• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

Invisible Sun, מישהו מכיר?

לפני כשנתיים מונטה קוק עשה קיקסטרטר מוצלח מאוד למשחק החדש שלו - Invisible Sun, משחק שהבטיח רמה חדשה של חוויה של משחקי תפקידים, כולל אפשרויות למשחק מחוץ לסשן, ומבוסס על סיפור ופעולות השחקנים.
ראיתי עכשיו שיש עוד קיקסטרטר, כשגם עכשיו ערכת הבסיס עולה מעל 200 דולר, וסיקרן אותי לדעת אם מישהו כאן קרא או שיחק במשחק ויכול להגיד האם באמת הוא מיוחד כמו שהשיווק שלו טוען שהוא?
https://www.kickstarter.com/projects/montecookgames/invisible-sun-return-to-the-actuality

נ.ב. מבחינת רכיבים אין ספק שהוא נראה מאוד מושקע
BlackCubeContents.jpg
 
אני נוטה להסכים עם נקסטורל. אני עובר שם על הקיקסטארטר ויש שם ציורים סוריאליסטיים מאוד מגניבים, מה שאומר שהמשחק הזה כנראה יכיל תועפות של אוירה ויופי, אבל שום דבר מזה לא יצליח להיתרגם למשחקיות עצמה. חוץ מזה שמספרים שם על כמה מקורי וייחודי המשחק הזה, ובתכלס כמה מקורי כבר יכול להיות משחק בימינו.
 
כל פרויקט שמתאר את עצמו כ"מדהים" מעלה אצלי מיד נורות אזהרה.


אז ראיתי את סרטון ההסבר על החוקים, וברמה הבסיסית זה כמה רעיונות נחמדים מתחת לערימה של מונחים מנופחים. אין נסיון, יש accumen ו-crux. זה לא תוסף, זה venture. יש סוגים שונים של קוביות, יש פלאקס, יש מסדרים, יש לחשים, יש סוגים שונים של קסם...

ממה שהבנתי לשיטה עצמה יש מיקוד אתגר ברמה המיידית ומיקוד דמות ברמת הנסיון.
אתגרים נפתרים עם קוביות ק10 שצריכות לעבור מספר מטרה (שיורד אם יש לך תוספים, סליחה, ונטור), ולפעמים צריך כמה הצלחות. אפשר להשקיע בני ממאגרים של תכונות שונות (כמו מהירות) בשביל להוריד את מספר המטרה. לא חושב שיש תוצאות מעניינות מעבר להצלחת\לא הצלחת, אבל בטח זה מושפע מאיזה קלף או משהו. יש יכולות ולחשים (איך אתה משתמש בהם מושפע מהמסדר, אני חושב), וסוגים שונים של קסם שמושפעים מקלפים ששולפים מחבילה, אבל לא הזכירו השפעות ספציפיות. ויש עוד כל מיני השפעות קטנות עם שמות מוזרים.
ברמת התפתחות הדמות, לכל דמות יש ארק אישי שקובע על מה היא מקבלת סוג אחד של נסיון, שיכול לתת סודות או חפצים (אני חושב). כדי להתקדם במסדר צריך סוג אחר של נסיון, שמקבלים כשמשלבים יאוש ואושר, ומקבלים יאוש ואושר מדברים טובים\רעים במיוחד שקורים לדמות. אז אתה רוצה שיקרו דברים רעים לדמות שלך כדי לצבור את סוג הנסיון הזה.
והם החליטו לתת שמות פורמליים והשפעות לדברים כמו "המנחה החליט שמשהו קורה אחרת ממה שהוא אמור", ויש את כל הפיצ'עפקס של חפיסות קלפים מרובעים או עגולים, מפת השמשות והיד המוזרה הזאת. נראה מגניב אבל כאב ראש לסדר.

סה"כ נשמע חמוד, אבל הרבה רעש וצלצולים. יכול להיות שהעולם המעניין והמכאניקות המוזרות יהיו כיפיים מספיק בשביל להחזיק משחק אבל המכאניקה הבסיסית נשמעת די סתמית.
 
ת'ור אמר/ה:
אז אתה רוצה שיקרו דברים רעים לדמות שלך כדי לצבור את סוג הנסיון הזה
מבחינתי זה נורת אזהרה לגבי השיטה הזאת. למונטה קוק יש נטייה לקשור ביחד מכניקה ונרטיב בצורה שקשה להפריד ביניהם אחר כך בלי לשבור את המשחק, ואלו שני דברים שלדעתי צריכים להיות מופרדים כמה שיותר. ספציפית זה מזכיר לי את מה שהוא עשה בנומנרה כשחלק מהדרך לקבל נקודות ניסיון היה תלוי בדינמיקה בין השחקנים בעולם האמיתי, וזה היה רעיון קטסטרופלי לגמרי (שאר המכניקה הייתה בסדר בגדול).
 
ת'ור אמר/ה:
ממה שהבנתי לשיטה עצמה יש מיקוד אתגר ברמה המיידית ומיקוד דמות ברמת הנסיון.
אתגרים נפתרים עם קוביות ק10 שצריכות לעבור מספר מטרה (שיורד אם יש לך תוספים, סליחה, ונטור), ולפעמים צריך כמה הצלחות. אפשר להשקיע בני ממאגרים של תכונות שונות (כמו מהירות) בשביל להוריד את מספר המטרה. לא חושב שיש תוצאות מעניינות מעבר להצלחת\לא הצלחת, אבל בטח זה מושפע מאיזה קלף או משהו. יש יכולות ולחשים (איך אתה משתמש בהם מושפע מהמסדר, אני חושב), וסוגים שונים של קסם שמושפעים מקלפים ששולפים מחבילה, אבל לא הזכירו השפעות ספציפיות. ויש עוד כל מיני השפעות קטנות עם שמות מוזרים.
ברמת התפתחות הדמות, לכל דמות יש ארק אישי שקובע על מה היא מקבלת סוג אחד של נסיון, שיכול לתת סודות או חפצים (אני חושב). כדי להתקדם במסדר צריך סוג אחר של נסיון, שמקבלים כשמשלבים יאוש ואושר, ומקבלים יאוש ואושר מדברים טובים\רעים במיוחד שקורים לדמות. אז אתה רוצה שיקרו דברים רעים לדמות שלך כדי לצבור את סוג הנסיון הזה.
והם החליטו לתת שמות פורמליים והשפעות לדברים כמו "המנחה החליט שמשהו קורה אחרת ממה שהוא אמור", ויש את כל הפיצ'עפקס של חפיסות קלפים מרובעים או עגולים, מפת השמשות והיד המוזרה הזאת. נראה מגניב אבל כאב ראש לסדר.
נשמע מסובך להפליא למען האמת.
 
נשמע די יקר בשביל משחק לוח (או בשביל כל דבר בעצם), ויותר מדי מוגדר למשחק תפקידים - מעין יצור כלאיים כזה, שלא שווה קנייה.
גם המוצר אמור להיות קשה לתרגום לכאורה כי כל הזמן מתפרסם תוכן חדש אינהרנטי שדורש תרגום רציף גם הוא, אבל זה לא כזה חיסרון כשזה באנגלית.
הרכיבים החומריים נשמעים מגניבים כתוספת, אבל כחלק מהבסיס של השיטה זה מרגיש מוגזם, כנ"ל לגבי ספר הבסיס באורך כפול מהרגיל.
פלאפי - למה לדעתך מדובר בנורת אזהרה? זה בסך הכל בא לעודד אותך שדברים רעים יקרו לדמות שלך. כמו flaws במו"ד, רק יותר מעניין.
נקסטורל - אני לא מאמין שגם מנהלים התחילו לצטט הודעות שלמות ואז להגיב במשפט בודד... אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר? ות'ור כתב במשפט האחרון שלא ציטטת שהמכאניקה נשמעת די סתמית. לדעתי עושר הפרטים נותן פה אלמנט מעניין, רק שאני לא מכיר את החוקים.

מה שכן - נראה שאת המוצר הזה יהיה קשה להפיץ באופן פיראטי :D
 
פלאפי: לי לאו דווקא מפריע שילוב כזה, תלוי איך עושים אותו. וכאן זה נראה שזה פחות מעודד שחקנים לחפש צרות (כמו פייט) ויותר מרכך מכות קשות. לא נראה שלשחקנים יש הרבה שליטה בזה, אז זה יותר "המנחה דפק אותך, אבל זה דווקא טוב". אותי דווקא מעצבן שזה קושר התקדמות לביטים סיפוריים - עכשיו הסיפור חייב לשלב כמות מאוזנת של רגעים טובים ורעים, או שהתפתחות הדמות נדפקת. יכול להיות שבפועל זה עובד אחרת, אבל כרגע נשמע שזה כופה נראטיב מסוים בצורה לא מאוד אורגנית.

נקסטורל: סיבוך בינוני, הייתי אומר. פשוט יותר ממו"ד\נשגבים (אני מנחש שלא צריך לדאוג מכמה הבנייה שלך אופטימלית), אבל יותר מסובך מעולמות פראיים. בערך כמו עולם המבוך, אני מניח, אבל עם המון מונחים חדשים כי הם רוצים להמציא את הגלגל מחדש.
 
ת'ור- לא יודע, אולי אם השיטה הייתה משתמשת במושגים מוכרים במקום להמציא מושגים מחדש כדי להרגיש מיוחדת וייחודית זה היה מרגיש פחות מסובך. כרגע, זו לא שיטה שמעניינת אותי במיוחד. וכמו שכבר אמרתי- איכות הרכיבים וכל המה שמסביב מרתיעה אותי. אם על זה הם משקיעים את רוב הכסף, זה אומר שהם צריכים "לתפוס את העין" של אנשים כדי שייקנו את השיטה. וזה... לא משהו שאני חושב שהוא רעיון טוב עם משחקי תפקידים.
אתה טוען שעולם המבוך מסובך יותר מעולמות פראיים? מעניין.

אביעד- ציטטתי את החלק הספציפי בהודעה שהתכוונתי אליו, בעיקר בגלל שהייתה הודעה בינה לבין ההודעה שלי. חלק טיפה גדול, אני מודה. אבל אין מה לעשות.

עכשיו אני מדמיין כמה זמן הכנה זה לסשן. בקבוצה הביתית לוקח לנו חמש עד עשר דקות בערך עד שאנחנו ניגשים למשחק עצמו ואז כל מה שצריך זה להוציא דפי דמות וקוביות. כאן... זה מפחיד לחשוב כמה זמן ייקח לסדר את הכל באמת. זה מכניס את אחת הבעיות העיקריות של משחקי לוח למשחקי תפקידים, ואני לא אוהב את זה.
 
פלאפי אמר/ה:
למונטה קוק יש נטייה לקשור ביחד מכניקה ונרטיב בצורה שקשה להפריד ביניהם אחר כך בלי לשבור את המשחק, ואלו שני דברים שלדעתי צריכים להיות מופרדים כמה שיותר. ספציפית זה מזכיר לי את מה שהוא עשה בנומנרה כשחלק מהדרך לקבל נקודות ניסיון היה תלוי בדינמיקה בין השחקנים בעולם האמיתי, וזה היה רעיון קטסטרופלי לגמרי (שאר המכניקה הייתה בסדר בגדול).
רגע, למה זו בעיה? דווקא הרעיון של ״תגמול על להכניס את הדמות שלך לצרות״ מהניסיון שלי רק מעודד סוג משחק שיוצר סיפור מעניין ומגניב. למה לדעתך אלו דברים שצריכים להיות נפרדים לחלוטין?

ואשמח גם לשמוע על מה שקורה בנומנרה על הדרך.
 
ת'ור אמר/ה:
אותי דווקא מעצבן שזה קושר התקדמות לביטים סיפוריים - עכשיו הסיפור חייב לשלב כמות מאוזנת של רגעים טובים ורעים, או שהתפתחות הדמות נדפקת. יכול להיות שבפועל זה עובד אחרת, אבל כרגע נשמע שזה כופה נראטיב מסוים בצורה לא מאוד אורגנית.
זה בדיוק מה שהופך את הקונספט הזה לרע. זה גם תשובה לשאלה של [mention]העוג הברברי[/mention]
 
כרגיל, מונטה קוק מוציא קיקסטארטים למוצרים שבפירוש צריכים היו להימכר בהזמנה מוקדמת, כולל קיקסטארטים להדפסה השניה של מוצר שיצא בקיקסטארט עוד קודם לכן.
אם המוצר נחטף מהמדפים כל כך מהר שכבר צריך הדפסה חדשה, אני חושד שמלכתחילה לא הודפסו הרבה עותקים מעבר לאלו שהוזמנו מראש בקיקסטארט המקורי מ-2016.

ולמרות שהשיטה כבר יצאה - אנחנו עדיין לא ממש יודעים עליה.

אני ממליץ לכולם שלא לתמוך, אבל לשם הגילוי הנאות - אני שונא את מונטה קוק. ראו קישור בהמשך.

מקשר לטובת כולם לדיון שהיה לנו ב-2016: https://www.pundak.co.il/forums/threads/37665
 
[mention]the Nerubian[/mention] אני מסכים לגבי כך שאני לא ממליץ לתמוך בפרויקט - אבל בעיקר כי לא ברור לי האם המשחק באמת טוב או רק הייפ. לכן הנושא הזה.
מצד שני, אני לא מאשים אותם בשימוש בקיקסטרטר לטובת מכירה מוקדמת של הדפסה שנייה. הרבה עושים את זה. אפילו עמית משה עשה את זה, למרות שאצלו גם הייתה הרחבה. במשחקי לוח זה נפוץ מאוד. עשו את זה גם עכשיו עם עולמות פראיים, והם חברה הרבה יותר מבוססת מאשר מונטה קוק.
כל עוד זה לא מבוצע באופן ציני, זה בסדר בספר שלי.
 
עמית משה לא מחזיק באמצעים וברקע של מונטה קוק... ועמית משה בקיקסטארט השני גם מימן ספר ההרחבה, גם לא מכר עדיין את כל ההדפסה הראשונה של ספר הבסיס וגם נתן חלק מהיעדים כצ'ופרים אוטומטיים לכל מי שתמך בקיסטארט למשחק הבסיס. אלו נסיבות שונות לחלוטין ממונטה קוק שבסך הכל רוצה למממן הדפסה שניה, כאילו אין לו בכלל רווחים מההדפסה הראשונה.
 
[mention]the Nerubian[/mention] - האמת שאני לא כל כך מבין מה הבעיה עם קיקסטארטר כמודל כלכלי למוצרים כאלה. מבחינת חווית הצרכן זה שווה ערך ללהזמין את המוצר מהאינטרנט, ומבחינת היצרן יש פחות סיכון כלכלי כי הוא יודע שיש לו את מאסת הצרכנים כדי לממן ייצור בנפח שיהיה לו רווחי. אני מסכים שזה בעייתי לצרכן אם מדובר על מוצר חדש שיוצא רק בקיקסטארטר וכל מה שניתן לסמוך עליו זה המילים היפות של היצרן כדי לדעת אם המוצר שווה את הכסף. אבל במקרה הזה אתה אומר שמדובר על הדפסה שנייה, כך שהמוצר כבר קיים בשוק ולא צריך להסתמך נטו על המילה של מונטה קוק.
 
יובל סול-בוקר לנצח אמר/ה:
למישהו כאן יצא לשחק ב-Invisible Sun?
לא.

אבל לא רק כאן.

התומכים של פרויקט המימון הראשון קיבלו את העותקים שלהם רק במהלך ספטמבר-אוקטובר האחרונים. פרויקט המימון הנוכחי נפתח ימים ספורים לאחר שאחרוני התומכים מהפרויקט הראשון קיבלו את המשחק שלהם (כאילו שזה לא היה מפוקפק מספיק עד כה).

לא מצאתי אף סקירה של המשחק *כאשר משחקים בו* בגוגל. נדמה שכל התומכים עדיין עסוקים בהתמודדות עם חוקי המשחק, על 14 הק"ג שהם שוקלים.
 
חזרה
Top