לא רואים הודעות חדשות בפורום?
כדי לפתור את הבעיה עלייך לרענן את העמוד הבעייתי באמצעות f5 במחשב או סמל הרענון בטלפון החכם.

האם אתם נרתעים מ TPK?

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 17593
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי The oldman » 15 אפריל 2018, 21:57

במפגש האחרון, הדמויות הגיעו לקרב האחרון של המיני-מבוך, מול דב"שית מרושעות וידועה - לצורך העניין זה היה קרב בשני גלים, כשבגל הראשון הם נלחמו במספר דמויות רגילות, ונפצעו קצת. היה להם סיבוב וחצי להתרפא, והם הגיעו למצב שבו לכוהן נגמרו הלחשים (הדמויות בדרגה 3), האשף עם עוד שני לחשים בדרג 2, והלוחם והנוכל במצב סביר. גם נשאר שיקוי ריפוי בודד בכל החבורה.
הייתה לי התלבטות עם עצמי האם להמשיך את הקרב או לתת להם אפשרות להתחמק ממנו (בגדול, המבוך המקורי הוא סדרה של קרבות, אני העדפתי לעשות את האחרון כקרב-גלים) ... כי ידעתי שיש להם סיכוי די טוב למות.
בסופו של דרך החלטתי להחליש קצת את הקרב: החלפתי את בעל-הברית של הדב"שית לחלש יותר, אבל העלתי את הנק"פ שלה - אז יותר סיבובים אבל פחות נזק לסיבוב.
בפועל הדמויות ניצחו, אבל לא לפני שהכוהן מדמם על הרצפה, וזה גם לא מעט בזכות גלגולי קוביה נמוכים שלי... 3 ו-4 כשהייתי צריך ~8 לפגוע. ואני מגלגל פתוח מול השחקנים אז בלי פאדג'.

בכל מקרה, לאחר המגילה שכתבתי - האם אתם נרתעים מ TPK? האם אתם עושים התאמות להימנע מזה, ואם כן עד כמה ?
אישית, למרות שלא רציתי TPK, בגלל שזה היה קרב-בוס זה "בסדר" מבחינתי.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 7522
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי liorgonen3 » 15 אפריל 2018, 22:27

מאוד, אלא אם כן זה ה"קרב ה"אחרון"" (בה' הידיעה כפולה) אז כן, אני חושב שזה קצת מפגר שהקבוצה תסיים את הסיפור שלה כולה בגלל קרב קשה מידי, ולא פעם שיניתי דברים תוך כדי קרב כדי למנוע את זה.

אמרו לי פעם שהתפקיד של שה"מ הוא לא להרוג את הדמויות, אבל לעשות להם את המוות בדרך לפסגה. (כשמדובר בחלוקת אתגרים מן הסתם)
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7861
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי Nextorl » 15 אפריל 2018, 23:09

בסופו של דבר, אני מסכים עם ליאור. לדעתי, המטרה של משחק תפקידים הוא לספר סיפור. ברוב המקרים, TPK הוא סיום הסיפור הזה, ולכן אני מנסה להמנע ממנו ככל האפשר.
אין לי בעיה שהדמויות יובסו, יפסידו, או יברחו. אבל אם הן פשוט מתות... הסיפור כמעט תמיד הסתיים, וזה פשוט מבאס לכולם.

מה שכן, יש סיפורים שלהם TPK יכול להועיל. משחק בו הגיבורים מתים מוות הירואי (TPK) והקמפיין הבא יתמקד באנשים שמנסים ללכת בצעדים שלהם, שהמוות הזה עורר בהם השראה, יכול להיות מאוד מעניין.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1683
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי אביעד » 15 אפריל 2018, 23:28

מסכים אתכם, אבל אני הולך בגישה יותר ריאליסטית ופחות סיפורית, שבה אני דואג שהדמויות יוכלו לנצח הסיכוי סביר את האתגרים שאני מציב להם, ולא ימותו כתוצאה מחוסר מזל נטו, ואם עשיתי טעות אני דואג לחלץ אותם, אבל אם הם היו מטומטמים ועשן שטות קטלנית שימותו. מגיע להם. אז נעבור לדמויות חדשות או נתחיל הרפתקה חדשה לגמרי, מה שזורם.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2740
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי dragonitzan » 16 אפריל 2018, 11:32

מוות של דמויות הוא חוויה מעצבנת ביותר. אני חושב שהוא הגיוני בשלושה מצבים בלבד:
- המוות הוא אמצעי לקידום ההרפתקה. לדוגמא, הרפתקה בה השחקנים מתים ומוחזרים על ידי נקרומנסרים, ואז הם חייבים להם, או הרפתקה בה יש חלק בעולם המתים.
- הדמויות משחקות מטומטם לגמרי. לוחם ברמה אחת מסתער לתוך צבא גובלינים חמוש, הדמויות קופצות מהר ומקוות שמשהו יגן עליהם למטה, או שכשאויב מצמיד לאחת מהן סכין לצוואר, היא מנסה לנשוך לו את כף היד.
- ההקרבה העצמית משמעותית למשחק הדמות. דמות שהצלת חבריה חשובה לה יותר מחייה שלה, ומפילה יחד עם עצמה את האויב אל תוך הר געש, או כאשר צריך להקריב חיים כדי להרוג אויב מסוים, ואחת הדמויות מתנדבת.
- בקרב סוף, מוות יכול לעזור.

מתי מוות של דמויות הוא דבר אסור לדעתי?
- כשהן מתות מגלגולי קוביות גרועים.
- כשהן מתות בלי סיבה בקרב סתמי.
- כשהמוות הוא תוצאה של קרב לא הוגן ולא משחק דמות נכון.
- כשהמוות אינו מכוון, לא על ידי הדמויות ולא על ידי השה"מ.
מוות של דב"שים, לעומת זאת, הוא דבר שאני אוהב במיוחד.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 2621
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי tkhag1 » 16 אפריל 2018, 12:27

זה טלוי, באופן אישי אני הייתי נותן לדמויות למות אם זה בגלל מזל רע או טעות שלהם, הייתי נותן להם מיני הרפתקה בארץ המתים או לחילופין הייתי אומר שהדב"ש לכך אותם בשבי.
אני לא נרתע מלהרוג דמויות כי בעולם שלי הגבול בין המוות לחיים דק מאוד ויש דרכים רבות להערים על המוות.
בכללי השיטה שלי פשוט:
אם הם מפסידים באשמתי אני מחליש את האויבים כדי ליצור קרב הוגן.
אם הם מפסידים בגלל טיפשות או חוסר מזל יהיו לזה תוצאות לא נעימות (הדמות נאלצת לסגור עסקה עם שד כדי לחזור לחיים או שהיא מצליחה לחזור לעולם החיים אבל צידיי נשמות מתחילים לרדוף אותה).
כדאי להכות ראשון אבל תמיד עדיף להכות אחרון.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4175
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 16 אפריל 2018, 13:28

אני לא אוהב החייאות. מוות זה מוות, ואין סיבה שנקרומנסר מצ׳וקמק, חפצ״ק סוג ד׳ או כל דבר אחר יתגברו על אל המות בכבודו ובעצמו. בכלל - אם מישהו מגיע לגיהינום אין לו סיכוי לצאת משם, ואם לגן עדן - למה שירצה בכלל?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 2621
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי tkhag1 » 16 אפריל 2018, 13:46

בעולם שלי די "פיצוץ אוכלוסין" במוות. יש פשוט יותר מדי מתים מכדי שהמוות יצליח לעמוד בקצב ולכן יש מיושר חדש (בן 3,000 שנה בלבד) שהוא יש "מיון" של הנשמות, במישור הזה מלא בפרצות ו"חותמי חוזים" כך שנשמות שהצליחו לשמור על המודעות שלהם לאחר המוות יכולות למצוא דרך לחזור לחיים
כדאי להכות ראשון אבל תמיד עדיף להכות אחרון.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7861
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי Nextorl » 16 אפריל 2018, 14:05

שימו לב אבל שלא מדובר סתם במוות של דמות אחת, אלא בחיסול של כל החבורה יחד- Total Party Kill
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1683
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי אביעד » 16 אפריל 2018, 14:39

ח'אן - לגבי לרמות את המוות - יש אפשרות להטלת מגבלות על החייאה, כאלו שיגרמו להשלכות רציניות או אפילו לחוסר אפשרות להחיות.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4175
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 16 אפריל 2018, 15:34

לא הנחתי עדיין מ״ת אניצי, אז אני לא מדבר מניסיון. אני מניח שאני הייתי הורג את כל הקבוצה רק מאחת משתי סיבות: הקרבה הרואית של הקבוצה, מוות גיבורים בקרב מול הדרקון וכו׳; או התנהגות טיפשית וחסרת זהירות.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 2621
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי tkhag1 » 16 אפריל 2018, 15:55

אני מודע לכך שמדובר במוות של כול הקבוצה, ואם כול הקבוצה תמות כל אחד יצטרך למצוא בעצמו דרך לחזור לחיים.
מה עוד שכישלון של הקבוצה כולה לא אומר שהם כולם ימותו, time skip מעניין יכול להיות אחרי תבוסה כוללת של הקבוצה שכמה מתו כמה ברחו כמה נשבו בעוד יש אחד ששינה צד.
כדאי להכות ראשון אבל תמיד עדיף להכות אחרון.
סמל אישי של משתמש
TheKnightWhosaidKnit
הודעות: 1175
הצטרף: 20 מאי 2014, 19:40

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי TheKnightWhosaidKnit » 17 אפריל 2018, 11:48

האמת היא שעד כמה שאני נוטה להתנגד ל TPK, אני גם לא ממש אוהבת את הגישה של "בואו נרמה בשביל שהדמויות ינצחו", המצב הזה ( שאולדמן מתאר בהתחלה ) של לרמות בידיעה שהייתה להם דרך החוצה מTPK והם בחרו להמשיך.... צורמת לי יותר.
סמל אישי של משתמש
rui
The Storyteller Archmage
הודעות: 10708
הצטרף: 13 אוגוסט 2010, 22:01
מיקום: כפר גאלי קטן.
יצירת קשר:

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי rui » 17 אפריל 2018, 17:30

במשחקים חלק מהמימד הוא הסכנה והמכשולים שבדרך. מבחינתי, המכשולים שם כדי להציב אתגר לשחקנים בדיוק כפי שהם שם בכדי ליצור סיפור, ולכן אם הם לא אמיתיים אין בהם הרבה עניין. משכך, המנחה מקבל את רוב האחריות בניהול הסיכונים של הקבוצה בצורה מחושבת, ומצד שני על השחקנים לראות באיומים בעיות ממשיות שיכולות לסכן אותם. אני לא בעד או נגד TPK, אבל אני לא אעצור אחד כי זה מושך את השטיח מתחת לכלל האתגרים האחרים במשחק. כן חשוב לומר שבהרבה מהקרבות תבוסה של החבורה לא בהכרח שקולה לTPK (לדוגמה, שבט הגובלינים שהביס אותם יכול לקחת אותם בשבי). לא צריך להרוג את המשחק בכוח, אבל אני גם לא ארמה בשביל השחקנים, אחרת הניצחון עקר מתוכן.
חבר גאה בהיכל התהילה.
!Long Live Ganor !Long Live Doreter
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12194
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

האם אתם נרתעים מ TPK?

שליחה על ידי העוג הברברי » 17 אפריל 2018, 19:04

TPK זה לא כיף.
להציל את השחקנים שלך מ-TPK זה ריסוק של כול תחושת ההנאה והסיפוק מהתגברות על אתגרים.

הדבר הזה לא נכון לגבי משחק, ולגבי כול שחקן. אני אישית משחק מאוד בשביל תחושת האתגר, שהיא עניין גדול מבחינתי. TPK, למרות שהוא חותך את הסיפור באכזריות ובצורה מאוד גסה, הוא אחד מהסיכונים שעומדים מולי. אני לא אומר שצריך להגיע אחד באקראיות מוחלטת, אבל ברגע שהמנחה מציל את השחקנים מאחד כזה, אני לא איהנה. זה מרגיש כמו "רחמים" של המנחה, כי זה בבירור מה שזה, וגם מוריד את כול תחושת האתגר מעתיד של המשחק. כי הרי אין אתגר, בכול כישלון נקבל דאוס אקס מאכינה שיציל אותנו, מה הטעם בכלל להתאמץ?

ועם זאת, אני חושב שצריך להימנע מזה. זה חותך את הסיפור, וזה עדיין לא כיף. אם יש אפשרות לשים stakes בקרב שהם לא מוות, לדוגמה, ליפול בשבי, לגרום למותם של דב"שים או הרס של מקומות חשובים לדמויות, או לגרום להן לאבד משאבים חשובים ("במקום לחסל את הלוחם, האורק פונה ומסתכל על החרב הבוערת שהלוחם אחז בה לפני רגע, חרב שחתכה גם דרך השריון העבה ביותר כאילו היה זה חמאה. הוא מרים אותה, מחייך באכזריות, זורק את הגרזן הפרימיטיבי שלו אל האדמה בחוסר אכפתיות, ומשאיר את בן האנוש לדמם למוות בעודו הולך אל שאר חברי השבט שלו"). הרבה יותר טוב לדעתי מ-TPK, גם כואב מאוד לשחקנים- ולדמויות- וגם לא חותך את הסיפור ומאפשר להמשיך את העלילה קדימה למרות התבוסה.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה