• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קרבות חלל - איזה שיטה עושה את זה טוב?

קראתי שוב אתמול את עידן המרד (age of rebellion) כי אני רוצה להריץ את זה אחרי שנסיים עם מורדי השאול, ובפרק של קרבות החלל קצת... נתקעתי ... זה לכאורה נראה פשוט, אבל לא בטוח כמה זה כיף.
אז אני תוהה מי מכיר כאן שיטה או מכאניקה שעושה טוב קרבות חלל, בצורה כיפית וזורמת שגם נותנת את התחושה האפית?
 
השיטה של סטארפיינדר היא בבסיסה טובה, רק שהמתמטיקה קצת נשברת בדרגות הגבוהות.

לספינה יש ארבע כיוונים (קדימה, אחורה, גב, גחון) וחשוב בזמן הקרב איזה כיוון נמצא איפה. יש לה מערכות סריקה, מחשבים, מנועים, גוף הספינה, מגן אנרגיה ומספר תותחים שיכולים להיות ממוקמים בכיוונים שונים (לדוגמה ייתכן שלמפציץ יש רק תותחני גחון והספינה יכולה לתקוף רק מהכיוון הזה).

כל דמות יכולה לתפוס תפקיד בספינה - גשר הפיקוד, קצין המדעים, הטייס וכן מהנדסים ותותחנים (שבהם אפשר מספר דמויות בכל תפקיד).

לכל ספינה יש את התור שלה, ובתור של הספינה של הקבוצה, כל שחקן עושה אחת מהפעולות שלו -
המפקד יכול לעודד את הצוות כדי לתת לכולם בונוס, להאיץ בצוות כדי לתת בונוס גדול יותר אבל להסתכן בכשלון שידכא או ילחיץ את כולם, והוא יכול לעלות בקשר מול ספינות אויב ולנסות להפחית להן את המוראל.
קצין המדעים יכול לסרוק חלליות אויב כדי לגלות מידע על המערכות שלהן, נקודות תורפה ומה מצב המכשירים שלהן (זה נשאר מעניין בגלל שנקודות התורפה משתנות - ראה מה עושים מהנדסים).
הטייס מזיז את החללית על המפה. הוא יכול להזיז אותו בקווים ישרים סתם ככה, אבל גם לנסות לבצע אחד מכמה פעלולים שמקנים תוסף לדרג"ש של החללית, להתקפה של התותחנים, או משנים את הזווית שבין החללית ובין חלליות אויב וככה מאפשרים לתותחנים להשתמש בכלי נשק שונים. לדוגמה Barrel roll.
המהנדסים יכולים בכל תוך לתקן נזק לחללית, לנסות לדחוף מערכות לאוברדרייב, או להחליש או לכבות מערכת אחת כדי להזרים יותר כוח למערכת אחרת - לדוגמה לכבות את המגן האחורי כדי להמשיך לתגבר את המגן הקדמי.
התותחנים זה התפקיד הכי משעמם כי בדרך כלל כל תותחן יכול לבחור בין שתי התותחים הרלוונטיים שלו וזהו, אבל שחקנים נוטים להתלהב מגלגולי התקפה.

מנסיוני בשלוש הרפתקאות (בדרגות 2, 4, 7) זה עובד אחלה, אבל אתה יכול פשוט להשתמש בשלד ולהתאים למתמטיקה ולסוגי המיומנויות שיש במשחק שלך.
 
נשמע באמת מעניין, בעידן המרד זה יותר סינמטי, כמו כל השיטה - אבל זה מפספס את הפואנטה של קרבות חלל.
אני זוכר שאז כשעשינו את הפלייטסט לסטארפיינדר לפני אייקון, יהודה אמר שזה מורכב - כמה עבודה זה על המנחה? או ברגע שהשחקנים מכירים את המכאניקה המנחה לא צריך לנהל הרבה דברים מאחורי הקלעים?

דרך אגב גם בעידן המרד יש כיוונים, ואפילו למעלה ומטה. הבעיה שאין ממש מפה אלא רצועות טווח מה שלדעתי מקשה על הניהול של זה בפועל.
 
ברגע שהשחקנים מכירים את המכאניקה זה לא בעיה. פשוט במשחק ההוא מדובר היה בסט כמעט נפרד של חוקי קרב שמגיע די בסוף, ומייד לקרב נגד מספר חלליות גדול.

מבחינת מפה - קרב חלל בסטארפיינדר עובד במפת משושים. צדדים קדמי ואחורי של כל חללית פונים לצלע אחת של המשושה כל אחד, והגב והגחון פונים לשתי צלעות כל אחד. המפה חצי אבסטרקטית, וכל החלליות תופסות משושה אחד, בלי קשר לגודל שלהן במציאות.
 
מפת משושים נשמע כמו פתרון טוב, גם במצב של זוויות התקפה.
בקשר לזה שתופסים משבצת אחת, אני מבין במשתמע מכך שזה יותר קרבות של גדלים דומים מאשר קרב של חללית קרב כנגד משחתת כוכבים.
 
חזרה
Top