[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

שליחה על ידי ת'ור » 07 אוקטובר 2018, 13:56

הגשות קודמות
הצג
[שו"ש 4] אכזריות של עורב
[שו"ש 5] השחור המלוכלך
[שו"ש 7] נראא וממלכת דוברי הכלבים
[שו"ש 8] אקדמיית בוץ
[שו"ש 10] עולא, החרש הנעלם של חותם
[שו"ש 11] רחוב קצוב
[שו"ש 12] הסולמות
[שו"ש 13] המלוכה והאצולה של חותם
[שו"ש 14] אבודים בשוליים
[שו"ש 15] גני הלשכה
[שו"ש 17] פונדק הסף
[שו"ש 18] העלמות של בת-אפר
[שו"ש 20] פני הלילה
[שו"ש 22] חתולים, אדוני החומר
[שו"ש 24] גן עדן בע"מ
[שו"ש 25] תיבת הברזל
[שו"ש 26] אודאיה ובאו
[שו"ש 27] רואד אלטליין
[שו"ש 28] גאוות המדבר
[שו"ש 29] מעשיות
[שו"ש 30] ממלכת עיני גיצים
[שו"ש 30] הדמדמנים
[שו"ש 31] גברת נאבן
[שו"ש 33] מנורת עקלתון
[שו"ש 34] משפחת טאמאני
[שו"ש 35] סאו ליי (וחישול פסוקים)
[שו"ש 36] ילדי הערפל
[שו"ש 37] קבר הקיסר
[שו"ש 37] פינה קטנה בחזית המים
[שו"ש 38] תיאטרון אלשחק
[שו"ש 39] הגבירה קרה
[שו"ש 44] פסוק למתחילים
[שו"ש 49] על גנבים, אויבים, תאומים ולא-תאומים
[שו"ש 50] האישה שקרניה מתנופפות
[שו"ש 54] נצח שקרי (+פושטי צורה)
[שו"ש 55] מגדל ברתק
[שו"ש 56] האבן
[שו"ש 57] הביבר האכזר
[שו"ש 58] החרמש של יאן
[שו"ש 59] הבוגד
[שו"ש 60] שישים השורשים של שושנת השמש הקשישה
[שו"ש 61] קערת דם
[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף
[שו"ש 63] אפתי
[שו"ש 64] חצר המשפט
[שו"ש 65] ריצת החלקפים
אובי דיד הוא שוטף אמונות והוא אפילו לא יודע את זה. ואם הוא רק היה יודע על עוגנים, הכל היה בסדר...

שטיפת אמונות היא ענף מתקדם של כישוף בוץ. היא פחות או יותר מאפשרת קריאה ושליטה במחשבות, אבל כמובן שזה מסובך יותר. כל רואה נסתרות יכול לגלות על מה אתה חושב. אבל שוטף אמונות צולל לתוך המחשבות עצמן.
בתור התחלה הוא צריך לכבות את חושיו באחת ממדיטציות הסגירה של מכשפי בוץ. אחר כך הוא צריך לנתק את עצמו מגופו, מה שיכול להיות אתגר בפני עצמו. אז צריך למצוא את התודעה הרצויה בתוך הים-שאין-רחוק-ממנו. אז צריך להיכנס פנימה. אז צריך להסתדר בתוך מבוך המחשבת. כששוטפי אמונות נכנסים לתוך ראש של אדם, הם חווים אותו כסבך של חדרים ומסדרונות המחוברים זה לזה בערבוביה. הפרטים עצמם משתנים מאדם לאדם - זו יכולה להיות אחוזה, או אינספור מרתפים, או בתים מחוברים כמו בשולי חזית המים, או מערכת מנהרות. לפעמים מבוך המחשבת מוזר יותר. אבל המבוך הוא התודעה, המחשבות, תכונות האופי והזיכרונות וכל מה שהולך בראש של אותו אדם, ושוטף אמונות מיומן יכול להבין ולדעת ולשנות (ויש שאומרים שהמבוך יכול להוביל מעבר למחשבות, מעבר לתודעה, אבל זה מעולם לא הוכח..). שוטף אמונות טוב יכול לשתול זיכרונות, למנוע מחשבות, ליצור נטיות או חסמים או מלכודות. אבל יש סיבה ששטיפת אמונות היא טכניקה למתקדמים. לא כי היא קשה, אלא כי קשה לא להיפגע.
קל ללכת לאיבוד במבוך המחשבת, ומחשבות משוטטות בו כיצורים חסרי פנים. אם לא תיזהר, הן ימעכו אותך כמו יתוש. כל שינוי יכול לשנות את סדר החדרים, וכל שינוי יכול להדהד בדרכים לא צפויות לתוך שוטף האמונות עצמו. כשאתה עוזב תודעה, עייף, יש דברים מסוכנים שאורבים בים-שאין-רחוק-ממנו. ותמיד יש את הסכנה שמשהו פשוט ישתבש בצורה איומה ובלי שום הסבר, כמו שקורה לעיתים קרובות מדי. לכן שוטפי אמונות משתמשים בעוגנים. עוגנים מיצבים את התודעות, של שוטף האמונות ושל המטרה, מכניסים קצת סדר במבוך המחשבת, ובאופן כללי עושים את העבודה קלה יותר. לכל עוגן השפעה משלו, חלקם חזקים יותר וחלקם פחות, אבל העיקר הוא לעבוד עם עוגן שאתה רגיל אליו. הוא יעזור לך למצוא את הדרך ויוכל להגן עליך אם משהו רע קורה.
העוגן הנפוץ ביותר הוא שוטף אמונות אחר. שוטפי אמונות עובדים בזוגות לעיתים קרובות, ולעיתים כצוותים שבהם אחד משמש כעוגן לכל האחרים. עוגן נפוץ נוסף הוא רסיסי תהודה, שמאפשרים לשקף תודעות. הם לעולם לא יהיו מתוחכמים או יגיבו כמו עוגן חי, אבל הם מאפשרים לשוטף אמונות לצלול עם גרסא של עצמו, וגם לזה יש יתרונות. יש חפצים עוצמתיים שיכולים לשמש כעוגנים, כמו האבן, הגחליליות שצרחו, לב התיאטרון ונצח שקרי. הם לא יוכלו לעזור לך כשצרות מגיעות, אבל הם עוגנים חזקים להפליא. ומכשפי הבוץ המיודדים עם חתולים יכולים להשתמש בהם כעוגנים יעילים להחריד.

אובי דיד לא יודע שום דבר מכל אלה. אבא שלו למד פעם באוניברסיטת בוץ, אבל לא הצליח במיוחד והכסף נגמר לפני שהשלים את לימודיו. אז הוא חזר לעבוד כבנאי ולימד את בנו כמה טכניקות, כמו שמיעת פעימות ומדיטציית סגירה אחת. ופעם אובי ביקר באוניברסיטת בוץ והתיידד קצת עם אחד התלמידים, ואז עם חבר של התלמיד מתיכון בוץ, והחבר הסכים לעזור לאובי עם הפחד שלו מעכבישים. אז הוא צלל לתוך הראש שלו, נפטר מרוב מוקדי הפחד, ואובי הודה לו והם נפרדו כידידים. אבל התלמיד הזה עדיין לא היה מיומן מספיק, וכשהוא יצא מהראש של אובי, הוא שכח דלת אחת פתוחה...
אובי תמיד היה קצת מנותק, ותמיד אהב להיכנס למדיטציית הסגירה שלו. מאז הביקור שלו בתיכון בוץ, כשהוא נכנס למדיטציה הוא נופל דרך הדלת הפתוחה ומוצא את עצמו בים-שאין-רחוק-ממנו. לעיתים קרובות הוא מוצא את דרכו חזרה לתודעה של עצמו, רק מבחוץ, או לתודעות של אחרים. ואם היה לו עוגן הוא לא היה נסחף בקלות כזאת, או עושה דברים בחוסר זהירות כזה. בלי לדעת מה הוא עושה הוא לפעמים מזיז דברים. משנה דברים. שובר דברים. ולדברים האלה יש השפעה...
האנשים סביבו מתחילים להשתנות, מעט מעט בפעם, אך בהתמדה. הם מפתחים נטיות מוזרות, זכרונות שלא היו להם, מחשבות זרות שגורמות להם לעשות דברים לא טיפוסיים. אף אחד לא באמת שם לב כי כל השינויים קטנים כל כך, אבל הבלגן הולך ומתפשט והסטיות מצטברות. מישהו כבר נהרג בטעות, כי כל מי שמסביבו לא הגיב כמו שהוא היה מגיב בדרך כלל. וזה אפילו לא החלק הכי גרוע.

"עט העור" הוא אל עתיק ונורא שגורש לתוך חלומות של טירוף. אף אחד לא יודע מה יקרה אם הוא יחזור, אבל הזקיפים ערי-עד עושים כל שביכולתם כדי לעצור אותו. הם מוצאים ומטפלים בכל אדם שמחלת הנפש שלו תוכל להחמיר ולהפוך לנתיב עבור "עט העור" חזרה לעולם. אבל אובי דיד מתקרב אליו בדרך שנעלמת מהם, ולמרות שהם שמו לב למוזרויות שהתפשטו באזור מסוים בחותם, הן קטנות ומפוזרות מכדי שהם ידעו מה לעשות לגביהן.
ובינתיים אובי צולל עמוק יותר ויותר. הוא מוצא חדרים אסורים בתוך מוחו שלו, מדרדר את עצמו יותר ויותר - אבל רק כל עוד הוא בפנים, רק כל עוד הוא צולל. כשהוא בחוץ הוא נראה קצת מוזר, אך סה"כ רגיל. הוא לא מראה את התהומות שהוא מגיע אליהן, נמשך אליהן על ידי "עט העור". ועכשיו רמזים לאל זולגים יחד עם אובי החוצה בלי שהוא ידע. הוא לא מבין שכשהוא מחבק אנשים הוא משאיר אבנים מתחת לעור שלהם. הוא לא שם לב ללהבי העצם שמופיעים סביבו, במאכלים ובידי ילדים. הוא לא רואה את האנשים שהציפורניים שלהם מתחילות לימס. וככל שהדברים האלה יחמירו, מי יודע אם הזקיפים ערי-עד יצליחו למצוא אותו בזמן?

שילוב במשחק:
הצלילה למעמקים של אובי דיד היא זרע להרפתקה שלמה, אולי אפילו יותר. היא מתאימה לדמויות במגוון רמות עוצמה ותוכל לעזור להן ליצור קשרים שימושיים וללמוד סודות ומיומנויות חשובים. רמת העוצמה שלהן בעיקר תקבע כמה עזרה הן יצטרכו מהזקיפים ערי-עד וכמה קרוב אליהן אובי דיד יצטרך להיות בשביל שהן ייעשו מעורבות בעניין. ההרפתקה תעבוד טוב במיוחד אם לחבורה כבר יש נסיון עם הזקיפים ערי-עד, אולי אם הם ניסו להאכיל צל רעב והזקיפים עצרו אותם. העבודה ביחד למציאת האשם ולטיפול במצב תוכל לישר את ההדורים ביניהם ולהפוך אותם לבעלי ברית עוצמתיים.
ההרפתקה תתחיל כשהדמויות ישימו לב לדברים מוזרים שמתחילים לקרות סביבם או לאנשים שהן מכירות. חלקה הראשון יהיה חקירה בסיסית כדי להבין מה קורה. בסוף החלק הזה הם יוכלו להיפגש עם הזקיפים ערי-עד, ולהתחיל לעבוד איתם למציאת אובי דיד. כשהם ימצאו אותו סביר ש"עט העור" יעשה כמיטב יכולתו 'להציל' את אובי מהן - וישתמש בכל השפעה שהוא יוכל להפעיל כדי לברוח מהן. החבורה תצטרך לצוד את אובי בתוך הכאוס שיתפשט סביבו, ולמצוא דרך לחסום ל"עט העור" את הנתיב הזה אחת ולתמיד.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5149
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 07 אוקטובר 2018, 19:45

מגניב, אפל ודי מטריד.

מאיפה ההשראה לשמות בחותם?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

שליחה על ידי ת'ור » 08 אוקטובר 2018, 11:32

אני בעיקר מסתמך על המצלול הטבעי של עברית. כמובן שמדי פעם אני מערבב השפעות ממקומות אחרים, אבל בשורה התחתונה אני מחפש שמות שמתיישבים טוב על האלפבית העברי. הרבה פעמים אני סתם לוקח מילה\שם כלשהם ומשחק איתם בראש עד שאני מרוצה מהתוצאה.
הסה"כ מבולגן יותר ממה שכדאי, אולי, אבל זו שיטה מהירה עם מספיק אחידות.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 19517
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 16
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

שליחה על ידי The oldman » 12 אוקטובר 2018, 16:47

תשמע, פשוט מצוין. חותם זה לא כוס התה שלי מבחינת סגנון משחק, אבל היא ממש אחלה. וזו הגשה מעולה.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

שליחה על ידי ת'ור » 13 אוקטובר 2018, 18:59

תודה :)

והי, אפילו אני לא לגמרי בטוח מה בעצם סגנון המשחק של חותם. אני רק יודע שהוא מוזר.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 19517
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 16
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

[שו"ש 66] אובי דיד (+שטיפת אמונות)

שליחה על ידי The oldman » 15 אוקטובר 2018, 00:17

ממה שאני קורא על חותם, אני ממקם את זה בתור משחק פנטזיה שבו הכל יכול לקרות, ולמרות שיש סדר והגיון זה לא תואם לסדר והגיון שאנחנו רגילים/מצפים למצוא במערכת פנטזיה. ואני אישית יותר נצמד לתפיסה הקלאסית של פנטזיה.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה