• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים זוללי הקסם (שו"ש 72)

ביבשת סיטרה היו קיימות בעבר ארבע ממלכות.
החזקה שביניהן הייתה קסיר, ששלטה על מערב היבשת ועל מרכזה ללא עוררין.
בתחילה, היו מלכי קסיר מוקפים במשמר אנושי כדי להגן עליהם מהתנקשויות בידי מתנגדיהם. אבל לאורך הזמן, לאחר שורה של נסיונות התנקשות, חלקם מוצלחים, החליט המלך דאז, נלורברר לבית סלנסור, להחליף את חיל המשמר הפרטי שלו כדי להימנע מלוחמים שינקרו בזמן השמירה או יוסחו על ידי פיתויים.
לאחר ניסויים רבים שנערכו על ידי מגים מבית וומלינגו שבאיים השחורים, הם הגיעו לתוצאה. שילוב של בני אדם ומתכת, בנוסף לקסם, יצר את האליגאזי.
היצורים האלו לא ישנו, אכלו או שתו, ולא היו להם שום בעיות משמעת. אבל דבר אחד הם צריכים- קסם.
בעולם שבו הקסם הוא נוזל מתכלה, האליגאזי צורכים כמויות של קסם כדי לפעול. אבל זה לא היווה בעיה לממלכת קסיר האדירה- היה לה מספיק כסף כדי לממן משמר אישי של שלושים אליגאזי.
האליגאזי הוכיחו את יעילותם בסבב ההתנקשויות הגדול בנלורברר, וכל ההתנקשויות סוכלו.
אבל הפרנואידיות הניעה את מלכי קסיר. במשך השנים הם ייצרו עוד ועוד שומרים שכאלו, בהתחלה רק פלוגה אחת, לאחר מכן שתיים, ולבסוף שלושה גדודים שלמים.
עלויות הקסם החלו להעיק על ממלכת קסיר, ולאחר הבצורת הגדולה לא נשאר מספיק כסף עודף בשביל לממן את כולם.
אז הם ערקו. חלק מהאליגאזי עזבו את אדונם ויצאו לחפש אחר קסם שיוכל לכלכל אותם בכבוד, בזמן שהשאר שעדיין קיבלו קסם מקסיר נשארו בשירותה.

רבים מהם מתו בחודשים הראשונים לשחרורם, בעקבות חוסר בקסם, אבל האמיצים ביותר שרדו למרות כל הקשיים.
מלחמת האזרחים של קסיר שינתה הכל, וכשבבת אחת לא נשארו מספיק משאבים בדוכסות שנשארה אצל המלך הצעיר, הם נפוצו לכל עבר.
באותה תקופה הם היו בערך שתי פלוגות, היום גם מספר זה מוטל בספק. במלחמה שזוללת את המשאבים מכל משתתפיה לא לרבים יש את המשאבים לממן עלויות קסם שוטפות, ולכן עוד רבים מתו כשטיפת הקסם האחרונה התנדפה מהם באין ידם משגת לקנות עוד קסם.
אלו ששרדו למרות הכל נפוצים בעיקר כשכירי חרב,שודדים או שומרים, כשהם מוכנים לעשות כל עבודת לחימה, כל עוד זאת תניב להם רווח, שבו יוכלו לקנות את הקסם הדרוש להם.
יש כמה עשרות אליגאזי ביבשת, שריד חלוש לתפארת העבר שלהם בשירות קסיר.

בניגוד למה שמקובל לחשוב ביבשת, האליגאזי הם לא חסרי רגש ומוסר, אלא יש להם אישיות וחלומות משלהם, שלאו דווקא סובבים סביב קסם.
האישיות של כל אליגאזי טמונה באדם שממנו היה עשוי פעם, וגם במתכת ממנו הוא עשוי. המתכת גם טומנת בחובה יכולת מיוחדת שהיא מעניקה לאליגאזי שלה.
יש כמה מתכות שמהן האליגאזי עשויים:
ארד-,לבביים,קולניים וגסים.
היכולות שלהם:
עמידות חזקה יותר-עמידות לנזק לזמן מסויים.
מהירות גבוהה יותר מהרגיל לזמן קצר.
ברזל-קודרים,שקטים ומופנמים.
היכולות שלהם:
הצמחת כלי נשק שונים מתוך גופם.
יכולות גופניות משופרות-לקפוץ גבוה יותר, לשבור אבן לעקם מתכת בקלות וכו'.
כסף-קצרי רוח,חכמים ופרפקציוניסטים.
היכולות שלהם:
הלם מוחי- הם מסוגלים להפעיל הלם מוחי קצר על האויב, ובכך להשבית אותו מרחוק לזמן קצר.
מסוגלים לירות חזיזי ברק על האויב.
זהב-יהירים, ערמומיים ואלימים.
היכולת שלהם:
מסוגלים לייצר אשליות של חפצים ויצורים.

אשמח לביקורת,רצוי בונה.
 
מצוין. מאז מזכיר את הטכנו-זומבים של "ערי טרף". למעשה, איך ניתן לסמוך עליהם? הנאמנות שלהם היא למרבה במחיר.

מה, בעצם, הסטטוס של זוללי הקסם - מתים או אנשים ששונו על ידי הקסם? וכמובן, האם הם יחידים במינם או שיש גרסאות נוספות של זוללי קסם שלא מבוססות על מתכות? גם מה מונע מקוסמים אחרים להשתלט עליהם? ולמה הם צורכים כל כך הרבה קסם?
 
הנאמנות שלהם אכן מוטלת בספק, אבל בשביל שישכרו אותך אתה צריך לעמוד בחוזים שלך. אבל כן, בשביל להעסיק אותם אתה בהחלט צריך הרבה משאבים.
בעקרון הם אנשים ששונו על ידי הקסם- ניסו לעשות את זה עם גופות, אבל התוצאה הייתה אלמתים חזקים מאוד ולא ממושמעים.

גרסאות שלא מבוססות על מתכות? בהחלט יכול להיות, אבל זה לא נפוץ כל כך. המתכות האלו היו הכי יעילות מבחינת כוחות וזמינות, אבל בהחלט הגיוני שמג עוצמתי מאוד ייצר לעצמו שומר ראש אישי מיהלום או בזלת נדירה. אבל זה לא יעיל כל כך ביחס לעלות.
לא ניתן להשתלט עליהם מבחוץ, בגלל כמה לחשי הגנה שמוטבעים בהם. כמובן שמגים חזקים יוכלו להשתלט עליהם, אבל הם עדיין יצטרכו להזין אותם בקסם רב.

הסיבה המרכזית שהם צורכים כל כך הרבה קסם, קשורה לעולם שלי. בעולם הזה קסם הוא משאב מתכלה, ושום דבר לא נשאר קסום לאורך זמן רב, אלא אם כן הושקעו בו כמויות אדירות של קסם. האליגאזי צריכים קסם כדי לנוע,לחשוב ולהילחם, ובגלל שהקסם נלחם בכל התופעות של הצד האנושי שלהם (עייפות, רעב וכו') הוא אוזל יחסית מהר.
בקבוק של ליטר קסם יוכל להחזיק אותם בחיים למשך חודשיים לפחות, אבל בהשוואה לכמויות הקסם שדברים אחרים צורכים, זאת כמות די גבוהה.

בנוגע לשמות הלא מוכרים-אפשרי להפחית בהם, ורוב האנשים גם לא קוראים להם ככה, אל "זוללי קסם" או "אנשי מתכת", אבל זה השם המקורי שלהם.
כמובן שאפשר בקלות להחליף את השמות בהתאם לעולם ולמערכה.
 
לאו דווקא דיברתי על שם היצורים, אלא על השמות מסביב - על ההתחלה הפגזת בשמות לא מוכרים (קסיר, נלורברר, סלנסור, וומלינגו), שדי הפריעו.

בלי קסם, הם יהיו פשוט בני אדם רגילים?
 
כל השמות הם לחלוטין ניתנים לשינוי, ונכונים רק לגבי העולם שלי.

בלי קסם הם מתים. הם במצב שחלק גדול מהגוף שלהם הוא לא טבעי, ולכן ברגע שלא יהיה קסם שיניע את הגוף שלהם, הם פשוט "ייכבו" וימותו. אבל בניגוד לכיבוי רגיל, אי אפשר "להדליק" אותם חזרה.
 
מעניין מאוד, לא הרגשתי שום בעיה עם השמות הלא מוכרים.
היו לי הרבה שאלות, אבל אני רואה שבתגובות האחרונות ענית על רובן. לדעתי אלה דברים שהיו צריכים להיות בהגשה, לפחות כפס צד, אבל ניחא.

מה שכן, איך הרבה שרדו? אם הם צריכים קסם כדי לחיות, וקסם זה משאב נדיר, לא נשמע לי הגיוני במיוחד שחלק גדול, אפילו לא 80 אחוז מהם, שרדו עד עכשיו. הרוב ימותו בהתחלה הרי.
 
אז בעיקרון, הרוב שרדו בגלל "טעינה" מוקדמת, ולאחר מכן פשוט השכירו את עצמם לבחור הראשון שהציע להם קסם.
אבל אתה צודק, הגיוני שלפחות הרוב ימותו, כי לא לכל אחד יש פשוט כמה ליטרים של קסם בכיס האחורי. אערוך.
 
חזרה
Top