פורים בפונדק - אתגר כתיבת סקירות
לקראת פורים ולרגל רענון עמודי הסקירות בפונדק, יש לנו אתגר כתיבת סקירות עבורכם - ובין כל מי שכותב סקירה יוגרל המשחק שם-קוד!
לפרטים: [תגובות] הצטרפו לאתגר הסקירות שלנו לפורים וזכו בפרס

Shadowrun: Anarchy - מי מכיר?

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18727
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 14
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

Shadowrun: Anarchy - מי מכיר?

שליחה על ידי The oldman » 02 פברואר 2019, 14:18

כחלק מההכרזה על 30 שנה של מרוצללים נתקלתי באזכור של מרוצללים: אנרכיה, גרסה של מרוצללים שאמורה להיות מופשטת ועם דגש סיפורי ולא משחקי בניגוד למרוצללים הרגיל. אני זוכר משהו כזה במעומעם מהעבר, וכמישהו שאוהב את מרוצללים העולם, ושיחק במהדורה השנייה, הרביעית, והחמישית - זה נשמע מסקרן.
מישהו קרא / שיחק בזה? יכול לחלוק חוויות או מכיר מה מיוחד בגרסה הזו לעומת הרגילה? הביקורות שקראתי ברחבי האינטרנט היו מעורבות.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1659
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51
תשובות: 1

Shadowrun: Anarchy - מי מכיר?

שליחה על ידי ג'וני » 02 פברואר 2019, 17:45

אנרכיה היא שיטה נרטיבית עד כדי כך שזה יותר דומה לבניית סיפור משותפת ממשחק תפקידים לטעמי (אבל אני משוחד נגד כי אני כן אוהב את מרוצללים).
בשביל שזה יתאים למכניקה נרטיבית הם הפכו את כל הקסם/המרשתת/סייברנטיקה למשהו שנקרא Shadow amps.

שיחקתי שני חד"פים באנרכיה ואף אחד מהם לא התנהל טוב במיוחד באחד מהם השחקנים (שכולם שיחקו בכמה מהדורות אחרות של מרוצללים) פשוט לא התאימו לשיטה וניצלו את נק' העלילה שלהם בשביל לדפוק ולהתחרות אחד בשני, השני היה יותר טוב אבל עדיין לא הזכיר בשום אופן אף משחק מרוצללים נורמלי ששיחקתי, אבל אם מישהו אוהב את העולם וממש לא מסתדר עם המכניקה זה כנראה מיועד לו.

אם יש לך שאלות יותר ספציפיות אשמח לנסות לענות עליהן, אבל אולי כדי לך לשמוע גם ממישהו שאוהב אנרכיה...
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12994
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

Shadowrun: Anarchy - מי מכיר?

שליחה על ידי the Nerubian » 02 פברואר 2019, 19:57

בכלל לא שמעתי על אנרכיה קודם לכן. חשבתי שממשיכים להוציא ספרי הרחבה למהדורה 5 של המשחק, ולא ממש התעניינתי כי הבעיה של מרוצללים הייתה מאז ומעולם שיטת המשחק הכבדה והמסורבלת.

מה המכאניקה של אנרכיה?
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1659
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51
תשובות: 1

Shadowrun: Anarchy - מי מכיר?

שליחה על ידי ג'וני » 02 פברואר 2019, 21:58

כמו שכתבתי ב- 35 שנה ל Battletech וגם 30 שנה למרוצללים אנרכיה יצאה לפני שנתיים ורק עכשיו יצא לה ספר הרחבה ראשון כשבזמן הזה יצאו לא מעט ספרים למהדורה 5. לשיטה עצמה קוראים Cue System ואפשר למצוא אותה ב- Cosmic Patrol או ב-Valiant Universe עם שינויים (במרוצללים מגלגלים רק D6 וכל ההתאמות שצריך לסייברפאנק- Shadow amps).

מהלך המשחק:
השה"מ מתאר סיטואציה ואז השחקנים מתחילים לספר לפי סדר ישיבה (במשך כמה דקות כ"א) מה הדמויות שלהן עושות ומכניסים אלמנטים נוספים לסיטואציה (כלומר השחקנים יכולים להכניס דב"שים וכדומה) עד שהסיבוב נגמר וחוזר תור השה"מ. השחקנים אמורים להשתמש ב-CUE שמאפיינים את הדמות וכתובים בדפ"ד, אבל זה לא תמיד משמעותי כי זה כלי עזר יותר מחובה.
אם אחד השחקנים נתקע השה"מ יכול לעזור לו בשאלות מנחות או שמדלגים על תורו.

גלגולי קוביה:
השחקנים מגלגלים מס' ק6 התלויים ב-כשרונות (ואם יש התמחות רלוונטית) + תכונה ( יש 6 תכונות משפיעות) + Shadow Amps + השפעות נשק (במידה וקרב ויש כאלה רלוונטיות) + משתנים (פציעות, יתרונות, עזרה, סביבה, essense וכדומה) מול מספר הצלחות קבוע (4-קל מאוד עד 12 קשה מאוד) או מול מס' ההצלחות בקוביות של הדב"ש.
הצלחה נחשבת כ5 או 6 בקוביה.

יתרון: ישנה תכונה נוספת שנקראת edge, שחקן יכול להכריז לפני הגלגול שלו שהוא מנצל יתרון ואז הצלחות מתחילות ב-4 והוא מקבל קובייה נוספת או לאחר שגלגל קוביות ואז מגלגל מחדש את כל מה שלא יצא 5/6. המאגר של התכונה הזאת מתחדש כל סשן.

גליץ': לפעמים כשמנצלים נק' עלילה השחקן מגלגל יחד עם הקוביות האחרות גם קוביית גליץ'. אם יוצא 1 אז משהו רע קורה ואם יוצא 5-6 אז משהו טוב קורה. השחקן שגלגל מתאר מה בדיוק קורה וקוביית הגליץ' לא משפיעה על ההצלחה או הכישלון בגלגול עצמו.

נק' עלילה:
שחקנים מתחילים את המשחק עם 3 כאלה והשה"מ מתחיל עם 1. השחקנים יכולים לקבל נקודה נוספת כשהשה"מ אוהב את מה שעשו שזמן התור שלהם או באמצעות חלק מה-Shadow Amps (שנחשבים כבונוס) והשה"מ מקבל את אלו שהשחקנים מנצלים. השחקנים מוגבלים למקסימום חמישה נקודות ויכולים לנצל כמה כאלו ביחד והשה"מ לא מוגבל כמותית, אך יכול לנצל רק אחת בסבב.
ניצול נק' עליה לשחקנים יכול להעניק: הוספת קוביית גליץ', לשחק את התור שלהם באמצע התור של מישהו אחר, תזוזה כפולה, זימון שומרים, עזרה ראשונה, תקלה זמנית בציוד, לספוג מכה במקום חבר ו-תור נקמה נגד הדב"ש שפגע בהם שלא נחשב כחלק מסדר התורות.
לשה"מ לעמת זאת: חוץ מקוביית הגליץ' הוא יכול להשפיע רק על הפעולות של דב"שים, הוא גם יכול לערבב את הסדר בו השחקנים משחקים (להפוך את סדר התורות או משה דומה).

יצא קצת ארוך ממה שחשבתי ומקווה שיצא מספיק ברור.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה