כמו שכתבתי ב-
https://www.pundak.co.il/forums/threads/41048 אנרכיה יצאה לפני שנתיים ורק עכשיו יצא לה ספר הרחבה ראשון כשבזמן הזה יצאו לא מעט ספרים למהדורה 5. לשיטה עצמה קוראים Cue System ואפשר למצוא אותה ב- Cosmic Patrol או ב-Valiant Universe עם שינויים (במרוצללים מגלגלים רק D6 וכל ההתאמות שצריך לסייברפאנק- Shadow amps).
מהלך המשחק:
השה"מ מתאר סיטואציה ואז השחקנים מתחילים לספר לפי סדר ישיבה (במשך כמה דקות כ"א) מה הדמויות שלהן עושות ומכניסים אלמנטים נוספים לסיטואציה (כלומר השחקנים יכולים להכניס דב"שים וכדומה) עד שהסיבוב נגמר וחוזר תור השה"מ. השחקנים אמורים להשתמש ב-CUE שמאפיינים את הדמות וכתובים בדפ"ד, אבל זה לא תמיד משמעותי כי זה כלי עזר יותר מחובה.
אם אחד השחקנים נתקע השה"מ יכול לעזור לו בשאלות מנחות או שמדלגים על תורו.
גלגולי קוביה:
השחקנים מגלגלים מס' ק6 התלויים ב-כשרונות (ואם יש התמחות רלוונטית) + תכונה ( יש 6 תכונות משפיעות) + Shadow Amps + השפעות נשק (במידה וקרב ויש כאלה רלוונטיות) + משתנים (פציעות, יתרונות, עזרה, סביבה, essense וכדומה) מול מספר הצלחות קבוע (4-קל מאוד עד 12 קשה מאוד) או מול מס' ההצלחות בקוביות של הדב"ש.
הצלחה נחשבת כ5 או 6 בקוביה.
יתרון: ישנה תכונה נוספת שנקראת edge, שחקן יכול להכריז לפני הגלגול שלו שהוא מנצל יתרון ואז הצלחות מתחילות ב-4 והוא מקבל קובייה נוספת או לאחר שגלגל קוביות ואז מגלגל מחדש את כל מה שלא יצא 5/6. המאגר של התכונה הזאת מתחדש כל סשן.
גליץ': לפעמים כשמנצלים נק' עלילה השחקן מגלגל יחד עם הקוביות האחרות גם קוביית גליץ'. אם יוצא 1 אז משהו רע קורה ואם יוצא 5-6 אז משהו טוב קורה. השחקן שגלגל מתאר מה בדיוק קורה וקוביית הגליץ' לא משפיעה על ההצלחה או הכישלון בגלגול עצמו.
נק' עלילה:
שחקנים מתחילים את המשחק עם 3 כאלה והשה"מ מתחיל עם 1. השחקנים יכולים לקבל נקודה נוספת כשהשה"מ אוהב את מה שעשו שזמן התור שלהם או באמצעות חלק מה-Shadow Amps (שנחשבים כבונוס) והשה"מ מקבל את אלו שהשחקנים מנצלים. השחקנים מוגבלים למקסימום חמישה נקודות ויכולים לנצל כמה כאלו ביחד והשה"מ לא מוגבל כמותית, אך יכול לנצל רק אחת בסבב.
ניצול נק' עליה לשחקנים יכול להעניק: הוספת קוביית גליץ', לשחק את התור שלהם באמצע התור של מישהו אחר, תזוזה כפולה, זימון שומרים, עזרה ראשונה, תקלה זמנית בציוד, לספוג מכה במקום חבר ו-תור נקמה נגד הדב"ש שפגע בהם שלא נחשב כחלק מסדר התורות.
לשה"מ לעמת זאת: חוץ מקוביית הגליץ' הוא יכול להשפיע רק על הפעולות של דב"שים, הוא גם יכול לערבב את הסדר בו השחקנים משחקים (להפוך את סדר התורות או משה דומה).
יצא קצת ארוך ממה שחשבתי ומקווה שיצא מספיק ברור.