ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 496
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 11 יוני 2019, 20:22

אורלן היא ארץ שעברה הרבה. הרבה מלחמות, הרבה מאבקים, הרבה בלגן. היא חלק מהאימפריה המערבית, אימפרייה חזקה ויוצאת דופן, כי בד"כ ששומעים על אימפריות, מדמיינים שליט אכזר. או שליט רחום. כאן, אין שליט. שלטון העם שולט. אבל זה םחות קשור אז נחזור לנושא העיקרי שלנו.
אורלן הייתה קיימת מאז הכאוס. כשהאלים נוצרו, גם אורלן נוצרה. אף אחד לא גר בה, חוץ מדרקונים, ומפלצות אחרות. ואז גום, אל המוות החיים והאמונה, בסדר הזה, יצר את היצורים החיים. כל אל העניק מעט מכוחו וחוכמתו לגזעים הללו. כל אל לפי מה שהוא מייצג. כל חמשת האלים נתנו משהו, ובחרו גזע מועדף. היה ריב גדול על האלפים, ובסופו, הם פשוט הבינו על מה הם רבים, ונהיו הפטרונים של כולם, ולא רק של גע אחד. 100 שנות שלווה. ואז משהו חייב להשתבש. קוסם אחד, אדם ושמו גארד, ביצע טקס אסור, שהיה אמור להעניק לו כוח, אבל בפועל הרג אותו. אחיו, גובן, קוסם גם הוא, ניסה להחזיר אותו לחיים, אך בטעות, באמת שבטעות, הוא הפך את גארד לליץ'.
זועם ושוצף הוא קם מקברו, הרג את אחיו, הרס את כפרו, ויצא לדרום הארץ. הוא הקים גבולות קסומים, ניגש לשדה קרב ישן, והחיה את המתים. הם הפכו לצבאו, צבא של אבירי מוות וזומבים ושלדים. צבא מטיל אימת מוות בכל אשר יצעד. הוא הקים את טירתו השחורה בהרים, והקים מצודות משמר רבות לצבאו ולארצו.
חוץ מכמה קרבות לא חשובים בין צבא המוות לבני האדם, בעיקר על שטחים, הכל היה בסדר לשנים הבאות. ואז, כמו שאמרתי, משהו חייב להשתבש. אלים חדשים הגיעו לאורלן, הרבה מאוד אלים. טוב, לא כל כך הרבה אלים. 9. 3 מהם נעלמו מיד כשהופיעו, אף אחד לא יודע מה קרה להם. האחרים הלכו לבני האדם, ונכנסו לחייהם. בני האדם נטשו את אליהם האמיתיים, המקוריים, ובחרו את האלים החדשים, הצעירים יותר והחלשים יותר. ביחס לאלים.
האלפים פחות אהבו את זה. הם יצרו את להב האלים, נשק ששואב את כוחם של האלים, ומשמיד אותם, ויצאו למלחמה. למרות הסיכויים הקלושים, המלחמה הסתיימה בתיקו. האלים החדשים, שנפלטו מעולמות אחרים, גנבו את להב האלים וניפצו אותו. חתיכותיו התפזרו ברחבי הארץ, ואפילו הגיעו לטנתיס, ארץ המתים, ארצו של הליץ'. ואז, קוסם אדיר, פלסוורת' שמו, מצא את הלהב, ובגלל שהוא כל כך חכם, לא יצא למלחמה, אלא הקים בעזרתו ארץ חדשה, באזור הקר והמושלג ביותר, הוא הקים בארץ הזו מצודות ומבצרים, טירות ומעוזים, ועוד שמות נוספים לאותו דבר. הוא הקים במרכז הארץ את האקדמיה שלו, טירת הידע והקסם. ואז הוא נעלם, כי תמיד דברים צריכים להשתבש. עד כאן היסטוריה. עכשיו נעבור לפרטים יותר טכניים:
העולם הזה מבוסס על טכנולוגיה נורא פשוטה ופרימיטיבית. איו מכוניות, אין רכבות, אין רכבים מונעים בקסם, יש סוסים, מרכבות, והרבה הליכה ברגל.
הדמויות צריכות לפעול כל פעם שמשהו מתחיל להשתבש. בעקרון כתבתי 3 הרפתקות אבל אני מריץ אחת מהן אז אני מעדיף (לפחות כרגע) לא לפרסם אותן. כי יהיו ספוילרים. בעקרון, בכל הרפתקה האיומים משתנים. פעם זה הליץ', פעם אחרת זה האלים, כל פעם משהו אחר. בנוגע לרפואה: רפואה בקסם, וכמו כל דבר שנעשה בקסם, זה מושלם. בכל עיר או יישוב אחר, יש סוג של מרפאה, שיש בתוכה מרפאים ומרפאות, שדואגים לכל מי שבא אליהם. חוץ מזה יש שיקויי ריפוי, קסמי ריפוי וברכות.
זה עולם של טוב ורע, עם כמה איומים מרכזיים, כמו הליץ' והאלים, והמון איומים קטנים.

שיטה:
שיטה מבוססת ק20, עם קוביות נזק משתנות. זה פשוט- נמוך זה רע, גבוה זה טוב, 1 זה כשלון קריטי, 20- הצלחה קריטית.
יש נק"פ, יש דרג"ש, יש רמות. בכל רמה החיים עולים ב-7, ודרג"ש עולה רק בקניות.
כאן, באורלן, אין בדיוק מקצועות. אתה יכול לבחור תחום התמחות, קוסם, כהן ולוחם, ואתה מקבל יכולות או מהדם (קוסם) או מהאל/ה שבחרת (כהן), או מאימונים (לוחם). זו שיטה פרטית, מבוססת על מו"ד, אבל בלי כל הבלגן של מלא מקצועות שונים ומלא פרטים למלא. תוך 10 דקות מקסימום אפשר להרכיב דף דמות גם אם זו הפעם הראשונה ששמעתם על השיטה הזאת.
זהו בסך הכל. זו השיטה, זה העולם, ואני סיימתי לכתוב.
אשמח לשמוע הערות ושאלות בנוגע ל...כל דבר שכתבתי.


הערה- ניסיתי לצרף מפה של העולם, לא עבד משום מה.
נערך לאחרונה על ידי lonewolf ב 12 יוני 2019, 06:45, נערך 2 פעמים בסך הכל.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4942
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 11 יוני 2019, 20:46

עולם מקורי ונחמד, השיטה מזכירה ואנור אבל פשוטה עוד יותר. הניסוח טיפה הפריע לי בכמה מקומות (פיסוק, משלב), אבל זה בסדר. הערות לתוכן:

1) יותר מדי היסטוריה, מעט מדי אקטואליה. לא דיברת בכלל על האימפריה המערבית, הכוחות בעולם, המצב הנוכחי וכו׳, אבל יש פסקאות שלמות על ההיסטוריה ועל מלחמות האלים ש... טוב, לא כל כך רלוונטיות למשחק.

2) אם כבר הזכרת את האלים, תפרט עליהם. מי הם? על מה הם שולטים? (אני יודע שיש פירוט בעץ ההרשמה, אבל לא כל מי שחקרא את זה קרא גם את העץ). איך סוגדים להם, אם בכלל?

3) מה הטכנולוגיה בעולם? רמת הקסם? המדע או הטכנומאגיה? הרפואה?

זהו בינתיים, אולי יעלו לי עוד כמה אחר כך. שלא תבין לא נכון, העולם נחמד ויש לו פוטנציאל, רק חבל שאתה מפתח את הדברים הפחות חשובים.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 189
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי kwint stormbellow » 11 יוני 2019, 21:36

נראה נחמד, אשמח לקצת שמות(של האקדמיה, של ארץ הידע והקסם, ושל שאר הארצות והיבשות). אז, מה לגבי גיאוגרפיה? יש מפות? ואילו שפות מדוברות באורלן? מהי רמת הקסם, הטכנולוגיה המדע והרפואה? האם יש מישורי קיום אחרים מחוץ לאורלן? ואיך היחסים בין הגזעים השונים?

בסך הכל, עם קצת יותר מיקוד יכול להיות אחלה עולם. בהצלחה!
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
אתה מקבל יכולות או מהדם (קוסם) [...]
כאילו, כמו סורסרר במה' 5? בהתחלה חשבתי שזה כמו האשף...
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2644
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי אביעד » 11 יוני 2019, 22:07

השאלות של הח'אן היו לגמרי במקום ומצטרף לשבחיו, ההיסטוריה של העולם באמת נחמדה.
עוד שאלה: למה תיד משהו חייב להשתבש? אשמח לפירוט על הסיבות בגללן הדברים קרו כפי שקרו, יותר מאשר "משהו חייב להשתבש"
לגבי השיטה:
אז גם הנק"פ והדרג"ש בוטלו? זה הפך לחופשיטה באופן רשמי?
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5167
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי ת'ור » 11 יוני 2019, 22:51

אני לא בטוח למה להתייחס כאן. יש כל מיני פרטים מעניינים שהייתי שמח לשמוע עליהם עוד, אבל אני מרגיש כאילו דילגת על צעד. מה הדמויות עושות במשחק? ובשיטה, מה השחקנים עושים?

העולם: יש לך סיפור לעולם, אבל לא ברור לי מה יהיה הסיפור של הדמויות. האם זה עולם של רעים וטובים, או גוונים של אפור? הד"שים אמורים לחפש את להב האלים\פלסוורת' או להרוג את גראד\האלים הישנים\האלים החדשים? האם יש איום מרכזי, כמה איומים מרכזיים, או שזה ארגז חול גדול? יש פואנטה כלשהי, או שהרעיון הוא למצוא פואנטה בעולם מבלבל וחסר הגיון?
באמת שהדבר שהכי סיקרן אותי הוא ה"משהו חייב להשתבש". גורם לי לחשוב על משהו שהורס הכל, שבכל פעם שהדמויות יצליחו לבנות משהו הכל יתפרק כי "משהו חייב להשתבש" והן יצטרכו להתחיל מההתחלה - וזה יעטוף את המשחק בקרום עדין של יאוש וחוסר תוחלת. אין לי מושג אם לזה התכוונת, אבל זה משהו שיכול לתת לאורלן את הייחוד שלה.

השיטה: לפני שאתה מדבר על מקצועות\חוסר מקצועות ויכולות והתמחויות, איזו מין שיטה זו בכלל? ק20? מבוססת הצלחות? היא ממוקדת אתגר? איך ניסיון עובד? ואיך היא מתחברת לעולם ומעצימה את חוויית המשחק בו?
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2644
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי אביעד » 12 יוני 2019, 18:22

שאלות לדוגמא על החוקים של השיטה:
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
שיטה מבוססת ק20,
מובן
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
עם קוביות נזק משתנות.
מה פירוש? תפרט לי. כמה נזק עושה כל נשק וכל לחש?
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
זה פשוט- נמוך זה רע, גבוה זה טוב,
זה לפי ד"קים ותוספים, או שאני צריך להשיג 15 ומעלה כדי להצליח?
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
1 זה כשלון קריטי, 20- הצלחה קריטית.
מה המשמעות של כישלון קריטי ושל הצלחה קריטית, מעבר לכישלון רגיל ולהצחלה רגילה?
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
יש נק"פ, יש דרג"ש, יש רמות.
איך הם נקבעים? איך עולים רמות?
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
בכל רמה החיים עולים ב-7,
מובן, למרות שאשאל שוב עם כמה חיים מתחילים.
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
ודרג"ש עולה רק בקניות.
אני הולך לסופר כדי לקנות דרג"ש?או ליתר דיוק, מה זה "קניות" בשיטה שלך?
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
כאן, באורלן, אין בדיוק מקצועות. אתה יכול לבחור תחום התמחות, קוסם, כהן ולוחם,
כנראה מדובר על תחום התמחות רחב יחסית - לוחם יכלול גם ברברי סייר ונוכל, כהן יכלול גם דרואיד, וקוסם יכלול מכשף, אשף וטרובדור. נכון?
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
אתה מקבל יכולות או מהדם (קוסם) או מהאל/ה שבחרת (כהן), או מאימונים (לוחם).
חייבים יכולות מהדם, אם אתה קוסם? אי אפשר מלימודים? אילו יכולות מקבלים? אשמח לקבל רשימה מסודרת שלהן.
lonewolf כתב:
11 יוני 2019, 20:22
זו שיטה פרטית, מבוססת על מו"ד, אבל בלי כל הבלגן של מלא מקצועות שונים ומלא פרטים למלא. תוך 10 דקות מקסימום אפשר להרכיב דף דמות גם אם זו הפעם הראשונה ששמעתם על השיטה הזאת.
זה כבר לא בדיוק חוקים, אבל זה נכון לגמרי. כרגע אין לי שום פרטים למלא. יקח לי בדיוק 30 שניות להכין בשיטה דף דמות, אני אדגים:
שם דמות: מרק
מקצוע: לוחם
רמה: 1
נק"פ התחלתי: ?
דרג"ש: ?
יכולות: ?
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 496
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 12 יוני 2019, 19:28

זה ספר החוקים לשחקן. או לפחות גרסה ראשונית שלו.
גזעים- הגזע ממש לא משנה. הוא לא נותן יכולות מיוחדות, אבל משפיע על גודל הנשק המקסימלי והמינימלי שאתה יכול לסחוב. למשל, ננס לא יסחוב גרזן אדיר, ואורק לא יסחוב סכין קטנה. מבחנה פיזית אי אפשר.
גזעים אפשריים:
אלפים- אלף יער, אלף רם, אלף מים, אלף אפל.
חצי אלפים- בן אדם בשילוב עם אלפים. מהאפשרויות שלמעלה.
בני אדם- עירוניים, ברברים, נוודים.
ננסים- ננסי אבן, ננסים.
גמדים- גמדי הרים, גמדי גבעות, גמדי מערות.
הערות כלליות לגבי כל ההתמחויות: כל שחקן צריך לבחור נשק מהרשימה הבאה: פגיון (1ק4) חרב קצרה (1ק6) אגופנים (2ק4) מטה עץ (1ק6).
כלי נגינה- לאוטה, לירה, נבל, ציתר יוקלילי.
התמחויות:
קוסם:
חיים: 7, שריון:11.
הרבה נזק, וקסם. יש 4 סוגי קסם:
הרס:
קוסם הרס מתחבר ליצר ההרס שבתוכו ונותן לו פרצה. בכל מקום שהם עוברים, תהיו בטוחים שמשהו נהרס.
קסמים:
20 אבני רונות הרס- נזק 2ק6 אזורי.
מטח הרס- נזק 3ק6 אזורי
חור שחור- משיכה, 3ק8 התנגדות. (דומה מבחינת השיטה ללחש sleep מהד'5)
דמיון:
קרה לכם פעם שדמיינתם משהו? הקסם גורם לזה לקרות. אתם לא מוגבלים בכלום, השמיים הם הגבול.
קסמים:
דמיון- כל העלאת רמה היכולות הזאת משתפרת, ואתם יכולים לשחרר יותר כוח.
יסודות
קוסם יסודות מתחבר לעולם סביבו. הוא מרגיש אותו בכל חושיו ויכול להשפיע עליו. בנוסף, בוחר יסוד שהוא לא צריך להטיל קובייה בשביל לשלוט בו.
קסמים:
יסודות- אש, אדמה, קרח, אוויר, חשמל- 1ק6 למטרה אחת, 2ק6 לאזורי.
חפצי קסם:
מכין חפצ"קים הוא קוסם יותר מורכב. הוא יכול ליצור שיקויים, פצצות ועוד.
יכולות:
פסלוני כוח- פסלים קטנים בצורת חיות (תבחרו אתם איזה חיות) שזורקים אותם, והם הופכים לחיות בגודל מלא, ותוקפים לבחירתכם.
תליון כוח- נותן יתרון לקובייה (מגלגל פעמיים ובוחר את הטובה) 5 פעמים ביום.
שיקויים- יכול להרכיב שלושה שיקויים ביום מהשיקויים הבאים: שיקוי שינוי צורה, ריפוי, טלקינזיס, כבילה ושיקוי מתפוצץ. יש לכם מרכיבים לשלושה שיקויים מכל סוג. כשיגמרו, תצטרכו לקנות עוד.
כהן
חיים: 7 שריון:11
דבר ראשון, יש המון אלים. אי אפשר להכין טבלה, אבל הנה האלים והיכולות:
פריי: אל הטבע: ריפוי (2ק3+8), קריאה לעזרה (1ק10 משתנה להחלטת השה"ם)
ת'ור: אל המלחמה: לחימה (+2), קרן קרב (1ק10 משתנה להלחטת השה"ם. זה בעצם עושה פעולה כלשהי שעוזרת לכהן.)
מנרוד: אב האלים: איום, שכנוע.
אודין: אל החוכמה: ניתוח מצב, איסוף מידע, נקודת חולשה (שואל את השה"ם ושה"ם עונה לו.)
סיטוניוס: אלת הממדים: שיגור (טלפורטציה), פורטל.
יאנג: אל הפשע: כייסות, לחימה בשתי ידיים (+2)
אומבר: אל הקסם והעוצמה: קסם דמיון חלש, קסם יסודות חלש.
ביאורן: אל הטבע והחיות: הסוואה, קריאה לעזרה (1ק10 משתנה להחלטת השה"ם).
זארן: אלת המחשבה והזכרון: קסם אשליה, מחיקת זכרון חלש.
סבן: אל הזמן: עצירת זמן (ל-1ק10 שניות), הרצה לאחור (1ק8 שניות), חזיונות לעתיד הקרוב.
גום: אל המוות, החיים והאמונה: הנפשה (בחפץ דומם קטן), תפילה (יתרון לקובייה, הפעלה לפני הפעולה).
לוחם
חיים:10, שריון:14
בדרך כלל הייתי מסכם לוחם ב-נשק ולהרביץ. כאן זה לא נכון.
לוחם בוחר נשק שהוא מתמחה בו, ועליו הוא מקבל פלוסים. הטבלה בניוה מ 3טורים ו8 עמודות. כל פעם שהשה"ם אומר לכם, תסמנו עוד וי. ככה ש ב4 ויים, תקבלו תוסף 2 לנשק הזה, ב 7 תקבלו תוסף 3, ב10 תקבלו תוסף 4 וכו' עד דרגה 24 (תוסף 8).
ונעבור לנשקים:
רשימה 1- נשקים קטנים: חרב קצרה (1ק6), קשת קצרה (1ק6), 2 סכינים (2ק4), פגיון (1ק4), מוט עץ (1ק6).
רשימה 2- נשקים בינוניים: חרב בינונית (1ק8) יכולות: שיסוע (3 אנשים, 3/יום), קשת ארוכה (1ק8) יכולות: ירי מהיר (3 חיצים 3/יום), גרזן קרב (1ק10)יכולות: הסתערות (+3 להתקפה ולנזק) 3/יום, נבל (4ק10 אזורי) יכולות: פיצוח נשק, 3/יום
רשימה 3- נשקים גדולים: פטיש מלחמה אדיר (1ק12) יכולות: מכה משולשת (1,2,3 אנשים, 1ק12 בכל מכה, 3/יום), חנית ארוכה (1ק10) יכולות: המצביא (מכנס את כולם סביבו ויוצר חומת מגינים מסביב, נותן 3 תורות חופשיים 3/יום), כוכב שחר (1ק12) יכולות: סיבוב נשק (נזק משסף, הורג בפגיעה, דרגת קושי 15 3/יום)
אשמח לשמוע הערות.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 496
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 12 יוני 2019, 19:30

@אביעד
קניות זה אומר חנויות או שוק. או אם מביסים מפלצת ויש חלוקת שלל.
מקווה שהספר (טוב, זה לא ספר) חוקים לשקן ענה על שאר השאלות שלך.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2644
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי אביעד » 12 יוני 2019, 20:05

lonewolf כתב:
12 יוני 2019, 19:28
מבחנה פיזית אי אפשר.
לא נכון, זה אפשרי.

כבר שלחתי את שאר השאלות שלי בעץ השני מעכשיו אשתדל לשלוח אותן כאן כדי לא להעמיס על העצים.

בעיקרון, הספר הזה די לא מפורט, ומבולבל קצת - כבר בשתי הגרסאות שיש כאן ובעץ ההרשמה יש שינויים בטקסט, והספקת לערוך חוקים. רואים שהשקעת זמן ומאמץ בשיטה, אבל לדעתי היא עוד לא בשלה לפתוח בה משחק כרגע, אולי אחרי שתשב עליה עוד כמה זמן - אפילו לא נגענו בחוקים של קרב - סדר יוזמה, פעולות בתור, מצבים וכיוצא באלה, וגם לא בחוקי הכלכלה במשחק - מחירי מוצרים לדוגמא, וכבר יש כאן בלגן גדול והשיטה לא ממש מאוזנת. ממליץ לך לשבת עליה עוד כמה זמן לפני שתפתח בה משחק.

עריכה: שכחתי להגיד, בפינה השמאלית העליונה של ההודעה שלך יש כפתור בצורת עיפרון - אם תלחץ עליו הוא יאפשר לך לערוך את ההודעה, כדי שלא תצטרך לשלוח שתי הודעות ברצף. בהצלחה ביצירת השיטה!
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4942
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 12 יוני 2019, 20:14

@lonewolf, אשמח אם תענה גם לשאלות התוכן שלי, של קווינט, ושל ת׳ור.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 496
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 13 יולי 2019, 13:41

אחרי הרבה זמן, אני גאה להציג את ספר החוקים לשחקן, בגרסתו הראשונית. אשמח לקבל הערות, שאלות ולהזכיר לי דברים ששכחתי.
ספר חוקים סופי - Google Docs

נ.ב.- מקווה שזה ענה על השאלות של כולם.
בדף הדמות של הלוחם הדוקס לא שמר את הטבלה.
נערך לאחרונה על ידי lonewolf ב 13 יולי 2019, 19:50, נערך 4 פעמים בסך הכל.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4942
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 13 יולי 2019, 13:51

אממ... לא אישרת כניסה לאנשים אחרים...
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 496
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי lonewolf » 13 יולי 2019, 19:50

ערכתי את ההודעה הקודמת. עכשיו בסדר?
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
גרגויל
הודעות: 341
הצטרף: 24 ינואר 2018, 18:12

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי גרגויל » 13 יולי 2019, 22:24

עם כל הכבוד שאני רוכש לעובדה שעבדת (אני מניח) קשה מאוד על השיטה, היא פשוט מרגישה כמו ואנור אבל פחות טובה.
הלוחם מרגיש כמו דמות אנימה שיורה חזיזי ברק מהגרזן שלו- והוא ללא ספק המקצוע הכי עוצמתי מבין השלושה. הכוהן ברמה מאוד נמוכה ביחס ללוחם, ולא תיארת את החיות הניתנות/ לא ניתנות לאילוף. ואני חושב שאתה לקחת את רעיון הנטייה- רעיון שנחשב לאחד הגרועים ביותר שמו"ד עשתה שפשוט מכריח דמויות להתנהג בתבנית קבועה ולא משתנה כי "ככה הדמות שלהן הייתה עושה"- והפכת אותו למקובע אפילו יותר כי הילדים המכאניים מכריחים נטייה ספציפית.
אני מצטער אם מה שאמרתי היה קצת אגרסיבי, אבל השיטה שלך צריכה עוד הרבה פיתוח לפני שתהיה מאוזנת
צעק את תפילתך עכשיו, בן תמותה
רק הישאר במקומך כשתעלה העלטה
קפא ואל תזוז אל מול החשכה
כי אני הוא שעומד, מגן על גג ביתך
אני הוא השומר האחרון מאפלה
זו המטרה שנבניתי בשבילה
(גרגויל)
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4942
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

אורלן- עולם מערכה ושיטה. הסבר.

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 13 יולי 2019, 22:57

אוקיי. אני מאוד מצטער על הבוטות, אבל הסל''ש הזה... מביך.

תיאור הנטיות נשמע... כאילו לא הבנת איך הנטיות האלו עובדות, או שבאורלן זה שונה. סדר זה לא ''טוב לב ועדין'', זה חוק, סדר, משמעת, ציות, נאמנות, כבוד. זה יכול להיות טוב (אמרנו אבירים?) ויכול להיות רע (גרמניה ויפן במלחמת העולם השנייה). אלא אם המונחים באורלן עובדים בצורה מוזרה.

שריון - אני לא יודע איך זה עובד, אבל נשמע מוזר שללוחם ולמכשף יש אותו השריון. כלומר, הלוחם הממוצע קשוח וחסון יותר, ויש לו מיגון מעבר לגלימות סגולות יפות.

לחשים - כדאי שתסביר לפי מה עובדת החלוקה הזו בין לחשי כוח ומוח ומה היא מייצגת.

גזעים - אלו רק הגזעים השחיקים בעולם שלך, כן? כדאי שתוסיף קצת פלאף מעבר לחצי שורה של קלישאת פנטזיה. כל דבר. אורח חיים, מקום מגורים, אופי הגזע (מה הופך עלפים לעלפים, גמדים לגמדים? אחותי גבוהה, בלונדינית ויפה והיא לא עלפית).

הפסקה של טבלת ההתמחות ב''לוחם'' טיפה מבולבלת. הבנתי אותה, אבל כדאי לך לעבוד על הניסוח.

מקצועות - בנוגע ללוחם, נשמע לי מוזר שהוא יוצר חומת מגנים קסומה. זה לוחם, לא מכשף.
כמו כן, על החרב הממזרית, לזרוק את החרב שלך זה רעיון ממש, ממש גרוע.
פטיש אדיר - מה עושה גל ההדף? לא כתבת כלום מעבר לד''ק.
גרזן אדיר - שוב, חזיזי קסם הם פשוט לא משהו של לוחם. ונניח, השיפורים הקסומים באים רק בדרגות הבאות, לא?

קוסם - למה דווקא אבני החן האלו? ועדיף לכתוב אודם ולא רובי. למה פנינה, שוהם, טורקיז, לא יעבדו?
שיקוי מתפוצץ - אם הקוסם מתחיל עם אשלגן ומים (לא זכור לי שיש להם ריאקציה כזו - וכן, כימיה, כי אם אתה מערב מונחים כמו אשלגן צפה שיערבו כימיה) - למה שלא פשוט יתחיל עם שיקויים וזהו?
יסודות - תיאור נחמד, ח''ח. הבעיה, מעבר לזה אין כלום בסעיף.
טלקינזיס - להזיז סלעים? זה ממש חזק. אבל בסדר, מה שהיה לי מוזר זה שברמה 10 אתה מכשף עליון.

כוהן - טוב, נראה שכשאתה חושב על דת אתה מדמיין אסלאם קיצוני. כל הכוהנים הם ג'יהאדיסטים פנאטים? מה זה אמור להביע? ולמה אי אפשר לשחק כוהן... אני יודע, שפוי? פנאטים זה בסדר, אבל אתה רוצה אותם כשחקנים?
אלים - כדאי שתיתן פיסת פלאף תסביר את הקרע הדתי בין העלפים לשאר הגזעים. זה בסדר שיש קרע, פשוט תסביר. מעניין לדעת.
השמות של האלים - לא יודע, מוזר שיאנג ואודין נמצאים באותו פנתיאון. זה בסדר, סתם נראה מוזר. והאם השמות של האלים זהים אצל כולם? יש עוד אלים או שאלו היחידים (נניח אני לא יכול להחליט שאני סוגד לאלת העורב מוריגן, שקשורה לעורבים, ידע ומוות?).
תחומי שליטה - יש את פריי אל הטבע וביאורן אל הטבע הפראי? מה ההבדל ביניהם?
יאנג אל האיזון? מה זה אומר לעזאזל?
מיקום מחדש - נשמע קצת OP. הייתי מחליש או מעלים.
יציר פחד - כנ''ל, ממש OP.

מקצועות יוקרה:
אביר - מה ההבדל הגדול בינו לבין פלדין? שניהם לוחמים אמיצים, נוצצים ורכובים, עם שבועות, קוד כבוד, עזרה לחלשים וכו'. ממליץ לאחד למקצוע יוקרה אחד, פלאפית הם זהים.
אביר קודש - עדין ונחמד? אביר קודש הוא לא לוחם עדין ונחמד, הוא לוחם שנשבע לשרת את האל שלו ולקח על עצמו שבועות מחמירות וקוד כבוד נוקשה. בכ''מ, ממליץ לאחד עם אביר. מבחינת נטייה, למה הוא לא יכול להיות נייטרלי (ורע, למרות שאישית אני לא מת על דמויות רעות)?
לוחם אשליות - הקונספט מגניב, רק למה הוא חייב להיות נייטרלי/ טוב/ סדר?
ברברי - למה דווקא תוהו רע? הוא לא יכול להיות מין ''פרא אצילי'' עם קוד כבוד ויקינגי? כי הוא מפחיד? אבירים לא מפחידים?
גנב - כנ''ל, ואני אביא כדוגמה את רובין הוד ואלאדין. למה דווקא רע?
לוחם אופל - קיצר, זה פלדין אפל? ותיתן עוד פלאף לכל מקצועות היוקרה. חצי משפט בנאלי (''אפל קודר ולא נעים'' לא מתאר כלום. מה זה לוחם אופל? תסביר. כנ''ל שאר המקצועות).
פלדין - גם זה וגם אביר קודש? מה?

מהלך התור - כל המשחק מתנהל בתורות, לא רק הקרב? זה סתם מיותר ומסורבל.
פעולת בונוס - סבב קרב זה בערך 6 שניות. לרוץ לדרקון, להוריד עליו גרזן ואז לברוח למחסה לוקח שני סבבים לפחות. אתה יכול לעשות כמו ''פעולה חופשית'' במו''ד 5, משהו קטן כמו לפתוח דלת וכו' שזה תמיד אפשר לעשות, אבל התקפה נוספת או תנועה נשמע לא אמין וקצת מנצ'קיני.

מחירונים - כדאי שתציין איכות ליד כלי הנשק. חרב מפלדה זולה שהכין שוליה, וחרב מפלדת דמשק שהכין חרש אומן, לא יעלו אותו הדבר. בכ''מ כדאי שתיתן מושג לגבי הערך של כל מטבע - כמה שווה באורלן מ''ז? כבשה? עז? מסטיק בזוקה?
אני רוצה שתסביר לי איך קשת ארוכה עולה כמו חרב ארוכה. הראשונה זה חתיכת עץ גמיש עם גיד, השנייה חרב פלדה. ואיך לעזאזל חנית, שזה מקל ארוך עם ראש ברזל, יקרה יותר מחרב? זה הנשק הכי פשוט וזול שיש...
מה ההבדל בין שריון חזה לשריון לוחות חזה?
מתכות ואבני חן - רק שלמה המלך סוחר באבני חן וזהב בקילוגרמים. גרם זהב אמור להיות שווה לפחות עשרים מ''ז. בכ''מ כסף יקר כמעט כמו זהב, נחושת היא מתכת זולה כמו ברזל אם לא זולה יותר, למה אין כאן פלטינה, אלקטרום וכו', ו - באיזה שלב במשחק השחקנים הולכים לסחור בפלדה ועופרת בדיוק?

איך עולים רמה?

ולסיום - אני מצטער אם העלבתי. הביקורת יצאה די קוטלת ואני יודע את זה. המטרה שלי היא ממש לא לפגוע, להוריד מרוחך או לומר לך שאין לך סיכוי. אני כן חושב שלאורלן יש פוטנציאל, ולכן אני מנסה לעזור לך להשתפר ולמצות את הפוטנציאל הזה.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה