האשף יכול להוסיף תכונות קסומות לחפץ גם בלי כשרון יצירת חפצים, בתנאי שהוא בדרגה שבו הוא יכול היה לקחת את הכשרוו הדרוש.
הוספת תכונה קסומה עובדת בדיוק כמו יצירה של חפץ חדש לחלוטין, חוץ מזה שלא צריך לשלם את העלות על חפץ רגיל מעשה-אומן ושבסיום התהליך החפץ מקבל תכונות.
שים לב שאם החפץ כבר קסום, עלות היצירה היא ההפרש שבין ליצור חפץ חדש לחלוטין ובין מה שכבר הושקע.
לדוגמה, אם הפגיון של הוא כבר קסום 1+, ואתה רוצה להפוך אותו לקסום 2+, אי אפשר לשלם את העלות של חפץ 1+ כדי לתת עוד פלוס אחד מעבר לקיים. עלות ההקסמה שלו צריכה להיות שווה לעלות של יצירת חפץ קסום 2+ פחות העלות של יצירת חפץ קסום 1+.