דף 2 מתוך 2

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

נשלח: 12 דצמבר 2019, 19:22
על ידי Sayeg
אני חושב שהייתרון העיקרי ברקע סיפורי הוא ההזדמנות של השחקן לכתוב דברים מנקודת המבט של הדמות שלו, וסוג של לעשות רול-פליי בינו לבין עצמו בפעם הראשונה לפני הסשן ובכך לבוא מוכן לא רק מבחינת סיפור הרקע שלו אלא גם מבחינת ההתנהגות של הדמות (בעיקר עם יש דיאלוגים או מונולוגים בסיפור) ולכן אני מעדיף רקע סיפורי. כל זה נכון אם יוצאים מנקודת הנחה שהשחקן טרח לכתוב את הסיפור לפני הסשן הראשון של הקמפיין ולא באיחור מופרז בסשן השלישי או הרביעי כמו שקורה הרבה פעמים.

אישית, כשאני משחק אני כותב סיפורים מנקודת המבט של הדמות שלי ולאחר מכן בסוף הסיפור מוסיף כמה שורות של הבהרהות - לצורך העניין היסטוריה זריזה של הכפר ממנו הדמות הגיעה, מה מקור שם המשפחה, איפה הוא למד להשתמש בחרב וכו'

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

נשלח: 12 דצמבר 2019, 19:36
על ידי dragonitzan
אני מעדיף רקעים סיפוריים. כיף יותר לקרוא אותם, כיף יותר לכתוב אותם, והם מוסיפים יותר עניין לדמות.

ואני מסכים שדמות צריכה לספר סיפור חדש, להתפתח ולא להיות עמוסה ברקע: אבל שתי הדמויות הכי מדהימות שסיפרתי היו עשירות ברקע, וזה לא מנע מהן להתפתח ברמות ולהיות מדהימות למשחק. אחת מהן הייתה ארטמיס והיא התפתחה לחלוטין, והשני היה עם 40 עמודים סיפור רקע (שהיה באמת סיפור מושקע אבל עדיין) ועדיין יש לו המון לאן להתפתח.
בזכות הסיפור המאוד בנוי מראש שלהן היה להן המון לאן להתפתח והן היו מאוד עמוקות וכיפיות.

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

נשלח: 23 דצמבר 2019, 21:31
על ידי golan2072
מאוד תלוי בשיטה ובסגנון המשחק.

במו"ד ודומיו, אני מעדיף רקע של 1-3 פסקאות לפני תחילת המשחק. לא רק שיש סכנה ממשית שהדמות תמות בדרגה נמוכה (ואז סיפור רקע ארוך יתבזבז), אלא שבמשחקים בסגנון זה, רוב הדברים המעניינים קורים לדמויות במהלך המשחק עצמו. יש שיטות כמו למשל DCCRPG ששם הלכו רחוק עוד יותר ואתה מגלגל בטבלה (דיי גדולה - של ק100 אאל"ט) מה הרקע של הדמות או בוחר אותו מרשימה של רקעים של פשוטי-עם (נראה לי שיש גם אצילים זוטרים). אתה מתחיל עם כמה דמויות בדרגה 0 וצפוי שרובן ימותו עד דרגה 1, כאשר ההרפתקאה הראשונית היא הרקע הממשי של הדמות.

ב-Traveller, מתחילים את המשחק עם דמות מנוסה. יצירת הרקע של הדמות היא מיני-משחק בפני עצמו (שאפשר למות בו!) והיא מספקת כבר רמזים שלפיהם אפשר לבנות סיפור רקע מעניין ולקשור אותו להיסטוריה הגלקטית.