• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חשיבה אסטרטגית - האם הקהילה נפתחת לסגנונות חדשים?

(לא, לא אכפת לי שלא באמת דנים על משחקי מחשב בפורום, אם יש כאלה שמתעניינים אז אני אמצא אותם!)

ובכן, אני מאוד אוהב לשחק באוברווטץ', אבל עד לפני כמה זמן לא באמת יכולתי להסביר למה אני כל כך אוהב את זה, יותר מכל משחק אחר. עכשיו שיש לי יותר ניסיון במשחק, אני מבין שהוא מוצלח כל כך גם בגלל הצד האסטרטגי העמוק בו:
שימוש בדמויות שונות בהתאם למצב, התמקצעות ייחודית לכל דמות, מיקום ושיתוף פעולה הם גורמים שמצריכים חשיבה וניסיון במשחק, לצד מיומניות גיימינג אחרות.
עוד דוגמה טובה למשחקים שמשלבים "אקשן" ומחשבה בסגנון הזה זה משחקי המובה, שכל מי ששיחק בהם למשך זמן יודע שהם כמעט "מחייבים" ניסיון וידע בז'אנר בשביל להפוך לשחקן טוב.

בסופו של דבר, נראה שהמשחקים האלה מצליחים מאוד. מה אתם חושבים על העניין? האם ציבור השחקנים משנה את ההעדפות שלו, או שהתעשייה הופכת ליותר ממוקדת?
 
אני לא משחק במשחקי מחשב, אלא רק באפליקציות, ובהם אני מרגיש "רידוד" של המשחקים - כלומר פחות מחשבה, ויותר חזרה על פעולות בכדי להצליח... אבל כמובן שזה לא באמת משליך על משחקי מחשב.
 
מה שאתה אומר זה לדעתי תופעת לוואי מהיותה של התעשייה הספציפית הזו חדשה יחסית.
דווקא במשחקי הטלפון, שמתי לב שהמשחקים הולכים ומתמקדים בקונספטים יצירתיים וניסיון לייחד את עצמם מהשאר, כנראה כי להשקיע את המשאבים בגרפיקה/משחקיות לא עובדים - אחרי הכל, לטלפונים יש מגבלות בצריכת חשמל ויכולות חישוב.
 
אני הגדרתי את זה לפני זמן רב, כשטענתי שSC2 הוא המשחק היחיד ששווה להתקין על המחשב (אולי גם XCOM, אבל רק אם משחקים על אימפוסבל איירון מן).
יש נטיה למשחקים חדשים לסכם את עצמם בגרפיקה מגניבה וסירטוני מעבר, אם למשל ניקח את AC3, רוב הזמן גם על הרמה הכי קשה אתה מספים את הכפתור השמאלי וככה הורג את כולם (אבל בצורה מגניבה) או מטפס על איזה מקום ואז לוחץ על קפיצה בשביל קפיצת ראש של מאתים מטר לתוך ערמת חציר, שוב מגניב אבל לא דורש ממך דבר.
ורוב המשחקים ככה, וזה פשוט... משעמם.
 
על מה אתם מדברים? MOBAs הם משחקים שהצליחו בצורה מטורפת בשנים האחרונות, והם מבוססים שמבוססים כמעט אך ורק על אסטרטגיה. אני לא חושב שהקהילה רק "נפתחת אליהם"', אם אני מסתכל רק על League of Legends יש מעל מאה מיליון שחקנים פר חודש שמשחקים במשחק בקביעות. עוד לא הסתכלתי על נתונים של Starcraft ו-Overwatch, ולמרות שליג הוא הכי מצליח ממה שידוע לי גם למשחקים האלו יש המון שחקנים.
 
העוג הברברי אמר/ה:
[post]652527[/post] MOBAs הם משחקים שהצליחו בצורה מטורפת בשנים האחרונות, והם מבוססים שמבוססים כמעט אך ורק על אסטרטגיה.
אני מבין מאיפה אתה מגיע, אבל זה לא רק זה. דרישות החומרה הנמוכות, המודל העסקי. אלו בהחלט סיבות שצריך להתחשב בהן כשחושבים למה משחקי המובה נהיו כל כך פופולאריים.

העוג הברברי אמר/ה:
[post]652527[/post] עוד לא הסתכלתי על נתונים של Starcraft ו-Overwatch, ולמרות שליג הוא הכי מצליח ממה שידוע לי גם למשחקים האלו יש המון שחקנים.
ההצלחה של אוברוואטץ' היא אומנם מטורפת, אבל אני חושב שעם הזמן הקהילה שלו תצטמצם, כמו שקרה עם טים פורטרס 2. זה נראה לי נובע בעיקר מהעובדה שבליזארד גאונים שיווקיים - הייתי בהייפ מהמשחק כבר שנתיים פלוס מינוס לפני שהוא יצא.
 
חזרה
Top