• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטבעת האחת הטבעת האחת מה' 2: מסעות ואחווה

שני בלוגים חדשים מספקים עוד הצצות למהדורה השנייה של הטבעת האחת.
הבלוג הראשון - The One Ring: The Shadow – Cubicle 7 - מספר על שלב האחווה במשחק. הקונספט הפך ליותר נפוץ היום, כמו ה Downtime של מה' 5. לפי הבלוג, לא נראה שיש שינוי מהותי מהמה' ה-1 אבל גם הם לא חושפים פרטים רבים

מה שמעניין יותר, זה הבלוג על המסעות - https://www.cubicle7games.com/the-one-ring-journeys/
מסעות זו מכאניקה שחלק אהבו, בגלל העושר שלה, וחלק שנאו, בגלל המורכבות שלה. מסעות הם חלק אינטגרלי מה Lore של הארץ התכונה, ובהתאם יש להם מכאניקה ייעודית. ראשית, בדומה ל AiME כל דמות בוחרת תפקיד במסע, ואז יוצאים לדרך - כשגם אפשר לגלגל ידע כדי לגלות עוד על המסע - וגם מעודדים את השחקנים לצייר מפה משל עצמם. המבנה עצמו של המסע ממוקד יותר על אירועים דרמטיים ופחות על תחזוקה מעייפת - שיפור מהותי לעומת המהדורה הראשונה.

לבסוף, גם פרסמו את המפה שתהיה במהדורה השנייה - מצד אחד איכותי מאוד אך מאידך בסגנון מעט צבעוני מדי לטעמי:
Middle-earth-Map_Colour-1024x724.jpg
The-Shire-1024x716.jpg
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
זה ממש לא ריסקין של מבוכים ודרקונים, אלא משחק שמדמה היטב את התחושה של שר הטבעות.
לגבי מה עושים? משחקים הוביט ויוצאים להרפתקאות! או אלף, איש-רוהאן, גמד וכך הלאה
השיטה מנסה ומצליחה לדמות הרפתקאות מהספרים, בדגש על חקיר. אזורי פרא וכמעט בלי מבוכים, עם הרבה מאבק כנגד הצל.

יש בפונדק התחלה מהירה וגם סקירה לשיטה. אם יש עוד שאלות, בשמחה 😎
 
זה משחק תפקידים ככל משחק תפקידים בשוק, רק שהוא מתמקד ביצירת אווירה של הארץ התיכונה. יש שם מכאניקות מאוד טובות כדי לתאר קרבות, אתגרי מיומנות ובמיוחד מסעות באווירת "ההוביט" ו"שר הטבעות".
בספר הבסיס של המהדורה הראשונה יש שישה גזעי בסיס (הוביטים, אלפי יעראופל, אנשי יעראופל, גמדי ארבור, אנשי דייל, אנשי ביאורן). אין ממש בחירת מקצועות במשחק, כי כל גזע מציע מספיק אפשרויות מגוונות למשחק גם ככה.
המכאניקה הכי מורכבת והכי מורגשת היא כמובן מכאניקת המסע, כמובן.
מעניין לראות אילו שינויים הם עשו, וכמה זה השפיע על היכולת להריץ מסע בצורה מותחת וכיפית.
 
The oldman אמר/ה:
זה ממש לא ריסקין של מבוכים ודרקונים, אלא משחק שמדמה היטב את התחושה של שר הטבעות.
לגבי מה עושים? משחקים הוביט ויוצאים להרפתקאות! או אלף, איש-רוהאן, גמד וכך הלאה
השיטה מנסה ומצליחה לדמות הרפתקאות מהספרים, בדגש על חקיר. אזורי פרא וכמעט בלי מבוכים, עם הרבה מאבק כנגד הצל.

יש בפונדק התחלה מהירה וגם סקירה לשיטה. אם יש עוד שאלות, בשמחה 😎

אוקי, אז מבוכים ודרקונים רק בלי מבוכים. מה בעצם ההבדל מבחינת הגיימפליי עצמו? אילו מטרות יש לדמויות ובאילו אתגרים הם נתקלים? למה יש כזה דגש על מסע ומה מעניין במסע הזה?
 
פלאפי, המשחק (לפחות במהדורה הראשונה שלו) דומה מאוד למבוכים ודרקונים במובן שמשחקים כמה הרפתקנים בני קבוצות אתניות שונות, שכל אחד מהם טוב בדברים אחרים ויחד הם יוצאים להרפתקאות, בין השאר בארצות הפרא או במערות ונלחמים במפלצות.

המשחק שונה ממבוכים ודרקונים בעיקר בנאמנות לספרי טולקין,; ברמת העוצמה הנמוכה יותר של דמויות; בפיתוח דמות ללא דרגות; בדגש המשחקי של סצנות מסע או משא ומתן, שבשתיהן צפויה מעורבות של כמעט או כל הקבוצה ועלולים לאבד משאבים ברמות שונות, בדיוק כמו בקרב (למעשה יש כמה הרפתקאות רשמיות שבהן "קרב הבוס" הוא סצנה של משא ומתן או של עריכת דין); במשמעות המשחקית של השחתה ושל דמויות שמאבדות תקווה ונעשות כמו דנתור או בורומיר; ובחוקים מסודרים לדאונטיים, להשקעה באחוזה או בבסיס הפעולה של הדמות, ובבחירת יורש שיוצא להרפתקאות במקום דמות שפרשה באמצע המערכה.
 
חזרה
Top