עוד שבוע וחצי לדרקוניקון 2019
עוד שבוע וחצי דרקוניקון 2019, יומיים של משחקים וכיף והשנה יש לנו המון דברים טובים - קודם כל מפגש פונדקאים, אבל גם המון משחקי תפקידים, השקה ישראלית של פאת'פיינדר 2 ועוד. אם עדיין לא נרשמתם בהרשמה המוקדמת, מוזמנים להירשם כעת, או בקופות ביום הכנס.
http://www.dragoncon.co.il/games.aspx

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18301
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי The oldman » 17 מאי 2019, 14:50

אני קורא להנאתי את Art & Arcana, משהו כמו חמישה עמודים ביום, לאט כדי להתענג עליו. כי הוא באמת נהדר, תקראו את הסקירה אם אין לכם אותו: Art & Arcana, מבוכים ודרקונים - ספר היסטוריה חזותית - הפונדק
בכל מקרה, יש שם התייחסות למפות של Tomb of Horrors וזה כבר יושב לי בראש כמה ימים, איך המשחק השתנה. אני זוכר שלפני 20 או 25 שנה, אז שרטטנו ביד עם עפרון מפות מבוך על נייר משבצות, עקבנו אחרי מספר החצים באשפה, כמה מנות ברזל יש לנו וכמה לפידים כדי להאיר את המבוך.
היום, כל דבר הללו חלפו, נדמה לבלי שוב, ואני תוהה מדוע. אם זה בגלל שאז היינו צעירים יותר והיה לנו יותר חשק וסבלנות למכאניקה ולעקוב אחרי מספרים וכל שינוי מזערי לעומת היום כשאנחנו עם עבודה מעמיסה, משפחות או שלל מחויוביות אחרות אז פשוט יש פחות זמן וקשב למשחק.
אבל אז, אולי הצעירים יותר כאן בפורום יגידו שהם כן עושים את זה

ואם זה לא מגיע מנקודה של "גיל"/זמן אלא פשוט משינוי תודעתי בין הדורות - אם בשנות השמונים הדגש היה יותר "מכאני" וריאלסטי כשמטרת המשחק הייתה לספק חוויה של סימולציה של לוחם או קוסם מול המפלצות - והשיא של השיטות היה Rolemaster, אז היום שחקני תפקידים יותר מעוניינים בחוויה ובסיפור והדמות והמכאניקה שלה היא רק אמצעי?
איפה אתם על הספטקרום

ולנוסטלגיה הנה מפת משבצות של פעם:
small-map5.jpg
small-map5.jpg (133.46 KiB) נצפה 298 פעמים
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
nav566
הודעות: 1028
הצטרף: 14 אפריל 2016, 14:41
תשובות: 7

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי nav566 » 17 מאי 2019, 15:18

הרעיון של לשבת ולרשום כמה חיצים נשארו באשפת החיצים של הדמות אף פעם לא קסם לי. אני לא רואה סיבה למה מישהו יאהב את זה. כנראה המנטליות פשוט השתנתה. משחקי תפקידים נועדו כיום בשביל חוויית משחק כיפית, לא ריאליסטית.

נ.ב. אני לא חושב שראיתי בחיים שלי מדרגות שבנויות כמו המדרגות בחדר 29 במפה הזו.
"שאלתי את עצמי למה חתולים שותים ישר מהאסלה. אמי אמרה לי שזה בגלל שהמים שם קרים. עכשיו אני שואל את עצמי איך אמי ידעה זאת..."
- וודי אלן
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8262
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 46
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי Nextorl » 17 מאי 2019, 16:01

nav566 כתב:
17 מאי 2019, 15:18
נ.ב. אני לא חושב שראיתי בחיים שלי מדרגות שבנויות כמו המדרגות בחדר 29 במפה הזו.
באמת? אני ראיתי כמה פעמים. זה לא עד כדי כך נדיר.מה שמוזר זה הדלת שם.

האמת שלשרטט מפות משבצות זה תמיד כיף, אם כי אני כבר בקושי מכין אחת ביד (עברתי להשתמש ב Dungeon maps for RPG. Create maps online, download as PDF and PNG. ) אבל אף פעם לא ציפיתי מהשחקנים שלי לשרטט בעצמם מפה בהתאם לתיאורים שלי, שזה מה שהבנתי שהיה מצופה בשלהי שנות השמונים.
בנוגע לשאר- אני לא יודע, אני לא באמת רואה איך זה מעניין לעקוב אחרי כמה חצים יש לך, או כמה מנות צידה. אני בהחלט מסכים שפעם מו"ד נועד לספק סימולציה, בעוד שהיום המטרה של המשחק היא יותר ליצור סיפור ביחד, אבל זה לא שהדברים האלה נעלמו מבלי לשוב- הם פשוט פחות הסוג של הסיפור שאנשים רוצים לספר היום.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
nav566
הודעות: 1028
הצטרף: 14 אפריל 2016, 14:41
תשובות: 7

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי nav566 » 17 מאי 2019, 17:12

גרם מדרגות שנהיה צר יותר ככל שהוא יורד? איפה?
"שאלתי את עצמי למה חתולים שותים ישר מהאסלה. אמי אמרה לי שזה בגלל שהמים שם קרים. עכשיו אני שואל את עצמי איך אמי ידעה זאת..."
- וודי אלן
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3858
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 17 מאי 2019, 17:34

nav566 כתב:
17 מאי 2019, 17:12
גרם מדרגות שנהיה צר יותר ככל שהוא יורד? איפה?
אם אני זוכר נכון את רשימת הסימנים המוסכמים למיפוי של מו"ד בקופסאות, החלק הצר הוא הירידה והרחב הוא העליה - ככה יודעים אם המדרגות עולות למעלה או יורדות למטה.

ובנוגע לנושא הפוסט עצמו - יכול להיות עוד הסבר. אנחנו חיים בחברה של שפע צרכני והרעיון של מחסור במוצרים נראה מוזר.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
Redcloak
הודעות: 693
הצטרף: 17 יוני 2012, 18:25
מיקום: where Xykon is

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי Redcloak » 17 מאי 2019, 17:44

זה מעניין, כי במשחקי מחשב התרשמתי דווקא שיש גל של משחקי "הישרדות" שכל הקטע שלהם הוא לעקוב אחרי משאבים ולמצוא את דרכך.

באופן אישי, במשחק שבו אני שחקן אנחנו דווקא עוקבים (בערך) אחרי דברים כמו חצים. אנחנו אמנם לא עוקבים אחריהם בדקדקנות, אלא רק כשזה מעניין. למשל, ממש לאחרונה הדמות שלי נקלעה לקרב ארוך, ואז פתאום העובדה שיש לה רק 10 חצים נהייתה רלוונטית וזה היה די מגניב לחשוב על זה.

המפקד - ההסבר שלך נשמע לי קצת מוזר. בארה"ב של שנות השמונים (או אפילו בארץ) היה כזה מצב של מחסור שהיה טבעי לחשוב על זה?
Call me old fashioned, but an evil ascension to power just isn't the same without someone chanting faux Latin in the backround.
Nero,IFCC Director,Order of The Stick-
סמל אישי של משתמש
nav566
הודעות: 1028
הצטרף: 14 אפריל 2016, 14:41
תשובות: 7

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי nav566 » 17 מאי 2019, 17:53

Redcloak כתב:
17 מאי 2019, 17:44
אם אני זוכר נכון את רשימת הסימנים המוסכמים למיפוי של מו"ד בקופסאות, החלק הצר הוא הירידה והרחב הוא העליה - ככה יודעים אם המדרגות עולות למעלה או יורדות למטה.
אבל על פי המפה, המסדרות התחתון בגודל משבצת אחת. והעליון בגודל שש.
"שאלתי את עצמי למה חתולים שותים ישר מהאסלה. אמי אמרה לי שזה בגלל שהמים שם קרים. עכשיו אני שואל את עצמי איך אמי ידעה זאת..."
- וודי אלן
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3858
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 17 מאי 2019, 17:57

Redcloak כתב:
17 מאי 2019, 17:44
במשחקי מחשב התרשמתי דווקא שיש גל של משחקי "הישרדות" שכל הקטע שלהם הוא לעקוב אחרי משאבים
הרבה יותר קל כשמחשב עושה את החישובים של זה. די מעצבן לעשות אותם לבד. זו אולי גם הסיבה שמיני-חוקים כמו סיכוי באחוזים שהנשק שלך נשבר, נק"פ לשריון, דימום וכיו"ב אף פעם לא תפסו ממש חזק.
Redcloak כתב:
17 מאי 2019, 17:44
ארה"ב של שנות השמונים (או אפילו בארץ) היה כזה מצב של מחסור שהיה טבעי לחשוב על זה?
בארה"ב של שנות השמונים לא כל כך, אבל שנות השבעים (כשמו"ד נוצרה) זו התקופה של משבר האנרגיה וכל מיני טלטלות כלכליות אחרות.

ובישראל של שנות השמונים הייתה אינפלציה מטורפת והיה לנו גם עדיין את החרם הערבי המשני - היו מוצרים כמו מקדונלדס ופפסי קולה שיכלת לראות רק בסרטים (כשמקדונלדס הגיעו לארץ אנשים אשכרה עמדו שעות בתור כדי לקנות את הקציצה המופלאה ולהרגיש אמריקה). מצד שני, דירה עלתה כמו מכונית.
nav566 כתב:
17 מאי 2019, 17:53
אבל על פי המפה, המסדרות התחתון בגודל משבצת אחת. והעליון בגודל שש.
אף פעם לא ראית גרם מדרגות באחוזות מהסרטים וכאלה ש"נפתח כמו מניפה"?
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3858
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 17 מאי 2019, 18:01

הנה דוגמא, לא מאחוזה, סתם בית של איזה אמריקאי בחיפוש גוגל אחרי מדרגות מתרחבות:
מדרגות וזה.jpg
מדרגות וזה.jpg (181.99 KiB) נצפה 270 פעמים
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
nav566
הודעות: 1028
הצטרף: 14 אפריל 2016, 14:41
תשובות: 7

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי nav566 » 17 מאי 2019, 18:23

I stand incorrected
"שאלתי את עצמי למה חתולים שותים ישר מהאסלה. אמי אמרה לי שזה בגלל שהמים שם קרים. עכשיו אני שואל את עצמי איך אמי ידעה זאת..."
- וודי אלן
סמל אישי של משתמש
Adran
הודעות: 1658
הצטרף: 06 דצמבר 2015, 14:53

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי Adran » 17 מאי 2019, 20:23

לפני שהתגייסתי שיחקתי לתקופה קצרה Tomb of Annihilation. לכל מקום שרצינו להגיע היה צריך לוודא שיש מספיק אוכל ואפילו חומר דוחה יתושים למסע. זה היה כאב ראש, התמקחות על מצרכים כאלו עם דבש"ים הרגישה טיפשית ואכלה לנו זמן מהסשן.
אני לא בדיוק אובייקטיבי, מכאניקה זה לא החלק שמלהיב אותי במ"ת. היא כן חיונית ותורמת רוב הפעמים. לא כל כך במקרה הזה.
"גם אם אני לא אוהב את התוספות ששמת על הפיצה שהזמנתי, אוותר לך כי אנחנו צריכים לחסל את הטבעת האחת ביחד."
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5165
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי ת'ור » 18 מאי 2019, 19:50

אני חושב שזה חלק מהמהלך הכללי שמ"ת עברו מ"השחקנים נגד המשחק" ל"המשחק בשביל השחקנים". פעם ניסו להרוג את השחקנים באופן פעיל והאתגר היה לשרוד למרות הכל. אז היית צריך להתגבר על תכונות אקראיות, משאבים מתכלים, מבוכים אכזריים ושיטות מסובכות בכוונה. אבל עם הזמן הבינו שלמרות שזה ממש כיף כשאתה מצליח למרות הכל, זה מבאס כשאתה נכשל. אז המשחקים הפכו ליותר ידידותיים, יותר הוגנים, ותחביב פחות מעניש ויותר קליל. אותו דבר קרה עם משחקי מחשב, הם הרבה יותר נגישים משהם היו פעם.
שזה מן הסתם חלק מהסיבה שמשחקים נהיו פופולריים ונכנסו למיינסטרים. יש אנשים שאוהבים רמת קושי גבוהה אבל הרוב מעדיפים ליהנות בלי לדאוג יותר מדי. כשאתה מוריד את המאמץ והמיומנות הדרושים כדי להשתתף, אתה פותח את התחביב לקהל גדול יותר. תמיד יהיו את אלה שאוהבים את ההארדקור, אבל הרוב יעדיפו את הסופטקור.

זה בתחביב כולו, לפחות. אני לא בטוח מה קרה עם אנשים יחידים. יכול להיות שכמו שאולדמן אמר עם הזמן יש פחות זמן וכוח להשקיע בתחביב, אז נוטשים את האתגר ומתמקדים בסיפור.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2556
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 33

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי אביעד » 18 מאי 2019, 23:16

תור - יש הבדל בין מעקב אחרי חיצים למכאניקות אקראיות שתוקעות באלור במבוך לדמויות בדרגה 1. הראשון זה ענין של דרגת קושי, השני זה סתם התקרצצות. הסיפור לא נועד להיגמר סתם ככה, באותה מידה רולינג היתה יכולה לשים להארי טרול גדול יותר בספר הראשון, והוא היה מת בלי לראות את וולדמורט.

והסיפור על המדרגות הוא שהן לא מובילות לשום מקום לדעתי - 3/4 מהתחתית שלהן חסומה עם קיר מה שמרגיש לי מוזר.
סמל אישי של משתמש
kosem10
הודעות: 273
הצטרף: 14 דצמבר 2015, 15:59
מיקום: בכוכב ללא שם, הרחק מכל עין בן אנוש

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי kosem10 » 19 מאי 2019, 22:19

אני מניח שזה פשוט קשור לסוג הסיפור שאתה רוצה לספר. לדוגמה אם מישהו רוצה לשחק משחקי הרעב, הוא יבחר בריאליזם, אבל אם רוצים לשחק אווטאר, אולי שווה לבחור דווקא בסיפור יותר מעניין, כי אף אחד לא שואל איך לא נגמרים האגוזים של אנג במטה שלו.
בקרוב משנה את התמונה לציור מקורי שלי. מקווה שיהיה טוב!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2556
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 33

מה גרם לאנשים לנטוש את סגנון המשחק הריאליסטי?

שליחה על ידי אביעד » 19 מאי 2019, 22:41

גם במשחקי הרעב אתה כבר לא תיצור שיטה שהורגת אותך באקראיות, אלא שיטה שמענישה אותך קשה על כל דבר.
ואף אחד לא שואל על האגוזים במטה של אנג כי אף אחד לא יודע שיש לו שם אגוזים. האמת, אני אפילו לא יודע אם להאמין לך לזה שיש לו אגוזים.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה