• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המלצה - Blood, Sweat, and Pixels

thatKika

פונדקאי מהשורה
*מקווה שזה המקום, היות והספר עוסק כולו בפיתוח משחקי וידאו.​
51h3SnwJTkL.jpg

אז לפני בערך שנה, ידיד טוב מקהילות באינטרנט המליץ לי על ספר ממש מעניין ששמו נמצא בכותרת - דם, יזע, ופיקסלים. הוא המליץ לי עליו כי התעניינתי בהליך הפיתוח של משחקי וידאו (פחות ברמת הקוד כרגע אבל יותר מבחינת הפקה ואיך נראה בכלל התהליך מרעיון למוצר מוגמר), ורכשתי אותו. הספר פקח את עיניי מהרבה בחינות והדבר היפה בו הוא שהספר לא עוסק רק במשחקים גדולים של חברות Triple A ששולטו בשוק, ולא רק במפתחי אינדי שעושים בערך הכל בעצמם. אנחנו מקבלים הצצה לעולם פיתוח משחקי הוידאו (בעיקר מהצד של הפקה) מכל מני זויות וכיוונים. אם כל זה לא הספיק כדי לעורר את התיאבון, אציין שבין הכותרים שהספר עוסק בהם Uncharted 4, The Witcher 3 ו-Pillars of Eternity.

הספר מחולק ל-10 פרקים, כשכל פרק עוסק במשחק וידאו אחר. הסופר מסביר את הנסיבות סביב תהליך יצירת משחק הוידאו שהפרק עוסק בו, מביא רקע על המפתחים הרלוונטיים ואנשי מפתח בעניין, מביא קטעי ראיון\משכתב במילים שלו את מה שהאנשים מספרים לו, וכך בעצם כל פרק הוא כמו כתבה\סיפור שלם משל עצמו שעומד באופן עצמאי בלי קשר לשאר הפרקים, ומגולל את עלילות הפיתוח של המשחק המדובר בפרק. בספר יש דוגמאות גם למפתחי אינדי שישבו שנים בבית וכתבו כל יום קטעי קוד ועיצבו את כל הדמויות לבד והתעכבו עם פרסום המשחק כי הפרפקציוניזם והאפשרות לדחות כי אין דדליינים כשאתה המעסיק של עצמך הפריעו, וגם דוגמאות לחברות ענק כמו לדוגמה Bioware וההתמודדות שלהם עם אנשים עם כוח שנמצאים למעלה בסולם ההיררכיה של התעשיה שאומרים למפתחים להוציא תוכן גם אם הוא לא התוכן הכי טוב שהם מסוגלים לו מפאת מגבלות כלכליות. הספר בעצם נותן הצצה גם לחייהם של מפתחי משחקי תפקידים וכמה שזה קשה (מדברים גם על הCrunch Culture וכמה שזה מוגזם לחלוטין בNaughty Dog), וגם לאיך נולד משחק לעולם.

יש לציין שלא מדובר בספר שרק מציג עובדות יבשות ורשומות וכן הלאה. הכותב בחר להציג את הדברים בצורה סיפורית יותר בחלק גדול מהזמן. הכוונה לא לזה שהמידע לא אמין, אלא לכך שיש מעין נימה אישית. אם הוא יתאר איך המפתחים נשארו ערים עד הלילה הוא יתאר כמה עייפים הם היו או כמה החברים של המפתח שפיתח את Stardew Valley לבד אמרו לו שהוא נראה נורא ושהוא צריך לצאת יותר. אלה פרטים שמן הסתם הוא אסף כי הוא ראיין את האנשים הרלוונטיים, אבל אני חושבת שזה פרט שצריך לציין כי זה יכול לשכנע לקרוא\לשכנע לא לקרוא, תלוי בהעדפות של כל אחד.

אישית, הספר כבש אותי. לא רק שזכיתי להכיר קצת יותר את כל התהליך שעומד מאחורי יצירת משחקים ואת העולם הזה והתעשייה הזו קצת יותר, זה גם כתוב בצורה מעניינת ומדובר פה בהצצה ליצירה של כמה ממשחקי הוידאו האהובים עלי (והכרתי כמה חדשים! לדוגמה לא שמעתי על סטארדיו וואלי לפני, או על פילארס אוף אטרניטי, אבל אחרי שקראתי אז קניתי את שני המשחקים ונחשפתי יותר לעולם הזה). אני ממליצה מאוד, לכל מי שמגדיר את עצמו כחובב משחקי וידאו, לקרוא את הספר.

לרשימת המשחקים המלאה שהספר מכסה:
Pillars of Eternity
Uncharted 4
Stardew Valley
Diablo III
Halo Wars
Dragon Age:Inquisition
Shovel Knight
Destiny
The Witcher 3
Star Wars 1313

הסופר, ג'ייסון שרייר (Jason Schreier) הוא עורך חדשות בקוטאקו (בנוסף כמובן לכתיבה פרילנסרית בעבור הניו יורק טיימס, אדג', וכו'). הוצל"א: HarperCollins books, שנת פרסום 2017.
 
אחלה נושא, ניקה! נשמע ספר מאוד מעניין.
בהחלט נוסף להרשימת ווישליסט ב-Book Depository ו-Amazon.
לא יודע אם את מכירה, אבל יש גם את הערוץ NoClip שעושה סרטים דוקומנטריים בנושא פיתוח משחקי וידאו והם נהדרים. נורא ממליץ.
 
חזרה
Top