הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

[מהדורה 4] הסתערות ופעולה חופשית

יש לך שאלה על מבוכים ודרקונים או על פאת'פיינדר? בפורום זה תמצא את מיטב המומחים שיענו לך עליה. הפורום גם כולל מאות שאלות ששחקנים אחרים שאלו לפניכם, אתם מוזמנים לחפש בו ולראות אם השאלה שלכם כבר נענתה בעבר.
הפורום מיועד לכל המהדורות - מבוכים ודרקונים מהדורה 5, 4 או 3.5, פאת'פיינדר 1 או 2 וכמובן גם מהדורות ישנות יותר.
כללי הפורום
פורום זה מיועד לשאלות ממוקדות על המכאניקה של מבוכים ודרקונים וגם פאת'פיינדר. יש לציין בנושא של ההודעה את המהדורה הרלוונטית, בהתאם לתגיות הזמינות.
אם השאלה כבר זכתה לתשובה מספקת, הנושא יסומן ב V ירוק, והתשובה תופיע בהודעה הראשונה בנושא.
אם מדובר בשאלה כללית או הערה, יש לפרסם את הנושא בפורום מבוכים ודרקונים או משחקי תפקידים כללי. נושאים שאינם מתאימים, יועברו לפורומים אלו.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3555
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[מהדורה 4] הסתערות ופעולה חופשית

שליחה על ידי tkhag1 » 05 דצמבר 2018, 14:14

בעיה שנתקלתי בה במהלך משחק.
אני משחק נוטר והסתערתי, ואני רציתי שברגע שעגיע לנקודה שממנה אני עומדת להתקיף להפעיל את הכוח "חרון הטבע" שהוא פעולה חופשית.
כתוב בחוקים שאסור לך לעשות פעולות נוספות אחרי הסתערות, אבל מה לגבי במהלך הסתערות?
השאלה האמיתית היא האם פעולה חופשית צריכה להיות פעולה נפרדת בפני עצמה או לא?.
בכללי אתה יכול לרוץ ולשלוף חפץ בו זמנית (שתי פעולות תנועה) ובטח שלדבר ולרוץ בו זמנית (פעולת תנועה ופעולה חופשית בו זמנית).
על ידי העוג הברברי » 07 דצמבר 2018, 12:09
ניתן לקחת פעולה חופשית בכול שלב במהלך התור, וההגבלה היחידה שניתנה היא שניתן להשתמש בפעולה חופשית של התקפה רק אחת לתור. הנה ציטוט על הכוח הספציפי המדובר אצל הנוטר, שמוכיח את הנקודה שלי ועונה על השאלה, מכתבה על הנוטר במגזין דרגון 379:
As a warden, you use Nature's Wrath to mark foes. Here are the things you should know about this fundamental class feature:

It's a free action. One of the things this means is that you can use Nature's Wrath at any point in your turn, including midway through another action such as a move or charge. Another is that you can take a full turn's worth of standard, move, and minor actions without giving up your ability to mark.
בנוסף לכך, הרבה פעולות חופשיות מציינות בבירור שהן קורות תוך כדי התור. יש פעולות חופשיות שמופעלות כאשר אתה מגלגל ורוצה לגלגל מחדש התקפה לפני שנקבעה פגיעה/פספוס. יש פעולות חופשיות שמאפשרות לך לקבל בונוסים תוך כדי פעולה. זה מובן מעצמו שזה אפשרי.

בהתחשב בזה שדרגון מציין בפירוש את המקרה המדובר כאן, אני חושב שברור שהדבר אפשרי ולא עובר על אף חוק.
עבור להודעה המלאה
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8338
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 47
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי Nextorl » 05 דצמבר 2018, 14:26

דבר ראשון, זעם הנוטר הוא לא פעולה חופשית. אתה מדבר על זעם הטבע.
בכל מקרה, אתה לא יכול לבצע פעולות חופשיות במהלך פעולה אחרת כמו שאתה לא יכול להשתמש בפעולה משנית כדי לשלוף נשק בזמן פעולת התנועה או לדבר ולרוץ בו זמנית מבחינת החוקים.
אתה כן יכול לבצע פעולות חופשיות מחוץ לתורך- לדבר, להפיל חפץ, וכו'. אבל זעם הטבע היא יכולת שמציינת במפורש שאתה יכול להשתמש בה רק במהלך תורך, ועל כן אתה לא יכול להשתמש בה אחרי שאתה מסתער- כיוון שהסתערות מסיימת את תורך אלא אם כן אתה משתמש בנקודת פעולה.

עריכה: אם מה שאתה רוצה זה להגיע לנקודה הרחוקה X ולהשתמש בפעולה חופשית, היית צריך להמיר פעולה רגילה לתנועה בשביל זה, ולוותר על התקפה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12568
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי העוג הברברי » 05 דצמבר 2018, 16:46

אתה לגמרי מסוגל לבצע פעולה חופשית במהלך פעולה אחרת, כולל הסתערות. אני לא ראיתי אף חוק שמונע ממך לעשות זאת.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8338
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 47
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי Nextorl » 05 דצמבר 2018, 17:01

בדקתי מוקדם יותר, ולא ראיתי שום מקום שמציין שאפשר. פעולה חופשית היא פעולה כמו כל פעולה, וכמו שאי אפשר לתקוף באמצע תנועה לא ניתן גם לדבר באמצעה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2711
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 06 דצמבר 2018, 23:21

רק מציין, השה"מ ירשה לך לדבר (בדרך כלל) תוך כיד פעולות בתורך, גם טקסטים שלא אמורים להסתכם ב6 שניות. אבל כשזה מגיע לתאוות כוח (יש להבדיל בין מידה מגונה זו לבין מנצ'קיניזים, שהוא תופעה סתמית.) זה לא יאושר.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8338
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 47
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי Nextorl » 07 דצמבר 2018, 02:23

כמו שאמרתי, יש הבדל בין תיאור פלאפי למכאניקה. מבחינה תיאורית, אין שום בעיה לתאר דברים באופן שונה מכפי שהם נעשים מבחינה מכאנית, אבל המכאניקה היא בעלת המילה האחרונה מבחינת איך שהתור הולך.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2711
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 07 דצמבר 2018, 09:48

אני חייב להסכים עם מה שאמרת כאן. לא יכלתי לנסח את זה יותר מדויק.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12568
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי העוג הברברי » 07 דצמבר 2018, 12:09

ניתן לקחת פעולה חופשית בכול שלב במהלך התור, וההגבלה היחידה שניתנה היא שניתן להשתמש בפעולה חופשית של התקפה רק אחת לתור. הנה ציטוט על הכוח הספציפי המדובר אצל הנוטר, שמוכיח את הנקודה שלי ועונה על השאלה, מכתבה על הנוטר במגזין דרגון 379:
As a warden, you use Nature's Wrath to mark foes. Here are the things you should know about this fundamental class feature:

It's a free action. One of the things this means is that you can use Nature's Wrath at any point in your turn, including midway through another action such as a move or charge. Another is that you can take a full turn's worth of standard, move, and minor actions without giving up your ability to mark.
בנוסף לכך, הרבה פעולות חופשיות מציינות בבירור שהן קורות תוך כדי התור. יש פעולות חופשיות שמופעלות כאשר אתה מגלגל ורוצה לגלגל מחדש התקפה לפני שנקבעה פגיעה/פספוס. יש פעולות חופשיות שמאפשרות לך לקבל בונוסים תוך כדי פעולה. זה מובן מעצמו שזה אפשרי.

בהתחשב בזה שדרגון מציין בפירוש את המקרה המדובר כאן, אני חושב שברור שהדבר אפשרי ולא עובר על אף חוק.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2711
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 07 דצמבר 2018, 12:25

העוג הברברי כתב:
07 דצמבר 2018, 12:09
יש פעולות חופשיות שמופעלות כאשר אתה מגלגל ורוצה לגלגל מחדש התקפה לפני שנקבעה פגיעה/פספוס
רק מציין, חלק מהכוחות האלה הם לא פעולה, ולא פעולה חופשית. בעיקר כוחות מפלצות למיניהם.
אז מה בעצם ההבדל בין פעולה חופשית לבין לא פעולה?
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8338
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 47
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

[מהדורה 4] הסתערות ופעולה חופשית

שליחה על ידי Nextorl » 07 דצמבר 2018, 12:34

אוקי, הציטוט עונה על השאלה. נחמד לדעת.
אביעד- יש מצבים שלא מאפשרים לך לקחת פעולות חופשיות. כוחות ללא פעולה עדיין ניתנים לשימוש גם אם אתה המום, לדוגמה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2711
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי אביעד » 09 דצמבר 2018, 14:18

Nextorl כתב:
07 דצמבר 2018, 12:34
אביעד- יש מצבים שלא מאפשרים לך לקחת פעולות חופשיות. כוחות ללא פעולה עדיין ניתנים לשימוש גם אם אתה המום, לדוגמה.
למשל כשהיוזמה מתחילה? כי בחיפוש בסל"ש 1, ו-2 מצאתי כוחות ללא פעולה רק במקרה הזה. שום כוח ששימושי כשאתה המום. רק בסל"ש 3 הם עלו על הקטע הזה ושמו לשארדמיינד כוח ללא פעולה כשהוא מופחת ל0 נק"פ, ולארדנט מאפיין מקצוע שפעיל כשהוא מדמם, אבל הכוח הזה עדיין דורש שימוש בפעולה חופשית. בכל אופןף רק לאדרדנט יש כוחות שהם לא פעולה ומשפיעים על מצבים שאינם תוך כדי גלגול יוזמה או חוסר הכרה.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12568
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 4 - אתה שואל, המומחים עונים!

שליחה על ידי העוג הברברי » 09 דצמבר 2018, 15:07

לנתיב המופת Questing Knight לאביר קודש יש כוח בדרגה 12 שמוריד ממנו המון מצבים מגבילים ללא פעולה.

לא חייבים להיות המון כוחות כאלו, ללא פעולה זה פשוט כלי של השיטה על מנת ליצור כוחות בדיוק עם ההשפעה שהיא רוצה.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה