תוקן הבאג של שליחת ההודעות
פירוט נוסף בנושא כאן: בעיות בשרת ודרכים אפשריות לפתרון

[4] עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7864
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי Nextorl » 07 דצמבר 2018, 02:23

כמו שאמרתי, יש הבדל בין תיאור פלאפי למכאניקה. מבחינה תיאורית, אין שום בעיה לתאר דברים באופן שונה מכפי שהם נעשים מבחינה מכאנית, אבל המכאניקה היא בעלת המילה האחרונה מבחינת איך שהתור הולך.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1690
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 07 דצמבר 2018, 09:48

אני חייב להסכים עם מה שאמרת כאן. לא יכלתי לנסח את זה יותר מדויק.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12203
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי העוג הברברי » 07 דצמבר 2018, 12:09

ניתן לקחת פעולה חופשית בכול שלב במהלך התור, וההגבלה היחידה שניתנה היא שניתן להשתמש בפעולה חופשית של התקפה רק אחת לתור. הנה ציטוט על הכוח הספציפי המדובר אצל הנוטר, שמוכיח את הנקודה שלי ועונה על השאלה, מכתבה על הנוטר במגזין דרגון 379:
As a warden, you use Nature's Wrath to mark foes. Here are the things you should know about this fundamental class feature:

It's a free action. One of the things this means is that you can use Nature's Wrath at any point in your turn, including midway through another action such as a move or charge. Another is that you can take a full turn's worth of standard, move, and minor actions without giving up your ability to mark.
בנוסף לכך, הרבה פעולות חופשיות מציינות בבירור שהן קורות תוך כדי התור. יש פעולות חופשיות שמופעלות כאשר אתה מגלגל ורוצה לגלגל מחדש התקפה לפני שנקבעה פגיעה/פספוס. יש פעולות חופשיות שמאפשרות לך לקבל בונוסים תוך כדי פעולה. זה מובן מעצמו שזה אפשרי.

בהתחשב בזה שדרגון מציין בפירוש את המקרה המדובר כאן, אני חושב שברור שהדבר אפשרי ולא עובר על אף חוק.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1690
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 07 דצמבר 2018, 12:25

העוג הברברי כתב:
07 דצמבר 2018, 12:09
יש פעולות חופשיות שמופעלות כאשר אתה מגלגל ורוצה לגלגל מחדש התקפה לפני שנקבעה פגיעה/פספוס
רק מציין, חלק מהכוחות האלה הם לא פעולה, ולא פעולה חופשית. בעיקר כוחות מפלצות למיניהם.
אז מה בעצם ההבדל בין פעולה חופשית לבין לא פעולה?
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7864
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי Nextorl » 07 דצמבר 2018, 12:34

אוקע, הציטוט עונה על השאלה. נחמד לדעת.
אביעד- יש מצבים שלא מאפשרים לך לקחת פעולות חופשיות. כוחות ללא פעולה עדיין ניתנים לשימוש גם אם אתה המום, לדוגמה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1690
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 09 דצמבר 2018, 14:18

Nextorl כתב:
07 דצמבר 2018, 12:34
אביעד- יש מצבים שלא מאפשרים לך לקחת פעולות חופשיות. כוחות ללא פעולה עדיין ניתנים לשימוש גם אם אתה המום, לדוגמה.
למשל כשהיוזמה מתחילה? כי בחיפוש בסל"ש 1, ו-2 מצאתי כוחות ללא פעולה רק במקרה הזה. שום כוח ששימושי כשאתה המום. רק בסל"ש 3 הם עלו על הקטע הזה ושמו לשארדמיינד כוח ללא פעולה כשהוא מופחת ל0 נק"פ, ולארדנט מאפיין מקצוע שפעיל כשהוא מדמם, אבל הכוח הזה עדיין דורש שימוש בפעולה חופשית. בכל אופןף רק לאדרדנט יש כוחות שהם לא פעולה ומשפיעים על מצבים שאינם תוך כדי גלגול יוזמה או חוסר הכרה.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12203
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי העוג הברברי » 09 דצמבר 2018, 15:07

לנתיב המופת Questing Knight לאביר קודש יש כוח בדרגה 12 שמוריד ממנו המון מצבים מגבילים ללא פעולה.

לא חייבים להיות המון כוחות כאלו, ללא פעולה זה פשוט כלי של השיטה על מנת ליצור כוחות בדיוק עם ההשפעה שהיא רוצה.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה