עוד שבוע וחצי לדרקוניקון 2019
עוד שבוע וחצי דרקוניקון 2019, יומיים של משחקים וכיף והשנה יש לנו המון דברים טובים - קודם כל מפגש פונדקאים, אבל גם המון משחקי תפקידים, השקה ישראלית של פאת'פיינדר 2 ועוד. אם עדיין לא נרשמתם בהרשמה המוקדמת, מוזמנים להירשם כעת, או בקופות ביום הכנס.
http://www.dragoncon.co.il/games.aspx

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3333
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי tkhag1 » 14 יולי 2019, 01:45

בקשר לנטיות... כמו שהח'אן אמר נראה שלא הבנת את זה כמו שצריך.
מעבר לכך התיאור של היכולת או פלפי בלבד או קרנצ'י בלבד, ובשתי המקרים באופן מאוד לא מספק.
בקצרה זה לא נראה כמו שיטה עילה יותר כמו אוסף רעיונות שהודבקו ביחד ללא סדר אמיתי.
מצטער אבל זה מה שאני רואה.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 367
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 14 יולי 2019, 20:05

דבר ראשון, תודה על הביקורת ועל ההערות. חלק מהדברים אני אשנה בסל"ש, ואת החלק האחר אני לא אשנה, אני אסביר למה זה נכון. (לקחתי את השאלות של הח'אן כדוגמה, כי הן מסכמות את כל שאר השאלות. בעקרון) דבר אחד- בגלל כל ההערות אני יכול להיות בטוח שקראתם הכל ולא רפרפתם.
נתחיל עם הנטייה- בעקרון אתם צודקים, אני אשנה את זה.
שריון- ההנחה שלי היא שבן אדם הוא בן אדם לא משנה מה המקצוע שלו. גם אם אדם הוא לוחם הוא לא יהיה עם עור יותר קשיח או עם בגדים יותר עמידים. וההבדל בין שריון חזה ובין שריון לוחות חזה הוא... טוב, תדמיינו שריון של רומאים- זה שריון לוחות חזה, ושריון חזה זה פשוט מתכת יצוקה בצורה של שריון חזה.
לחשים- לקחתי לתשומת לבי.
גזעים- לדעתי כדאי להכניס את זה בפרקים (שיהיו) על העולם מערכה. אם אתם חושבים אחרת- תקנו אותי.
טבלת לוחם- מסתבר שהדוקס לא שומר טבלאות. טעות שלי.
מקצעות- דבר ראשון- חלק מכם ביקש ממני להפוך את הלוחם ליותר חזק. דבר שני- אתה צודק, שכחתי לפרט מתי היכולות נכנסות לפעולה, אני אוסיף. דבר שלישי- הלוחם הוא לא לוחם בקטע של "להרביץ!", או יותר נכון לא רק בקטע הזה. יש לו גם קסמים. והחרב הממזרית- היא חוזרת אליך. אתה זורק את זה ל 3 שניות מקסימום, וזה ישר חוזר אליך. זה לא כזה רעיון גרוע. וחומת מגינים זה יכולת של המצביא, ושים לב שמגן הוא לא כל כך חזק. זה לא חומת קסם לא חדירה. זה בסך הכל מעגל של מגינים מסביב לקבוצה. מי שבחוץ- בעיה שלו.
קוסם: זה באמת משנה איזו אבן חן זו? זה לא משהו שמשנה משחק, אז ברשותך אני אשאיר את זה ככה. חוץ מזה, למה הכנסת את זה פה? למה לא בשאלות על מחירון?
אשלגן ומים- דבר ראשון, יש ריאקציה כזאת, עד כמה שמגעת ידיעתי. אם יש כימאי בקהל, אפשר עזרה? ואם אין ריאקציה, אני פשוט אחליף את האשלגן בנתרן מתכתי. לזה בוודאות יש ראיקציה, ראיתי את זה בעצמי.
יסודות- מה אפשר להוסיף? זה אדם, ששולט ביסודות.
טלקינזיס- סלעים זה לא תיאור מדויק. לקחתי לתשומת לבי, אני אחליף את זה ביחידות משקל.
כוהן- דבר ראשון, אני אתאיסט, אז אולי זה מה שאני מדמיין בתת מודע. דבר שני- הם לא פנאטים. הם פשוט קנאים.הם לא ירצחו אף אחד בשם הדת, אבל הם מנסים להפיץ את הדת שלהם, ואולי בחלק מהמקרים כופים אותה. אבל רק אולי.
בעקרון אתה יכול לסגוד לאלים אחרים, רק כך בחשבון שזה לא יהפוך אותם לקיימים. אתה תשחק אדם חסר יכולות וחסר נשק. זה יהיה מיותר.
הקרע הדתי- שוב, אני אפרסם את זה ביחד עם הפרקים (בהכנה) של העולם.
סוגי טבע- זה שאלה טובה. פריי מתייחס לטבע כמו אל חבר, ומשאיל מכוחו לטבע ומקבל אותו בחזרה כשהוא צריך, וביארון הוא כמו חיית פרא (טוב בערך)- הוא משתמש וזורק. לא אכפת לו מה יקרה אחר כך. תחשוב על זה כמו דרואיד (פריי) וסייר (ביאורן)
יאנג אחראי שהאיזון בין הטוב והרע לא ייפרם. כשהעולם טוב מדי הוא מכניס טיפה רוע (זה הכוונה ב"הכל היה חייב להשתבש), וכשהעולם רע מדי הוא מכניס טיפה טוב. לקחתי את האיזון יותר בקטע של גנב, אולי זו היתה טעות. מה דעתכם?
לגבי כל הקסמים ה OP לדעתך- זה מה שנותן להם טיפה כוח. בשאר הדברים הם יותר חלשים.
מקצועות יוקרה- פלדין הוא יותר מרפא, ואביר הוא יותר לוחמני.
אביר קודש- שים לב שהכל מסומן עם /. אם יש לך בנטייה אחד מאלה, אתה יכול לקחת אותם. בעקרון לוחם קודש זה פשוט לוחם שאחד האלים בירך. אוסיף.
ברברי- זה לוחם עם תוהו. כנ"ל גנב. הם לאו דווקא רעים.
לוחם אופל- כן. פשוט מאוד. במקום ברכות- קללות. זה הכל. ואוסיף עוד פיסות פלאף על המקתועות יוקרה. יש לי כמה רעיונות.
פלדין- עוד פעם, שים לב ליכולות. זה ההבדל.
מהלך תור- לא. המשחק לא מתנהל בתורות. מהלך תור זה מה אתה יכול לעשות בפעולה שלך.
פעולת בונוס- אתה צודק, אני אוריד את זה.
מחירונים- אני אצא מתוך נקודת הנחה שהנשק לא יישבר אלא אם יצא לאחד השחקנים אחד מאכזב.
לגבי המחירים- שים לב שנכנס למשווה של המחיר גם ההשקעה שהשקיעו בנשק. וחנית עולה יותר מחרב בגלל שהיא עושה יותר נזק. זה הכל. זה בכלל חוץ משחקי, אני יודע, אבל אני לא יכול בתור מנחה לשחקנים שלי לקנות 1ק10 נשק ב10 מ"כ. אתה מסכים?
המתכות נכתבות בק"ג לצורך נוחות. יותר קל לי כמנחה לעשות חישוב של כמה עולה מה כשיש לי בראש את הדבר הזה.
ולא רק אתם קונים את זה. גם נפחים, ומחשלי נשק, ושוליות, ובמקדשים וכו'.
והביקורת לא הייתה קוטלת (אולי חוץ מההתחלה.)
אלישע1- זה מה שזה. גיבוב רעיונות שהודבקו ביחד לערמה רוטטת של מידע. הדבר הזה היה בעיקר בשבילי, כדי לעשות קצת סדר בראש, ולקבל הערות מכם.
גרגויל-
חיות- אתה צודק, אחד הדברים שרציתי להוסיף. משום מה שכחתי.
ולא הבנתי את ההערה על ילדים מכאניים. למה אתה מתכוון?
מקווה שזה כל השאלות. שכחתי משהו?
"תקשיבו, זה מדהים."

-זאב בודד, ממש עכשיו.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4864
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 14 יולי 2019, 21:00

שריון - זה לא עניין של עור עבה. לוחם הוא קשוח יותר ויש לו סיבולת גבוהה וסף כאב גבוה יותר.
lonewolf כתב:
14 יולי 2019, 20:05
הלוחם הוא לא לוחם בקטע של "להרביץ!", או יותר נכון לא רק בקטע הזה. יש לו גם קסמים
לוחם אף פעם לא היה אידיוט שמרביץ לאנשים. אבל הוא לוחם, לא קוסם. יש שני מקצועות קסומים וזה מספיק בהחלט. לדעתי בהחלט כדאי להוריד את הקסמים המוזרים והלא קשורים.

חרב ממזרית - אם היא ננעצת במישהו היא לא אמורה להמשיך לחזור אליך. בכ''מ אני לא בטוח עד כמה חרב שטסה אליך היא רעיון טוב.

חומת מגנים - הבעיה היא לא הכוח, אלא עניין הקסם. מצביא הוא מצביא, לא קוסם. הכוח של הלוחם הוא בגופניות, בסיבולת, ביכולות הלחימה בנשק. לא בקסמים - בשביל זה יש מכשפים. חומת מגנים קסומה פשוט לא קשורה ללוחם.
lonewolf כתב:
14 יולי 2019, 20:05
חוץ מזה, למה הכנסת את זה פה? למה לא בשאלות על מחירון?
כי עברתי סעיף סעיף.

אשלגן ומים - לא יודע, אני לא כימאי. אבל לא עדיף פשוט לתת לו שיקויי נפץ?

יסודות - יש רק פלאף בסעיף, שום מכאניקה. מה הוא עושה?

טבע - זה נשמע פשוט כמו עניין של אופי הדמות. אישית זה נשמע כאילו פריי הוא התגשמות הפנטזיות המערביות על טבע (מקום יפה ירוק שליו והרמוני) וביאורן התגשמות הטבע המציאותי (עם חיות טרף, מלחמת קיום תמידית, רעב וסיכוי גבוה למוות בגיל צעיר). בכ''מ סייר בהחלט שומר על הטבע למיטב ידיעתי.

יאנג - הוא נשמע אל די מניאק. ''החיים שלכם טובים מדי, יש לכם חיים ארוכים, בריאות וטכנולוגיה, זה לא בסדר! זה לא מוסרי!''. אבל תשאיר אותו, תכלס הוא מה שמביא את הייחוד של העולם. רעיון מעניין.

ברברי וגנב - כתבת בטבלה במפורש שהם צריכים להיות רעים. וברברי לדעתי יכול להיות גם סדר או נייטרלי, לא?

מהלך תור - אז למה יש פעולה ''לנוח'' אם תורות זה רק בזמן קרב?

מחירונים - ''לא יישבר'' זה רף די נמוך לנשק. נניח, חרב סימיטר זולה וחרב מלאכת מחשבת מפלדת דמשק מן הסתם שתיהן לא יישברו... ועדיין, הן באיכויות שונות.

זה הרעיון בחנית. נשק פשוט ויעיל. וחרב לדעתי אמורה לעשות יותר נשק - חנית היא ארוכה אבל היא פשוט דוקרת, חרב יכולה להוריד לך זרוע (או ראש). חנית זה 1ק6 נזק.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי kwint stormbellow » 14 יולי 2019, 22:23

אשלגן ומים- אכן משתחררת אנרגיה, אבל לא משהו משמעותי. מבחינה מדעית אבקת סיד היא הרבה יותר יעילה, אבל אפשר פשוט לקרוא לזה ״שיקוי מתפוצץ״ שמורכב מאיזה חומר אלכימאי שמיובא ממכרות הגמדים.

חנית- אומנם הנשק חזק, אבל עלות היצור לא כל כך גבוהה. מאחר וההיצע גדול מאוד, אין צורך במחירים מופרזים.

כהונה- במקום לכתוב יכולות לאלים מסוימים, נסה לכתוב אספקטים של היקום, כמו ״מלחמה״, ״חמדנות״, ״פראיות״ וכדומה.


שאלה קטנה: כשאתה חושב על העולם, אתה מדמיין גיבורים אפיים וערים נשכחות, או דמויות גמדיות קסומות עם חרבות מוגזמות ועיניים ענקיות?
נראה לי שאנחנו חושבים בצורה שונה ממך, ולכן לא מבינים למה התכוונת. זו הסיבה שאני שואל.

עוד שאלה- הבנתי שאתה רוצה ליצור עולם, אבל למה ליצור עוד שיטה? ואנור, מו״ד חמש+ארבע ועוד כמה שיטות מתאימות מאוד לעולם- אז למה לא להשתמש בהן?
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 367
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 15 יולי 2019, 07:49

ח'אן-
שריון- בגלל זה יש לו יותר חיים.
לוחם- שים לב שהנשק קסום ולא הלוחם.
חרב ממזרית- היא לא ננעצת, היא חותכת.
ברברי וגנב- אם כתבתי במפורש, אז אני אשנה.
מהלך תור- אחד הדברים שאתה יכול לעשות כשאתה פועל, זה לנוח. למשל:
-מנחה- אתם נמצאים בעיירה.
שחקן- בסדר, אז אני הולך לספרייה וקורא קצת על העיירה.
שחקן 2- אני נח.
מנחה- שחקן1- תטיל קובייה.
מנחה- שחקן 2- אתה לא יכול לפעול עד שיוצאים משם, תעלה חיים עד הסוף למעלה.
מחרונים- אני אצא מנקודת הנחה שהשחקנים קונים את הנשקים הכי אייכותיים, ומוכרים רק אותם בחנויות שהם הולכים אליהם.
כנראה. אני אשנה את זה ל 1ק6 ואשנה את המחיר ל.. 15 מ"ז. עדיין, זה כלי נשק.
קווינט- אני חייב לצאת מהבית, אז אני אענה על השאלה האחרונה- קראתי (מן הסתם) את השיטות האלה, והבעיה שלי איתן שהן לא מתאימות באופן מושלם לעולם. הכי קרובה הייתה ואנור, אבל זה כמו ללבוש חולצה קטנה מדי- משהו לא בסדר (ולא באשמת יאנג).
נערך לאחרונה על ידי lonewolf ב 15 יולי 2019, 20:47, נערך פעם 1 בסך הכל.
"תקשיבו, זה מדהים."

-זאב בודד, ממש עכשיו.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2522
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי אביעד » 15 יולי 2019, 10:32

וולף - כרגע זה נראה שאתה לא ממש מכבד את מה שאנחנו כותבים לך ואת העצות והביקורות שלנו.
בינתיים הטיוטה שלך, שאתה קורא לה אחרי שתי מילים ספר חוקים סופי מסיבה לא ברורה, נראית קצת כמו העתק הדבק של הספרים הקודמים בלי ממש לשפר דבר מה בחוקים שכבר היו בהם - רק מחקת חוקים ישנים והוספת חוקים חדשים בדפוס לא ברור, כאשר החדשים לא ברורים, לא אחידים, ומשתנים על ימין ועל שמאל עד לרגעים אלו ממש.

כבר נתנו מספר ביקורות לשיטה, ונענינו על חלק מהשאלות ששאלנו, מקצתן לא פעם ולא פעמיים, בהתעלמות מוחלטת. לדוגמא:
כיצד עולים רמה?
מה הנתונים של החיות שמקבל קוסם אנרגיה?
מה עושה קסם יסודות?

בנוסף, הספר עצמו כולל מספר סתירות לוגיות די מביכות, אביא כאן שתיים מהן לדוגמא:
עמוד 3 כתב:בעקרון, אין פלוסים.
לאחר מכן אתה מתאר את כלל הפלוסים האפשריים בשיטה שלך, ויש הרבה.
עמוד 5 כתב:כמובן שלפעמים זה כל הזמן.
ואכמ"ל

לגבי הסיבה ליצירת שיטה חדשה - כדאי לפרט במה השיטות הקיימות לא מתאימות לעולם שלך. כרגע, מה שקורה זה שאתה זונח שיטות טובות על מנת ליצור שיטה בלתי שחיקה בעליל, שהקשר היחיד בינה לבין העולם שלך הוא ששניהם כמעט ואינם מכילים מידע שימושי או מעניין (מלבד "משהו חייב להשתבש" שיש לו פוטנציאל לפיתוח, ועוד מספר דברים). יותר הגיוני לקחת שיטה קיימת, ולעשות לה התאמות לעולם, אם יש בזה צורך בכלל. בלי עולם אי אפשר ליצור שיטה שמתאימה לו.
בבקשה, תכבד את כולנו, ותתיחס לביקורות ששלחנו לך כשאתה כותב טיוטה ראשונית. אם תמשיך להתעלם מהן לא נוכל לעזור לך.
סמל אישי של משתמש
גרגויל
הודעות: 316
הצטרף: 24 ינואר 2018, 18:12

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי גרגויל » 15 יולי 2019, 11:01

כתבתי בילדים, כלומר הבנייה של הדמות שלך. שמוגבלת באופן מובהק לאיך הדמות שלך מתנהגת באופן כלוא לנטייה שכתבת
כל שעה פוצעת. האחרונה הורגת.
אמרה ישנה
כל מפלצת מובסת. האחרונה היא הבוס שנתן יותר נק'"נ.
אמרה קצת פחות ישנה
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 367
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 15 יולי 2019, 20:31

ממשיך לענות על שאלות-
קווינט- לא הבנתי עד הסוף את ההערה על האלים. אתה יכול להרחיב? זה נשמע מעניין.
אשלגן ומים- אם אני לא אכתוב איזה חומר אז מישהו ישאל, אז החומר הוא נתרן מתכתי.
אביעד-
מה שחסר בשיטות אחרות- קסמים שכבר נמצאים בהרפתקאות, מקצועות שאני לא רוצה, דברים כאלה.
ותרשה לי לומר דבר אחד- אני מקפיד לענות על כל שאלה שנשאלת כאן. לדעתי זה אומר שאני מכבד את הביקורות שלכם. לא ככה?
איך עולים רמה-
שכחתי להכניס. בעקרון יש כמה אזורים שאפשר לעלות בהם רמה: ערים, מטרופולונים, ערי בירה (זה שונה מערים, יפורט בפרקים על העולם מערכה.). כמעט בכל פעם שמגיעים לעיר כזאת, עולים רמה. להגיע לעיר כזאת זה קשה משחושבים, וכל הפרטים יפורטו באו]ן יותר מסודר בגרסת הסל"ש השנייה.
פלוסים וסתירות- בפלוסים זו באמת טעות שלי, תכננתי להוריד חלק בזמן שכתבתי את מקצועות היוקרה, ואז נזכרתי ב20 דברים אחרים שאני צריך לעשות ושכחתי מזה. ההערה "כמובן שלפעמים זה כל הזמן" מתייחסת להערה הקודמת: "שאומן להילחם ולפעמים להרוג." איפה הסתירה? זה היה הסבר.
קסם יסודות- קוסם יסודות הוא כמו... אווטאר כזה. הוא משפיע על יסודות וגורם להם לזוז לפי פקודתו.
ואביעד- הערה הראשונה שלך, שהייתה ממש לא במקום (או יותר נכון, הניסוח שלה), לא מוסיפה שום דבר- כבר אמרתי שהדבר הזה הוא לא יותר מאשר גיבוב רעיונות שקובצו בסדר כלשהו. במקום לנסות להשמיץ את המאמצים שלי, שזה מה שעשית עד עכשיו, אתה יכול להעיר הערות חדשות, או פשוט, בלי כל ההקדמות המיותרות האלה, לשאול שאלות שנשאלו כבר. וזה ממש לא העתק הדבק. כתבתי הכל מההתחלה.
גרגויל- סליחה, עכשיו הבנתי למה התכוונת. בעקרון אתה צודק, לא ממש רציתי להכניס אץ הנטיות, אבל חשבתי שאנשים ימצאו בזה יותר... עניין. בת'כלס, כשמשתמשים בזה, לפעמים זה מוסיף. שלא יהיה מצב שאתה רוצח בן אדם ואז עוזר בלי סיבה לזקנה לחצות את הכביש. שיהיה יותר כיוון.
וקווינט- בקשר לשאלה הקטנה שלך- לא ממש. שיחקתי מספיק משחקים כדי לדעת שגם אם מישהו מתכנן את זה- זה לא יקרה. ויתרתי על הניסיון כבר כשחשבתי על העולם והשיטה.
וכולם- כשכתבי "סופי" התכוונתי סוף טיוטה 1. עכשיו נעבור לסופי 2, ונמשיך הלאה כמה שידרש. הימור שלי- 8 טיוטות עד שידיע למצב סביר.
יש עוד שאלות שלא עניתי עליהן? או שאלות חדשות? ואביעד- אני מבקש שלא תגיב על מה שהגבתי לך, לפחות לא בעץ הזה, כי הפורום נועד לדברים אחרים.
"תקשיבו, זה מדהים."

-זאב בודד, ממש עכשיו.
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי kwint stormbellow » 15 יולי 2019, 21:46

שוב, כהונה- ממליץ לכתוב אספקטים שיתאימו למספר אלים במקום לאחד, ככה שלא יהיה מצב שיהיה כוהן של מרס אולטור אל המלחמה האדיר, שבפועל הוא כוהן של אל הכלום.

אשלגן ומים- גם הפיצוץ שנגרם על ידי הנתרן לא יותר מדי חזק, אבל כמו שכבר אמרתי, אבקת סיד ומים זה חתיכת פיצוץ(150 מעלות צלזיוס). השאלה היא, אם הסיד/אשלגן/נתרן נמצא עם המים בתוך הבקבוק, איך הם לא מתפוצצים בשניה הראשונה שהם חולקים את אותו הבקבוק? לחילופין, אפשר להשתמש בזרחן- אשר מתפוצץ במגע עם האוויר(בתוספת כמה תנאים צדדיים, אבל זה לא משנה). אתה גם יכול להמציא חומר כזה בעצמך, שיהיה מותאם לעולם שלך.

נטייות- יש הרבה מצבים בהם מישהו רוצח אדם ולאחר מכן עוזר לזקנה לחצות את הכביש, אבל זה לא העניין. ממליץ לעשות כמו שעשו בעולם המבוך- הנטייה לא מחייבת, אבל אם אתה מתנהג על פיה, אתה מקבל תגמול(נק״נ, התקדמות של הדמות בעולם, עזרה מלמעלה במקרים מסוימים וכדומה).

@אביעד: במקום להתלונן על מה שלא טוב, נסה להציע רעיונות לשיפור. אני מבטיח שככה יצטמצמו הדברים שאתה יכול להתלונן עליהם.

וולף- אתה יודע, כשאתה מנחה, אתה יכול לשנות את השיטה כרצונך, או להשתמש בחופשיטה. בכל אופן, נסה לקחת שיטה מבוססת עולם האפוקליפסה והתאם אותה למשחקך. ככה יש לך שיטה מובנית קלה ללמידה, כמעט ללא מאמץ. עכשיו אתה רק צריך להנחות.

אאל״ט, יש בפונדק מדריך לבניית שיטה/עולם מערכה. ממליץ להסתכל.
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4864
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 15 יולי 2019, 22:39

kwint stormbellow כתב:
15 יולי 2019, 21:46
אשלגן ומים- גם הפיצוץ שנגרם על ידי הנתרן לא יותר מדי חזק, אבל כמו שכבר אמרתי, אבקת סיד ומים זה חתיכת פיצוץ(150 מעלות צלזיוס). השאלה היא, אם הסיד/אשלגן/נתרן נמצא עם המים בתוך הבקבוק, איך הם לא מתפוצצים בשניה הראשונה שהם חולקים את אותו הבקבוק? לחילופין, אפשר להשתמש בזרחן- אשר מתפוצץ במגע עם האוויר(בתוספת כמה תנאים צדדיים, אבל זה לא משנה). אתה גם יכול להמציא חומר כזה בעצמך, שיהיה מותאם לעולם שלך.
וואו. אנחנו בעולם פנטזיה. למה לא פשוט לתת לו שיקוי נפץ שרקח אלכימאי?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 367
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 16 יולי 2019, 07:44

ח'אן- כשחושבים על זה, וואלה אתה צודק. זה הכי פשוט. אבל תודה קווינט בכל מקרה.
קווינט-
כל הרעיון בכהונה הוא הפנתאונים של האלים הקימיים. מלחמה, למשל, חיה בתוך ת'ור. הוא המלחמה הגולמית, הישירה. הוא מה שמרכיב אותה, והיא מרכיבה אותו. לתת עכשיו מושג אספקטי כמו 'מלחמה' או 'טבע' יהרוס את הרעיון של האלים האלה. חוץ מזה, המנחה לא יאשר להיות כוהן של אל לא קיים.
נטיות- זה קרה לך? ז הנשמע ממש... טוב, מצחיק. אולי אפשר להכניס מוניטין. ככל שאתה פועל לפי משחק דמות אתה מקבל יותר מוניטין. מה דעתכם? אצל כוהנים אני יכול להכניס מה שנקרא 'רמת אמונה' שזה כמה האל תומך בך.
"תקשיבו, זה מדהים."

-זאב בודד, ממש עכשיו.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 367
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 28 יולי 2019, 13:28

טוב. השלב השני של הסל"ש עומד לצאת בדקות הקרובות. אם למישהו יש עוד ביקורת אני אשמח לקרוא אותה.
נערך לאחרונה על ידי lonewolf ב 28 יולי 2019, 16:51, נערך פעם 1 בסך הכל.
"תקשיבו, זה מדהים."

-זאב בודד, ממש עכשיו.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 367
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 28 יולי 2019, 16:33

סל"ש מס' 2- טיוטה 2 - Google Docs
מקווה שהקישור עובד. בדף הדמות של הלוחם עליתי על הבעיה, אבל היא מזערית אז אני לא מתקן אותה. פשוט שכל אחד מכם ידמיין טבלה בצד שמאל של הריבוע. אשמח לבל הערות, שאלות וביקורות. רק אבקש לא בניסוח קוטל כמו פעם שעברה.
ו.. עוד פעם שכחתי רמכים. אוף. אשמח אם לא תעירו לי על זה, אני אתקן אותו לגרסה הבאה של הסל"ש.
"תקשיבו, זה מדהים."

-זאב בודד, ממש עכשיו.
סמל אישי של משתמש
גרגויל
הודעות: 316
הצטרף: 24 ינואר 2018, 18:12

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי גרגויל » 28 יולי 2019, 18:24

ובכן, עדיין לא הגעתי למקצועות היוקרה וכבר מצאתי כמות גדולה מאוד של בעיות
לוחם
השלכה של חרב ממזרית ותקיפה עם חרבות מעוקלות- מוות אוטומטי, קצת בעייתי
יכולות מצביא, מה הנתונים של החיילים? מה ההשפעה המכאנית של חומת מגינים?
חנית אדירה, מה זו פגיעה קריטית?
מה זה גל הדף שיוצר פטיש ענק?
כמה נזק עושה חזיז הקסם של הגרזן של הלוחם?
כמה מטרים אתה מתקדם בהסתערות?
קוסם
כמעט בשום מקום לא כתוב עם הקסם הוא קסם מוח או כוח
מה רדיוס הפיצוץ של רונת הרס?
שיקוי מתפוצץ- חלש ממש, למה לתת לבן ברית +1ק6 שאתה יכול לעשות 2ק8
יסודות- אני לא רואה סיבה לשחק אדמה או מים, שניהם גרועים יותר בכל דבר מהאש והאוויר
איך לעזאל עובד טלקינזיס, כתוב רק איזה משקל אפשר להרים, אפילו לא באיזו דרגה אתה מגיעה ל"מורה"
חיות???
איך משפיע שיקוי כוח על המשחק, אין תכונות
קוסם חפצקים פשוט מתחיל עם הרבה דברים? איך הוא יוצר דברים? מה קורה עם נגמרים לו כל המשאבים, הוא סתם אפס עם חרב קצרה?
כוהן
איך עובד שילוב מימד?
ברכה בגלגול 1 טבעי יהרוג את אחת הדמויות? נשמע די מבאס
רגע... איך עובד כל הקטע של גלגול קסם?
מה זה "חסין להתגרות"? איך זה עובד?
שאלות נוספות
בשום מקום לא כתובה מהירות של... משהו
אלפים- מה הכוונה "יכולות קסם +1ק4"?
איך אתה מחדש אנרגיה?
מה כמות הסבל הנפשי שאיתו מתחילים?
בני אנוש- מה זה גלגולי עוצמה? או גלגולי כריזמה?
גמדים- איזה הגבלות יש ליכולת של הגמד? הוא יכול להכין מפתח לדלת במבוך מהאבנים הפזורות שם? כמה זמן זה יקח לו?
כל שעה פוצעת. האחרונה הורגת.
אמרה ישנה
כל מפלצת מובסת. האחרונה היא הבוס שנתן יותר נק'"נ.
אמרה קצת פחות ישנה
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4864
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 28 יולי 2019, 19:58

כהערת צד, הגופן קצת מפריע בעין. לא קריטי, אבל הייתי מעדיף את זה באריאל. ולתוכן:

חיים - אין אפשרות להרוג דמות במכה? נניח חץ שנורה מהחלון (כמו שתיארת בעץ אחר) ופוגע לו בול בגרון? בכ''מ, איך מחדשים חיים?
אנרגיה - שוב, איך מחדשים?

לחשים - גם אם אתה כבול עם גפיים כרותות (ולא מתת מדימום או מזיהום, שאפו), מה מפריע לך לצעוק לחש כוח?

כישרון - חזק מדי. רמה 5 יש לי 5+, כלומר אפילו אם יש לי מזל גרוע הורדתי ליריב 6 נזק.

גזעים:
בני אדם - מה זה עוצמה? ולמה בני אדם כריזמטיים יותר? לדעתי בגלל שבינ האדם מאוד מגוונים עדיף לתת 1+ לשתי תכונות לבחירתך.
גמדים - גמדים הם נפחים ובעלי מלאכה, לא ליאו ולאדז. איכשהו יתרון בכוח או משהו נשמע לי הגיוני יותר מיכולת לאלתר דברים משום כלום, זה מתאים יותר לננסים עם הנטייה הטכנולוגית הפרועה שלהם.

לוחם:
חרב ממזרית - שוב, לזרוק חרב זה רעיון ממש רע, ואם החרב פוגעת במישהו היא לא תחזור אליך.
מזמן חיילים? יוצר חומה קסומה? זה לוחם, לעזאזל, לא קוסם ולא אשף, ויש לו את הרעיון שלו. לדחוף לשם קסם זה סתם טיפשי וגורע מהחוויה. מי שרוצה לשחק לוחם רוצה להיות לוחם, אם הוא היה רוצה קסמים הוא היה הולך לשחק קוסם. אולי כמקצוע יוקרה, אבל כרגיל?
התנקשות - מה ההגדרה למפלצת? חנית אדירה - אולי לא הבנתי נכון מה זה חנית אדירה, אבל איכשהו אני לא חושב שאפילו בהסתערות המוצלחת ביותר תוכל לשפד 6 אנשים. פטיש אדיר - מה ההשפעות של גל הדף? (שזה לא הגיוני בעליל אבל בסדר).
גרזן קרב - שוב, חזיזי קסם משום מקום פשוט לא קשורים ללוחם, גורעים מהחוויה שלו, ומי שבא לשחק אותו מחפש לוחם, לא אשף ולא קוסם. אם נגמרו לך הרעיונות פשוט אל תיתן יכולת מיוחדת לכל דבר, חזיזי קסם תשמור לאשפים וכוהנים.

באופן כללי נראה הרבה יותר טוב, חוץ מההתעקשות לשמור על הלוחם כאיזה דמות אנימה מוזרה ולא לוחם בכלי נשק. לא קראתי הכל.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה