• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 יצירת לחשים

טסוקימארו

פונדקאי ותיק
חיפשתי במדריך לשה"ם על המצאת לחשים חדשים, וראיתי מידע מאוד דל. מצאתי רק משהו כמו חצי עמוד בנושא, החל מעמוד 283.
1) האם יש עוד מקורות מידע ועזרה רשמיים בתחום הזה?
2) על טבלת הנזק כתוב שהנזק הרשום מניח שאם היריב מצליח בהצלה נגד הלחש (או שאתה מפספס בגלגול ההתקפה) הוא עדיין סופג חצי נזק. האם זה נכון גם לגבי שורת הנזק מCantrips? כי לא ראיתי Cantrip שיש לו את ההשפעה הזו.
3) יש תרגום טוב או לפחות מקובל בעברית לCantrip? כלומר לכל לחשי דרג 0, ולא יחידני לפי מקצוע כמו במהדורה 3.5?
 
1) מידע או עצות ליצירת לחש חדש, או יותר נכון אני רוצה ליצור מקצוע של מין מדען, ומנסה שהדברים שהוא יוכל לבנות יהיו פחות או יותר באותה עוצמה של מה שמטיל לחשים באותה רמה יכול לעשות.
2) ככה חשבתי. מה בקשר לשאלה עצמה?
 
1) מכיר. הרעיון נראה נחמד, אבל זה לא זה בשבילי.
2) לא. שאלתי האם מה שכתוב מעל טבלת הנזק פר דרג לחש- "הנזק בטבלה מניח שאם הלחש מפספס הוא עדיין גורם חצי נזק"- תקף גם לגבי שורת הלחשונים, בהתחשב בזה שהלחשונים הקיימים לא גורמים חצי נזק כשהם מפספסים.
 
תראה - אני חושבת שהם התכוונו ללחשים מדרג 1 ומעלה. בכ"מ, אתה יכול לבנות את הלחשון איך שבא לך, אתה לא חייב לעמוד בחוקים שהמדריך לשהם מציב לך - עם זאת, תתחשב בזה שלגרום לו לעשות חצי נזק בפספוס יהפוך אותו לדי חזק.
 
זה לא מדויק. Acid Arrow הוא דוגמא ללחש שדורש התקפה וגורם חצי נזק כשהוא מפספס, ו Acid Splash הוא דוגמא ללחשון שמעורר הצלה נגדית.

בכל מקרה אני אדגיש שוב שהשאלה שלי היא לא על לחשונים,
אלא לגבי טבלת הנזק מלחשים במדריך לשה"ם והמשפט שאני אצטט עכשיו:
For any spell that deals damage, use the Spell Damage table to determine approximately how much damage is appropriate given the spell's level. The table assumes the spell deals half damage on a successful saving throw or a missed attack.
 
חזרה
Top