• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איך אתם "מבשלים" דמות?

אני די סקרן לדעת מה השיטה של האנשים כאן ליצור דמויות והאם לחלקם יש דרכים/הרגלים/טקסים מוזרים שעוזרים להם.

אישית כאשר אני משחק משחק שדורש מכניקה (כמו מבוכים ודרקונים למשל) אני מדריך מהקטעים המכנים שגם מגדירים את הפלף (גזע למקצוע למשל) ומשם אני ממשיך להתפתח את זה בכמה דרכים והכתיבה הסופית צריכה להיות בתנאי מסוים
לצורך העניין אתאר הכנת דמות למבוכים ודרקונים.
דבר ראשון מקצוע, דבר שני גזע (כולל תת גזע בדרך כלל).
דבר שליא אני מתחיל את מסיפור של הדמות או מרעיון כללי או מסצנה מסוימת שעולה לי לראש ומשם אני ממשיך, בדרך כללי אני שמוע שירים תוך כדי שאני מריץ בראש סצנות שונות שאותם אני זוכר, חלקם נכנסים לסיפור הרקע בעוד אחרים נועדו בעיקר לבנות את האופי של הדמות), זה תהליך שרץ בין שעות ספורות לשבוע, תלוי בכל מני גורמים.
לבסוף אני כותב את הרקע אבל יש לי קטע מוזר, אני כותב אותו הכי טוב כשאני מת מעייפות, לאחר מכאן אני הולך לישון מתעורר רענן ומתקן את שגיאות הכתיב ועושה עריכה משנית לרקע.
וכך יש לי דמות מוכנה להגשה.

מה הטריקים שלכם לבניית דמות? האם גם לכם יש משהו מוזר שעוזר לכם?
 
קצת מלח, פלפל שחור, גזרים, שעתיים על אש קטנה.

אהה, התכוונת לזה...
אישית אין לי ממש שיטה לבנות דמות. אני חושב על רעיון מגניב, מפתח אותו, משתדל לתת לדמות רקע מעניין ואופי. לפעמים א י לוקח השראה מתמונות.
 
קונספט זה ההתחלה, אני מסכם את הדמות שאני ארצה לשחק במשפט אחד/שניים. ומשם מסתכל איזה מקצוע מתאים לקונספט, ואיזה גזע יתאים לקונספט.

אני רוצה להיות אדם שנלחם עם זריזות ומחשבה במקום עם כוח? אני כנראה אבחר גזע שזה מתאים לו, לבטח לא אורק או גזע ברוטאלי, אלא אם כן המטרה שלי זה גם להויסף את המילה "חריג" לקונספט, שזה גם סבבה לגמרי. זה הבסיס של הבסיס של קונספט, אם ניקח לדומגה את שורטאן, הדמות שלי באחד המשחקים בפורם, הוא התחיל מקונספט של "בחור שבטי כלשהו, גילה איזו אמונה שסותרת את מה שהחברה שלו מאמינה, והוא לא טוב עם אנשים" - התוצאה הייתה לטאיש (בשביל השבטיות) וכוהן בשביל האמונה, משם זה כבר מיקרו של השיטה.

בדרך כלל מתוך הקונספט אני מזקק סיפור רקע, כשאני יוצר לי איזה 3-4 אבני דרך ברקע שאני צריך להגיע אליהם (הוא נולד רחוק, הוא איבד חבר, הוא התאמן בקסם, הוא התחיל לגנוב גמדי גינה)

יש אפשרות נוספת, שזה לנסות בילד, לפעמים עולה בראש איזה סגנון דמות שרוצים לנסות, טאלין (דמות נוספת שאני משחק) היא הניסיון שלי לשחק זמרלהב, ולכן הסיפור שלו נבנה ללהיות כזה. השינוי היחידי שהבילד בא לפני הקונספט. והוא עוזר ליצור את הקונספט
 
אני לרוב מכין קודם רקע מכאני מקוצר(גזע,מקצוע,וכו') ואלה הדברים שעוזרים לי לדמות את הדמות. פה ושם, אני יושב על זה יום יומיים, חושב על הרקע בראש, ולמעשה את כל הרקע אני כותב בפעם אחת, מחכה כמה ימים למקרה שיהיה לי רעיון נוסף, עובר על הקטע ושולח. שיטה שלמדתי מאמי האהובה, שהיא עוסקת בכתיבה וכו'.

כאשר אני משחק עם חברים שלי, זה לגמרי שונה. אנחנו עושים דבר כזה שכל אחד מספר על הדמות שלו בקצרה, כולל היסטוריה וכו', וכמובן שמפרידים בין ידע שחקן לדמות. על הדרך, כשהעלילה מתפתחת, מוסיפים עוד קטעים לרקע שבאים בטוב.
 
זה די סטראוטיפי, היו לי הרבה דמויות שהיה להם תחביב שלא בהכרח קשור למקצוע, למשל היה לי לוחם עם כריזמה גבוהה ומיומנות בהופעה (כינור) בלי שום דבר שקשור לטרובדור, זה היה תחביב עבורו שהוא פשוט היה ממש מוכשר בו
 
אצלי זה תלוי בשיטה.

(מה שאני רושם כאן זה כשחקן ולא כמנחה, כמובן).

במו"ד אולד סקול למיניו ודומיו - קודם מגלגל את 6 התכונות לפי הסדר, לפי זה כבר מתחיל להתגבש לי קונספט של הדמות. זה נותן השראה אקראית ומונע דמויות שבלוניות.

בתלוי בשיטה, אני חושב מה בא לי לשחק מכאנית - באולד-סקול, כאמור, זה תלוי בתכונות, אבל עדיין, יש שיטות כמו ACKS עם ריבוי אפשרויות לכל סדרת תכונות. המכאניקה כיום קובעת לא מעט אצלי - אני רוצה דמות שמעניין לשחק אותה לא רק מבחינת משחק תפקידים, אלא גם מהבחינה המכאנית, ובמיוחד בקרב. מה שמתחשק לי מכאנית משתנה מאוד מפעם לפעם.

אחרי שבחרתי כיוון מכאני אני חושב על קונספט מגניב לדמות שמתאים לזה, שיהיה כיף לשחק אותו ברמת משחק תפקידים.

בשורה התחתונה - אני רוצה דמות מעניינת מכל הבחינות, הן מהבחינה המכאנית והן מבחינת משחק תפקידים. דמות טובה צריכה "קרסים" שיסייעו לי לעשות איתה דברים מגניבים בכל סיטואציה.

הטעם שלי מגוון מאוד - אני כרגע משחק במשחק אחד מכשפה מרפאת טובת-לב וקצת פחדנית ובמשחק אחר לטאיש גלדיאטור מאיים במיוחד (אך עם כבוד) שיכול להרוג עם הניבים והטופרים שלו (זה ב-ACKS - שני מקצועות מספר ההרחבה).

כמובן שב-Traveller יצירת הדמות היא אקראית, לעומת זאת, עם בחירות מסוימות; אחרי שאני מסיים את הקריירה של הדמות, יש לי כבר המון דברים "לשחק" איתם מבחינת קונספט.
 
חזרה
Top