• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] אתגר חפצי קסם חדש לעצמי - חפץ קסם לכל גזע ומקצוע

נוצת העורב הלקחן
חפץ פלאי, נדיר

לא ברור מיהו העורב הלקחן או מה היה שמו האמיתי - אם בכלל היה לו אחד ואם מדובר באדם או יצור מסויים או בארגון. יש החושדים ש"העורב הלקחן" היה ארגון פשע של בני הקנקו, אותם אנשי עוף חסרי כנפיים ונתעבים, אבל הם לא מוכנים לומר שום דבר בעניין - אולי כי הם לא יודעים לדבר. ככה או אחרת, העורב הלקחן השאיר אחריו כמה נוצות והן שימושיות ביותר לאלו שבחרו בדרכי הפלילים העקלקלות.

נוצת העורב הלקחן אכן נראית כמו נוצת עורב גדולה, שחורה ומרשימה. אפשר לנעוץ אותה לקישוט בסרט הכובע, או להשתמש בה כעט לכתיבה. אבל בניגוד לנוצות רגילות, היא עמידה מאוד - קשה עד בלתי אפשרי לשבור אותה, היא לא נשרפת, לא נרטבת ולא עפה ברוח. לנוצה יש כמה שימושים וכוחות:

1) ניתן להשתמש בה ככלי פריצה אם דוחפים את הקצה החד שלה לתוך מנעול - בשימוש זה ניתן להוסיף מיומנות בכלי גנב (אם ישנה) ומתאם זריזות מול הד"ק של המנעול.
2) הנוצה שימושית במיוחד לזיופים והעתקות - ניתן להשתמש בה כמו בערכת זייפן (דיו וכד' יש להביא בנפרד) והיא מעניקה יתרון בגלגול.
3) אם מדגדגים מישהו באמצעות הנוצה (דורש הצלחה בגלגול פגיעה עם מתאם זריזות אבל ללא מתאם מיומנות), עליו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 15, או להתחיל לצחוק בהיסטריה ולהתפתל - בתור הבא שלו הוא סובל מחיסרון לכל הגלגולים. כוח זה משפיע על בני אדם ויצורים דמויים אדם בלבד.
4) במקרה הצורך, ניתן להשליך את הנוצה כנשק - גלגול ההתקפה מתואם ע"י זריזות ומיומנות, הטווח הוא 20/60 רגל (6/18 מטר) והנזק הוא 1ק4 דוקר. התקפה כזו באמצעות הנוצה מושפעת מיכולת התקפת הפתע של נוכל, בתנאים הרגילים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]687814[/post] 3) אם מדגדגים מישהו באמצעות הנוצה (דורש הצלחה בגלגול פגיעה עם מתאם זריזות אבל ללא מתאם מיומנות), עליו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 15, או להתחיל לצחוק בהיסטריה ולהתפתל - בתור הבא שלו הוא סובל מחיסרון לכל הגלגולים. כוח זה משפיע על בני אדם ויצורים דמויים אדם בלבד.
זו גם דרך מעולה לענות אנשים.

מגניב! אני מתאר לעצמי כל מני משפחות פשע בקנה מידה ענק משתמשות בזה.
 
עין הנחש
חפץ פלא, אגדי (דורש התכווננות על ידי כושף)

אבן החן הזו נראית כאילו היא משתנה תדיר - לפעמים עגולה ולפעמים רבת פאות מלוטשות, לפעמים בגודל ביצה ולפעמים קטנה כמו זית, לפעמים ירקרקה ולפעמים צהובה - אבל תמיד אם תסתכל לתוכה, זה יראה כאילו היא מסתכלת עליך בחזרה.

המלומדים משערים שיש רק אבן אחת כזו, אבל היא הופיעה במקומות ובזמנים שונים. לפי אותן הערכות, זו לא אבן בכלל אלא אחת מעיניו של הנחש. לא סתם נחש אלא ה-נחש, הקדמוני, העקלתון, שנולד מהתוהו עצמו ושהכישוף שלו היה הקסם המאגי הראשון, אבי קסם התוהו ואדונם של דרקונים. או שזו סתם אגדה, והאבן הזו היא פשוט פיסה של חומר כאוטי מעידנים אבודים.

כך או אחרת, כושף שמכוונן לאבן הזו יכול לחדש 5 נקודות כושפות ממאגר הנקודות שלו במהלך מנוחה קצרה פעם אחת בין שקיעה לשקיעה. אם הוא מטיל לחשי קסם פראי, כוחו של הנחש מעניק שליטה מסויימת בהתפרצויות הפרא - כאשר הוא מגלגל בטבלת התפרצות קסם פרא, הוא יכול להחליף בין העשרות והאחדות של התוצאה.

קללה: עינו של הנחש מסתכלת עליך, וכך גם צאצאיו. זוחלים ויצורים דמויי-זוחלים כגון דרקונים, דינוזאורים, אנשי נחש וכו', נהנים מיתרון בבדיקות של חיפוש אחר נושא האבן.
 
צלם נשמת מכשף
חפץ פלאי, אגדי (דורש התכווננות על ידי מכשף)

חפץ זה נראה כמו תליון קטן של אדם היושב ברגליים וידיים שלובות והוא מופיע במספר עיצובים וחומרים - ירקן, עץ, מתכות שונות, זכוכית געשית או עצם, אבל המרקם שלו מרגיש לא מתאים. כמו כן, הצלם בדרך כלל חסר פנים, אלא אם כן מישהו מכוונן אליו - ובמקרה הזה הצלם ישא את פניו של אותו אדם.

הצלמים הללו הם מתנה שמכשפים מקבלים לפעמים מהפטרונים שלהם - אם כי לעיתים הפטרון, בדרכו המוזרה, ירמוז למכשף כי "המתנה שלו" נמצאת במקום מסויים ותהא זו הרפתקה שלמה להשיג אותה, או אפילו שהצלם נמצא בשימושו של מכשף אחר שיתנגד בתקיפות לנסיון לקחת אותו ממנו.

כאשר מכשף מתכוונן לצלם, הוא מאבד לצמיתות נקודת פגיעה אחת - נקודה זו עוברת לצלם ומפעילה את כוחותיו, והיא לא תחזור למכשף לעולם, גם אם יסיים את ההתכווננות איכשהו - משמעותה היא שהמכשף העביר חלק מנשמתו אל הצלם. כאשר המכשף מכוונן לצלם הוא חסין לחלוטין לכל כפיה מוחית, דיבוק, השתלטות או הקסמה ויש לו יתרון בכל גלגולי ההצלה חוכמה וכריזמה. כמו כן אם המכשף סופג נזק של פחות מ-20 נק"פ בבת אחת שהיה אמור להוריד את הנק"פ שלו מתחת ל-0, הנק"פ שלו יורד ל1 במקום זאת - ביכולת זו לא ניתן להשתמש שוב אלא לאחר מנוחה ארוכה. המכשף לא חייב לענוד את התליון על צווארו או אפילו לשאת אותו על גופו, אבל הם חייבים להמצא באותו מישור קיום.

קללה: פטרוני המכשפים אינם ישויות כה מיטיבות, וחפץ רב עוצמה כזה מגיע גם עם תופעות לוואי בלתי נעימות. במידה ומישהו יצליח להוציא את הצלם מידי המכשף, המכשף הופך למוקסם על ידיו ללא גלגול הצלה וחייב לציית לכל הוראותיו כלשונן (אם כי הוא בהחלט יכול לנסות לסלף ולעוות אותן, אך לעולם לא לפגוע ישירות באוחז בצלם). אם הצלם יהרס או יושמד, המכשף יספוג נזק של 10ק10. לצורך השמדת הצלם, יש לו 1 נק"פ (שקיבל מהמכשף) ודרג"ש 30.
 
מגניב... מזכיר לי את הטבעת האחת והורוקרוקסים... אני מדמיין את הפסלון כ״האדם החושב״ של רודן:
800px-Rodin_TheThinker.jpg
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
עין הנחש
חפץ פלא, אגדי (דורש התכווננות על ידי כושף)
י, כוחו של הנחש מעניק שליטה מסויימת בהתפרצויות הפרא - כאשר הוא מגלגל בטבלת התפרצות קסם פרא, הוא יכול להחליף בין העשרות והאחדות של התוצאה.

קללה: עינו של הנחש מסתכלת עליך, וכך גם צאצאיו. זוחלים ויצורים דמויי-זוחלים כגון דרקונים, דינוזאורים, אנשי נחש וכו', נהנים מיתרון בבדיקות של חיפוש אחר נושא האבן.
ממש אהבתי את הקטע הזה של להחליף קוביות כחלק מהשיטה...
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]687891[/post] מגניב... מזכיר לי את הטבעת האחת והורוקרוקסים... אני מדמיין את הפסלון כ״האדם החושב״ של רודן:

אני יותר חשבתי עליו דומה דווקא לתליון הבודהא שרמבו מקבל מאיזה ויאטנמית בסרט רמבו 2, ואז נותן אותו לבן-לאדן הצעיר בסרט רמבו 3 (שהוקדש ל"מאבקו הצודק של העם האפגני האציל").

ImagesCAEPVQQM.jpg
 
שרביט רב-המג
חפץ פלאי, אגדי (דורש התכווננות על ידי אשף)

שרביטים אלו באים במגוון של צורות וחומרים - עשויים עץ, עצם, מתכת או חומרים אקזוטיים כמו אלמוג או עור מיובש של דרקון, ובגדלים שונים שנעים מ15-20 ס"מ ועד כמעט חצי מטר. הם נוצרו בנסיבות רבות ושונות אבל בדרך כלל נסיבות יצירתם היו דומות - אשף רב עוצמה שניסה באמצעותם להגביר את עוצמתו ויכולותיו, או להותיר ירושה לממשיכיו שתסייע להם ללכת בדרכו.

מלבד העיצובים השונים, ככל הידוע יש רק שמונה שרביטים כאלה בעולם - אחד לכל אסכולת קסם. לכל שרביט, הכוחות הבאים בהם יכול להשתמש האשף המכוונן אליו:
א) השרביט מוסיף 1+ לגלגולי ההתקפה ולד"ק ההצלה מפני לחשיו של האשף המשתמש בו.
ב) לשרביט ליחשון אחד מהאסכולה המתאימה, אותו האשף יכול להטיל כאילו הוא יודע אותו ובאמצעות תוסף הטלת הלחשים שלו (ו1+ מהשרביט).
ג) לשרביט לחש אחד מעוצמה ראשונה מהאסכולה המתאימה, אותו ניתן להטיל פעם אחת באמצעות תוסף הטלת הלחשים של האשף. כוח זה מתחדש לאחר מנוחה ארוכה.
ד) בשרביט יש 3 יחידות לחש - אחת מעוצמה שניה, אחת מעוצמה רביעית ואחת מעוצמה שביעית. האשף יכול להשתמש בהן כדי להטיל את הלחשים שהכין - אבל אין ביכולתו לנצל עוצמות שאינן נגישות לו בהתאם לדרגתו.
ה) השרביט משמש כפוקוס קסום המחליף מרכיבים חומריים פשוטים.

לדעת המלומדים, במשך השנים נוצרו מספר חיקויים לשרביטים האגדיים המקוריים. לחיקויים אלו יש רק חלק מהתכונות של שרביט רב-המג - בלי יחידות הלחש הנוספות (או רק עם יחידות לחש מעוצמות 1 ו-2 או 1 ו-3), בלי לחש מעוצמה ראשונה שמוטמע בהן ולעיתים גם בלי ליחשון מובנה. חיקויים אלו הם נדירים או נדירים מאוד וקיים יותר מאחד מהם לכל אסכולה.
 
שכוייח עצום! בקשר לשרביט, הוא מרגיש לי כמו חפץ נדיר מאוד לכל היותר. בטח שלא אגדי. עוד לחשון אחד לא משנה הרבה, ויחידות הלחש אולי מועילות, אבל...מאוד יבשות. מה אם השרביט נותן תוספים ללחשים מהמסורת שלו, ועוד כמה יכולות מבוססות מטענים/יחידות לחש שקשורות למסורת?
 
tkhag1 אמר/ה:
אתה מתבלבל בין מחסה והסתרה (עם לא שינו את זה ב5)
במו"ד 5 מחסה מגיע כאמור בשלוש רמות. "הסתרה" זה לא מצב שמוגדר בחוקים. השפעות שנראה לך הגיוני שייתנו הסתרה - מסבות חיסרון לגלגולי התקפה.

אז מחסה - 2+ לדרג"ש ולזריקות הצלת זריזות, או 5+ לדרג"ש ולהצלת זריזות, או בלימה של קו השפעה.
"הסתרה" - מי שתוקף אותך מגלגל פעמיים ומשתמש בתוצאה הנמוכה יותר (יש גם מצב של "נעלם מעין" שנותן לך יתרונות נוספים).
 
חזרה
Top