• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 אוצר לקבוצה

התשובה הטובה ביותר
אתה יכול להשתמש בטבלאות אוצר רנדומלי ב136-139, ובמקום לגלגל קוביות כדי לבחור פשוט לבחור בעצמך, או לחילופין כן לגלגל קובייה אם אתה לא יודע איזה אוצר אתה רוצה לתת
אתה יכול להשתמש בטבלאות אוצר רנדומלי ב136-139, ובמקום לגלגל קוביות כדי לבחור פשוט לבחור בעצמך, או לחילופין כן לגלגל קובייה אם אתה לא יודע איזה אוצר אתה רוצה לתת
 
התשובה הטובה ביותר
תודה.
עכשיו, נאמר שאני משתמש בהן, הטבלאות האלה בטח מנחות שיהיו 6 היתקלויות ביום, כמו כל דבר ב5E, אז אם נאמר שבמשחק יהיו יותר קרוב ל3 היתקלויות, אני צריך לתת למשל 6ק6 מ"ז על היתקלויות של רמות ראשונות, ואז בממוצע 21 מ"ז לכל היתקלות?
האם אין דרך טובה יותר לווסת את הכסף של קבוצה מאשר X כסף לקרב?
זה גם אומר שהדמויות מקבלות חפצי קסם רק כשהם במבצר של האוייב, וגם שכמות חפצי הקסם של הקבוצה תלויה ישירות בכמה קרבות הם נלחמו, שזה הגיוני מבחינה לוגית, אבל בשביל משחק הייתי רוצה משהו יותר מבוקר. למשל כלל שאומר "עד רמה 5, לקבוצה יהיו 2-4 חפצי קסם נפוצים" או משהו.
 
איפה כתוב ב5E שמומלצות 6 היתקלויות ביום? נשמע לי מוגזם.
בכל מקרה, הטבלאות מסודרות לפי ד"ק אם אני לא טועה. אם אתה רוצה ללכת לפיהן, תחשב כל קרב את הד"ק שלו ותלך לטבלה המתאימה. אני אישית לא משתמש בטבלאות ומחלק אוצר לפי ההיגיון. השיטה שאמרת עם "עד רמה 5..." היא סבבה לגמרי והגיונית, אז לך לפיה - לפי דעתי, תן בקרבות קלים זהב ושיקויים וכו, ובקרבות קשים יותר תתן חפצ"קים.
 
DMG עמוד 84, תחת "The Adventuring Day".
זו בחירה מוזרה שלא תואמת קמפיין אמיתי בדרך כלל, אבל כל השיטה מאוזנת על ההנחה של 6-8 היתקלויות בינוניות או קשות ביום.
הטבלאות אכן מסודרות לפי ד"א. למשל, קרב בד"א 0-4 מעניק 3ק6 מ"ז (אם נניח שאתה לא רוצה להשתמש במטבעות מסוג אחר). מה שמוביל לחישוב שלי שהיתקלות 1 מתוך 3 ביום תתן בממוצע 21 מ"ז, שנראה לי הרבה אבל אני לא בטוח. זה למה אני לא "הולך לפי ההיגיון"; כי אין לי ניסיון בשיהום ואין לי עדיין את ההיגיון, ואני לא רוצה לתת מעט מדי או יותר מדי, כדי שהמחירים של דברים בעולם יתאימו לכמות הכסף שאמורה להיות לדמויות.
באותו אופן אני לא יודע כמה חפצי קסם לתת פר דרגה. ה"שיטה" שכתבתי למעלה היא פשוט משפט שאלתרתי כדי לתת דוגמא. היא לא באמת משהו שאני יכול להשתמש בו.
ושוב, הרבה פחות הגיוני לי לתת תגמול לפי קרבות מאשר לפי רמה, במיוחד כשאני כנראה אשתמש בmilestone leveling, אז יכול לקרות מצב שהשחקנים עוברים הרבה קרבות לפני שהם עולים רמה, ולא נראה לי הגיוני שבגלל שהם נלחמו הרבה יהיו להם חפצים אגדיים ברמות נמוכות, או שבגלל שלהגשמת יעדים מסויימים לא נדרשו הרבה קרבות, הדמויות יגיעו לרמה גבוהה בלי יכולת לקנות או להשיג ציוד שהשיטה מצפה שיהיה להם ברמות הגבוהות יותר.
 
הערת אגב - אני מניח שגם אם אתה מעלה את החבורה רמות לפי אבני דרך, השיטה מתכוונת שההגעה לאבן דרך לא תעבור דרך יותר מדי או מעט מדי התקלויות, כך שהחבורה אמורה לעלות באותו קצב בערך כמו בשיטת הנק"נ לכאורה.
בכל מקרה, התגמול צריך להתחשב בכמות הקרבות, כי קרבות עולים כסף. לדעתי מה שהכי מומלץ זה לתת קצת כסף ואם השחקנים צריכים להביא להם עוד בכל מיני דרכים (מפלצת עשירה, אינפלציה, דיפלציה, רווח מהימורים, מליון דרכים אחרות להביא לשחקנים שלך כסף והם יחשבו* כאילו הם הרוויחו אותו ביושר)

* בתור שה"ם עולות לי תהיות משעשעות בנושא "השגחה פרטית".
 
אביעד אמר/ה:
הערת אגב - אני מניח שגם אם אתה מעלה את החבורה רמות לפי אבני דרך, השיטה מתכוונת שההגעה לאבן דרך לא תעבור דרך יותר מדי או מעט מדי התקלויות, כך שהחבורה אמורה לעלות באותו קצב בערך כמו בשיטת הנק"נ לכאורה.
אם כי שוב, ההנחה היא שהם עוברים 6-8 היתקלויות בינוניות\קשות ביום, מה שלא נכון לרוב הקמפיינים.
שלא לדבר על זה שאני לא באמת יודע כמה קרבות עוברים בדרך כלל בכל רמה- אף פעם לא הרצתי קמפיין.

אביעד אמר/ה:
בכל מקרה, התגמול צריך להתחשב בכמות הקרבות, כי קרבות עולים כסף. לדעתי מה שהכי מומלץ זה לתת קצת כסף ואם השחקנים צריכים להביא להם עוד בכל מיני דרכים (מפלצת עשירה, אינפלציה, דיפלציה, רווח מהימורים, מליון דרכים אחרות להביא לשחקנים שלך כסף והם יחשבו* כאילו הם הרוויחו אותו ביושר)
good point. לא ממש חשבתי על זה, כי לא הגעתי לחשוב על הרמות הגבוהות.
העניין הוא שאני לא יודע כמה זה מעט, או כמה הגיוני שיהיה לשחקנים, ולכן זה לא שאני מתלבט איך לאזן את הכסף או חפצי קסם אם נתתי כמות לא טובה, אלא שאני לא יודע מה הכמויות הטובות שצריך לתקן אליהן.
 
חזרה
Top