• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 [פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

התשובה הטובה ביותר
לא מדויק, למען האמת.
כשאתה יוצר חפץ קסם אתה יכול ליצור אותו עם הד"מ שלך, לא הד"מ המינימלי, מה שיכול להשפיע על כמה משתנים בלחש כמו כמות נק"פ\מרחק. אתה גם יכול ליצור חפצ"ק עם גרסת על-קסם של לחש. בשני המקרים החפצ"ק יעלה יותר, כמובן.
זה אומר לי שחפצ"קים כמו מגילות\שרביטים\שיקויים "מקפיאים" לחש ברגע ההטלה ככה שההשפעות שלו מעוקבות עד שמפעילים את החפצ"ק - וכשמפעילים אותו הם משפיעים כאילו יוצר החפץ הטיל אותם (רק בשליטת המשתמש).
מצד שני... יצירת חפצ"ק עם ד"מ גבוה מהמינימום עולה יותר. אפשר לבחור ליצור את החפצ"ק במחיר הבסיסי, אבל אז הד"מ יהיה הד"מ המינימלי. מה שרומז שקשה (=יקר) יותר לאחסן גרסא חזקה יותר של הלחש, גם אם למטיל לא קשה יותר להטיל את הגרסא החזקה יותר.

אז אני לא חושב שיש תשובה רשמית (ומחיפוש מהיר נראה שגם אחרים לא בטוחים מה לפסוק במקרה...
נראה לי שלא. הטלת לחש ממגילה, שרביט, מטה, או חפץ אחר היא לא הפעולה "הטלת לחש", אלא הפעולה "הפעלת חפץ קסם". אמנם, זמן הפעולה משתנה בהתאם לזמן ההטלה של הלחש (ולעולם לא פחות מפעולה רגילה, אלא אם מדובר בחפץ פלא אחר), וברוב המקרים אתה צריך לדעת את להטיל את הלחש המתאים או סתם שהוא יהיה ברשימת הלחשים שלך, אבל זה ממש לא להטיל את הלחש מאפס משום בחינה שהיא.
לצורך דוגמא, אני כהן ברמה 6 עם תחום ההשפעה ריפוי, מה שמאפשר לי להטיל את כל לחשי "ריפוי פצעים X) כאילו היו מועצמים, ואני רוצה להטיל את הלחש "ריפוי פצעים קלים" על עצמי או על חבר גוסס מתוך שיקוי. האם הלחש יהיה מועצם? לא. כמובן הדוגמא לא מושלמת כי בשיקוי הלחש כבר הוטל לגמרי, אבל בסופו של דבר אתה משתמש בחפץ קסם שמטיל לחש.
עם שרביט זה אותו דבר. אתה אפילו לא צריך לדעת את הלחש שאתה מטיל, אז אתה לא באמת מטיל אותו. עם מטה זה בעצם כמו שרביט (הפעלת לחש) מלבד בדברים שצוינו, ומאפיינים מעין אלו לא צוינו.
עם מגילה זה אותו דבר. מתאם תכונה אתה לא מוסיף ואתה רוצה להוסיף מאפיין מקצוע?
 
לא. כמו שאביעד אמר, אתה לא מטיל לחש, רק משלים אותו. אלה דברים שונים.

ותקן אותי אם אני טועה, אבל אני מניח שהיכולת מתייחסת ללחשים "שלך". לחשים בחפצ"קים הם לחשים של יוצר החפץ. הוא זה שהכין אותם, סיפק את הרכיבים החומריים והם משתמשים בד"מ שלו. כך שיכולות שמשפיעות על הלחשים שלך לא ישפיעו עליהם.
 
לא.
אם נדייק את ת'ור, זה ככה:
אביעד אמר/ה:
אתה משתמש בחפץ קסם שמטיל לחש.
לא היוצר מטיל את הלחש ולא המשתמש. חפץ הקם הוא מטיל הלחש.
אתה משתמש בפעולה של "הפעלת חפץ קסם", לא בפעולה של "הטלת לחש".
כשאתה יוצר חפץ קסם אתה משתמש בפעולה אחרת לגמרי "יצירת חפץ קסם" ולא מוגדרת שם שום יכולת של תוספת מאפייני מקצוע.
במגילה במטה ובשרביט אתה אפילו לא משתמש בערכי התכונה שלך או בדרגת המטיל שלך, אלא בערך התכונה המינימלי הנדרש וברמת מטיל מוגדרת שלא תעלה על זו שלך. (במטה המשתמש יכול לבחור להשתמש באלו שלו כשהוא משתמש בו, אם הם גבוהים יותר) קל וחומר שאתה לא מוסיף מאפייני מקצוע למינם.
 
לא מדויק, למען האמת.
כשאתה יוצר חפץ קסם אתה יכול ליצור אותו עם הד"מ שלך, לא הד"מ המינימלי, מה שיכול להשפיע על כמה משתנים בלחש כמו כמות נק"פ\מרחק. אתה גם יכול ליצור חפצ"ק עם גרסת על-קסם של לחש. בשני המקרים החפצ"ק יעלה יותר, כמובן.
זה אומר לי שחפצ"קים כמו מגילות\שרביטים\שיקויים "מקפיאים" לחש ברגע ההטלה ככה שההשפעות שלו מעוקבות עד שמפעילים את החפצ"ק - וכשמפעילים אותו הם משפיעים כאילו יוצר החפץ הטיל אותם (רק בשליטת המשתמש).
מצד שני... יצירת חפצ"ק עם ד"מ גבוה מהמינימום עולה יותר. אפשר לבחור ליצור את החפצ"ק במחיר הבסיסי, אבל אז הד"מ יהיה הד"מ המינימלי. מה שרומז שקשה (=יקר) יותר לאחסן גרסא חזקה יותר של הלחש, גם אם למטיל לא קשה יותר להטיל את הגרסא החזקה יותר.

אז אני לא חושב שיש תשובה רשמית (ומחיפוש מהיר נראה שגם אחרים לא בטוחים מה לפסוק במקרה כזה), אבל הייתי אומר שיוצר עם יכולת לחשים עזים יכול ליצור חפצ"קים עם היכולת הזו, אבל הם יעלו כאילו הוא השתמש עליהם בכישרון על-קסם (הוא פשוט לא יצטרך את הכישרון בשביל ליצור אותם).
 
התשובה הטובה ביותר
בעיקרון ברור שהוא יכול. למרות שאין תשובה רשמית לגבי חפצים שמאפשרים להטיל לחש ספיציפי, אף אחד לא שלל את זה. הבעיה היא התמחור של חפץ כזה - זה לא מוזכר בחוקים, והמאפיין הזה קצת טריקי לתמחור. הוא עובד מעולה על לחשים אזוריים אבל לא על לחשים בעלי מטרות, ונעשה יחסית יעיל פחות ככל שדרג הלחש לדרגת המטיל עולים. הייתי מתמחר את זה כ1+ לדרג הלחש.
לדוגמא העצמת לחש מאפשר לי להכפיל את הנזק ב1.5 ומוסיף 2 דרגי לחש.
אז קליע קסם בדרג 1 שבד''כ גורם 2.5 נזק עכשיו גורם 3.75 נזק.
דרג 5 7.5 נזק או 11.25 נזק
דרג 9 12.5 נזק או 18.75 נזק
כדור אש בדרג 5 שבד''כ גורם 17.5 נזק יגרום 26.75 נזק.
דרג 9 32.5 נזק או 48.75 נזק
ועכשיו עם לחשים עזים (מתאם תבונה התחלתי 4+)
קליע קסם דרג 1 6.5 נזק
דרג 5 11.5 נזק
דרג 9 17.5 נזק (מתאם התבונה עלה ל5+)
כדור אש דרג 5 21.5 נזק
דרג 9 37.5 נזק
אז נראה לי ש1+ מתאים כאן - זה יותר חלש מהעצמת לחש.
 
חזרה
Top