הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 628
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 29 יולי 2019, 09:19

ח'אן-
גופן- זה כ"כ קריטי? אני מעדיף לא להתעסק באסטתיקה כרגע. כשאני אסיים את הסל"ש אני אעבוד על האסטתיקה.
דבר ראשון- שימו לב שהיכולות נכנסות לשימוש ברמה 3, וזה בכוונה ככה. לגבי הרג מיידי- מדובר בגזעים המקובלים: ננסים, בני אדם גמדים ואלפים.
לגבי היכולות מצביא- בסדר, אני אשנה.
מפלצת- כל יצור שאינו גזע מקובל.
גרזן קרב- בסדר. כבר יש לי רעיון לדבר אחר.
ליאו ואלדז- אתה צודק, אני אשנה.
חרב ממזרית- בסדר.
חנית אדירה- מדובר בחנית, אבל נורא גדולה.
לוחם- לדעתי, לשחק לוחם שמרביץ וזהו, זה ממש משעמם. ניסיתי לתת לוחם כוחות נוספים כדי לאזן בינו לבין הקוסמים והכהנים, כי כמו שאביעד (אני חושב) כתב פעם, "הלוחם נשמע ממש חלש יחסית לכוהן ולקוסם." אם אתם מרגישים לא בנוח עם הדבר הזה, אני אשנה.
כשרון- זה בא בהתאם לרמת האויבים. נכון שיש לך פלוס 5, אבל לאויבים שלך יש שריון יותר גבוה. והפלוס הוא להתקפה, לא לנזק.
גפיים כרותות- בסדר. גם אם הפה שלך תפור, לחש מוח יכול לעבוד. חוץ מזה, כשהגפיים שלך כרותות, אתה בקושי יכול להאנח בכאב. לא קרה לי, אבל עדיין. לגבי אנרגיה, היא עולה במנוחה.
בני אדם- צודק, זה אחד הדברים שלא שיניתי. אני אשנה לסל"ש הבא.
חץ פוגע בגרון- המנחה לא יתאר את זה ככה לאחת מהדמויות. הוא יגיד- חץ נורה מהחלון, ופוגע לך בכתף. תוריד 8 חיים.
גרגויל-
יסודות- אתה יכול לשלוט בהכל, לא רק ביסוד אחד. אתה אווטאר עם מגבלות כוח.
כשלון קריטי בברכה- 1 לא יהרוג שחקן, הוא יעלף אותו.
מצביא- אני אשנה את היכולות, אז זה לא קריטי.
לוחמים- אני אשנה את היכולות ליכולות פחות קסומות.
הסתערות- עד האויב הכי קרוב.
קוסמים- אם לא כתוב- זה קסם כוח, ואיפה שכתוב (קסם מוח) זה קסם מוח.
שיקוי כוח- למשל: להזיז אבן כבדה. בעקרון אתה כותב ככה- "אני מנסה לעקור את הדלת מציריה. שיקוי כוח יעזור לי?"
קוסם חפצקים- כשנגמרים לו המשאבים הוא צריך למצוא אותם. או לקנות אותם.
שילוב ממד- אתה בוחר ממד ויוצר נקודת עיגון שלו לממד החומרי או לממד שאתה נמצא בו. למשל: אתה בממד האש, ורוצה לכבות את האש, אתה יוצר שילוב לממד המים, והשילוב הזה יכבה את האש באזור מסוים.
גלגול קסם זה כמו גלגול התקפה עם חרב, רק עם קסם.
התגרות- יש מפלצות, שהכוח שלהן הוא לסכסך בין חברים. הכוח הזה, חסין להתגרות, גורם לך לא להיות מושפע ממנו.
מהירות- שים לב שאתה מתבסס על שיטה שלא קשורה לשום דבר כאן. אין "מהירות" באורלן. אתה זז כמה שבא לך.
אלפים- אתה מוסיף 1ק4 לנזק של הקסם.
אנרגיה- במנוחה
סבל נפשי- לוחם- 7 קוסם וכוהן- 10.
בני אנוש- אני אתקן את זה.
גמדים- זה תלוי במטרה. יש מקרים שהש"מ יגיד "לא", ויש מקרים שהוא יגיד "יקח לך 10 תורות" ויש מקרים שהוא יגיד "יקח לך תור אחד". זה תלוי במטרה.
יש עוד שאלות (או כאלה שלא עניתי עליהן)? וכן, אני יודע שלא כתבתי חיות, כתבתי את זה בהודעה שפרסמתי בה את הסל"ש הנוכחי.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3549
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי tkhag1 » 29 יולי 2019, 11:21

לדעתי שורש הבעיה נעוץ בכך שאתה מדמיין את הלוחם בתור אחד מהלוחמים במשחקי המחשב (שיורה להבי כוח לכל חור זורק חרב-בומרנג-אפלה-בטעם-מסטיק ושאר שטויות), לוחם הוא אומן לחימה וטקטיקה שיצליח להפוך ליריב ראוי אפילו לאשף משליך כדורי אש.
באשר לשיטה, צר לי אבל אני פשוט לא רואה את הטעם בביקורת.
יצירת שיטה מהסוג הזה דורשת שליטה בסטטיסטיקה, מקוריות ןמחשבה מיחוץ לקופסה, אני לא חושב שאתה מחזיק במספיק נסיון בשביל לבנות שיטה בסדר גודל כזה, הייתי ממליץ לך להתחיל בקטן יותר.
מעבר לכך הייתי ממליץ לך להקשיב יותר לביקורת ולפעול על פיהם.
בכל מקרה בהצלחה בהמשך הדרך.
נערך לאחרונה על ידי tkhag1 ב 29 יולי 2019, 13:27, נערך פעם 1 בסך הכל.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8337
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 47
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי Nextorl » 29 יולי 2019, 13:04

מבלי להכנס לענייני המכאניקה, אם הלוחם שלך כולל בתוכו גם קסם, זה בסדר גמור. זה פשוט אומר שאם מישהו רוצה לשחק לוחם "קלאסי" יותר שלא משתמש בקסם, זו לא השיטה בשבילו.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 628
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 30 יולי 2019, 09:08

לאו דווקא. חלק מכלי הנשק לא קסומים בכלל. למשל, החרב הארוכה.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 628
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 11 ספטמבר 2019, 17:23

אז במקביל אני עובד על הסל"ש, ונתקלתי בבעיה- הרבה מהדברים שאני רוצה לכתוב תלויים בעולם.
מישהו רוצה לעזור לי ליצור את העולם בדיסקורד?
מה שבינתיים יש לי:
ההתחלה של השפה
רעיון כללי להסטוריה
מפה (יהיה צריך לפתח את הדברים האלו).

מה שאני צריך:
תרבויות
הסטוריה
לסיים את השפה
מישורים מקבילים (דבר שמאוד ישנה את השיטה, תגלו למה בהמשך.)
כל מיני דברים אחרים שאני לא חושב עליהם כרגע.

מתנדבים?
*אני לא לוקח אחריות על שום פציעות חמורות ומקרי מוות שאולי יקרו במהלך בניית העולם*
lonewolf 9936 בדיסקורד. אני אשלח לכם הזמנה בפרטי.

עריכה- מדובר בפרוייקט... מי שלא חושב שמתאים לו להתעסק בכל הדברים האלה, שלא יצטרף.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
גרגויל
הודעות: 395
הצטרף: 24 ינואר 2018, 18:12

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי גרגויל » 11 ספטמבר 2019, 18:00

אוקיי, עכשיו אתה קצת מסתבך יותר מידי, כמה טיפים
אין שום צורך להמציא שפה- זה סיבוך מוגזם, ולא כל עולם צריך לכלול אלפית של טולקין. שפוט תגדיר שקיימות שפות כמו מדוברת, אלפית וגמדית- ואם אתה רוצה, תשווה אותם לשפות קיימות
היסטוריה- מהנסיון שלי (שהוא לא ממש גדול אז אתה לא חייב להקשיב לי), תבנה ציר זמן שכולל בכלליות רק את האירועים הגדולים והרלוונטיים ביותר- ומשם תאלתר במקום או תזרום עם סיפורי הרקע של ההרפתקנים שלך. אחרת סתם תתבאס להרפתקנים לא אכפת מההיסטוריה המפורטת של שושלת מלוכת האלפים
תרבויות- שוב, אל תבנה את לוח השנה של הגמדים שחוגג את כל החגים שלהם, אתה תעבוד סתם בשביל מידע שסביר להניח שלא יעניין את השחקנים שלך- תבנה לכל שבט כמה מוזריות (1-2 לעם "רגיל" ו-5 כמקסימום לשבטים מוזרים במיוחד). ואולי פעם בכמה זמן תציין שהתושבים במקום שאליו אתם הולכים חוגגים את "פסטיבל המים" לכבוד היום שבו פריי קם בעצמו כדי לעצור את שריפת היער הגדולה (והנה גם קיבלת אירוע היסטורי)
מישורים מקבילים- פשוט קח ממבוכים ודרקונים, הנושא שם מכוסה לחלוטין (ממליץ אישית על הספר למנחה של גרסה 3.5, יש שם תיאור של פסקה וחצי פלאף על הרעיון הכללי+ מקום מעניין במישור, של בערך 20 מישורים שונים)
צעק את תפילתך עכשיו, בן תמותה
רק הישאר במקומך כשתעלה העלטה
קפא ואל תזוז אל מול החשכה
כי אני הוא שעומד, מגן על גג ביתך
אני הוא השומר האחרון מאפלה
זו המטרה שנבניתי בשבילה
(גרגויל)
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5019
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 11 ספטמבר 2019, 20:10

שפה - יצירת שפה זה פרויקט בפני עצמו, ולמרות שהוא מהנה להפליא הוא לא רלוונטי לבניית עולם מערכה. אתה יכול להסתפק בהעתקה משפה קיימת. אם אתה מאוד רוצה, אני ממליץ בחום על:

היסטוריה ותרבויות - כנ''ל, מהנה להפליא אבל מיותר עבור עולם מערכה, שהפוקוס בו הוא על המשחק ולא על בניית העולם.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה