[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

יש לך שאלה על מבוכים ודרקונים או על פאת'פיינדר? בפורום זה תמצא את מיטב המומחים שיענו לך עליה. הפורום גם כולל מאות שאלות ששחקנים אחרים שאלו לפניכם, אתם מוזמנים לחפש בו ולראות אם השאלה שלכם כבר נענתה בעבר.
הפורום מיועד לכל המהדורות - מבוכים ודרקונים מהדורה 5, 4 או 3.5, פאת'פיינדר 1 או 2 וכמובן גם מהדורות ישנות יותר.
כללי הפורום
פורום זה מיועד לשאלות ממוקדות על המכאניקה של מבוכים ודרקונים וגם פאת'פיינדר. יש לציין בנושא של ההודעה את המהדורה הרלוונטית, בהתאם לתגיות הזמינות.
אם השאלה כבר זכתה לתשובה מספקת, הנושא יסומן ב V ירוק, והתשובה תופיע בהודעה הראשונה בנושא.
אם מדובר בשאלה כללית או הערה, יש לפרסם את הנושא בפורום מבוכים ודרקונים או משחקי תפקידים כללי. נושאים שאינם מתאימים, יועברו לפורומים אלו.
סמל אישי של משתמש
dragonian
הודעות: 6849
הצטרף: 15 ספטמבר 2005, 21:07
מיקום: שם
יצירת קשר:

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי dragonian » 22 אוקטובר 2019, 09:56

יש איזו שיטה/נוסחא שפספסתי ליצירת גזעים וכשרונות מאוזנים?
על ידי ג'וני » 25 אוקטובר 2019, 01:01
בגדול, אני מסכים עם אביעד שהדרך הנכונה לאיזון היא השוואה וכלי שעזר לי לעשות את ההשוואה הזאת בגזעים הוא המסמך הזה (יותר בגלל הרשימות המסודרות מאשר הדירוג). בנוגע לכשרונות, אף פעם לא יצא לי לבנות אחד, אבל יצא לי להיתקל במאמר ב-dndbeyond שאולי יכול לספק קווים מנחים (בתכלס אם זה עוזר אז יש מאמר נוסף בסדרה על גזעים).

בכל מקרה אני צורך להוסיף שכדאי לקרוא את הקטעים הרלוונטיים במדריך לשה"מ עמודים 285-287 (שמתעסקים יותר במה שמסביב) לפני שמתחילים ליצור גזע.
עבור להודעה המלאה
אבא סטאלין
ויש כאלה שחושבים שאני אמא
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 47

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי אביעד » 22 אוקטובר 2019, 10:27

לא מוכרת לי שום נוסחה רשמית ליצירת כשרונות או גזעים במו''ד 5.

גם בגזעים וגם בכשרונות אתה פשוט משווה לדבר מה דומה אחר, ובודק אם הנתונים דומים מבחינה משחקית.
אחרי ההשוואה לגזע/כישרון דומה, אתה גם בודק אם יש איזה סוג דמות מסוים שירצה מאוד לקחת רק את היצירה שלך ויעדיף אותו על פני כל דבר אחר, או אם אף אחד לעולם לא ירצה להשתמש ביצירה שלך - במקרים כאלה היא לא מאוזנת.
ספיציפית במקרה של גזע, כדאי לשים לב שלרוב הגזעים יש יכולות מ3 סוגים: התקפה - שליטה בנשקים או התקפה קסומה כלשהיא; הגנה - עמידות לנזק מסוים או תוספים להגנות או להצלות נגד התקפות מסוימות; ותכלית - יכולות לא קרביות, תוסף למיומנות או משהו; בדרך כלל היכולות האלה לא תואמות כולן מקצוע בודד, ולכל אחד תהיה איזו יכולת מתוכן שאין לו בה שימוש מסיבה כלשהיא. כלומר גם אם אתה יוצר גזע שטוב בלחימה, כמו גמד, לא כל היכולות שלו צריכות להיות שימושיות ללוחמים - לכן וויזארדס נתנו לו שליטה בנשקים קרביים, שזו יכולת שכבר יש ללוחמים ולכן זה לא עוזר להם שיש אותה לגמד.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4206
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי tkhag1 » 22 אוקטובר 2019, 10:44

אגב לפחות לפי מה שאני ראיתי כשרונות גזע טיפה יותר חזקים מכשרונות רגילים
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13233
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 69
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי the Nerubian » 22 אוקטובר 2019, 11:17

שים לב שכל הגזעים מלבד חצי-אורק ודם-דרקון (שמתוכננים די גרוע) בנויים ככה שאין מצב בעולם שכל המאפיינים שלהם משתלמים למקצוע מסוים. תמיד יהיו להם מאפיינים ש"מתבזבזים". זה תכנון מכוון ומודע.

דוגמאות: כולם. חוץ מחצי אורק ודם-דרקון.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17837
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי פלאפי » 22 אוקטובר 2019, 11:25

מסכים עם החצי-אורק, אבל למה גם הדם דרקון? אין לו ממש לכידות שמשתלמת למקצוע ספציפי. או שהזכרת אותו בגלל שהוא יחסית גרוע...
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 47

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי אביעד » 22 אוקטובר 2019, 12:01

אכן, זה כי אין לו משהו שמשתלם לאף מקצוע:
יש לו נשק נשיפה ועמידות לנזק, וככל שהאחד יותר חזק השני חלש יותר - אם סוג הנזק נפוץ נשק הנשיפה יהיה חלש, ואם הוא אינו נפוץ עמידות חלשה. גם נשק הנשיפה עצמו לא ממש יעיל - דורש ממך להשקיע בתכונה מסוימת כדי שיהיה לו ד"ק נחמד, ועושה נזק לא משהו בשביל יכולת של פעם בהיתקלות - לוחם יכול להרביץ חזק יותר ומדויק יותר עם החרב שלו (למרות שמדובר באויב אחד, אומן נשק אדיר משנה מיד את מאזן הכוח), ולאשף יש לחשים חזקים בהרבה מהדבר הזה, שעושים נזק גדול יותר לאזור גדול יותר בד"ק גבוה יותר. לאלפים יש קנטריפ לפי רצון במקום זה. הרבה יותר יעיל.
(כן, פלאפי, אני יודע שאתה יודע למה דם דרקון זה גרוע, אני מפרט כדי להסביר לאלה שלא יודעים למה.)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4449
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 22 אוקטובר 2019, 19:20

אביעד כתב:
22 אוקטובר 2019, 12:01
יש לו נשק נשיפה ועמידות לנזק, וככל שהאחד יותר חזק השני חלש יותר - אם סוג הנזק נפוץ נשק הנשיפה יהיה חלש, ואם הוא אינו נפוץ עמידות חלשה.
אממ? מה?
כל סוגי הנשיפות עושות אותו נזק ומקנות אותה עמידות (חצי נזק, מו"ד5)
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 47

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי אביעד » 22 אוקטובר 2019, 19:23

אני אסביר - כל דם דרקון עמיד לאותו סוג נזק שהוא גורם בנשיפה שלו.
ככל שסוג הנזק הזה נפוץ יותר, העמידות חזקה יותר, אבל הנשיפה חלשה יותר.
אם סוג הנזק לא נפץ, הנשיפה אמנם חזקה (כי אין הרבה יצורים שעמידים נגדה) אבל העמידות חלשה (כי אף אחד לא יגרום לך את הנזק שאתה עמיד לו).
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4449
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 22 אוקטובר 2019, 19:26

יש בזה משהו, בעיקר אם עובדים עם הרפקתקאות מוכנות.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4206
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי tkhag1 » 22 אוקטובר 2019, 19:47

אישית אני חושב שצריך לתת לנשק הנשיפה של הדרקון יכולות מצב, זה יהיה יעיל במידה והנשיפה גורמת לאויבים לחיסרון מסיום (מסך עשן, עיוורון, וכדומה)
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
קובר האלים
הודעות: 55
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי קובר האלים » 22 אוקטובר 2019, 21:10

לשחק דם דרקון זה ממש מעניין גם ללא קשר ליכולות הקרביות שלו, בכללי אם רוצים ליצור גזע טוב כדאי להקדיש לו גם מאפיינים התנהגותים נפוצים וסיפור טוב לאיך הגזע נוצר שתואם את היכולות שלו. זה נעשה ממש טוב בדמי דרקון לפי דעתי.

עריכה:
ליתר ביטחון אני אשים את דעתי על קנדרים בספויילר, למרות שאני לא חושב שזה יספיילר למישהו.
ספוילר
הצג
זה מה שרומח הדרקון עשה מעולה עם קנדרים, ההתנהגות שלהם, התפיסת עולם שלהם לגבי רכוש, התדמית שלהם בעייני העולם ועוד. זה מה שמבדיל אותם מסתם זוטונים זריזי ידיים.

אני לא טוען שיכולות מאוזנות זה לא חשוב, זה מאוד חשוב, פשוט זה לא הדבר היחיד שימשוך אותי, כשחקן, לשחק גזע.
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 2009
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51
תשובות: 1

[מהדורה 5] יצירת כשרונות וגזעים

שליחה על ידי ג'וני » 25 אוקטובר 2019, 01:01

בגדול, אני מסכים עם אביעד שהדרך הנכונה לאיזון היא השוואה וכלי שעזר לי לעשות את ההשוואה הזאת בגזעים הוא המסמך הזה (יותר בגלל הרשימות המסודרות מאשר הדירוג). בנוגע לכשרונות, אף פעם לא יצא לי לבנות אחד, אבל יצא לי להיתקל במאמר ב-dndbeyond שאולי יכול לספק קווים מנחים (בתכלס אם זה עוזר אז יש מאמר נוסף בסדרה על גזעים).

בכל מקרה אני צורך להוסיף שכדאי לקרוא את הקטעים הרלוונטיים במדריך לשה"מ עמודים 285-287 (שמתעסקים יותר במה שמסביב) לפני שמתחילים ליצור גזע.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה