• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יומן עבודה - בניית עולם מערכה

בעקבות משחק שאני מריץ בפורום, ועוד משחק שאני מריץ בדיסדקורד ל[mention]nextorl[/mention] ו[mention]amit123[/mention], החלטתי שהגיע הזמן לשפוך את עולם המערכה שלי על המפה.
אני נעזר במדריך הזה ובהשראת רעיון שמצאתי באינטרנט לבנות את עולם המערכה שלך מקליפת קלמנטינה.

אז בשלב הראשון אכלתי קלמנטינה, ואת הקליפה שלה (שהתאמצתי מאוד להשאיר שלמה בקילוף) שיטחתי והצמדתי לנייר. שירטטתי את את קווי המתאר שלה, וגזרתי את הנייר. ככה יצרתי את "יבשת העל" שממנה אני מתחיל את העבודה:
20200126_110152.jpg

בשלב השני הנחתי את היבשת במרכזו של נייר גדול, ושירטטתי באקראיות קווים של לוחות טקטוניים. השתדלתי שהם יחלקו את יבשת העל לארבע חתיכות, שזה מספר היבשות שיש בעולם. במרכז העולם יש הרבה איים, אז דאגתי לגזור חתיכה מהמרכז, שהיא תהיה מסת האיים שנשארת באמצע. סימנתי גם חיצים על הלוחות הטקטוניים, שלפיהם היבשות הקטנות יותר יזוזו. גזרתי אותן לפי הסימונים והזזתי אותן בהתאם לחיצים:
20200126_114711.jpg

סימנתי את היבשות במקום הקבוע שלהן, ולפי המדריך, סימנתי את הקווים של הלוחות הטקטוניים לפי התנועה (רכס בחום, בקע בכחול, בלי שינוי בכתום):
20200126_120758.jpg


עד עכשיו זה די פשוט וכיפי, גם אם אני לא הכי מוצלח בעבודות יצירה :lol:
השלב הבא יהיה ליצור את צביר האיים, ולסרוק את המפה למחשב, כדי שאוכל להוסיף את ה"קישוטים" והאקלימים בצורה יותר נוחה.
 
אמנם אני עדיין עובד בתקופה המשוגעת הזאת, אבל עדיין הצלחתי למצוא קצת זמן פנוי להמשיך לעבוד על המפה לפי המדריך שפרסמתי בהתחלה (זה לא הרבה עבודה, אבל זה עדיין דורש מעקב אחרי פרטים ואני לא הצייר הכי מוכשר).
אז בתור התחלה, סרקתי את המפה שציירתי על דף והעברתי לצייר (תאמינו לי, זה היה החלק הכי קשה. אפס בתחום המחשבים).
אחר כך, לפי המדריך, הכנתי צמוד למפה טבלה של תאי אקלים (כיווני רוח, יובש/לחות וחום/קור).
התחלתי לצייר את הנהרות הגדולים, תוך שאני נעזר בכיווני הרוח כדי להחליט על כיוון הזרימה הכללי שלהם. הוספתי גם כמה אגמים איפה שהיה מקום והרגיש מתאים, אם כי עדיין לא השקעתי בצורה המדויקת שלהם (זה בשלב מאוחר יותר).
בשביל השלבים הבאים אני צריך לקרוא עוד כמה מדריכים וללמוד לצייר, ואז להחליט איפה בדיוק למקם יערות, מדבריות וכו', ואולי גם לצייר אותם כמו שצריך...
בקיצור, יש עוד עבודה :)
מפת וולת'יס.png

*לגבי צביר האיים במרכז המפה, אני הולך לעשות אותו בנפרד מהוראות המדריך. גם שם אני אשתמש ב"עיקרון הקלמנטינה", פשוט בקנה מידה קטן יותר. חבל רק שנגמרה העונה ;)
 
זה נשמע כמו תהליך מרתק. כמה גדולה כל יבשת אצלך?
ארבע יבשות "מלאות" זה המון.
בקשר למפה, חשבתי לעבוד עם תוכנה ייעודית? יש את Inkarnate שהיא פשוטה ללימוד ולשימוש.
 
אני מתכנן שהיבשות יהיו גדולות, לא יודע אם גודל מלא כל אחת, אבל בערך בגודל של עולם מערכה קטן. אבל בשלב מסוים החלטתי שהתהליך של "המילוי" של היבשות יהיה באמצעות משחק משותף - הרעיונות הכלליים וכמה רעיונות ספציפיים שלי כמובן ייכנסו, אבל הרבה יבוא גם משחקנים שאני משחק איתם.
התוצר הסופי אמור להיות בInkarnate, למרות שאצטרך לצייר שם כל יבשת בנפרד. אבל לפני כן אני רוצה לוודא שאני יודע מה אני מכניס בכל מקום פחות או יותר, כדי שיהיה יותר הגיוני ופחות רנדומלי.
 
אחרי הפסקה די ארוכה, החלטתי לפנות קצת זמן לחזור ליצירת המפות. לא מצאתי דרך "לשייף" את הבסיס למפות בצייר, אז החלטתי להתחיל להעתיק את היבשות אחת אחת לאתר inkarnate. התוצאה הראשונה לפניכם:
קאריג - צילום מסך.png
אני מודה שאני לא הצייר הכי מוכשר, אז אולי עיגלתי (או יותר נכון עיקמתי) כמה פינות בדרך, אבל סך הכל אני מרוצה מהתוצאה.
אחרי ששירטטתי את קווי המתאר של היבשת ומילאתי את הבפנוכו, הוספתי את ההרים והנהרות. אני עדיין לא סגור ב100% על שאר הטופוגרפיה, אבל הכיוון הכללי של היבשת יותר ויותר ברור לי. בגלל התצורה הסופית, נראה שהאזור הדרום מערבי הוא הצחיח יותר, או לפחות בעל פחות משאבים מהחלק המזרחי שמלא בנהרות. החלק הצפוני הכי מבודד, ורוב ההתיישבויות בו תלויות מאוד בתרבויות שיושבות על שני הנהרות היחידים שם.
עוד סיפור משעשע: כשמילאתי את היבשת "בתוך הקווים" פיספסתי פה ושם כמה נקודות, אז החלטתי במקום למלא אותם, להפוך אותן לחלק מהבנייה של העולם - בעצם כל "חור" כזה הוא אגם קטן שהתיישבו בו שבטים ברבריים שנדדו לאורך החופים. האגם עצמו משמש כמעין מקום קדוש לישות שאותו שבט סוגד לה, וההסבר להימצאות של האגמים משתנה משבט לשבט. אחד מספר שהאגם נוצר במיוחד בשבילם, ואחר יכול לספר שהשבט יצר את האגם בעזרת כשפים לפני מאות שנים בתמורה לברכתן של הרוחות השוכנות באזור.

את שאר ההסבר על היבשה אני אכתוב בנפרד, ואת המקומות והאזורים להוסיף בהמשך בהתאם, אבל אני מודה שלצייר את היבשת על המפה חיזק מאוד את ההסתכלות שלי עליה ואיך אני רוצה שהיא תיראה בסוף.
השם, אגב, הוא עיוות של המילה "מלחמה" בשפות הנורדיות, כי מלחמה זה משהו שיש בשפע ביבשת הזאת, אבל זה לא השם הסופי.
 
חזרה
Top