ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 19371
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 16
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי The oldman » 08 אפריל 2020, 14:08

Envinyatar כתב:
07 אפריל 2020, 23:07
אפשר להתייחס לרוב סוגי הלחימה כעץ אחד ענקי - מה שיש בדיאגרמה זה רק חלק קטן ממנו.
הלימוד הוא יחסית מהיר בהתחלה (תמרון חדש כל שתי הרפתקאות), ונעשה איטי יותר כאשר מגיעים לדירוג 3 (רמה 9 והלאה).
ההודעה הזו עוררה בי את המחשבה מה התוכן שאני אוהב לראות בספרי משחק, בדגש על תוכן שימושי מול המון אפשרויות - או אולי יותר מדויק, בהשאלה מעולם מבוכים ודרקונים - האם התוכן בספר צריך להיות כזה שרוב התוכן יראה שימוש במשחק, במבוכים ודרקונים תוכן למשל לדרגות הנמוכות, או שצריך לשמור על "איזון" לכאורה ולהוסיף גם הרבה תוכן לדרגות גבוהות אפילו שרוב-רובם של השחקנים לא ישתמשו בו לעולם (לדוגמא לחשים בדרג 9).

זה עלה בי כי אם בעצם מקבלים משהו חדש כל שתי הרפתקאות, ורוב הקמפיינים שאני מכיר נמשכים בין 5 ל-20 מפגשים, אז זה אומר שרוב התוכן לא יראה שולחן לרוב. לכן למשל אני אוהב את התוכן בספרי המשחק של מלחמת הכוכבים של FFG, שהתחושה שלי היא שחלק ניכר מהתוכן יראה שולחן בקמפיין ארוך טווח. לעומת זאת, במשחקים כמו מרבית הגרסאות של מבוכים ודרקונים וגם לעיל, זה תמיד נראה לי מקום מבוזבז, וגם מאמץ.

זה מתחבר לי גם לכך שאני עובד על שיטה קלילה למשחק עם הילדים, ואולי זה מקרה ספציפי, אבל מראש אני לא מתכנן יותר מדי תוכן לדרגות גבוהות אלא יותר ממוקד ל"דרגות נמוכות".
אז אני תוהה כמה זה מעניין אתכם לראות את התוכן לדרגות גבוהות/קמפיינים מאוד ארוכים, אפילו אם בסופו של יום אתם לא בהכרח משתמשים בו.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8818
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 54
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי Nextorl » 08 אפריל 2020, 15:29

מצד אחד, רוב התוכן במשחק לא יראה שולחן בקמפיין אחד, אבל אחד הדברים היפים הם שאתה לא משחק רק קמפיין אחד- אלא כמה, אז אם כל התוכן יראה שימוש בקמפיין, יהיה פחות מעניין בקמפיין הבא.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4416
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 08 אפריל 2020, 16:01

גם תוכן שאתה לא עושה בו שימוש בפועל, יכול לעורר בך השראה ולתת לך רעיונות.
אולי הדמות שלך אף פעם לא תטיל מילת עוצמה הורגת, אבל תמיד יכול להיות הקוסם ההוא שחי לפני מאה שנה והיה הורג קוסמים אחרים במילה אחת בלבד ועכשיו הדמויות חוקרות את המגדל שלו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 19371
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 16
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי The oldman » 08 אפריל 2020, 17:53

Nextorl כתב:
08 אפריל 2020, 15:29
מצד אחד, רוב התוכן במשחק לא יראה שולחן בקמפיין אחד, אבל אחד הדברים היפים הם שאתה לא משחק רק קמפיין אחד- אלא כמה, אז אם כל התוכן יראה שימוש בקמפיין, יהיה פחות מעניין בקמפיין הבא.
זה שני ווקטורים שונים לטעמי בכתיבת שיטה:
* הווקטור הראשון הוא שיש הרבה תוכן בספר, אבל רק חלקו זמין לדמות מסוימת. לדוגמא אם יש חמישה גזעים וחמש-עשרה מקצועות, אז במשחק נתון תראה רק חלק קטן מהשילובים, אבל במשחק הבא אתה תוכל להשתמש במקצוע וגזע אחרים ממה שהיה לך במשחק הראשון וסביב השולחן יהיו עוד שילובים. אז התוכן זמין אם עושים מספר קמפיינים קצרים / בינוניים בעולם.

* הוקטור השני הוא שיש תוכן שזמין רק בדרגות גבוהות / לדמויות עם הרבה נק"ן. במצב הזה, כדי להשתמש בתוכן צריך לשחק חודישם ושנים באותו קמפיין כדי "להגיע" אליו והוא גם משמש יחסית לזמן קצר, כי כשאתה בדרגה 18 כנראה שיהיו לך עוד 5-6 מפגשים עד סוף הקמפיין, אז זה חייב להיות אפי בהתאם.

הוקטור הראשון פחות מפריע לי, כי לדעתי יותר קל לעשות מספר קמפיינים באותה שיטה, מאשר לעשות קמפיין ארוך שדורש מחויבות מהשחקנים והמנחה - מה שקשה בעולם האמיתי. שלא לדבר שהוא צריך להיות מעניין מספיק ועמוק דיו.

המפקד, אבל בשביל מה אני צריך לחש כזה ? אני יכול להמציא אגדה על קוסם עוצמתי. אחד השינויים החיוביים בשיטות מהשנים האחרונות הוא שאין זהות בין המכאניקה של השחקנים למכאניקה של המפלצות במשחק.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8818
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 54
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי Nextorl » 08 אפריל 2020, 18:27

The oldman כתב:
08 אפריל 2020, 17:53
צב הזה, כדי להשתמש בתוכן צריך לשחק חודישם ושנים באותו קמפיין כדי "להגיע" אליו והוא גם משמש יחסית לזמן קצר, כי כשאתה בדרגה 18 כנראה שיהיו לך עוד 5-6 מפגשים עד סוף הקמפיין, אז זה חייב להיות אפי בהתאם.
זה תלוי בקמפיין. אתה יכול בהחלט להתחיל קמפיין בדרגות גבוהות- והוא יכול להיות ממש מגניב וארוך. אני לא רואה בזה בעיה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4416
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 12 אפריל 2020, 21:50

The oldman כתב:
08 אפריל 2020, 17:53
אבל בשביל מה אני צריך לחש כזה ? אני יכול להמציא אגדה על קוסם עוצמתי.
ברור, אבל מה אם לא חשבת להמציא אגדה כזאת ואז בגלל שראית את הלחש הזה פתאום הקוסם הזה קפץ לך לראש?
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
epelid
הודעות: 2
הצטרף: 18 אפריל 2020, 12:03

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי epelid » 19 אפריל 2020, 12:12

אני חושב שיש הרבה אנשים שפשוט מתחילים קמפיינים בדרגות גבוהות והתוכן הזה נועד בדיוק בשבילהם. אמנם רוב האנשים משחקים בדרגות נמוכות אבל תוכן לדרגות גבוהות הוא עדיין שימושי מספיק בשביל להקדיש לו מקום.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4184
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

תיאוריה - כמה מהתוכן בספר צריך להיות שימושי במשחק

שליחה על ידי tkhag1 » 19 אפריל 2020, 12:57

אני חייב גילוח נאות: אני תמיד העדפתי את הדרגות הנמוכות ולא את הגבוהות, הרעיון של שהיא עדיין בשלב ה"אנושי" בקמפיין הרבה יותר קורץ לח מאדר בשלב שאתה עמוס בחפצי קסם מכף רגל ועד ראש (אגב עצרתם פעם לחשוב כמה מגוככת דמות עם חפצי קסם מהרבה מקורות שונים אמורה להראות?) עם לחשים שיכולים לעשות הכל ואולי קטילת אל או שתיים מתחת לחגורה, אז אישית אני מעדיף יותר תוכן לדרגות ההתחלתיות
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה