עוד שבוע וחצי לדרקוניקון 2019
עוד שבוע וחצי דרקוניקון 2019, יומיים של משחקים וכיף והשנה יש לנו המון דברים טובים - קודם כל מפגש פונדקאים, אבל גם המון משחקי תפקידים, השקה ישראלית של פאת'פיינדר 2 ועוד. אם עדיין לא נרשמתם בהרשמה המוקדמת, מוזמנים להירשם כעת, או בקופות ביום הכנס.
http://www.dragoncon.co.il/games.aspx

גזעים ושטויות

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3845
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

גזעים ושטויות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 19 יולי 2019, 11:22

פטיש או גרזן לא באמת כבדים יותר מחרב - פשוט האיזון שלהם שונה.
גם אם נניח שגמדים בממוצע יותר חזקים (לא נכון לפי הנתונים המספריים בחלק גדול משיטות המשחק) זה לא בהכרח אומר שהם יעדיפו כלי נשק יותר כבדים. למעשה, גמד עם חרב דו-ידנית או קשת ארוכה כנראה יהיה מגושם מאוד בגלל הגובה שלו (זה דווקא משהו ששיטות לא נכנסות אליו עם המכניקה, אבל תנסה לדמיין גמד בגובה מטר עשרים עם קשת באורך מטר שמונים).

אם גמדים, כמתואר ברוב ספרי הפנטזיה ושיטות המשחק, גרים באזורים עם הרבה חלקים בנויים מתחת לאדמה או מערות טבעיות, הגיוני שהם יעדיפו כלי נשק שלא צריך הרבה מרחב להניף אותם - חרבות קצרות או מעוקלות למשל. עוד אופציה סבירה לחימוש של גמדים היא כלי נשק שדומים לכלי עבודה בכרייה - מכושים ופטישים. למה תמיד יש גמד עם גרזן דווקא? כי ככה גימלי תואר בשר הטבעות וממנו זה נדבק.

ננסים וזוטונים שחיים באותה סביבה עם גמדים, בהחלט יכולים לאמץ את המיומנויות שלהם וגם את כלי הנשק שלהם. אפילו עם נידבק לאקסיומה של "גמד חזק עם נשק כבד" אז הננסים והזוטונים יכולים פשוט לייצר לעצמם פטישים ומכושים שמתאימים יותר לגודל שלהם.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4865
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

גזעים ושטויות

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 19 יולי 2019, 14:02

אוקיי, מצאתי כוח ורצון להגיב תגובה ארוכה לכולם.
The oldman כתב:
12 יולי 2019, 21:51
אם אתה הופך את הגזעים לייחודיים ולמוזרים, אז יותר קשה שהם יהיו גם דמויות שחקן. גם כי קשה לשחק גזעים "מוזרים" וגם כי גזעים כאלו לא בהכרח יהיו מאוזנים מבחינת העוצמה שלהם.
קשה, אבל אני מניח שזה חלק מהאתגר. זה הרעיון מאחורי גזעים, שהם יהיו שונים מבני אדם, לא? בכל מקרה איזון הוא פחות בעייתי. סתם דוגמה - בעולם שבו הנחתי (משח'ק ניהול, אבל עדיין) לאלדרינים היו חיי נצח והם היו מעולים בקסם ובעל-חושיות. החיסרון, הם היו חיוורים, רזים וחלשלושים, כמו גם מפונקים ויהירים אבל זה לא תכונות מולדות. אז אם הייתי יוצר אותם כגזע, הייתי מביא להם בונוס רציני לחוכמה / תבונה, אבל מחסר רציני לכוח וחוסן.
אביעד כתב:
14 יולי 2019, 15:32
במילים אחרות, גם אתה נופל בפח שאתה טוען שכולם נופלים בו - לכל גזע מספר תרבויות מן הסתם, ולכל תרבות ייחוד משלה. אתה מצמצם פה את כל הגזעים לקלישיאות סטיריאוטיפיות ולא נותן להם ביטוי ראוי.
יש בזה משהו. תודה על הביקורת.
yds כתב:
17 יולי 2019, 17:53
מה שמעניין הוא לקחת את ההבדלים בין הגזעים, ובתוך תתי קבוצות של הגזע לחקור את הדרכים בהן הייחוד הזה ישפיע
נקודה מעניינת. נניח גמדים הם חזקים, אז יכולים להיות גמדי הרים שמתעסקים בכרייה ונפחות וגמדי גבעות שמתעסקים בחקלאות (לחרוש שדה זו בהחלט לא מלאכה קלה). ואם להעתיק מהרעיון לעולם שהיה לי, יכולים להיות גמדים-סוחרים חמדנים וקפטליסטים, וגמדים קומוניסטים שמאמינים בעבודה קשה ובחלוקת הרכוש.
ת'ור כתב:
17 יולי 2019, 20:33
אפשר לשחק דרקונים, פיות ושדים. אפשר ליצור גזעים שעשויים מאבני חן או מחלומות. אפשר לזרוק את כל מערכת הגזעים מהחלון ולחלק יכולות ובונוסים על בסיס הפסוקים מהם נבראת. זה לא יהיה מה שאני מדבר עליו, אבל זו דוגמא לכמה קל לשנות את הקיים.
זה נשמע מעניין, למרות שקצת חייזרי ומוזר מדי לטעמי. מסכים עם הנקודה שמכאניקה לא באמת מגבילה אותך מהבחינה הזו.
העוג הברברי כתב:
18 יולי 2019, 22:14
אבל לרוב באמת עולמות נמנעים מזה, שזה ממש חבל. יש הרבה גזעים מגניבים שהוצגו לאורך השנים של מו"ד וגם גזעים חדשים שראויים מאוד למערכה שלא משאירה אותם בצד כ"מפלצת אקזוטית להתקלות אקראית". פורמיאנים הם גזע חביב עליי במיוחד בעניין הזה, כמובן שאפשר להשתמש בכול גזע פחות שחוק.
שוב, לדעתי האישית, אני לא אוהב לשחק גזעים חייזריים כאלו. להיכנס לראש שלהם באמת יהיה אתגר, אולי קצת יותר מדי, ועדיין זה מעניין.
המפקד האלמוני כתב:
19 יולי 2019, 08:08
א - אני לא אוהב כל כך גזעים דמויי אדם, בדגש על גזעים "חייזריים" כמו אנשי לטאה וכיו"ב. למה? כי אנחנו בני אדם. אנחנו בקושי יכולים להיכנס לראש של אדם שחי בעולם טרום-תעשייתי דמוי ימי הביניים או מישהו מתרבות לא מערבית או לא מהמגדר שלנו, אז אנחנו לא באמת יכולים לשחק בצורה אמינה איך זוחל, חרק או אפילו אלף שחי חמש מאות שנה מתנהגים וחושבים.

אם הגזע האנושי מגוון מספיק גם ככה, ודמויי אדם הם ממילא "בני אדם עם תחפושות" אז אפשר לדעתי להחזיק מערכה שלמה בלי דמויי אדם בכלל. למעשה, כבר עשיתי את זה כמה וכמה פעמים ולאורך זמן.
יש בזה משהו - בדרך כלל כשצץ לי רעיון לתרבות אני מעדיף ליישם אותו על בני אדם. אישית אני מריץ את ילדי הקיסרות בלי גזעי פנטזיה (טוב, בני האדם של שר הדרקונים עמידים לחלוטין לחום ולאש, אבל זו סתם יכולת רקע). בנוגע לכניסה לראש - זה יכול להיות אתגר מעניין. אישית, כמעט שום דמות שלי לא מגיעה מתרבות מערבית (למרות שגם הראש שלי לא כזה מערבי אז אולי זה מקרה אחר). וזו שאלה מעניינת... מה איתכם?
המפקד האלמוני כתב:
19 יולי 2019, 11:22
פטיש או גרזן לא באמת כבדים יותר מחרב - פשוט האיזון שלהם שונה.
בשביל להניף גרזן או פטיש כבדים (=יעילים) לאורך זמן צריך הרבה מאוד כוח פיזי, פחות מלחרב קצרה או מעוקלת נניח.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה