קראתי לאחרונה על המשחק העיל, והוא נראה כמו משחק אפוקליפסה מגניב - עם משהו ייחודי ממה שקראתי הסקירות השונות: המשחק מכוון ובנוי לסגנון הרפתקה/מערכה מאוד ספציפי, של ניצולים שצריכים לשקם את המאחז שבו הם מתגוררים. בספר הבסיס אפילו מופיעה מערכה של המשחק שאותה המנחה יכול להריץ.
זו גישה די ייחודית, בניגוד למרבית השיטות ועולמות המערכה שפורסות בפני המנחה עולם או גלקסיה שלמים, והמנחה מחליט להתמקד באזור מסוים, כאן נראה שהשיטה והספר מוכוונים לספק חוויה ואופי סיפור ספציפי של העולם. לא סתם עולם פוסט-אפוקליפטי אלא עולם עם גוון ומטרות ברורות.
עכשיו, הוא גם משחק תפקידים שוודי. לא שאני מכיר יותר מדי כאלו, אבל גם האחר שקראתי עליו Forbidden lands, גם מציע חוויה פנטזיה ועולם שמוכוון לסגנון הרפתקה/מערכה ספציפי.
באותו סגנון גם עיר בערפל לא מתיימר להציע שיטה גנרית (למרות שהוא בפועל משחק של מנוע האפוקליפסה, שהוא סוג-של גנרי) אלא מכוון לחוויה ממוקדת ומציע חוקים בהתאם.
זו גישה מעניינת ומסקרנת, האם זה הכיוון שאליו הולכים המשחקים החדשים של היום?
ומהצד השני של המטבע, נראה שלמעט עולמות פראיים, ז'אנר השיטות הגנריות שפעם היה דומיננטי יחסית, די בדעיכה.
נ.ב. ואם מישהו שיחק או קרא, אשמח לקרוא רשמים.
זו גישה די ייחודית, בניגוד למרבית השיטות ועולמות המערכה שפורסות בפני המנחה עולם או גלקסיה שלמים, והמנחה מחליט להתמקד באזור מסוים, כאן נראה שהשיטה והספר מוכוונים לספק חוויה ואופי סיפור ספציפי של העולם. לא סתם עולם פוסט-אפוקליפטי אלא עולם עם גוון ומטרות ברורות.
עכשיו, הוא גם משחק תפקידים שוודי. לא שאני מכיר יותר מדי כאלו, אבל גם האחר שקראתי עליו Forbidden lands, גם מציע חוויה פנטזיה ועולם שמוכוון לסגנון הרפתקה/מערכה ספציפי.
באותו סגנון גם עיר בערפל לא מתיימר להציע שיטה גנרית (למרות שהוא בפועל משחק של מנוע האפוקליפסה, שהוא סוג-של גנרי) אלא מכוון לחוויה ממוקדת ומציע חוקים בהתאם.
זו גישה מעניינת ומסקרנת, האם זה הכיוון שאליו הולכים המשחקים החדשים של היום?
ומהצד השני של המטבע, נראה שלמעט עולמות פראיים, ז'אנר השיטות הגנריות שפעם היה דומיננטי יחסית, די בדעיכה.
נ.ב. ואם מישהו שיחק או קרא, אשמח לקרוא רשמים.