר עצמו, על שם ההריגה שלו, קיבל את הכינוי קרן הלוויתן.

מאז הורייקר המשיך להסתובב בים. הוא ממשיך לשדוד ולקחת אוצר, ולחפש עכשיו אחרי טרף חדש ומתאים יותר. הורייקר, פיראט או לא, רואה את עצמו כמגן של הים מהמפלצות הענקיות כמו קרן-הרס.

במהלך השנים, הורייקר לקח עמו מספר אנשי צוות, כמה מהם מוזרים יותר או פחות, והנה כמה בודדים מהם:
- מארוק, ייטי שהגיע מבין הניצולים הראשונים לספינה התת-ימית. טיפש אבל ענקי ועוצמתי, הייטי התגלה כנכס, שכן הוא רואה את הורייקר כמציל חייו, ונאמן לו לחלוטין. הייטי הענק בהתחלה לא הסתדר עם אף אחד מאנשי הצוות, אבל עם הזמן, כולם למדו לחבב אותו, שכן למעט אהבת היתר שלו לשבירה של חפצים דוממים, הוא נחמד מאוד לאנשים חיים למרות המראה שלו. הייטי הפראי כבר אימץ הרבה ממנהגי התרבות, למרות שהם בבירור לא תואמים לו, מה שגורם לו לפעמים להסתובב עם צמות בפרווה הלבנה שלו או לשים ביגוד מוזר שהוא שדד- כמו כובעי קוסמים או מונוקולים.
- גרינם, גמד אדריכל שהתגלגל לצוות הספינה והפך אותה לחסינה לכול פגע כמו שהיא היום- שכן בגלל שהספינה לא באמת זקוקה ליכולת היעילה לנוע על המים, ניתן לבנות אותה כמו בניין. אבל גרינם מעולם לא אהב את הים, ואחרי זמן רב עם אימת המפלצות, הוא רוצה לעזוב. הוא קיווה במהלך כול המסעות למצוא עיר סיראנית שתיקח את שירותיו כאדריכל, אבל טכניקות הבנייה של הסיראנים זרות ומוזרות לו והם לא מוכנים לקחת את הרעיונות הגמדיים שלו. כעת, הוא מתכנן לעזוב את הצוות, ורק מפחד מהתגובה של הורייקר.
- "סיף" (אלין), בת אנוש שמנסה להתחמק משאלות על העבר שלה ואחת מהלוחמות הטובות ביותר של הצוות. סיף הוא לא שמה האמתי, אלא שם מאגדה עתיקה שהיא שמעה, כאשר השם האמתי שלה הוא אלין. אלין הייתה קפטנית בצי הקיסרי של סליית'ון ושירתה תחת מיירה קרוס, המכונה אימת הפיראטים. אך כאשר הספינה שלה הושמדה והיא טבעה כאבן במצולות, מופתעת לפתוח את עיניה בחזרה לעולם החיים בספינה של הוראקייר, היא הצטרפה כאשר היא לא ראתה שום ברירה אחרת. בעוד שהפיראט בהתחלה נראה כאדם הגון שרוצה באמת להשמיד מפלצות, עם כול מעשה פשע שהם מבצעים סיף מפקפקת עוד במקום אליו היא הגיעה, ומפחדת שאולי העובדה שהיא נטשה את הערכים שלה והצטרפה לצד הפיראטים הרס אותה לעד.
- יאוטסו הוא נזיר שקט מגזע דמי הדרקון, שנלחם במסורות הנזיר וזוכר את התורות העתיקות של הלימוד שלו על צ'אקרות ועל איזון וסדר. אבל לצערו, זה כול מה שהוא זוכר. יאוטסו איבד את זיכרונו, הוא לא זוכר מאיפה הוא מגיע וכיצד הוא מצא את עצמו מתעורר על הסיפון. הוא ממשיך באימונים בתקווה למצוא את התשובה לעניין, והורקייר מוכן לסייע לו בעניין. הוא לעתים מבקש מהקפטן להשתמש בכוחות המטה על מנת לגרום ללחץ על גופו למשך זמן ממושך, דבר שמחזק את גופו ומשמש כאימון יעיל במיוחד לנזיר.

זרעי הרפתקה
הורקייר דואג שזרים לא ידעו רבות על התכונות של המטה שלו, יודע שזהו עתק שברגע שיתגלו כוחותיו ירדף בידי סיראנים רבים. אבל הוא לא יכול לעצור את האמת מלהתגלות לנצח. הכנסיה של אגם החיים מגלה שהורקייר משתמש בעתק שביסס לפני אלפי שנים את התרבות שלהם, ורוצים להחזיר אותו אליהם, מזועזעים כיצד הורקייר מפספס את כול הפוטנציאל הגלום בעתק. כעת, זהו מרדף, שמתקרב עוד ועוד לשטח של הסאהוגינים…
חבר של הורקייר מזמנו כילד מאמין שהורקייר רימה אותו לאחר שקרן-הרס תקף, כאשר הוא השאיר אותם בעיר ויסק מבלי לשאול והלך לרדוף אחרי הגורל שלו. כעת, אחרי שנים של תכנון הנקמה שלו, הוא יצר דרך להרוס את הספינה של הורקייר ולקחת ממנו את כוחותיו, באמצעות ברית עם כמה מהכוחות האפלים והנוראיים יותר של הים. אימת המפלצות בקרוב תלמד פחד מהו.
הורקייר והדמויות נלחמים ביחד במפלצת ים ענקית, לאחר שהחליטו לשתף פעולה. בקרב האדיר כנגד יצור הים, הורקייר נהרג בגבורה. אך כעת, אחריו, חברי הצוות דורשים כעת את המקום של הקפטן, ועל הדמויות להשתמש בדיפלומטיה לפני שהויכוח ידרדר לקרב, ואף להחליט מי המתאים ביותר להיות הקפטן החדש!


הורקייר קרן-הלוויתן
דמוי אדם (סיראן) בינוני, ניטרלי תוהו

דרג"ש 19 (זריזות, שריון עור מחוזק וברכת המים)
נקודות פגיעה 78 (12ק8+ 24)
מהירות 30 רגל, שחייה 30 רגל

כוח 14 (2+), זריזות 18 (4+), חוסן 14 (2+), תבונה 13 (1+), חכמה 17 (3+), כריזמה 16 (2+)

זריקות הצלה זריזות 8+, כריזמה 6+.
מיומנויות אתלטיקה 6+ (יתרון בבדיקות הקשורות בשחיה), הופעה 6+, התגנבות 8+.
חושים ראיית חושך (ללא מחסרים מתחת למים), תפיסה פסיבית 13.
שפות מדוברת, אלפית, שפת המים.
אתגר 10 (5900 נק"נ).

ברכת המים כאשר הוא נמצא בתוך המים, הורקייר מוסיף את תוסף החכמה שלו לדרג"ש, והתקפת הטווח הראשונה עליו בכול תור סובלת מחסרון.
הסוואה כאשר הוא מוסתר בידי מים עכורים או צמחיה ימית, הורייקר יכול לבצע בדיקת התגנבות גם אם הוא זוכה רק בהסתרה חלקית.
התנגדות אגדתית (3/יום) הורייקר מצליח אוטומטית בזריקת הצלה.
סיראן הורקייר הוא אמפיבי ומסוגל לנשום במים מתוקים ובמי מלח, הוא לא סובל ממחסרים לגלגולי התקפה או מיומנות מלהיות מתחת למים.

פעולות
תקיפה מרובה
: הורקייר מבצע שתי התקפות באמצעות מטה שליטה במעמקים והתקפה באמצעות יד הקרס.
שליטה בים: הורקייר מבצע התקפת זרם תת-ימי כנגד עד 4 יצורים.
מטה שליטה במעמקים: התקפת נשק בקפא"פ: 10+ לפגיעה, מטרה אחת. פגיעה: 10 (1ק8+ 6) נזק כוח ואם הורקייר רוצה בכך, המטרה צריכה לגלגל הצלת כוח (ד"ק 14) או להידחף 10 פיט (2 משבצות). אם למטרה אין מהירות שחיה, היא סובלת מחסרון לגלגול הצלה זה. מטה שנתקעת בקיר סובלת מ-5 (1ק6+ 2) נזק מוחץ על כול משבצת נוספת שהיה לה להידחף.
יד קרס: התקפת נשק בקפא"פ: 8+ לפגיעה, מטרה אחת. פגיעה: 7 (1ק6+ 4) נזק חודר, ובתחילת תורה הבא של המטרה אם הפצע לא נסגר המטרה סופגת עוד 7 (1ק6+ 4) נזק כתוצאה מאיבוד דם.
זרם תת-ימי: טווח, מטרה אחת. המטרה צריכה לגלגל הצלת כוח (ד"ק 14) או להידחף 30 פיט. אם היא פוגעת בקיר, המטרה סופגת 11 (2ק6+ 4) נזק מוחץ. יצורים ללא מהירות שחיה סובלים ממחסר לגלגול הצלה זה.

פעולות אגדיות
להורייקר יש עד 3 פעולות אגדיות בתור, והוא יכול להשתמש בהן לאחר התור של כול יצור אחר. הורייקר מחדש את הפעולות האגדיות שלו בתחילת תורו.
לחימה מסוגננת: הורייקר מבצע התקפת יד קרס או זרם תת-ימי.
רעד מימי: הורייקר מסמן יצור יחיד, שסובל מחסרון לגלגולי ההתקפה שלו למשך תור זה כול עוד הוא נמצא מתחת למים.
ברכת האגם: הורייקר זוכה ב-6 נק"פ זמני.
תנועה עם הגלים: הורייקר או אחד מבני בריתו זזים חצי ממהירות התנועה שלהם מידית.

פעולות מאורה
הורקייר תמיד נלחם עם המאורה שלו, היא מחושבת כחלק מהנתונים שלו ועל כוחה מבוססות ההתקפות שלו.
הספינה של הורייקר מבצעת פעולות מערה ביוזמה 20. היא מבצעת את אחת מהפעולות הבאות.
זימון יסודני מים: על המפה מופיעים זוג יסודני מים בכול נקודה, לכול אחד מהם 30 נק"פ (5 ק"פ) והצלות, עמידויות וחסינויות כמו יסודן מים רגיל (עמ' 125 במגדיר המפלצות). אם הם לא מושמדים עד פעולת המאורה הבאה, הם מתפוצצים ברדיוס של 3 משבצות, גורמים ל-27 נזק קור (5ק10) לכול אויב של הורייקר.
מסך מים: מסך של מים עמומים מופיע על פני בין 2 ל-7 משבצות. המסך מעניק מחסה חלקי למי שעומד מאחוריו ונחשב לתוואי שטח קשה, והורקייר יכול לגלגל מידית בדיקת התגנבות על מנת להסתתר מאחורי מסך המים. כול סיראן או דמות עם מאפיין גזע מתאים לכך יכולה להתחבא גם היא מאחורי מסך המים.
כלא של מים: עד שני יצורים צריכים לבצע הצלת זריזות (ד"ק 17) או להיכלא במלכודת מהירה של מים שתופסת אותם והופכת אותם למרוסנים עד פעולת המאורה הבאה.
 
עריכה אחרונה:
נראה שאתה נהנה ליצור עתקים משניים בזמן האחרון ;)
הגשה נהדרת, בהחלט מחמם את הלב לראות חומר שנכתב לעולם המערכה שלי. זה נתן לי מוטיבציה לשבת ולהמשיך לכתוב את הגרסה החדשה.

אני אוהב את הסיפור מאחורי הורקייר, הוא בהחלט דב"ש מגניב והדב"שים האחרים שאיתו גם הם נהדרים וכתובים טוב. אהבתי שיש עליהם יחסית מעט מידע מעבר לבסיס ככה שאפשר לשחק איתם ולפתח אותם יותר. יותר חשוב, הוא כתוב בצורה שמתאימה להוויה ולתחושה של העולם, ואני שמח שהצלחת לתפוס אותה.

מבחינה מכאנית, הבחירה שלך לציין כמה נזק סופגים אם נתקעים בקיר באמצע דחיפה היא ייחודית ומעניינת. אני מבין את הרציונל מאחוריה, והיא בהחלט מוסיפה קצת. אז ח"ח.
זימון יסודני המים הוא כנראה היכולת האהובה עלי. הקטע שהם נשארים לפעולת מאורה אחת ואז מתפוצצים הוא טאץ' נהדר, אבל האם לא יתאים יותר שהנזק יהיה נזק קור?
מסך המים טיפה בעייתי. לפי ידיעתי, כל פעולות המאורה נמשכות למשך סיבוב אחד ולא יותר. מסך המים נמשך ל2 סיבובים, שזה מאוד חזק ופחות מתאים לפעולת מאורה.
 
הגשה טובה. תמיד יש שפע של סיפור ביצירות שלך, שלעיתים מעייף ולעיתים מצליח להכניס את הקורא אל העולם.

עד כמה נפוצים סיראנים ביבשה? יש גזעים תת-ימיים נוספים חוץ מהם? השאלה מכוונת גם (ואולי בעיקר) לנקסטורל.
 
מובי דיק ועוד קצת.
והוא גם חזק יחסית ליצורים שהמפקד מביא בד"א הזה - יש לו די הרבה יכולות. מצד שני זה מה שהייתי רוצה לראות במו"ד 5, שמביא מפלצות עם הרה תוספים פאסיביים לכל היותר. ח"ח.
 
Adran אמר/ה:
עד כמה נפוצים סיראנים ביבשה? יש גזעים תת-ימיים נוספים חוץ מהם? השאלה מכוונת גם (ואולי בעיקר) לנקסטורל.
סיראנים הם לא נפוצים במיוחד ביבשה, אבל הם קיימים. רוב המושבות שלהם נמצאות מתחת למים, אבל יש גם מספר מושבות בביצות או על גדות נהר.
אין עוד "גזעים תת-ימיים" חוץ מהם, לפחות לא מבחינת גזעי שחקן. כן יש את הסאהוגינים, שהם בהחלט תבוניים, אבל גם מרושעים וחצי מטורפים ככה שהם לא מיועדים למשחק.
 
שמח לשמוע שהצלחתי לתפוס את התחושה של העולם :)
Nextorl אמר/ה:
זימון יסודני המים הוא כנראה היכולת האהובה עלי. הקטע שהם נשארים לפעולת מאורה אחת ואז מתפוצצים הוא טאץ' נהדר, אבל האם לא יתאים יותר שהנזק יהיה נזק קור?
צודק, אשנה זאת לנזק קור.

Nextorl אמר/ה:
מסך המים טיפה בעייתי. לפי ידיעתי, כל פעולות המאורה נמשכות למשך סיבוב אחד ולא יותר. מסך המים נמשך ל2 סיבובים, שזה מאוד חזק ופחות מתאים לפעולת מאורה.
מסך המים נוצר כניסיון שלי להשתמש בתכונות הגזע של הסיראן כחלק מפסקת הנתונים שלו. סיראנים טובים בלהסתתר מתחת למים, ואני מעניק להורקייר הזדמנות לעשות זאת. אני חושב שאשנה אם ככה את היכולת לכך שהורקייר מיד מגלגל (בזמן פעולת השטח) בדיקת התגנבות עם המים. אני אעבוד על העניין.
Adran אמר/ה:
תמיד יש שפע של סיפור ביצירות שלך, שלעיתים מעייף ולעיתים מצליח להכניס את הקורא אל העולם.
דווקא חשוב לי לשמוע כשהוא מעייף. אני מסוגל להבחין יחסית בין ההגשות היותר טובות שלי להגשות הפחות מהוקצעות, אבל ביקורת עוזרת לי הרבה יותר מאשר הערכה עצמית על העניין.
אביעד אמר/ה:
מובי דיק ועוד קצת.
והוא גם חזק יחסית ליצורים שהמפקד מביא בד"א הזה - יש לו די הרבה יכולות. מצד שני זה מה שהייתי רוצה לראות במו"ד 5, שמביא מפלצות עם הרה תוספים פאסיביים לכל היותר. ח"ח.
למען האמת- כשכתבתי אותו חשבתי על קפטן הוק כבסיס, גם אם התוצאה היא בבירור הרבה יותר מובי דיק.
מצד אחד, כן- הורקייר מאוד שואב מהאהבה שלי לעיצוב המפלצות של מו"ד 4. מצד שני, הוא לא שונה בצורה עד כדי כך קיצונית מיצורים אגדיים אחרים שראיתי, ובעוד שאני מתקשה להיזכר באויב אגדי שהמפקד האלמוני יצר- אם אני אמצא אחד ההשוואה באמת תהיה מאוד מעניינת.

תודה רבה על כול התגובות! לקח לי זמן להגיע אליהן בעקבות שבוע עמוס, אבל אני בהחלט קורא כול אחת מהן.
 
חזרה
Top