עוד שבוע וחצי לדרקוניקון 2019
עוד שבוע וחצי דרקוניקון 2019, יומיים של משחקים וכיף והשנה יש לנו המון דברים טובים - קודם כל מפגש פונדקאים, אבל גם המון משחקי תפקידים, השקה ישראלית של פאת'פיינדר 2 ועוד. אם עדיין לא נרשמתם בהרשמה המוקדמת, מוזמנים להירשם כעת, או בקופות ביום הכנס.
http://www.dragoncon.co.il/games.aspx

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי kwint stormbellow » 17 מאי 2019, 10:25

מבוסס על סיניס(דמות מיתולוגית)

שמעת את זעקות הכאב וצרחות האימה מהיער? סביר להניח שחשבת שזה דוב או זאב, אך טעות בידך. אלו הסיניס

הסיניס הם גזע פיות עתיק יומין, הידועים באכזריותם הרבה, בחמדנותם ובשלל דברים אחרים. הם בערך בגובה שלוש רגליים, שערם שחור כפחם ועיניהם צהובות חומציות. הם חיים בדרך כלל לבד, ביערות עד, מתחבאים בשיחים ואורבים לעוברי-אורח, קושרים את קורבנם לשני ענפים, שודדים אותו ומשחררים את הענפים, כאשר כל ענף פונה לכיוון אחר. הם מחביאים בדרך כלל את השלל בביתם, בתוך גזע עץ או מתחת לגבעה. הם חיים בממוצע אלפיים שנה, ומגיעים לבגרות בגיל 42. אם תשאל סיניס בין כמה הוא, הוא יענה לך בעונות(לדוגמה- סיניס בן 5 יציג את עצמו בין עשרים עונות).

סיניס
צובר, נכלולי, מתבודד, קטן, עתיק, נבון
נק"פ מירבי: 12
שריון: 0
התקפה: 1ק10, חרב קצרה, סמוך
תכונות מיוחדות: כיפוף אורנים(לא בהכרח בקרב)
יצר- לשדוד
-להרוג
-לעשות שטויות(כמו לספר בדיחות בריטיות תוך כדי קרב)
---

אני די חדש בשיטה, אז כנראה שטעיתי הרבה. אשמח להערות, הארות, עצות לתיקונים וכל השאר.
נערך לאחרונה על ידי kwint stormbellow ב 18 מאי 2019, 21:50, נערך 6 פעמים בסך הכל.
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4865
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 17 מאי 2019, 12:12

מגניב, אהבתי מאוד וח''ח. מה שלא הבנתי...
kwint stormbelow כתב:
17 מאי 2019, 10:25
(לדוגמה- סיניס בן 5 יציג את עצמו בין עשרים קיצים).
איך זה עובד? כל שנה יש קיץ אחד, לא ארבעה...
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2534
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי אביעד » 17 מאי 2019, 12:18

א. הנזק של ההתקפה המיוחדת הראשונה שלו ממש גבוה ביחס להתקפה הרגילה, ועוד עם השפעות.
ב. הנזק של ההתקפה המיוחדת השנייה שלו הורג במקום כל יצור חי בערך.
ג. נראה שאתה לא סגור על דירוג הקושי של היצור - איפה שאין עצים הוא חלשלוש, איפה שיש עצים הוא חזק יותר מליץ'
ד. העצה הכי חשובה - תפתח את ספר המפלצות ותקרא אותו.

חא'ן - קווינט התבלבל, סיניס בן 20 יציג עצמו כבן 5 קיצים. זה הכל.
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי kwint stormbellow » 17 מאי 2019, 12:30

סליחה, התכוונתי עונות:wink:. עורך עכשיו. מה לדעתכם יהיה נזק נורמלי להתקפה(כשזה עדיין משאיר אותו עוצמתי, כמובן)?
אביעד כתב:
17 מאי 2019, 12:18
סיניס בן 20 יציג עצמו כבן 5 קיצים.
מה? נגיד שהתכוונתי לקיצים(לא יודע למה כתבתי את זה...), איך ב20 שנה יש 5 קיצים? אני די בטוח שיש קיץ אחד בכל שנה...
אביעד- אין דירוגי אתגר בואנור, אם אני לא טועה.
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2534
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי אביעד » 17 מאי 2019, 12:33

מה זאת אומרת, קיץ אחד כל 4 שנים...

דירוג קושי הוא לא דירוג אתגר. חוץ מזה אני ממליץ לך לפתוח את הספר של ואנור ולקרוא מה כתוב בו, כדי לדעת דבר בסיסי כזה אם יש שם למפלצות דירוגי אתגר ואז לכתוב את המפלצת בהתאם. לפני שאתה כותב תוכן מכאני בשיטה כלשהיא תקרא אותה.
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי kwint stormbellow » 17 מאי 2019, 12:49

אביעד כתב:
17 מאי 2019, 12:33
קיץ אחד כל 4 שנים...
יש מצב שאנחנו מדברים על דברים שונים? כי אני מתייחס
לכך שבכל שנה יש קיץ אחד, אז הוא לא יציג את עצמו כבן חמש, אלא עשרים.
פתחתי את הספר, אין כזה דבר דירוג קושי/אתגר. אני מצטט מהספר(זה חוקי? ליתר ביטחון, אני מצנזר שם, יצר ותיאור):

*מצונזר*
חשאי, כנופיה, צובר
3 נק"פ
2 שריון
טופר(1ק6 נזק)
סמוך
תכונות מיוחדות: כנפיים
*תיאור מצונזר*
*יצר מצונזר*
kwint stormbelow כתב:
17 מאי 2019, 12:30
מה לדעתכם יהיה נזק נורמלי להתקפה(כשזה עדיין משאיר אותו עוצמתי, כמובן)?
אשמח לתשובה, כי ממה שהבנתי הנזק הוא הבעיה העיקרית.
אביעד כתב:
17 מאי 2019, 12:18
איפה שאין עצים הוא חלשלוש
הוא נמצא ביערות, ונדיר מאוד לראות אותו מחוץ ליער.
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2534
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 31

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי אביעד » 17 מאי 2019, 13:01

א. אני צחקתי בנוגע למספר הקיצים בשנה...
ב. כל הכבוד שפתחת את הספר, עכשיו תתחיל לקרוא אותו ואז תוכל לכתוב תוכן לשיטה.
ג. זה חוקי לצטט מהספר.
ד. יש למפלצת דירוג קושי - חלקן חזקות יותר מאחרות, נכון? אתה הרי מתכנן מפלצת שתהווה אתגר גדול, בינוני, או קטן. זה שזה לא מופיע בנתונים לא אומר שזה לא קיים. גם המראה של המפלצת לא מופיע בנתונים שלה ואתה עדיין מניח שיש לה אחד.
ה. מצטער, לא ראיתי את השאלה. אני לא יודע כמה נזק אמור להיות, תלוי כמה כוח אתה רוצה לתת לו. חוץ מזה שהניסיון שלי בואנור הוא בסך הכל רבע שעה של קריאה יותר ממך.
ו. 1. אם ככה ההתקפה של החרב הקצרה מיותרת, כי הוא תמיד ישתמש בקשירה לעץ.
ו. 2. לא אכפת לי איפה רואים אותו. העניין הוא שאם הוא ביער הוא ממש חזק, ואם לא הוא ממש חלש. אתה רוצה אותו ככה? תיהנה.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18284
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי The oldman » 17 מאי 2019, 14:27

כשכותבים מפלצות לשיטה שמכירים פחות טוב, ההמלצה שלי היא תמיד (בפן המכאני) לקחת כמה מפלצות כרפרנס לרמת העוצמה וליכולות שלהם. לכן אם אתה שואל בנוגע לנזק פשוט תסתכל על המפלצות האחרות.
מעבר לכך, מותר לצטט מספרים על אחת כמה וכמה כשמדובר ב Dungeon World (ואנור מורכב מתרגום לעברית של השיטה Dungeon World ביחד עם עולם מערכה מקורי ואנור), שהיא שיטה חינמית שכל אחד יכול להשתמש בה. הנה ה SRD שלה כולל מפלצות: Dungeon World SRD

וזה ההנחיות שלהם לכתיבת מפלצת: Monsters – Dungeon World SRD תחושתית המפלצת שכתבת מכילה יותר מדי מכאניקה.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8257
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 46
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי Nextorl » 17 מאי 2019, 15:45

קודם כל אביעד, תרגיע קצת עם העוינות הזו בבקשה.

עכשיו, בנוגע למפלצת, כשאני מסתכל על מפלצת רנדומלית מהספר (גפן רצחני למעוניינים), אני רואה שמה שרשום עליה הוא מילות מפתח, נק"פ, שריון, הנזק שהיא עושה בהתקפה (ק10 נזק, חודר 1) כמו גם טווח ומילות מפתח של ההתקפה (סמוך, הישג, הרסני), תכונה מיוחדת (צמח) שהיא יותר קו מנחה מאשר משהו מכאני ממש, ושני דברים שהיא עושה בקרב (מצמיחה חוטר חדש, תוקפת את מי שאינו מודע לסכנה) שני הדברים האלה, שוב, הם ללא מכאניקה.

עכשיו, כשאני משווה אותה למפלצת שאתה הכנת, אני רואה שלסיניס לא רשום שריון (אם אין, נהוג לכתוב 0), שלהתקפה שלה אין טווח או מילות מפתח, ובעיקר שהתכונה המיוחדת שלו קיבלה משמעות מכאנית בצורה שפחות מתאימה לשיטה. מעבר לזה, בעולם המבוך המנחה אף פעם לא צריכה לגלגל, השחקנים צריכים להתגלגל כדי להתגרות בגורל. כשאתה כותב מהלך למפלצת בעולם המבוך, אתה לא כולל מכאניקה- כל המכאניקה שהמנחה צריכה לדעת היא נק"פ, שריון והתקפה. לא יותר מזה- זו שיטה סיפורית.

מעבר לזה, עוד משהו שלא מופיע אצלך הוא יצר.מה המפלצת הזו בעצם רוצה? נסה לתמצת את זה לעד שלוש מילים. זה בעצם המטרה שהמפלצת מנסה להשיג בכל פעולה שלה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי kwint stormbellow » 17 מאי 2019, 17:43

ערכתי, עכשיו יותר טוב?
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18284
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי The oldman » 17 מאי 2019, 18:04

באופן כללי הודעה של ערכתי מבלי לציין מה ערכת, לא מועילה. זה דורש ממני גם לקרוא מחדש הכל וגם לנסות לזכור מה היה כתוב קודם ...
בכל מקרה קראת את הקישור שנתתי על יצירת מפלצות לעולם המבוך?

כמו שגם נקסטורל כתב העובדה שיש גלגול בענפים לא נראית תואמת לשיטה.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8257
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 46
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי Nextorl » 17 מאי 2019, 18:07

בנוגע ליצר, תשמור את זה יצר אחד מתומצת. לשדוד, להרוג או לעשות שטויות. רק אחד מהדברים האלה באמת מניע את היצור.

בנוגע למכאניקה- עולם המבוך הוא פשוט משחק... לא ממש מכאני, ככה שלהכניס מכאניקה כזו למפלצת פשוט עומד בניגוד להוויה של השיטה. אם זה מה שאתה רוצה לעשות, אז תהנה. אבל השיטה מעודדת שחקנים לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים, כשהמנחה לא אומרת להם מה לגלגל, אלא קודם שומעת מה הם עושים, ואז מבקשת מהם לגלגל את המהלך המתאים.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
kwint stormbellow
הודעות: 181
הצטרף: 04 ינואר 2019, 14:42
תשובות: 1
מיקום: ערפילית ראש הסוס

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי kwint stormbellow » 17 מאי 2019, 18:11

The oldman כתב:
17 מאי 2019, 18:04
כמו שגם נקסטורל כתב העובדה שיש גלגול בענפים לא נראית תואמת לשיטה.
אז עכשיו זה גלגול התגרות בגורל, שלפי מה שהבנתי זה בסדר. תקנו אותי אם אני טועה.
The oldman כתב:
17 מאי 2019, 18:04
בכל מקרה קראת את הקישור שנתתי על יצירת מפלצות לעולם המבוך?
לא. קראתי את החוקים בספר של ואנור.
...
נקסטורל- אז הבעיה היא ביתר מכאניקה? אם כן, תגידו לי.
"A quark does not barks, but bark has many quarks"
-Kwint stormbellow
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8257
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 46
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי Nextorl » 17 מאי 2019, 18:16

כן, הבעיה היא ביתר מכאניקה. אולדמן אמר את זה קודם, ואני פירטתי קצת יותר.
עולם המבוך היא שיטה מאוד סיפורית, שבה למכאניקה... אין יותר מדי השפעה. קרב מתרחש כמו כל חלק אחר במשחק, בלי יוזמה או מרחקים מדויקים או כל דבר כזה. למנחה יש סטאטבלוק קטן שמאפשר לה לדעת מה המפלצת רוצה לעשות ואיך, והיא מאלתרת משם.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18284
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

[ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

שליחה על ידי The oldman » 17 מאי 2019, 19:37

ספציפית מה שמפריע בעיניי זה הפירוט על הנזק של הענפים. בתור שיטה סיפורית נזק זה לא מעניין, מכשולים וסיבוכים זה מעניין. לכן ענף שגורם כזה נזק או אחר פחות מושך.
שוב, אני לא מכיר מספיק טוב את השיטה לתת עצה איך לשנות, אבל הייתי שואב השראה, או פשוט משאיר את זה כתיאור שהמטרה מסתבכת ונותן לשחקן ולמנחה להתמודד עם זה סיפורית.

ואמנם התמקדתי עד כה בפן המכאני, אבל רציתי לציין שאהבתי את הפלאף של הסיניס
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה