• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 52][ארס מג'יקה 5] "המזמורים העתיקים", כתב מאגי נדיר

“המזמורים העתיקים", מאת תריסר כותבים
מאגי רבים עוסקים במלאכת הכתיבה, ויש שיאמרו כי המילה הכתובה היא עושרו האמתי של המסדר ההרמסי. כתבים, מחקרים ורישומי מעבדה רבים מיוצרים בידי המאגי בכול שנה, אך מעטים בלבד זוכים בתהילה- באור התהילה עומדים ספרים וכתבים בודדים בלבד ששמם נישא לפניהם, בשל התוכן המיוחד שלהם ולעתים גם כותביהם. אחד מן הכתבים שזכו בתהילה שכזו, הוא אוסף כתבים שחובר יחדיו בשם "המזמורים העתיקים", שאת תאריך יצירתו לא ניתן למקם על ציר ההיסטוריה והרוב מאמינים כי כול כתב נכתב בתקופה אחרת. נכתב בשילוב של שפות, מה שזה לכאורה שירים ותיאוריות של טרובדורים עתיקים שונים על אומנות יצירת השירים, "המזמורים העתיקים" הם בעצמם אוסף כתבי מעבדה, טראקטוס וסומה שונים שכולם בסופו של דבר נוגעים בשירה השונה.

ידוע שמספר אחוות מחפשות אחר האוסף, בעיקר אחוות קוי סונאט פרו קויטו מטריביונל היברניאן. כול אחווה שתחזיק באוסף הכתבים זה בבירור תזכה לתהילה וכוח.

על מנת לקרוא את הכתבים נדרש ידע באנגלו-נורמנית, לטינית, ולקטעים בודדים אף גם פרסית.

הספר נחשב לשילוב של הכתבים הבאים:
סומא של מוזיקה באיכות 15 ומדרגה 10.
טרקטוס של מוזיקה באיכות 30.
טרקטוס של מנטם באיכות 10.
טרקטוס של רגו באיכות 5.
סומא לחדירה (תכונת קסם) באיכות 8 ומדרגה 5.

הספר כולל כתבי מעבדה של הלחשים הבאים:
Phantasam of the Talking Head- Creo Imaginem 10
Calm the Motion of the Heart- Perdo Mentem 15


ובנוסף, של הלחשים החדשים הבאים:
אבן דרך רבת סיפורים- קראו אאורם 20
טווח מגע; משך טבעת; מטרה מעגל.
המטיל מטמיע באבנים ובענפים של מקום מסוים קול הקשור למקום, שמושמע בעת ההטלה של הלחש. רוחות השמיים שנוצרות עם הלחש נושאות עימן את הקול, כאשר כול שעובר באזור הלחש ישמע את הקול.
מאגי מסוגלים להשתמש בלחש להעברת מסרים, אבל מסדרי טרובדורים שונים השתמשו על מנת להטמיע שירים ומזמורים שונים הקשורים לטבעו של מקום מסוים במקום.

הלהבה המלחשת באלף לשונות- רגו איגנם 5
טווח ראייה; משך ריכוז; מטרה יחיד.
הלחש הזה מאפשר למטיל להשתמש בקולן של הלהבות ככלי ולשלוט בו לחלוטין. מאגי שונים משתמשים בלהבה ככלי נגינה, אך ניתן להשתמש בלחש גם על מנת להגביר או להנמיך את הקולות הטבעיים של להבה, או לבחור את הדרך שהקולות הללו ישמעו. הלחש לא מאפשר ללהבה להשמיע קולות שהיא לא מסוגלת לו.

קול מאלו שנדמו- קראו קורפוס דרגה 25
טווח מגע; משך שמש; מטרה חדר.
לחש זה יכול להיות מוטל על גופה, דבר המחזיר לגופה את היכולת להשמיע צלילים מגרונה. המטיל יכול לבחור בין לגרום לגופה להשמיע צליל גרוני קבוע עד שמשך הלחש יסתיים, או לבחור שהמטרה תהיה בשקט, ורק מי שישלוט בגופה בדרך כולשהי או יעניק למת דרך לדבר דרכה יוכל להשמיע קול דרך הלחש.
ידוע על מאגי ששילבו לחש זה עם לחשי רגו קורפוס על מנת ליצור מקהלות מן המתים.

חיבה ללא בחירה- קראו מנטם דרגה 30
טווח שמיעה; משך שמש; מטרה קבוצה.
הלחש גורם למטרה לחוש תחושה חיובית מיידית בנוגע לנושא שהיא מכירה והחיבה אליו לא נוגדת את טבעה (לדוגמה, לא ניתן לגרום לנזיר לאהוב את המלחמה, או לאדם חיובי לאהוב את הרעיון לקפוץ מצוק). המטרה לא חייבת אפילו לדעת מיידית על הנושא, המטיל יכול להטיל את הלחש ולהכיר את המטרה לנושא אחר כך- ובכך להבטיח את אהדתה אליו.
טרובדורים מקרב המאגי השתמשו בלחש זה על מנת להכריח את הקהל לאהוב את יצירותיהם.
(בסיס 4, שמיעה 1+, קבוצה 2+, שמש 2+)

לכלוא את ציפור הנפש- אינטלגו מנטם דרגה 35
טווח עין; משך מיידי; מטרה יחיד.
לחש זה מאפשר להשתמש במחשבותיו וכישרונותיו של אדם על מנת ליצור יצירה מפרי מוחו מבלי ידיעתו. היצירה, שיכולה להיות כול דבר החל משיר, מנגינה, ציור, סיפור או אף רעיון מקורי, היא תוצר של מחשבות האדם, ולמרות שעל המטיל רק לכתוב או ליצור אותה יש לו את הידע השלם כיצד לעשות זאת (גם יצירה כמו פיזית הדורשת פעולות על מנת לבצעה, למרות שייתכן שהיוצר יהיה מוגבל פיזית ביצירות מסוג זה). במידה והיצירה דורשת גלגול, יש להשתמש ביכולות ובתכונות של המטרה לגלגול זה במקום באלו של המטיל.
 
קודם כל, מגניב! מאגוס טרובדור\פילי זה רעיון מגניב, ויש לו כלים לזה בדמות להבות\גופות ששרים עבורו, חיבה ללא בחירה שיכולה למנוע מקרה מביך של הופעה לא מוצלחת ולכלוא את ציפור הנפש במקרה והוא מקנא בטרובדור בן תמותה. אני יכול לראות דמות מבוססת על הלחשים כאן, אז לגמרי הצלחה בעיניי.

כמה הערות בכל זאת על הלחשים:
אם ניקח את חיבה ללא בחירה, הייתי אומר שהאפקט הבסיסי הוא "הכנסת רגש לראש של אחר" (רמה 4). אם תיקח את הלחש היחסית דומה painc of the trembling heart, הדרגה שלו היא 15 (בסיס 4, 1+ טווח עין, 2+ משך שמש). לחיבה ללא בחירה, לעומת זאת יש מטרה קבוצה (2+) וטווח שמיעה (2+). בחישוב שלי זה יוצא רמה 30.

בנוגע ללהבה המלחשת באלף לשונות, לאפשר ללהבה להשמיע צלילים שהיא לא יכולה באופן טבעי מרגיש לי מיוטו יותר מאשר רגו (לצורך השוואה, בתור דוגמה לאפקט רמה 4 במיוטו איגנם נתנו אפשרות לגרום ללהבה לנגן מוזיקה).

לכלוא את ציפור הנפש מגניב בהחלט אבל הייתי שם אותו ברמה 35 או מוריד את הטווח לעין כדי לשמור על קונסיסטנטיות עם peering into the mortal mind . לדעתי peering יותר מגוון, אבל לכלוא את ציפור הנפש חזק יותר בדבר הספציפי שהוא מנסה לעשות.

אני ממש לא יודע למה להשוות את אבן דרך רבת הסיפורים או את קול מאלו שנדמו, למרות שבמקרה של קול אני חושב שעדיף מטרה חדר במקום קבוצה, ולו רק בשביל הנוחות הלוגיסטית של לגעת בכל הגופות בו זמנית לעומת לשים אותן באותו החלל הסגור.
 
תודה על התגובה! זו פעם ראשונה שאני כותב תוכן לשיטה הזו, אז באמת התקשיתי בנושא הזה.

בנוגע לחיבה ללא בחירה, לא בדיוק הבנתי את העניין של החישוב דרגים ויותר ניסיתי להשוות ללחשים אחרים, ולכן אני מניח שמפה הטעות. אבל 30 נראה לי מוגזם ללחש שבסופו של דבר מכניס לראשך רגש פשוט של חיבה. אשמח כן לשמוע הצעה שלך כיצד אוכל להוריד את דרג הלחש (שלכרגע אערוך אותו) ובכללי על החישוב דרגים, שאותו אני לא מבין לחלוטין.

הלהבה המלחשת באלף לשונות לא יכולה לגרום ללהבה לשמיע רעש שהיא לא מסוגלת לא מלכתחילה, זה למה זה רגו לדעתי ולא מוטו. אבל אם אתה חושב שגם במקרה הזה זה צריך להיות מוטו, אשמח לשמוע למה.

את ההערה בנוגע ללכלוא את ציפור הנפש לקחתי, ואת קול מאלו שנדמו באמת אערוך לחדר. הבעיה שלי עם קול מאלו שנדמו שרוב לחשי הקורפוס מתעסקים אך ורק ביצורים חיים, כאשר אני ציפיתי שקורפוס יתייחס יותר ליצורים מתים...
 
אני לא בטוח שאני מסכים שרמה 30 זה מאוד גבוה. כלומר כן, בסופו של דבר חיבה ללא בחירה משפיע על קבוצה של אנשים, להרבה זמן, בטווח גבוה - זה חזק. מצד שני, אפילו דמות התחלתית קצת ממוקדת תהיה מסוגלת להטיל את הלחש (במיוחד אם היא לקחה מיקוד משני [מוזיקה], מה שנשמע די סביר מדמות שתרצה להטיל לחש כזה). הלחש גם מגוון - לגרום לקבוצה של אנשים לאהוב אותך, או מישהו אחר, או נושא כלשהו לבחירתך, זה רלוונטי בהרבה מאוד מקומות. ראוי ללחש כזה להיות מרמה גבוהה. לחש ממוקד יותר, שמטרתו לגרום לקבוצה של אנשים לזכור לחיוב הופעה מוזיקלית, יוכל במקום זאת להשתמש באפקט מיוטו מנטם רמה 2 (שינוי משמעותי של אירוע בזכרון של אדם), עם אותם טווח, מטרה וזמן הרמה תהיה רק 20 ויגרום לקבוצה של אנשים לזכור הופעה מוזיקלית, אפילו גרועה במיוחד בתור אירוע חיובי ומהנה. אם אתה יכול לסמוך על הופעה מוזיקלית סבירה, אולי אפילו יספיק אפקט רמה 1 (שינוי מינורי של אירוע בזכרון של אדם) בשביל רמה סופית 15. זה לחש הרבה פחות מגוון, ופחות חזק (אפשר להשתמש בו רק רטרואקטיבית, למרות שאם מגבילים להופעה מוזיקלית נשמע לי סביר שהלחש יעבוד גם על הופעה שקוראת באותו הזמן) - והדרגה בהתאם.

בנוגע ללהבה המלחשת - אוקיי, לא הבנתי את זה בהכרח. כלומר, זה נותן לך שליטה גבוהה ברעשים ובפצפוצים שהלהבה עושה בכל מקרה, אבל לא מנגן ממש? אולי בלבל אותי המשפט שמאגי משתמשים בלהבה ככלי נגינה. במבט זריז זה נראה כמו לחש רגו איגנם רמה 10 (אפקט בסיסי 3 - שליטה טבעית באופן טבעי, משך ריכוז 1+, טווח ראייה 2+).

מסכים שרוב לחשי הקורפוס עוסקים ביצורים חיים. אולי הדיסוננס הוא בגלל המילה קורפוס שנשמעת כמו המילה לגופה, אבל נשמע לי בסופו של דבר הגיוני שיש יותר לחשים שמתעסקים באנשים חיים ולחשים שמתעסקים בנקרומנסיה בעיקר כשלוקחים בחשבון כמה הכנסייה שונאת נקרומנסיה. בגדול, לחשים שמשפיעים על גופות של בני אדם הם כנראה חילול קודש ולכן ממש ממש מסוכנים להטלה בעולם שבו האלוהים של הנצרות הוא עובדה מוגמרת. במבט מהיר אני כן רואה אפקט של פרדו קורפוס 5 להשמדה של גופה, ואפקט רגו קורפוס 10 לשליטה בגופה (משהו מעניין הוא שאפקט רגו 10 אחר הוא שליטה בגוף של יצור חי, מה שמרמז שעבור רגו קורפוס לפחות, זה לא ממש משנה אם המטרה בחיים או לא).
 
קודם כל, עבודה נפלאה - ממש אהבתי! מחכה כבר שתחקור את הלחשים ותכניס אותם לתוך הקמפיין שלנו ;)

בקשר לספר, ככל הנראה מדובר באחד מהכרכים העוצמתיים והיוקרתיים ביותר למוזיקה. בהחלט יכול להבין למה קוי סונאט פרו קויטו ירצו לשים את ידיהם עליו, למרות שאני מאמין שגם בית בוניסאגוס בעצמו ישלם רבות כדי להכניס אותו לספרייה המרכזית בדורמאר שבטריביונל הריין. זה תלוי בקמפיין, אבל אצלי הייתי מתמחר אותו בשלושים עד ארבעים ויס לפחות, ועוד כמה כרכים או מגילות בצד.

באשר לדיון על הלחש - קריאו גורם ליצירות להגיע למצב המיטבי ביותר שלהן. זה מתבטא הן בריפוי, הן בתחזוק והן בתיקון פריטים, לדוגמה. לכן, אני מאמין שיש שתי גישות ללחש הזה:

הגישה של עוג: הלחש לא משתמש בקול שהיה למטרה, אלא ממש משקם/יוצר את מיתרי הקול שלה ומפיק דרכם את הצלילים. במקרה כזה, ראוי שהלחש יהיה אך ורק על גופה שטרם נרקבה, כיוון שלשלד אין מיתרי קול.

הגישה של גאלאן: הלחש משתמש בקול שיהה למטרה ולא מתייחס כלל למיתרי הקול שלה. במקרה כזה, הלחש יכול להשפיע על כלל המתים, כיוון שאין תלות.

שתי הגישות נכונות. השאלה היא מה הייתה כוונת המשורר (משחק מילים :) ).
 
חזרה
Top