• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 1] דירובינה, החרב הראשנה ושבועת החצות- עולם הציידם.

לונסטאר היה הציוד הראשון. אבל הוא לא שרד לראות את אחרוני הציידים.
אומרים שהוא הלך דרומה, אומרים שהוא בכלל לא שמע את הקריאה.
אומרים שיש מצב שצייד אחר חיסל אותו. אבל כך או כך, דירובינה, החרב שלו. שרדה ועוד שרדה משך זמן ארוך.
המלכים הציידים לחמו עליה, ערגו לה, הציגו אותה כפרס מחד וכנשק אימתני מנגד. כולם משתמשים בה ביראת כבוד, בידעה שלהב זה הוא הלהב הראשון שהקיז דם אלים ראשון, להב שהגיע ממקום אחר ומזמן אחר.
אבל הלהב עצמו עשה יותר למורשת הציידים, מאשר לציידים עצמם. שכן כמו שלונסטאר חרץ את חרבו בכל פעם שנשא שובעה, בכל פעם שהתחייב בפני האלים והאדם, בפני החיים והמוות, העבר והווה. בכל פעם שהתחייב בפניהם, היה חורץ סדק לאורך הלהב שלו, נושא את השבועה על הדבר האחרון שעוד חשוב לו, הדבר היחידי שנשאר לו מחיים אחרים.

מאז ועד הציידים האחרונים, כל צייד אשר נשא שבועה, השתמש בכוחו בשביל לחרוט על הלהב חריץ שבועה, הליך אשר היה בו כדי לזעזע את הלהבים הקסומים ואת הציידים כאחד, ודרך לנטב את הקסם שמשתחרר כדי להעניק לצייד עוצמה שאחרת לא יכול היה להשיג. דרך לזקק את הקסם הפראי. לכוח אחר. עצמה אחרת.
לימים קיבל ההליך את המושג "שבועת חצות", בניגוד לתפילת החצות של הציידים, שבועה זו לא מחברת בינם לבין הקסם העמוק, ואינה תלויה בעוצמת הלהב עצמו. אלא מבצעת יחסי גומלין בין הצייד לבין החצות. ככל שהשבועה מחייבת יותר, מגבילה יותר. מסוכנת יותר, הכוח של הצייד יגדל עוד.
הזמן חלף, וחרבות סדוקות הן כל מה שנשאר מהציידים של פעם. רובן נסדקו עד למצב שהן לא שמישות יותר, מעטים יודעים שפיסות המתכת השבורות הן שאריות של חרבות אשר שינו את העולם, מעטים עוד יותר יודעים כיצד לגשת לכוח הזה.

והעתיקה מכולן, החרב שנרחצה עליה השבועה לחסל כל אל, כל ישות קדושה אשר השליטה עצמה על העולם, ולהעניק לבני התמותה את החירות לה הם זכאים יותר מכל. זו נחה לה, שבורה ומרוסקת. מחכה ליום שבו היא תחושל מחדש. בידיים של צייד, בדם של בן אלמוות. ובהנחייתו של משגיח.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
עקב ההחלטה להפריד את הציידים מגידעון סופית, אני משתמש במגמת השו"ש כדי ליצוק תוכן לעולם ולהרכיב אותו מ0 (בתקווה שלקראת אמצע הדרך יהיה מספיק כדי להתחיל לכתוב וגם לסיים עולם בסוף). אני כותב בסדר מסויים, ואם מישהו מעוניין מספיק כדי לעקוב, רצוי לקרוא את השושים לפי הסדר בו אני מוציא אותם ולא על פי הסדר המספרי שלהם (מניח שכשיהיה עוד כמה שושים אני אפתח עץ מרכז להם) מניח שפירוש הדבר יהיה שאגיש הרבה שושים שפספתי עד עכשיו בקצב מהיר. לרבות הסיכוי שאוציא שו"ש פעמיים.

דירובינה, הלחמה של המילים האיטלקיות dio rovina אשר בתרגום חופשי פירשון "קטל אל" היא להב החצות הראשנה. רק זה די בה בכדי שהרפתקנים בעולם ירצו למצוא אותה (סטייל אקסקליבר), במשחק בו השחקנים ציידים, מרוץ למצוא את הלהב ולחשל אותו מחדש יכול להוביל משחק שלם לדעתי. אם השחקנים הם בני אדם, משחק שבו הם מגלים את הלהב ומחליטים להסתיר אותו מצייד הרודף אחריו יכול להוביל משחק הישרדות מול אויב כמעט בלתי מנוצח.

השורה האחרונה בהקשר לחישול מחדש של החרב כוללת מידע שעוד לא הספקתי להכין. והנושאים של בן אלמוות ומשגיח יגיעו בהקדם. לרבות שו"ש עתידי על חישול מחדש של החרב הראשנה.
 
מעניין.
אם אפשר הסבר כללי איפשהו מה היא החצות?
לגבי הציידים - כבר הבנתי בגדול שהם בני תמותה שהתעלו למעמד של אלים ואז חיסלו את כל האלים המקוריים ואחד את השני עד שמשהו חזק יותר מהם חיסל אותם, נכון?
 
חצות, בהגדרה הכי פשוטה של המונח, זה "הקסם העמוק". זה ההתחלה והסוף, זה הרגע בו הכל מתאפס והכל מתחיל. אפשר להגיד שזה חלק ממהות העולם. זה הכוח שבו האלים בוראים ויוצרים, הכוח שבזכותו הזמן זורם קדימה. אף אחד לא בטוח מה המקור שלו, ומהיכן הוא מגיע. הוא פשוט קיים.

בנוגע לציידים- כן, בני תמותה שהשיגו את החרבות, ובגלל זה עלו למעמד של אל (הם משתמשים בכוח שהאלים משתמשים בו, ולכן הם יכולים להשפיע על האלים, ולקחת מהם את הכוח בזמן המוות). מאחר והם לא היו צריכים "לנהל את העולם" כמו האלים (לטוב ולרע.) ולהשקיע את כל הכוח שלהם בקידמה וידע. הם הביאו את העולם לתור זהב אחרי זה (וזרקו את הדת לעזזאל) העניין שאחרי שלא היה עוד מה לצוד (כאמור, הם במקור צדו מטרות יותר קטנות מאלים-ארכי שדים/שטנים, דרקונים עתיקים, וכו') עד שלבסוף הם התחילו להילחם אחד בשני. רק זה היה מספיק לדלל אותם. אבל היה עוד משהו.
כל הציידים מרגישים "קראיה" שאומרת להם לנוע דרומה. (הדבר שישאר נאמן למקור של גדעון, זה שהדרום הוא שטח לא ממופה שאף אחד לא יודע מה יש בו). ככל שהעוצמה שלהם גדלה, וככל שיותר זמן עובר. הם בסוף לא יכולים להתנגד לקראיה. והם עוזבים את כל מה שהיה להם, ונעים דורמה כשרק החרב שלהם והבגדים לגופם איתם.
2 הדברים האלה גרמו לכך שרק הציידים החזקים ביותר שרדו, והם כבר יצאו דרומה.
כל הציידים שתמצא ב"הווה" הם ציידים חדשים יחסית, או כאלה ששרדו את התקופה, או כאלה חזקים מספיק שעוד לא נכנעו לקריאה. (למעשה אני מקווה לגעת בשלושה כאלה בעתיד הקרוב)
 
עדכון די מעניין. האם 'הציידים' אמורים להיות תבנית שניתן להלביש על כל עולם מערכה או שתפרט גם על העולם שבו הם פועלים?

האם המוטיב של כוח מאגי מכלי נשק ייחודי להם או שהוא המוטיב הכללי של הקסם בעולם שלך?
 
הם של עולם יחודי, אבל מניח שבכל מקום אפשר לשים אותם. מאחר ועולם הערכה שלהם "נתלש" מגדעון, אני אצטרך להכין אותו מ0, מה שיקח זמן. אבל כנראה יקרה.
מצד שני, יש מצב שאני ארצה להכניס אותם לעולם "גנרי" שאפשר לדחוף לכל דבר. כי ציידים פיראטים בים או ציידים במערב הפרוע, כולם יכולים לעבוד לדעתי. הם יכולים להיות גיבורי על, נשגבים וכו' כך שזה כיוון שלא חשבתי עליו. כרגע העולם הוא סוג של פוסט אפוקליפטי כי תור הזהב נגמר ותקופה רעה מתחילה. כרגע אני מדמיין אותו בתור "מערב פרוע" אחד עצום של ארצות ספר בעולם מוכה. אבל לא שולל קימו של ים ומקומות "יפים" יותר. בקיצור. הכל פתוח עדיין. נראה איך השוש"ים האחרים ידחפו אותי לכתוב ומה.

בקשר למוטיב- שים לב שהם לא משתמשים בקסם מאגי, אלא בקסם העמוק. הוא הבסיס לכל סוגי הקסם (מאגי,קודש,טבע,מחשבה, כל דבר אחר).
עכשיו עקרונית כל מי שמחזיק בלהב חצות הוא צייד (כשהוא מחובר ללהב, אם תביא למישהו "להחזיק" את החרב שלך לדקה הוא לא יהיה צייד. למעשה אני מניח שצריך אפקט של "החרב כבדה מידי" או "הידיים שלך נרדמות").
בכללי. אני לא רואה עוד "ארגון/קבוצה" של אנשים/פרטים עם "נשק יחודי ומיוחד להם" זולת המשגיחים (אדבר עליהם בהקדם) אבל בניוגד לציידים, הם לא מקבלים את הכוח מהנשק, אלה יודעים לתעל את הכוח שלהם הכי טוב דרך הנשקים שלהם (קטארים).
 
חזרה
Top