• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 ארכיטיפ "מורה" לאשף

שאלת RAI, לא RAW דווקא (חוקים כהבנתם, לא כפי שהם נכתבו).

לארכיטיפ "מורה" לאשף יש את המאפיין הבא, שמעניק לו תלמיד. עכשיו, יש דמות בדרגה גבוהה עם הארכיטיפ הזה שאני מנסה ליצור את התלמיד שלה, ואני מעט מתקשה.

Instructor Wizard Archetype אמר/ה:
Apprentice (Ex): At 1st level, an instructor acquires the services of a loyal apprentice. She functions similarly to a cohort, though your apprentice begins as a 1st-level commoner with Magical Aptitude as their 1st-level feat and NPC ability scores (13, 12, 11, 10, 9, 8 before racial modifiers). When the instructor reaches 3rd level, if his Leadership score is at least 2, the apprentice becomes a 1st-level wizard of the same school specialization as the instructor, and she gains heroic ability scores (15, 14, 13, 12, 10, 8 before racial modifiers). The apprentice never gains item creation feats, but otherwise follows the normal rules for a cohort.

Each time the instructor gains a level, he may dismiss his existing apprentice as graduated (or expelled, depending on her performance), and gain a new cohort following the same rules. If an apprentice dies in service to the instructor, the instructor takes a –2 penalty to his Leadership score. This penalty is reduced by 1 for every level the instructor gains after the death, to a minimum of 0.

Because cohorts are most interested in the instructor’s magical ability, the instructor uses his Intelligence modifier, rather than Charisma, to determine his Leadership score. At 7th level, an instructor may select the Leadership feat—using his Intelligence modifier to determine his Leadership score—but doing so only provides followers, never a second cohort.

This ability replaces arcane bond.

עכשיו, כמה שאלות, שנובעות בעיקר מהפסקה הראשונה.
1. האם התלמיד חייב להיות אשף? נראה שבדרגה 3 התשובה היא כן, כאשר בדרגות 1-2 הוא חייב להיות כאמור איש פשוט עם הכישרון Magical Aptitude. אבל אחרי דרגה 3 אני לא רואה שום הגבלה, מה שעשוי תלמידים שהם מכשפים, ארקאניסט או משהו אחר. ומה לגבי דמויות שהן אשף 1/מקצוע אחר X?
2. האם ערך ה"מנהיגות", במידה והמורה לא לקח כישרון מנהיגות, מושפע מאותם מאפיינים שערך מנהיגות רגיל מושפע מהם? לדוגמה תוסף אם המנהיג הוא אדם שנחשב דגול או נדיב, ומחסר אם הוא נחשב לקמצן או אכזר, ובנוסף מחסר ספציפי כמובן אם הוא בעל חיה מלווה או יציר סוד כולשהו למלווה שלו...

אשמח לשמוע תשובות, כי היכולת הזו די בלבלה אותי.
 
התשובה הטובה ביותר
1. מסכים עם הפירוש, שדרגות לאחר הראשונה לא חייבות להיות אשף, אבל בסופו של דבר זו החלטת שה״ם, ותלוי באופי הדמות והמשחק.
2. לדעתי כן, זה די ברור שזה מנהיגות רק מקרה ספציפי וכזה שמשתמש בתבונה במקום בכריזמה, אבל כל יתר חוקי המנהיגות תקפים.
1. מסכים עם הפירוש, שדרגות לאחר הראשונה לא חייבות להיות אשף, אבל בסופו של דבר זו החלטת שה״ם, ותלוי באופי הדמות והמשחק.
2. לדעתי כן, זה די ברור שזה מנהיגות רק מקרה ספציפי וכזה שמשתמש בתבונה במקום בכריזמה, אבל כל יתר חוקי המנהיגות תקפים.
 
התשובה הטובה ביותר
1. בעיקרון הוא חייב לקחת דרגה כאשף, ואחרי כן לא מצוינת הגבלה על הדרגות שניתן לקחת, ולכן אפשר לקחת מה שרוצים. יש כישרון בשם torchbearer בספר dungeoneers handbook בו מצוין שהתומך אינו יכול לרבות מקצועות. כאן זה לא מצוין אז זה מותר.
2.
העוג הברברי אמר/ה:
but otherwise follows the normal rules for a cohort.
אז כמו אולדמן
 
חזרה
Top