דף 1 מתוך 1

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 21:37
על ידי tkhag1
שאלה שיושבת לי כבר הרבה זמן ודי מסקרנת אותי, האם אפשרי לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע? למשל כושף (דרקוני)/כושף (תוהו)?
לא יצא לי לראות כלל שאוסר את זה (למרות שלא בדיוק חפרתי בספרים) וזה אולי קצת התחכמות.

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 21:43
על ידי פלאפי
אם אתה לוקח 2 דרגות באותו מקצוע, אתה דרגה 2 במקצוע הזה. החלוקה שאתה מביא כאן לכושף דרקון וכושף תוהו היא פיקטיבית. זה לא מקצועות שונים, זה אותו מקצוע, עם יכולות מקצוע שונות. זה כמו להגיד שקוסם שבחר רשימת לחשים שונה זה מקצוע אחר.

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 21:58
על ידי אביעד
ולא זו בלבד אמרו, אלא שוויזארדס חשבו גם כן על ההתחכמות הזו ואמרו במפורש שהענין אסור. (לא מצאתי את זה כרגע בספר, אולי הם אמרו את זה בפירוש במהדורה אחרת, או שפאיזו אמרו את זה בפאת'פיינדר.) בכל מקרה אשים פה קישור לתשובה רשמית בנושא למהדורה 5
Rules Answers: June 2016 | Dungeons & Dragons
והציטוט הרלוונטי
Can I multiclass into the same class to pick more than one subclass? Multiclassing is designed solely for taking different classes. For example, you can be a fighter/rogue, but not a rogue/rogue.

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 22:07
על ידי nav566
אם היית יכול לעשות את זה, יכולת פשוט לקחת את הדרגה הראשונה והשנייה של לוחם עשר פעמים. בטח, אני אשמח לעשר action surge ותוסף 20+ לנזק עם נשק ביד אחת, תודה רבה. אה, ולריפוי של 1ק10 + משהו (אני לא בטוח אם זה יחשב 1 או 20 תחת החוקים האלה) עשר פעמים ביום כפעולת בונוס. שבור? למה אתה מתכוון שבור? ;)

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 22:38
על ידי tkhag1
אולי אפשרי לכתוב לזה מקצוע כל שהוא, "רב תחומי" או משהו בסיגנון... אני צריך לחפור קצת בספרים...

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 22:43
על ידי אביעד
מה זה מקצוע ''רב תחומי''? מקצוע שאפשר לרבות מקצועות אל עצמו?
בכל מקרה, גם חוקים של מהדורות קודמות אסרו על ריבוי מקצועות למה שנקרא ''מקצוע חלופי'' - לכן במו''ד 3 נוכל/נינג'ה היה אסור, וגם לוחם/סמוראי וכל הווריאציות לפלדין אחת עם השנייה (זאת למרות שאיבדתי את כל יכולות הפלדין הישנות כששינית את הנטייה כך שתתאים למקצוע החדש)

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 23:19
על ידי tkhag1
פעם ראשונה שאני שומע על החוק הזה ב3.. אתה בטוח שזה לא חוק בית?
עריכה:
אתה מדבר על לוחם (מקצוע הבסיס)/סמוראי (מקצוע הבסיס שהופיע במדריך השלם ללוחמה) או על משהו אחר?

ולא בדיוק.
זה מקצוע או ליתר דיוק מקצועות (מבט מהיר מראה לי שאי אפשר ליצור גירסה אחידה לכל המקצועות) שמקריבים יכולות ראשיות בשביל יכולות אחרות שהמקצוע מביא, זה דורש בדיקה עדינה כיצד לאזן זאת הרעיון הכללי הוא קבלת תחום קודש/מוקשת/מעגל/מה שזה לא יהיה בתמורה להקרבת חלקית של יכולת ראשית (למשל הטלת לחשים), בנוסף תהיה התמקדות בעוד יכולות צד אחרות שלא בהכרח קשורות לתחום/מעגל שהמקצוע נותן. זה כמובן דורש הרבה בדיקות איזון אבל בכללי זה פשוט מקצוע שהלך לכיוון אחר במקום המיקוד הראשי שלו, זה יכול ליצור משהו מאוד מעניין...

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 23:35
על ידי אביעד
סליחה, טעות.
ערכתי חיפוש קצר - איסור על ריבוי מקצועות נוכל/נינג'ה או לוחם/סמוראי קיים בפאת'פיינדר. לא מצאתי איסור כזה במו"ד 3.

בקריאה נוספת הבנתי למה אתה מתכוון במקצוע שאתה רוצה לכתוב. לדעתי עדיף לכתוב את זה ככישרון (או כסט יכולות חלופי למקצוע, שזה מה שזה בעצם)

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 22 אוגוסט 2019, 23:58
על ידי Nextorl
tkhag1 כתב:
22 אוגוסט 2019, 23:19
זה מקצוע או ליתר דיוק מקצועות (מבט מהיר מראה לי שאי אפשר ליצור גירסה אחידה לכל המקצועות) שמקריבים יכולות ראשיות בשביל יכולות אחרות שהמקצוע מביא, זה דורש בדיקה עדינה כיצד לאזן זאת הרעיון הכללי הוא קבלת תחום קודש/מוקשת/מעגל/מה שזה לא יהיה בתמורה להקרבת חלקית של יכולת ראשית (למשל הטלת לחשים), בנוסף תהיה התמקדות בעוד יכולות צד אחרות שלא בהכרח קשורות לתחום/מעגל שהמקצוע נותן. זה כמובן דורש הרבה בדיקות איזון אבל בכללי זה פשוט מקצוע שהלך לכיוון אחר במקום המיקוד הראשי שלו, זה יכול ליצור משהו מאוד מעניין...
יש כמה דברים כאלה באחד הספרים של פרון למה' 3, מסדרים לפאלאדינים שמאפשרים להם לוותר על יכולות מהמקצוע כדי לקבל יכולות חדשות. champions of valor זה השם של הספר, ואני די בטוח שזה קיים בעוד כמה מקומות.

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 23 אוגוסט 2019, 00:20
על ידי tkhag1
שאלה קטנה שעולה לי כאשר אני מנסה לעשות את החישוב של האיזון.
יכולות כמו Divine Strike של כוהן הסדר וCircle Forms של דרואיד ירח הם יכולות שמשתפרות עם הדרגה, השאלה היא האם מדובר בדרגה של המקצוע או בדרגה הכללית?

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 23 אוגוסט 2019, 00:41
על ידי liorgonen3
דרגת מקצוע, אם אתה דרויאד 2 ולוחם 18 יש לך צורת פרא של דרואיד בצורה בדרגה 2.
גם שים לב שאם אתה סייר 2 דרואיד 2- אתה לא מקבל בונוס לתכונות בדרגה 4 (הכוללת שלך) אלא רק כאשר אחד המקצועת מגיע לדרגה שרשום בה "תוסף תכונה". מהדורה 5 לא מבוססת על "דרגת דמות אוניברסאלית" כמו 3.5/PF שבה אם אתה לוחם בדרגה 2 ולוקח דרגה כנוכל אז אתה עדיין מקבל כישרון בדרגה 3. כל יכולת המצקוע, העלאת תכונות, וכל דבר עם המילה "הדרגה שלך" שלא רשום בפועל שזה כל דרגות הדמות- מתייחס לדרגה של המקצוע המדובר.

היוצא דופן היחיד זה הטלת לחשים - כמות יחידות הלחש שיש לך ליום מחושבת לפי כלל דרגות מטילי הלחשים שלך (או חצי דרגה אצל פאלדין/סייר, או שליש דרגה אצל אביר-מאגי/נוכל-מאגי) ואז לפי טבלה שמופיעה בספר לשחקן.

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 23 אוגוסט 2019, 00:44
על ידי אביעד
nav566 כתב:
22 אוגוסט 2019, 22:07
אה, ולריפוי של 1ק10 + משהו (אני לא בטוח אם זה יחשב 1 או 20 תחת החוקים האלה)
תחת החוקים שמאפשרים לי לעשות מולטיקלאס למקצו זהה, אני לא לוחם 4, אלא לוחם1/לוחם1/לוחם2
tkhag1 כתב:
23 אוגוסט 2019, 00:20
יכולות כמו Divine Strike של כוהן הסדר וCircle Forms של דרואיד ירח הם יכולות שמשתפרות עם הדרגה, השאלה היא האם מדובר בדרגה של המקצוע או בדרגה הכללית?
דרגת מקצוע (אלא אם אתה רומז לי שכהן 1/לוחם 7 יקבל divine strike?). ככלל, כל יכולות המקצוע, כולל העלאות תכונה, לא קשורות בשום פנים ואופן לרמת הדמות הכללית, אלא אם צוין אחרת איפשהו.

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 23 אוגוסט 2019, 00:50
על ידי tkhag1
השאלה שלי הייתה על יכולות מקצוע שמשתפרות עם הזמן, לא חשבתי לרגע שאתה מקבל יכולת של דרואיד 5 כאשר אתה דרואיד 3/ברברי 2.
השאלה שלי הייתה על מצב שיש יכולת שאתה נגיד מקבל בדרגה 3 מכוהן והיא עושה שיפור כל שהוא (למשל יכולת שמוסיפה 1ק6 נזק הופכת ל2ק6) בדרגה 7 ואתה כוהן 4/סייר 3

[מהדורה 5] האם אפשר לעשות ריבוי מקצועות עם אותו מקצוע?

נשלח: 23 אוגוסט 2019, 00:51
על ידי liorgonen3
כמו שגם אני ואביעד אמרנו - לא.