• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מנחה מחפש שחקן למשחק מקוון

היי, אני מנחה שמחפש שחקן או שניים להנחות לו/להם משחק ניהול מקוון, רצוי בדיסקורד אבל אפשרי גם בוואטסאפ או כאן.

למעוניינים, אפשר לשלוח לי הודעה פרטית או לענות פה בעץ.

אז לבקשת אביעד, הנה המידע על המשחק באופן מרוכז:

העולם הוא מקום בוסרי ובתולי, כמעט לא מוכר. בתי הקבע הראשונים נוסדו לפני זמן מה, וכבר השבטים התארגנו בערים.
אבל, על מנת להתקדם בעולם, יש לבחור נתיב, שיאיר את דרכך בעולם החשוך. ואכן, נתיבים נבחרו: שבטים התנגשו בשבטים, ערים הוחרבו ודגלים הונפו. לצד זה החלו אנשים לעבד את האדמה ולגלות את עושרה. סיפורים סופרו, אלים נסגדו ואמנות נוצרה. היד המושטת של השליח היום, יכולה להפוך לאגרוף קפוץ שיכה בחומות העיר מחר.
ומעל הכל, העולם מתנהל בצורה משונה, וסימנים מוזרים משפיעים על האנרגיה הארוגה באדמה.
כל הנתיבים האלו משתלמים.
השאלה האמיתית היא-למי?


המשחק יתנהל כך-השחקן יבנה לעצמו עיר מדינה (כולל היסטוריה, מיתולוגיה, דת, שלטון וכו'), וינהל אותה.
עיר המדינה תתפתח בכמה קריטריונים (שאת נקודות המוצא שלהם השחקן יבחר מתוך נקודות בחירה שהוא מקבל):
כלכלה
לחימה
תרבות
מדע
דיפלומטיה
קסם.
כל קריטריון גם יתחלק לקטגוריות משנה, שייתנו לו בונוסים ומינוסים לפי בחירותיו לאורך המשחק.

איך הנתיב משפיע על העיר שלך?
למשל, נתיב הכלכלה ככל הנראה יקדם אותך למדינה עשירה וסוחרת, שככל הנראה תחזיק יותר שכירי חרב מאשר לוחמים מבני עמה (מעין קרתגו).
נתיב הלחימה יוביל אותך למדינה המשליטה אימה בדרך הקלאסית-גדודי לוחמים המטילים אימה בכל מקום בו הם עוברים באמצעות ביזה, כיבוש והרס. נתיב זה הוא היעיל ביותר להתפשטות מהירה, אבל הוא גם הנתיב המהיר ביותר לעימות מול כוחות שווים לך או אפילו חזקים יותר.
נתיב הקסם יקדם אותך למדינה שמתמקדת בפיענוח סודות העולם, התעסקות עם יצורים על טבעיים וכו'.
נתיב המדע יכול לקדם אותך כמעצמת ידע שמשתמשת בכישוריה כדי להכין לאויביה "הפתעות" בשדה הקרב, ולקדם את עריה באמצעות טכנולוגיה משוכללת.
נתיב התרבות יכול למקם אותך על המפה כמעצמה משפיעה. מי אמר שצריך לשלוט בעולם בכוח, אם במילא מדינות רבות משתמשות בכתב שלכם, מאמינות באותה דת כמוכם וחוגגות את אותם חגים?
נתיב הדיפלומטיה יכול למנף אותך לעוצמה באמצעות בריתות, שקרים חלקלקים ומניפולציות. תוכל לנצל ערים לשירותך, רק כדי לזרוק אותן מחר לכלבים. או לחלופין, תוכל לכרות בריתות וליצור פדרציה עם בעלי בריתך, לכבוש את העולם באמצעות מילים בלבד.

השחקן עצמו לא ישחק את כל העיר, אלא רק את השליט שלה. כך שמרידות והתנגשויות עם העם הם דברים שבהחלט יכולים לקרות.
המשחק יתרחש בעולם שההתפתחות התרבותית שלו רק החלה. השבטים השונים עברו מלהיות נוודים ליושבי קבע, וערים נוסדו. אין אימפריות או משהו כזה, לפחות לא בהתחלה.
הדגש הגדול במשחק הוא הכיוון של השחקן. גם אם לי מאוד לא תתאים הדרך שהשחקן מכוון אליה, ואני אחשוב שדווקא כיוון אחר הוא מגניב יותר, אני לא אסליל את המשחק לכיוון הזה, אלא אלך עם השחקן. לא שזה אומר שלא יהיו קשיים במשחק, אבל לא יהיה מצב של להילחם איתי ראש בראש.

כמה הסברים:
מכאניקה:
המכאניקה של המשחק תעבוד בעיקר באמצעות מה שאתם תכתבו. לא יהיו גלגולים ל"שכנוע", אלא יכולת השכנוע שלכם תלויה ביכולת שלכם להציע הצעות מפתות. גם לא יהיו גלגולים לחיפוש מכרות עשרות פעמים-פעם אחת לסריקת השטח מספיקה, אם לא כבשתם עיר כלשהי, ואז גם אין צורך לגלגל.
בקרבות, אתם תגלגלו נגד האויב, והנזק שייגרם לשני הצדדים תלוי בתוצאות הקובייה.
אני אוסיף מפות כדי להוסיף מרבד טקטי ללחימה, אבל הכל יהיה תלוי ברצון שלכם. לא כל קרב קטן יהפוך להטלות קובייה חוזרות ונשנות.
הקובייה תהיה ק20.
משאבים:
במשחק יש כמה משאבים קבועים שאיתם מתחילים:ברזל ואוכל.
ברזל משמש ליצירת כלים ונשקים לאנשי העיר.
אוכל נאכל על ידי התושבים ביחס של 1 למאה.
חוץ מהם, לכל שחקן יהיו משאבים נוספים, שיתווספו לו בהתחלה בהתאם למיקום של העיר שלו ועיסוק אנשיו.
כמובן שלאחר מכן תוכלו לאסוף משאבי יוקרה אחרים.
בתחילת המשחק, יש שישים נקודות לחלוקה למשאבים (הקבועים וגם המיוחדים).
מיקום:
את המיקום אתם קובעים, ואשמח גם לתיאור מפורט שלו. בהתאם למיקום תקבלו משאבים נוספים, בונוסים ומינוסים.
קסם בעולם:
רמת הקסם בעולם היא די בסיסית. חוץ מאלו המתעסקים בנתיב הקסם, כולם יודעים קסמים מאוד בסיסיים של חיזוק כלי נשק או כלים, חיזוק הגוף ושליטה מועטה באיתני הטבע.
דף הרשמה:
שם העיר/שבט:
שלטון ומעמדות חברתיים (אצילים? מלך? דמוקרטיה או כל דבר אחר):
מיקום:
דת וסיפור הבריאה (במה העם שלכם מאמין? באילו אלים או רוחות קדמוניות? איך העולם נברא והעם נבחר?):
תרבות (מה המנהגים של העם שלכם? חגים, טקסים מסויימים ומנהגי היום יום? נימוסים וגינונים יתקבלו בברכה.):
צבא (מקצועי, מגוייס אד הוק או בכלל שכירי חרב? שימו לב שככל שהצבא יותר מקצועי, הוא פתוח לחלקים קטנים יותר באוכלוסייה.):
משאבים (אתם מקבלים 80 נקודות לחלוקה):
נתיב (מאלו הרשומים למעלה. בחרו היטב את הנתיב, כי הוא ישפיע על העתיד שלכם בעולם):
גזע ומראה (אני אישית מעדיף שלא תבחרו גזעים מוזרים, ובני אדם הם הבחירה המועדפת. כמובן שהם יכולים להיראות איך שאתם רוצים. גם אם אתם מעדיפים גזעים אחרים ולא בני אדם, זה בסדר. רק שימו לב שהבונוסים והמינוסים שלהם יהיו יותר קיצוניים):
אוכלוסייה (1000 אנשים. ציינו כמה מכל מעמד):
שם בדיסקורד:

הנהלים של המשחק עצמו הם כאלו:
קצב תגובות נדרש הוא לפחות פעמיים בשבוע, על מנת שהמשחק ירוץ.
אני מצפה לתגובות ולדף דמות מושקעים, כדי שאני אוכל לכתוב גם לכם תגובות מושקעות-בקיצור, שיהיה לי מה לעבוד איתו.
אם שחקן יפרוש באמצע, הוא ידוב"ש, לא יימחק מהמפה.
 
כמובן:
המשחק יתנהל כך-השחקן יבנה לעצמו עיר מדינה (כולל היסטוריה, מיתולוגיה, דת, שלטון וכו'), וינהל אותה.
עיר המדינה תתפתח בכמה קריטריונים (שאת נקודות המוצא שלהם השחקן יבחר מתוך נקודות בחירה שהוא מקבל):
כלכלה
לחימה
תרבות
מדע
דיפלומטיה
קסם.
כל קריטריון גם יתחלק לקטגוריות משנה, שייתנו לו בונוסים ומינוסים לפי בחירותיו לאורך המשחק.
השחקן עצמו לא ישחק את כל העיר, אלא רק את השליט שלה. כך שמרידות והתנגשויות עם העם הם דברים שבהחלט יכולים לקרות.
המשחק יתרחש בעולם שההתפתחות התרבותית שלו רק החלה. השבטים השונים עברו מלהיות נוודים ליושבי קבע, וערים נוסדו. אין אימפריות או משהו כזה, לפחות לא בהתחלה.
הדגש הגדול במשחק הוא הכיוון של השחקן. גם אם לי מאוד לא תתאים הדרך שהשחקן מכוון אליה, ואני אחשוב שדווקא כיוון אחר הוא מגניב יותר, אני לא אסליל את המשחק לכיוון הזה, אלא אלך עם השחקן. לא שזה אומר שלא יהיו קשיים במשחק, אבל לא יהיה מצב של להילחם איתי ראש בראש.
 
קדימון:
העולם הוא מקום בוסרי ובתולי, כמעט לא מוכר. בתי הקבע הראשונים נוסדו לפני זמן מה, וכבר השבטים התארגנו בערים.
אבל, על מנת להתקדם בעולם, יש לבחור נתיב, שיאיר את דרכך בעולם החשוך. ואכן, נתיבים נבחרו: שבטים התנגשו בשבטים, ערים הוחרבו ודגלים הונפו. לצד זה החלו אנשים לעבד את האדמה ולגלות את עושרה. סיפורים סופרו, אלים נסגדו ואמנות נוצרה. היד המושטת של השליח היום, יכולה להפוך לאגרוף קפוץ שיכה בחומות העיר מחר.
ומעל הכל, העולם מתנהל בצורה משונה, וסימנים מוזרים משפיעים על האנרגיה הארוגה באדמה.
כל הנתיבים האלו משתלמים.
השאלה האמיתית היא-למי?
 
היי, אני אני אני! (ואתה חייב לי ;))

שאלות:

1) האם יש אפשרות לשחק משהו יותר בכיוון של שבט ברברי? או שציוויליזציה היא חובה?

2) בנוגע למדע, מה הכוונה? מחקר מדעי מודרני(איכס) או נניח רפואה סינית ורקיחת שיקויים?

3) מה תהיה רמת הגסויות במשחק? מותר יהיה לבזוז ערים באכזריות?
 
אני שוקל להנחות לשלושה, אבל זה תלוי בדפי ההרשמה שלכם.
אז לתשובות:
1)אפשר לשחק שבט ברברי או נווד, אם כי רוב ערי המדינה יהיו חצי ברבריות.
2)חילקתי את המדע לשלוש קטגוריות משנה-מדעי הטבע (כימיה, פיזיקה וכו', וכמובן שברמות נמוכות יחסית), מדעי החברה, ומדעי הרוח (כפי שמחלקים את המשוג של מדע בימינו).
3)רמת הגסויות תהיה בינונית. אני לא אתאר תיאורים גרפיים מדי של לחימה או ענישה, אבל כן יהיו תיאורים אכזריים.
פחות תיאור של חלקי גופות בכל מקום, אבל כן עריפת ראשים וכו'.
 
כמה הסברים:
מכאניקה:
הטלות קובייה יתקיימו במשחק, אבל לא על כל דבר. למשל, חיפושי מכרות אינסופיים לא יהיו קיימים, אבל כן יהיו גלגולים על ציד ולחימה.
אני אוסיף מפות כדי להוסיף מרבד טקטי ללחימה, אבל הכל יהיה תלוי ברצון שלכם. לא כל קרב קטן יהפוך להטלות קובייה חוזרות ונשנות.
הקובייה תהיה ק20.
משאבים:
במשחק יש כמה משאבים קבועים שאיתם מתחילים:ברזל, אוכל וזהב.
ברזל משמש ליצירת כלים ונשקים לאנשי העיר.
אוכל נאכל על ידי התושבים ביחס של 1 למאה.
זהב משמש כמטבע וכחומר גלם לתכשיטים ועיטורים.
חוץ מהם, לכל שחקן יהיו משאבים נוספים, שיתווספו לו בהתחלה בהתאם למיקום של העיר שלו ועיסוק אנשיו.
כמובן שלאחר מכן תוכלו לאסוף משאבי יוקרה אחרים.
מיקום:
את המיקום אתם קובעים, ואשמח גם לתיאור מפורט שלו. בהתאם למיקום תקבלו משאבים נוספים, בונוסים ומינוסים.

דף הרשמה:
שם העיר/שבט:
שלטון ומעמדות חברתיים (אצילים? מלך? דמוקרטיה או כל דבר אחר):
מיקום:
דת וסיפור הבריאה (במה העם שלכם מאמין? באילו אלים או רוחות קדמוניות? איך העולם נברא והעם נבחר?):
תרבות (מה המנהגים של העם שלכם? חגים, טקסים מסויימים ומנהגי היום יום? נימוסים וגינונים יתקבלו בברכה.):
צבא (מקצועי, מגוייס אד הוק או בכלל שכירי חרב? שימו לב שככל שהצבא יותר מקצועי, הוא פתוח לחלקים קטנים יותר באוכלוסייה.):
משאבים (אתם מקבלים 80 נקודות לחלוקה):
נתיב (מאלו הרשומים למעלה. בחרו היטב את הנתיב, כי הוא ישפיע על העתיד שלכם בעולם):
גזע ומראה (אני אישית מעדיף שלא תבחרו גזעים מוזרים, ובני אדם הם הבחירה המועדפת. כמובן שהם יכולים להיראות איך שאתם רוצים. גם אם אתם מעדיפים גזעים אחרים ולא בני אדם, זה בסדר. רק שימו לב שהבונוסים והמינוסים שלהם יהיו יותר קיצוניים):
אוכלוסייה (1000 אנשים. ציינו כמה מכל מעמד):
שם בדיסקורד:
אני מצפה שרמת דפי ההרשמה תהיה גבוהה, וכך גם התגובות.
אז, בהצלחה לנו!

את הדפים אני מעדיף שתשלחו לי בהודעה פרטית.
 
כלכלה
לחימה
תרבות
מדע
דיפלומטיה
קסם
אחרי הבחירה תקבלו נקודות לחלוקה לקטגוריות המשנה.
הערה-הצבא המקסימלי יכול להגיע (ואז רובו לא מקצועי) לכמות של 20% מהאוכלוסייה, אלא אם יש לזה צידוק בתרבות העיר.
 
הערה לגבי המשאבים - בעייתי לתת זהב כמשאב, כי אפשר לתת לו המון נקודות ובעצם יוצא שהוא הופך ללא-נדיר ולא-מיוחד.
 
יש משהו בזה... אז המשאבים ההתחלתיים יהיו רק אוכל וברזל, בנוסף למשאבים המיוחדים.
גם הנקודות ירדו בהתאמה, ובמקום 80 הן יהפכו ל60. שימו לב שלא צריך לחלק את נקודות המשאבים בהתחלה, כי עוד לא קיבלתם את המשאבים המיוחדים בהתאם למיקום שלכם. רק אחרי שתגישו את הדפ"ד ותקבלו ממני משאבים מיוחדים תוכלו לחלק את הנקודות כמו שצריך.

אז הח'אן הטטרי וkwint stormbelow הגישו דפ"דים. אביעד ודרגוניין, אני אשמח אם תגישו גם אתם דפ"דים, אם אתם מעוניינים.
 
1. אני לא מכיר את העולם, אני לא יכול לדעת מה המיקום שלי בתוכו. פשוט להמציא מאפיינים למיקום ואתה כבר תמקם על המפה עצמה בהתאם?
2. איך העולם שלך באמת עובד, ככל שמותר לנו לדעת?
3. לא הבנתי אילו נתיבים מופיעים למעלה, אם בכלל, כך שאוכל לבחור מהם.
4. אם אפשר לדעת על מהכאניקה של המשחק יותר מאשר "אתם מגלגלים ק20" אשמח.

בינתיים, המשחק נראה די דל לדעתי, וזה לא מעודד אנשים להצטרף. יש לך ניסיון במשחקי ניהול קודמים כמנחה?
הערת סיום - זה משחק ניהול, זהב לא אמור להרגיש נדיר. אם אתה רוצה לגרום למשאב להרגיש נדיר יש דרכים אחרות לעשות אז זה (לענ"ד), שבע"ה אפרט בעץ ייעודי השבוע.
 
1.כן, אתה ממציא מיקום, ואני ממקם אותך בתוך העולם.

2.עובד מאיזו בחינה? קסם או מדע? אם לא בחרתם אחד משני הנתיבים של קסם או מדע, אין לכם יותר מדי ידע התחלתי בנושאים האלו. כמובן שבהמשך תוכלו לחקור יותר את העולם, אבל לא יהיה לכם את ה"פור" ההתחלתי שיש לשני הנתיבים האלו.

3.יש כמה נתיבים, שכל אחד מהם מוביל לדרך אחרת של העיר, ומשפיע על האופי שלה ועל הכיוון שלה בעולם.
למשל, נתיב הכלכלה ככל הנראה יקדם אותך למדינה עשירה וסוחרת, שככל הנראה תחזיק יותר שכירי חרב מאשר לוחמים מבני עמה (מעין קרתגו).
נתיב הלחימה יוביל אותך למדינה המשליטה אימה בדרך הקלאסית-גדודי לוחמים המטילים אימה בכל מקום בו הם עוברים באמצעות ביזה, כיבוש והרס. נתיב זה הוא היעיל ביותר להתפשטות מהירה, אבל הוא גם הנתיב המהיר ביותר לעימות מול כוחות שווים לך או אפילו חזקים יותר.
נתיב הקסם יקדם אותך למדינה שמתמקדת בפיענוח סודות העולם, התעסקות עם יצורים על טבעיים וכו'.
נתיב המדע יכול לקדם אותך כמעצמת ידע שמשתמשת בכישוריה כדי להכין לאויביה "הפתעות" בשדה הקרב, ולקדם את עריה באמצעות טכנולוגיה משוכללת.
נתיב התרבות יכול למקם אותך על המפה כמעצמה משפיעה. מי אמר שצריך לשלוט בעולם בכוח, אם במילא מדינות רבות משתמשות בכתב שלכם, מאמינות באותה דת כמוכם וחוגגות את אותם חגים?
נתיב הדיפלומטיה יכול למנף אותך לעוצמה באמצעות בריתות, שקרים חלקלקים ומניפולציות. תוכל לנצל ערים לשירותך, רק כדי לזרוק אותן מחר לכלבים. או לחלופין, תוכל לכרות בריתות וליצור פדרציה עם בעלי בריתך, לכבוש את העולם באמצעות מילים בלבד.

4.המכאניקה של המשחק תעבוד בעיקר באמצעות מה שאתם תכתבו. לא יהיו גלגולים ל"שכנוע", אלא יכולת השכנוע שלכם תלויה ביכולת שלכם להציע הצעות מפתות. גם לא יהיו גלגולים לחיפוש מכרות עשרות פעמים-פעם אחת לסריקת השטח מספיקה, אם לא כבשתם עיר כלשהי, ואז גם אין צורך לגלגל.
בקרבות, אתם תגלגלו נגד האויב, והנזק שייגרם לשני הצדדים תלוי בתוצאות הקובייה.

ניהלתי כבר כמה משחקי ניהול, אחד מהם גם בפונדק. המשחק מרגיש לך דל? למה? כי לא פירטתי מספיק בהתחלה? ובכן, אני יכול לערוך את ההתחלה עם כל מה שהוספתי עכשיו, ואם יש משהו שלא מרגיש לך מספיק מפורט, אתה מוזמן לשאול.
כשהעולם הוא מאוד לא ידוע, ואפילו כסף כאמצעי חליפין אין עדיין, אז זהב אמור להיות נדיר. בהמשך תוכלו לטבוע מטבעות, אבל כרגע הזהב הוא לא מטבע, אז אין צורך להשתמש בו כמשאב התחלתי.
 
תודה על התשובות המפורטות.

כן, המשחק אכן הרגיש דל בגלל התיאור הלא מפורט. אשמח לפירוט על המשחק, ואשאל כל שאלה שתעלה על דעתי.

1. הנתיבים מציינים את המיקוד העיקרי של העיר, או את דרך ההתפתחות הבלעדית? לדוגמא - עיר עם נתיב הכלכלה והצבא תוכל/לא תוכל לבנות אקדמיה לקסם.
2. המשחק נועד להיות pvp בשלב כלשהו?

עובד על דף הדמות
 
חזרה
Top