• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחק ארוך

dark one

פונדקאי מהשורה
הי אני dm חדשה , הקבוצה שהתחלתי להנחות רגילה לסשנים ארוכים של 4 שעות ואני מתקשה להגיע לזמן כזה
אז השאלה שלי איך יוצרים סשן ארוך?
 
4 שעות זה ארוך? :lol:

you-gotta-pumpthose-numbers-up-those-are-rookie-numbers-memegenerator-net-51150852.png

אבל עכשיו ברצינות - עדיף לא לתכנן סשן כיחידה העומדת בפני עצמה. אם כל סשן אתה יודע מראש איפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר, לא תהיה לך הרבה גמישות. יכול להיות שאתה מרגיש שזה ארוך מדי כי הגעת לסוף התכנונים שלך, לפני שהגעת לסוף הסשן.
מה שיותר חכם לעשות זה להכיר טוב את כל ההרפתקה שאתה מריץ (או לפחות הסגמנט בהרפתקה שבו אתם נמצאים), בין אם זה הרפתקה שאתה כתבת או מודול שאתה מנחה. אם ההרפתקה היא למשל באורך 8-10 סשנים, להכיר את כולה יחסית טוב אומר שאתה יכול להתחיל ולעצור בכל נקודה לאורכה, בהתאם להתקדמות של השחקנים. ככה יש לך תמיד עוד דברים מוכנים במידה והסשן התארך מעבר למה שהתכוננת אליו.
אם זה קשה מדי להכיר הרפתקה שלמה מראש, אפשר גם להתכונן לסשנים כך שיהיה לך תכנון למשל שניים או שלושה סשנים קדימה, אפילו אם זה ברמת הרעיונות הכלליים ולא ההתקלויות הספציפיות שיהיו. ככה יש לך תמיד באפר שאם הדמויות מתקדמות מעבר למה שציפית, יש לך רזרבות של זמן משחק מוכנות.
 
עוד דבר הוא להשתמש בשחקנים כהשראה - מה הם רוצים לעשות? איפה הם רוצים לחקור? אילו דמויות הם פגשו שהם רוצים לדבר איתם.

יכולת אלתור והתבססות על הרעיונות של השחקנים היא חשובה. לא ברור לי מה סגנון המשחק, אבל אם את זורמת עם הרעיונות של השחקנים זה מעשיר גם אותם וגם אותך.
יש ספרון שמדבר בדיוק על זה - https://slyflourish.com/lazydm/lazy_dm_preview.pdf
 
dark one אמר/ה:
הקבוצה שהתחלתי להנחות רגילה לסשנים ארוכים של 4 שעות ואני מתקשה להגיע לזמן כזה

אם סשן ממוצע שלך נמשך שעתיים, תכיני חומר לעוד סשן קדימה ותשחקי את שניהם ברצף.
או שתגידי להם שיש לך עוד דברים לעשות בזמן הפנוי שלך אז שיתרגלו לסשן יותר קצר.
 
אם אין לך הרבה זמן לתכנן סשנים מלאים בעלילות מתפתלות ותכסיסים של מכאנית המשחק, פשוט תעודד את השחקנים לעשות אפילו עוד יותר רול-פליי (וזה כבר קצת תלוי בהם). בקמפיין שלנו השחקנים יכולים להעביר חצי מהפגישה בשיחות שהם מנהלים בזמן שהם חוצים את היער לעבר המערה
 
וואו, לי יש בעיה הפוכה, יותר מדי תוכן שאני לא מצליח להכניס ל 3-4 שעות.
מה שאני מציע לך - שילוב אלמנטים במשחק - מה הכוונה - תדאגי שיהיה מבוך לחקור (כבר יגרור קרבות של שעות), דמויות בלא שחקן ליצור איתן אינטרקציה ולקבל מהן מידע (רולפליי וזמן שיחות מובטח), חקירה (רמזים, כתבים עתיקים, שבילים, עקבות ועוד).
קרב בוס גדול שיקח זמן + אילתור והכנסת תגבורת למקרה שהקרב קל מדי.
אבל הכי טוב - להכניס דילמות ומצבים מעורפלים שגורמות לשחקנים להתווכח - מבטיח לך שזה יקח שעות :)
 
חזרה
Top