אני קורא עכשיו את eclipse phase, יש סקירה בפונדק, אבל אני רק רוצה לקטר:
1) למה בספר החוקים יש פסקה שמסבירה מה זה משחקי תפקידים? את המשחק אפשר להוריד מאתר שמתמחה במשחקי תפקידים (drivethruRPG) או לקנות ב-50$ בחנות מתמחה. אני משער שיש יותר דוברי אידיש מאשר אנשים ששיחקו במשחק הזה. מי שקורא אותו - כבר יודע מה זה משחקי תפקידים.
2) למה יש סיפור של 10 עמודים בתחילת הספר (400 עמודים בסה"כ!), לא באתי לשעת סיפור, באתי לקרוא ספר משחקי תפקידים. אתם רוצים "להכניס אותי לאווירה"? יש לי רעיון מהפכני - צרפו הרפתקת פתיחה טובה: לא הרפתקת מוד"מ לינארית בחלל, ולא ארגז חול שבו הדמויות יכולות לעשות "הכל" (חוץ מזה שהן מתעוררות ערומות וללא זיכרון של השבועות האחרונים, בתחנת חלל קורסת שעומדת להיות מושמדת בעוד 4 שעות), הרפתקה שתבהיר איך להשתמש בחוקים של השיטה (לא עבורי, אין סיכוי שאני אגע בשיטה המזוויעה הזו, אבל יש ילדים שאוהבים שיטות מסובכות) ותציג את המיוחדות של עולם המערכה (למשל, העברת התודעה מגוף לגוף, תקשור מיידי עם כל מכשיר חשמלי בסביבה וכו').
3) במקור רציתי לרטון על נוכחות קלישאות כאילו-מד"ב של כוחות פסיוניים ולווייתני חלל: למה צריך אותם? יש לכם עולם מערכה מעניין ומקורי, למה צריך להכניס קסם מטופש למערכה?!
אבל המשכתי לקרוא עוד קצת את הספר לפני שהתפנתי לכאן, ואני משנה את הריטון: נגיד שאתם רוצים להכניס כוחות פסיוניים למערכה שלכם, למה לא לתרץ אותם בצורה שמתאימה לעולם המערכה? בעולם בו התודעה ניתנת למיפוי דיגיטלי וכל החפצים מקושרים למרשתת אפשר לתרץ כוחות פסיוניים באמצעות פריצה למוח של אדם אחר דרך המרשתת. אבל לא, יוצרי המשחק הנפיצו איזה תירוץ מטופש בסגנון מרוצללים, על איזה זן של וירוס האקסרגנט - שיכול להדביק גם גוף וגם תוכנה - שבמקום להפוך את המאכסן לזומבי-חלל הופך אותו לפסיוניסט מטורף. למה זה זן של וירוס האקסרגנט אם הסימפטומים שלו שונים לחלוטין וגם אופן ההדבקה שלו שונה (בניגוד לשאר הזנים הוא משפיע רק על גוף ולא על דיגיטל), האם זה הוירוס היחיד בעולם? אתמהה. מטופש גם ברמת עיצוב המשחק וגם ברמת ההצדקה הפנים-משחקית.
1) למה בספר החוקים יש פסקה שמסבירה מה זה משחקי תפקידים? את המשחק אפשר להוריד מאתר שמתמחה במשחקי תפקידים (drivethruRPG) או לקנות ב-50$ בחנות מתמחה. אני משער שיש יותר דוברי אידיש מאשר אנשים ששיחקו במשחק הזה. מי שקורא אותו - כבר יודע מה זה משחקי תפקידים.
2) למה יש סיפור של 10 עמודים בתחילת הספר (400 עמודים בסה"כ!), לא באתי לשעת סיפור, באתי לקרוא ספר משחקי תפקידים. אתם רוצים "להכניס אותי לאווירה"? יש לי רעיון מהפכני - צרפו הרפתקת פתיחה טובה: לא הרפתקת מוד"מ לינארית בחלל, ולא ארגז חול שבו הדמויות יכולות לעשות "הכל" (חוץ מזה שהן מתעוררות ערומות וללא זיכרון של השבועות האחרונים, בתחנת חלל קורסת שעומדת להיות מושמדת בעוד 4 שעות), הרפתקה שתבהיר איך להשתמש בחוקים של השיטה (לא עבורי, אין סיכוי שאני אגע בשיטה המזוויעה הזו, אבל יש ילדים שאוהבים שיטות מסובכות) ותציג את המיוחדות של עולם המערכה (למשל, העברת התודעה מגוף לגוף, תקשור מיידי עם כל מכשיר חשמלי בסביבה וכו').
3) במקור רציתי לרטון על נוכחות קלישאות כאילו-מד"ב של כוחות פסיוניים ולווייתני חלל: למה צריך אותם? יש לכם עולם מערכה מעניין ומקורי, למה צריך להכניס קסם מטופש למערכה?!
אבל המשכתי לקרוא עוד קצת את הספר לפני שהתפנתי לכאן, ואני משנה את הריטון: נגיד שאתם רוצים להכניס כוחות פסיוניים למערכה שלכם, למה לא לתרץ אותם בצורה שמתאימה לעולם המערכה? בעולם בו התודעה ניתנת למיפוי דיגיטלי וכל החפצים מקושרים למרשתת אפשר לתרץ כוחות פסיוניים באמצעות פריצה למוח של אדם אחר דרך המרשתת. אבל לא, יוצרי המשחק הנפיצו איזה תירוץ מטופש בסגנון מרוצללים, על איזה זן של וירוס האקסרגנט - שיכול להדביק גם גוף וגם תוכנה - שבמקום להפוך את המאכסן לזומבי-חלל הופך אותו לפסיוניסט מטורף. למה זה זן של וירוס האקסרגנט אם הסימפטומים שלו שונים לחלוטין וגם אופן ההדבקה שלו שונה (בניגוד לשאר הזנים הוא משפיע רק על גוף ולא על דיגיטל), האם זה הוירוס היחיד בעולם? אתמהה. מטופש גם ברמת עיצוב המשחק וגם ברמת ההצדקה הפנים-משחקית.