• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים על קצה המזלג

Ogmios

פונדקאי ותיק
דרקונים. יצורי אגדה. לטאות ענק רושפות אש. במיתולוגיה של כל עם כמעט אפשר למצוא גרסה זו או אחרת של היצורים המופלאים האלה, שלא לדבר על עשרות הווריאציות השונות בספרות הפנטזיה.

ברוב הפנזטיה הקלאסית דרקונים מתחלקים לשני סוגים.
הראשונה מנסה להצמד למקורות האירופאים של היצורים האלו ומציגה אותם כברואי שטן קטלניים ורושפי להבות, יצורי הבלהה האדירים ביותר והאוייבים הנוראיים ביותר של קבוצת גיבורים טובי לב.
השניה מציגה אותם כגזע נבון ועתיק יומין, השומר מרחק מבני התמותה הנמהרים וקלי הדעת.

ומה איתכם?
איך אתם מתייחסים ליצורים האלה בעולם שלכם?
ואולי יש לכם ווריאציה מקורית משלכם לענין?

[/i]
 
דרקונים מהאגדות ודרקונים של טולקין כאשר אלו של טולקין הם שיפור ושיפצור של הראשונים, סה"כ רוב הדרקונים נושפים אש (או שאר חומרים כואבים) השיפור הוא הכנסת אפקט הדיבור והאינטילגנציה (משחק החידות בין סמוג לבילבו).
הדגש על גילם היה קיים אצל טולקין אך לא קיבל הדגשה רבה, עניין הגיל הודגש במ"ת אחר כך (כאשר ניסו לקבוע חוקים לגודל + זיקנה).
כך או כך הם מבין היצורים שממלאים את סיוטי ההרפתקאנים (ובצדק).
 
בעולם ללא קסם שלי רציתי מאוד שיהיו דרקונים אבל כמובן שישנן בעיות ברורות. בנסיון הכללי ליצור מסגרת אקולוגית לכל פרט חי בעולם כללתי גם את הדרקונים.

בהרבה מקרים אני פשוט בוחר מפלצת (לא כולן מתאימות) ממגדיר המפלצות ואומר: "או.קיי זה מה שכולם חושבים שהיא עושה אבל בעצם..." היום לדוגמה לקחתי את הית' האונד [yeth hound](חוצן, דמוי חתול, יכולות: תעופה (ללא כנפיים, יכולת דמוית לחש), הכשלה, יללה מפחידה, פגיע לנשק כסוף בלבד):

ההכשלה עוברת בלי בעיות כנ"ל היללה (גורמת לפחד). החיה כמובן פגיעה לכל הנשקים. התעופה נמחקה אבל רוח המפלצת המקורית נשארה:

"יללה נוראית מהדהדת בין הגבעות...נשמע שהיא באה מכל הכיוונים... הקוסם מתמוטט על הברכיים... הסוס שובר את שתי הרגליים".
"משהו מתעופף מהגבעה שמימין, חולף ומסתיר את השמש. רגע ארוך הוא תלוי באוויר... הוא מתרסק לתוך וורדן (שם) שמתרסק לאדמה...תוריד 14 נק"פ... קרטר (שם) מסתער אליו... היצור מתעופף מעליו בקלילות וצולל אליך... השמש מסנוורת... ההתקפה שלך מחטיאה...אתה מרגיש את הרגליים טופפות בקלילות במורד גבך ועל הרגל השלוחה לאחור, אתה מרגיש חבטה קטנה (הזנב) ונשיכה עמוקה בשוק... תוריד 8 נק"פ".

המפלצת לא יכולה לעוף ולא תוכל לעולם. היא פשוט קופצת מאוד גבוה ויש לך חן מסוג מאוד מסוים. ברור איך איכרים ממציאים אגדות בדבר החתול\כלב המעופף, ברור כמה הטעות קלה בנסיבות ובאווירה המתאימה.

כנ"ל דרקונים. דרקונים לבנים לא נושפים כפור. בדמיוני הדרקון הלבן (שהוא חיה חסרת דעת אבל ערמומית בעולם שלי) פותח פה דמוי מפלסת שלג ואוסף רסיסי שלג וקרח מהקרקע (הוא מרסק אותם מראש במאורה) הוא ממשיך בנשיפה עוצמתית של אוויר פשוט, שהופך לזרם מסמא של שלג ופיסות קרח משוננות.

הדרקון השחור יורק, לא נושף. הוא יכול לפגוע במטרה אחת בלבד בזרם של מיצי קיבה חזקים במיוחד (לא נעים, אבל עדיין לא רימון זרחן או חומצה כלורית) שפוגעים בבשר החשוף וגם גורמים לבחילה, מחלות ותופעות אחרות (לבחירת השה"ם). אני הוספתי גם קוצים חדים המזקרים מנקודות שונות בגוף ומשמשות כנשק, אמצעי הגנה, ובאופן יעיל במיוחד כאמצעי מניעה.

לדרקון נושף האש יש אינסוף הסברים מדעיים (בסרט reign of fire יש תשומת לב לעניין הכימיקלים המעורבבים באפקט הנשיפה (האפקט הקולנועי והאפקט "המציאותי"). הסברים מעמיקים הרבה יותר, מעניינים הרבה יותר וארוכים במיוחד יש בשפע ברשת. אפשר להסביר את העניין בצורה יפה וזה יוצר דרקון מעניין הרבה יותר מהרגיל, לדעתי.
באשר לדרקונים הנבונים. אצלי יש בווריאציות שונות של העולם דרקונים נבונים. שיבעה מהם, שישנים מזה עשרות שנים לפחות תחת מבצרים נטושים שבנו גמדים.
הערה א': גם הגמדים הם לא בדיוק אותם גמדים אצלי (לדוגמה: אין להם רצון חופשי).
הערה ב': הדרקונים לא ישנים כתוצאה מקסם או עיסקה של האלים. הם פשוט ישנים. דרקונים הם חיה בעייתית מבחינה אקולוגית קצת יותר מבני אדם (שאין יותר בעיתייים מהם). אחד מהקונספטים של הדרקון אצלי הוא שהוא אוגר חום אוגר אנרגיה במשך זמן ארוך מאוד. ז"א המנגנון הביולוגי של הדרקון הוא כזה שעובד בפרצים קצרים (כמו הטאראסק) ורבי עוצמה, שלוקח זמן רב להיטען ביניהם.

דרקונים היו פעם קציצות מו"ד משובחות. הדרקון הראשי של כל הדרקונים במו"ד המקורי (40 קב"פ) נהרג אצלי בקמפיין אחד שש פעמים. לא משום סיבה מלבד זאת: הוא חלשלוש. השתמשתי בנתונים שלו כדי לתאר כל דרקון בעולם והוא נקצץ שוב ושוב. דרקונים במו"ד מהדורה 1 נועדו למות. בערך כמו אורקים וקובולדים. העניין שופר מעט (אבל מעט מדי, במבוכים ודרקונים מורחב).

במהדורה השלישית יש תקלה מהותית ושיפור מהותי. הדרקונים תוכננו כך שחבורה תוכל לפגוש אותם בכל שלב בהרפתקאותיהם ז"א wyrmling מתאים לחבורה בדרגה1, בזמן שדרקון בשלב הזקן ביותר יהיה אתגר לדמויות בדרגה 20 ומעלה. אני מתנגד ל"תינוקות" הדרקונים חסרי היכולת. העניין הזה נועד לספק את הצורך הפופוליסטי של השחקנים לקטול דרקונים בכל שלב ובכל מצב. לקטול דרקונים קטנים, ובינוניים ואז גדולים... אני מציע לא לשים דרקונים עוללים כאלה כיצורים בודדים לעולם. פעוט חלוש כזה צריך להיות מוגן על ידי לטאית עתיקה בעל מזג חם ואימהי, סוערת ומגוננת, עם חיבה לשיש-קבאב. דרקונים צריכים להיות שלב אחד תחת האלים ואדוני השדים. ערמומיים ושאפתנים. מפגש עם דרקון צריך תמיד להיות שיא שלא יישכח במהרה. מבוכים להמונים כן. דרקונים להמונים - לא.

הערה ג': כן זה בכוונה.
 
הדרקונים בעולם שלי אינם נמנים עם היצורים החושבים אלא עם חיות הפרא. זהו מין אחד בעל יכולת החלפת צורה בינונית המתאפיינים בעורות בגוונים שונים אך צורתם הראשונית נותרת זהה לרוב מכיוון שזו הצורה הנוחה להם ביותר. כאשר הם פוגשים בני אנוש או יצורים חושבים אחרים הם עשויים ללבוש את צורתם אך יש דרגות שונות של התמרה המבטאות את האישיות של הדרקון ואת היחס שלו לאיש.
דרקון שנראה ממש כמו איש הוא ג'נטלמן שבג'נטלמנים. מרבית הדרקונים בצורת אנוש ניחנים בדרך כלל באותות ומופתים המעידים על מוצאם הדרקוני כמו תווי פנים של זוחל המולבשים על פנים אנושיות. מימדיו של דרקון בצורתו האמיתית מלמדים גם על מעמדו החברתי בקרב חברת הדרקונים ודרקון ענקי באמת ובתמים ייחשב למלך בקרב הדרקונים. פעם במאה שנה הדרקונים, להוציא חריגים, באים לאראקדאן("אי הדרקונים") שם הם מולידים את הדור הבא שלהם. העונה נמשכת כשנתיים תמימות וכמות הנקבות של הדרקון נקבעת לפי מעמדו החברתי ואם יש לו קן(הדרקונים הזכרים צריכים לארגן לנקבות איזור קינון). מטבע הדברים, חבורות של דרקונים קטנים נאלצו לנטוש את אראקדאן ולחפש להם פינות אחרות לביצוע פעולות ההתרבות. הקבוצה המוכרת ביותר שוכנת בדרום-מערב אוברונד על פסגות הרי הכתר ואלה צבעם אפור כצבע האבנים שם. אם הדרקונים נוטים להקים יישוב, הם ישעבדו שבט של ענקים(אחד מגזעי היצורים החושבים) כדי שהם יבצעו עבור הדרקונים את העבודות השחורות. הדרקונים משתמשים בקסמי הגדלה בעת הצורך ואראקדאן הופך בעת נוכחותם בו מפסגה זניחה של הר תת-ימי ליבשת קטנה. הם
"הגדילו" לנוחותם גם כמה זנים של בקר ודגניים המשמשים אותם למאכל. כמובן שזה נכון לדרקונים מתורבתים. דרקוני בר, אלה שמופיעים בדרך כלל באפוסים, בדרך כלל חלשים מכדי להגדיל את מזונם, ולמרות זאת, האנשים סביבם נוטים לחשוב שאלה דרקונים גדולים(מכיוון שהם באמת לא ראו עדיין דרקון גדול.). הדרקונים בעולם שלי מונים כמה מיליונים. האוכלוסיה שלהם מוגבלת לרוב ע"י מחלות או קרבות אוויר טריטוריאליים בין דרקונים או רעב. אם דבר מכל דברים אלה אינו קורה, הם עשויים לחיות בין אלפיים לשלושת-אלפים שנה לפני מותם.
 
לא הבנתי...
במחילה מכבודך, אם דרקון אינו יצור חושב, איך הוא יכול להתחזות לבין אדם בהצלחה?

אגב, אם הדרקונים מונים כמה מיליונים, אז כמה בני אדם יש בעולם?
 
ההגדרה 'יצורים חושבים' מתייחסת לגזעים שנבראו ממים. המיתוס מתואר בהודעה שפירסמתי בפורום 'העולם הידוע' כ-'טינטה אלנה'. בעיקרון, חיות הפרא מתחלקות לשלוש סוגים: הטבעיות(הסוג המוקדם ביותר), הצללים(הכלאה בין 'שדים' לבין חיות פרא טבעיות) וקסומות(חיות פרא ששונו בצורה קסומה). דרקונים שייכים לקטגוריה השלישית ומכיוון שהקסם, בעולם שלי, הוא מהות מנטלית, הם חייבים להיות תבוניים על מנת להשתמש בו. הדרקונים לא נוצרו בטינטה-אלנה אלא באו אליה מיבשת אחרת שם נוצרו כרכובים לגזע הענקים המאגי השוכן שם(הוריאציה ממנה פותחו הדרקונים הוא מעין נחש דואה החי על צמרות העצים. היכולת להחליף
צבע וצורה היא נגזרת של כוחות הקסם שלהם).
בנוגע למספר בני האדם, אף אחד לא בא בדרישה כזאת ליוצרי עולמות, שהם מפורטים בהרבה מהעולם שלי, למיטב זיכרוני. הבה נגיד ששוכנים בטינטה-אלנה כשישים מיליון איש(בחצי האי הדרום-מזרחי בו שוכנת אוברונד חיים בערך כפי שתיים מאוכלוסיית מדינת ישראל ובאוברונד עצמה חיים כמיליון וחצי איש עם כשש מאות אלף איש במרכזה, שלוש מאות אלף איש בדרומה והשאר מתפזרים בצורה שווה בין מערבה לצפונה). זוהי הערכה מושכלת מכיוון שאוברונד היא ממלכה קטנה אבל עם מינהל עירוני יחסית מפותח; ייתכן שהאוכלוסיה בעריה הדרומיות גבוהה יותר בפועל(אלה שאינם רשומים לא רק שאינם משלמים מיסים אלא גם אינם זכאים להגנת החוק. מרבית האנשים שאינם רשומים נמצאים במעין עבדות ספק-חוקית. מטבע הדברים, רישומי האוכלוסין מתייחסים רק ל-'אזרחים')
 
א. אוכלוסיה ודמוגרפיה הן שאלות שיש להן השפעות מרחיקות לכת על העולם ולכן אני מציע שתיקח את הזמן ותברר לעצמך מה בדיוק הרכב האוכלוסיה וכמותה.

ב. אתה יכול להתבסס לשם פרופורציות על מגוון רחב של מוצרי משחקי תפקידים, ורשומות היסטוריות של תקופה שהשפעת הפרמטרים השונים בה על פיזור וכמות האוכלוסיה דומה שפרמטרים בעולם שלך (מחלות, עיור כתוצאה מתיעוש, סיבות כלכליות, חלוקת המעמדות, איכות החיים, עבודה, תזונה, מקורות מים, שגשוג כלכלי והיכולת לכלכל צאצאים רבים, פוריות מקומית, גזעית וכללית וכו')

ג. אם הדרקונים מונים כמה מליונים ובני האדם 60 מליון לערך הייתי מצפה שהדרקונים ישלטו בעולם (אם הבנתי נכון הם אכן תבוניים). אם דרקונים אצלך הם יצורים מטילי מורא ומאיימים, כאלה שלא ניתן לקטול בקלות הייתי מציע שתקבע 1. שישנם מליונים רבים של דרקונים צעירים שהם בבסיסם לטאות מפותחות מאוד (אבל חסרות יכולת קרבית מרשימה) והבודדים שמגיעים לגיל מופלג (כמו תנינים וזוחלים אחרים, הדרקון ממשיך לגדול כל ימיו) הם אותם דרקונים מונומנטליים שכולם אוהבים לשנוא. 2. תפחית באופן משמעותי את כמות הדרקונים (אצלי בשטח המקביל למדינת ישראל יש 12 דרקונים והם כולם ישנים כבר 200 שנה, כשהם יתעוררו יהיה בלאגן. אני לא מציע שתאמץ את המודל שלי אבל כמות הדרקונים היא טובה לדעתי [הטריטוריות שלהם גדולות פי שתיים לערך מאלה של העיט המלכותי ואם הוא תובע לעצמו 40-60 ק"מ הם יכולים לתבוע כפול לפחות].

ד. הבנתי ש"העולם הידוע" די מסתמך על טולקין. כמות הדרקונים המוזכרים בסילמריליון היא 4 או 5 למיטב זכרוני, ומכיוון שהבודדים המוזכרים הם בעלי מוניטין עצום קל להסיק מכך שהסיבה להיעדר איזכורים נוספים היא לא עוצמתם הפחותה אלא כמותם. לא ברור לי אם דרקוני העולם שלך מבוססים עליהם, אבל זו נקודה שיש לזכור.
 
מיליון וחצי דרקונים בעולם כולו, לאו דווקא בטינטה-אלנה, אחת מיבשות העולם.
חלק גדול מזה עדיין נמצא ביבשת המולדת ומשמש שם למטרה לשמה נוצרו החיות הללו. אחרים משמשים כרכובים של גזעים אחרים(הדרקונים בקעו מביצים גנובות או ביצים שהוליד דרקון מבוית). הדרקונים מעדיפים כעבדים ענקים ולא אנשים. בטינטה-אלנה, חיים רק כחמשת-אלפים דרקונים חופשיים. הדרקונים הפראיים השתלטו לא פעם על ציבורי אדם קטנים(כמו אלה בכפרים) אך בדרך כלל לאחר מספר דורות הופיע איזה 'גיבור' וגאל את הכפר מאימתם. דרקונים אלו נדירים בחצי-האי המזרחי מכיוון שתזונתם אינה מבוססת על עדרי כבשים אלא יותר על חיות ענק שהן נדירות בחלק זה של העולם(בעיקר משום שהמקומיים חלקו איתם תאווה דומה לבשרן של חיות אלו). הדרקונים המתורבתים מרוכזים בדרך כלל במקום אחד(הרי תרבות הינה אינטרקאציה בין פרטים והיא לא יכולה להיווצר כאשר בין כל דרקון מפרידים מאה פרסאות).
 
ראשית, אנצל את ההודעה הזאת על מנת להציג את עצמי, משתמש חדש בפורומים אלו.
שמי נבות רם, יכול להיות שחלקכם מכירים אותי בשם DarkOne או סתם כנבות רם, אני בן 16 ומתעסק במשחקי תפקידים ככל מאז גיל 7, השיטה המועדפת עלי היא פריפורם, בגלל הנוחות בעיקר. אני מריץ בימים אלו משחק בעולם של אקסאלטד מתוצרת וויט וולף, ובונה להנאתי עולם הנקרא נקסורין, כבר זמן רב.

הממ... דרקונים, יצורי האגדות, מטילי המורא של תרבויות עברו של עולמינו אנו.
אצלי בעולם הידוע בשם נקסורין, הדרקונים, בהשראה שנלקחה ממגוון יצורים אחרים בעולם- הרי שהדרקונים עצמם הם יצורים אלמנטאליים כמעט לחלוטין, שהאופי הלטאי שלהם נובע אך ורק מגחמותיהם שלהם (כלומר שלי) והמבנה שלהם אכן נוטה לכיוון הלטאה, עם מאפיינים קיצוניים המאפיינים את שיטחו.
בקצרה אסביר שהדרקונים הם יצורים מהדור העשירי בערך של היצורים החושבים כאשר הדור הראשון הוא הכוחות הפרימיטיביים ביותר של הכאוס והסדר, הבאים בתור הם גרסאות שונות של אלים, ובני האדם והיצורים מסדר גודל שכזה סובבים את הדור ה-15 ומטה. הרי שדרקונים הם אכן יצורים עוצמתיים למדי בדרכם שלהם, בעלי השפעה נרחבת על האלמנט הצובע את כוחם ואת סוגם הכללי. ניתן למדר את האלמנטים לפי מחומש הקסם שמייצג בעולם את האלמנטים הלא טבעיים - חיים, כאוס, זמן, אנרגיה וחומר - בהתאמה, דרקוני חיים הינם לטאות ענק בעלי צבע לבן חזק, מעוטר בפנינה ובעלי כנפי עור אדירות וכולם מראים עדנה וחן של טורף עליון אשר המוות והחיים בידיו. דרקוני כאוס הינם דרקונים המחליפים את צבעם בהתאם למיקומם כזיקית, ועיניהם מלאות בטיפות בכל צבעי הקשת כאשר מבנה גופם הלטאי נראה מעורפל מעט, אינו קבוע במקומו ותמיד נע, דרקון כאוס הוא יצור מלא כנות ושלמות פנימית של דבר שאינו עוצר לעולם כייצוג הפיזי לכוח המניע את הגלגלים הסודיים של הקיום. אלו המגלמים את אלמנט הינם יצורים שנראים כאילו לכדו טיפה של קיום בתוך בועה חסרת זמן, הם מקרינים תחושה של קיום חסר זמן וחסר גבולות, עתיקים מעבר לדמיון וצעירים באותה המידה כעולל בן יומו - בעלי צבע קשקשים כחול כהה ובעלי שדרות שונות של עצמות וטפרים עצומים דרקוני הזמן בעודם מייצגים את שיניה של השחיקה בנוסף על הוד הקיום. אלו אשר באו מאנרגיה נראים כשדים אפופי להבה וברק ותזוזה רוחשת של כוח שאינו נשחק לעולם - ראשיהם ועיניהם ברק וחשמל וכנפיהם אנרגיה טהורה, קולם כרעם ועצם קיומם מביא כוח לכל אשר נמצא בסביבתם - כשהם מסוגלים להרס נורא ולכוח מגן, הם מאמצים לתוכם את קיומה של האנרגיה - בכללה אנרגיית החיים היקרה ויש האומרים שברשותם הכוח הסודי להשיב את המתים לתחייה. אחרונים ובהחלט לא פחותים הינם דרקוני החומר הבונים שריונם מפלדה ואובסידיאן ויהלום ואדמנטיום ומלח, בעלי חוכמה עמוקה כשורשיו של הר ותבונה המקושרת באימא אדמה עצמה, הם מייצגים בעצמם את ההתחדשות והקיום הנצחי של החומר.

ישנן שמועות בעולם (אשר הן נכונות למרבה הבעתה) המדברות על זן דרקונים שישי, הקיים כנצר לסאגה האפילה של הריק, האופל הנצחי ששואב לתוך קיומו האפור וחסר התווים את כל השאר, המעטים שמעיזים לדבר על דרקונים אלו מדברים על יצורים רבי עוצמה בעלי עיניים לוחשות בנשמות ארורים ובעלי גוף המורכב מערפילי פנינה ובשר אפור ומת ובעלי רעב שאינו יודע שובע לדמם של החיים.

אלו הם הדרקונים שלי עולמי, זקנים יותר מההיסטוריה העתיקה ביותר של גזעי השינארי (הגזעים עתיקים של העולם) ובעלי חן פראי גדול מזה של האציליים והלהוטים ביותר מבין הגולא'אר בני היבשת החדשה - הם הייצוג החי של כל מה שמרכיב את העולם - ישנם דרקונים פחותים יותר המייצגים חלקים שונים של האלמנטים הגדולים - אבל הם ידועים הרבה פחות, ועוצמתם פחותה בהרבה - ביניהם דרקוני אש, דרקוני עצים ואפילו דרקוני מוות שונים ומשונים הנמצאים בפינות שונות של העולם מלא הסכנה הזה, לכולם מאפייני הלטאה השונים, האלמוות והעוצמה האדירה - הם יצורים קבועים ובלתי משתנים מלבד חוכמתם הנצברת עם העידנים.
אם וכאשר דרקון בוחר לדבר עם בני התמותה, הוא יעשה זאת על פי צרכיו ועל פי הגורל אשר מנחה את דרכו - אין לדעת לצד מי עומד הדרקון על לרגע המכריע באמת שבו הגורל קובע הכל, התבנית הגדולה ממשיכה לטוות ולפרק את עצמה, הדרקונים הם כלים ככל כלי אחר, אם כי שליטתם על גורלם שלהם נראית גדולה יותר מאשר מרבית זו של גזעים אחרים.

שלכם להפעם, נבות רם.
 
א. דרקונים מקוריים מאד.
ב. האח! אולי תכתוב על אחת מתרבויות נקסורין ועל היחסים בינה לבין תרבויות אחרות(המממ... בכן, ראיתי הודעות שלו על נקסורין גם ב-'דימונס'. חבל שהוא לא מעלה את זה לרשת או כותב על זה ספר[ספר שהעלילה מתרחשת בנקסורין.])
 
ציירו על מפות בכל מקום שלא ממש ידעו מה יש בו?
זילאזני כתב על זה סיפור קצר ממש טוב Here there be dragons
גם היום יש דרקונים או לפחות ככה מיתיחסים לכל לטאה מגודלת היום זה שהן לא ממש יורקות אש לא ממש חשוב
איך אתם יודעים האיגואנה שאתם מגדלים באקווריום או הלטאה בחצר זה לא איזה דרקון שיצא ליום שדא או משהו ליצפות יצורים המוזרים האלה שחושבים שהם מנהלים את העולם ;)
 
טוב לראות אותך גם פה, light :)

אם כבר דרקונים אצל זילאזני, חובה להמליץ על "ציוני דרך" (Roadmarks, במקור. תורגם ע"י דוריס לנדס ויצא בהוצאת עם עובד בשנת 1982). די קשה לספר מה קורה שם מבלי להרוס את הספר, אז פשוט תקראו אותו - זה שווה את זה.

אגב, אם אני לא טועה, אתה מתכוון לHere be Dragons, אבל אני לא סגור על זה ב100%.
 
אכן כן אוגמה, זה הביטוי הנכון גם לדעתי.
היום דרקון הוא שם ללטאות (הקרובות לכוח שחי גם בארץ) הכי מפורסם הוא דרקון קומודו (על שם אי בדמ"ז אסיה).

ככה זה, מנסים לרצות את הכוחות העליונים.
 
לא רע, אבל קצת חבל שאורבך לא הצליח לנתק את עצמו מהדרקונים של מו"ד(מ).
ואם כבר בענייני דרקונים מקוריים עסקינן - מה דעתכם על הדרקונים של "שושלת הרואים למרחוק" של רובין הוב?
 
כי הדרקונים של מוד"מ הם בזיון למילה "דרקון". הם משעממים, בנאליים וחסרים אפילו טיפה אחת של ייחוד.
ומשום מה, ארובך מתעקש להגרר אחרי השטויות שעשו שם ולנסות להסביר איך דרקוני כסופים, זהובים או אדומים משתלבים בקאלאדיה.
ציפיתי ממנו למשהו יותר מקורי, כמו שאני יודע שהוא מסוגל.
 
הדרקונים בקמפיין החדש שלי יהוו כוח עתיק וחכם, אולם הם לא יעמדו במרכז המערכה...

אני מתכוון לוותר על הסיווג בסיגנון AD&D, ובמקום זאת להגדיר גזע אחד בלבד של דרקונים, אשר מתפתחים לצורותיהם המגוונות באופן אינודואלי.

Ogmios,אני רואה שאתה מאוד קנאי לדרקונים בתור גזע רב עוצמה, עתיק וחכם...
כמו שאני קנאי לאלפים 8)
 
אני מעדיף אותם ככה, אבל לא קנאי דווקא לצורה הזו של דרקונים (חוץ מזה שאני מפחד ששרודינגר ייצלה אותי אם אתייחס אליהם אחרת ;) ), אבל אני בהחלט קנאי לכך שדרקונים צריכים להיות משהו מיוחד. המערכה לא חייבת להתבסס עליהם, אבל אני פשוט לא מסוגל לסבול מערכות שבהם דרקונים הם סתם תירוץ לדחוף ביחד כמה שיותר יכולות קטלניות (שלא לדבר על כמה שיותר נק"נ) רק בשביל הקיק.

אגב - שתי הווריאציות היותר מעניינות על דרקונים ששמעתי בזמן האחרון הם מהספרים "סימני דרך" של רוג'ר זילאזני וטרילוגיית שושלת הרואים למרחוק של רובין הוב. בשניהם הדרקונים הם לא בדיוק גזעים עתיקים, נבונים ורבי עוצמה...
(אם מישהו מעוניין שארחיב - רק תגידו)
 
חזרה
Top