ניהול משאבים הוא חלק מחווית המשחק של מו"ד (ושיטות אחרות) - משאבים יכולים להיות לחשים ונקודות פגיעה, אבל גם ציוד. וסכנה לציוד, כמו סכנה לחיי הדמות, זה חלק מהחוויה של אתגר.
כמובן, שכדי שזה יהיה אתגר, לדמויות צריכה להיות הזדמנות סבירה להגן על רכושן או להשיג אותו בחזרה. סצנה כמו "האורקים לוקחים אתכם בשבי, לוקחים לכם את כל הנשק ושורפים לקוסם את ספר הלחשים" לא צריכה לנחות על הדמויות באופן שרירותי אלא אם כן זו נקודת פתיחה של המשחק והדברים קרו בזמן של "לפני שהתחלנו". היתקלות במפלצת חלודה לעומת זאת היא תרחיש לגיטימי לגמרי (והגיוני לפי האקולוגיה של מו"ד) - הדמויות לא היו מוכנות ואיבדו כלי נשק ושריון בשווי אלפי פ"ז? נו, זה ילמד אותם להיות מוכנים בפעם הבאה, יכניס אותם לפרופורציות ויראה להם שחיי הרפתקנות זה דבר מסוכן ומאתגר.
אביעד אמר/ה:
וציוד של דמות הוא אכן דבר שהדמויות נקשרות אליו.
אני חושד שסוג השחקנים שיתבכיין ויתעצבן על אובדן ציוד פחות נקשר לציוד ויותר אוהב את התוספים שהציוד הזה מספק - לא תהיה להם בעיה להיפטר מהחרב שהם "כל כך קשורים אליה" ברגע שהם ימצאו אחת עם 2+ במקום 1+. בדיוק זה סוג האנשים שצריך מידי פעם להשמיד או לקחת את חפצי הקסם שלהם כאקט חינוכי ומבגר.
liorgonen3 אמר/ה:
התחיל אחרי ששחקן חדש הצטרף, ניסה לכייס את הדמות שלי, ולבסוף נצל את זה שהדמות לא הייתה בחדר שלה כדי לגנוב ממנה את כל הרכוש שלה. (לטענתו שיחק את הדמות כי היה שיכור מכור וראה שיש לי כסף)... מצחיק שהשה"מ לא רק שלא התערב, אלא יותר מפעם אחת סייע לשני...
זה פשוט משחק גרוע. אתה היית מסתובב עם נרקומן שגונב לך דברים? למה שהדמות שלך תעשה את זה? וההתנהלות של השה"מ נשמעת מטופשת למדי. זה פחות קשור לציוד ואובדן ציוד ויותר קשור לאנשים שחווית המשחק שלהם היא לעשות דברים מטומטמים סתם על חשבונם של חברים בקבוצה.
tkhag1 אמר/ה:
התכוונתי יותר לכיוון של "עיצוב מחדש", מה עוד שלעיטים קרובות השחקנים פחות מרוצים מהציוד שהם מצאו עקב אי התאמה לסגנון שלהם, מקרים כאלה יכולים להיות הזדמנו טובה להיפטר מחפץ לא מספק לטובת חפץ שהשחקן יאהב יותר.
למעשה, עוד במהדורות ישנות של מו"ד המליצו מידי פעם "לדלל" את המשאבים של הדמויות אם המנחה מרגיש שהוא נתן (לפעמים באשמת הטבלאות) ציוד שמבטל אתגרים או מנוצל יותר מידי לרעה. נתת לדמויות שטיח מעופף והן פתחו שירות מוניות ונמאס לך מזה? הנה ציפור רוק שפלשתם לשטח שלה ואחרי שהיא דרסה אתכם עם השטיח מהשמיים ארצה היא קורעת אותו ולוקחת אותו כדי לבנות קן לגוזלים שלה. כבר אז הזהירו שזה לא מומלץ לביצוע יותר מידי פעמים.
tkhag1 אמר/ה:
גם זה יכול להיות דרך טובה "לעבור לשלב הבאה" מבחינת ציוד כאשר הדמויות עולות ברמת הכוח, זה מונע ממך את כאב הראש של חישוב רמת האוצר של החפצים הישנים שלהם והקטע של מכירה בחצי מחיר של החפצים הישנים.
קניה ומכירה של חפצי קסם תמיד נראתה לי קצת מבעסת. למה לטפס לראש הר הקטסטרופה ולהילחם נגד גרמנשק הרשע ועוזרו איגור כדי להשיג את רובה הקשת המכושף שלו אם אתה יכול פשוט לקנות רובה קשת עם תוסף גדול יותר במכולת?
חוץ מזה, למה להניח מראש שעליה ברמת הכוח (גם מבחינת ציוד) היא ליניארית ובלתי נמנעת? דמות בהחלט יכולה לאבד לנצח חרב 3+ ו"להסתפק" בחרב 2+ מעכשיו ועד סוף הקריירה שלה. אם במשחק שלך אתה תמיד רק מנצח, מצליח זוכה ומרוויח, זה פחות דומה לסיפור הרפתקאות אלא לאכילת גלידה בפארק - כי להרפתקנים יש גם תלאות ותבוסות והפסדים.
זה לא אומר שכל הרפתקה צריכה להתחיל בזה שהדמויות איבדו את כל או חלק הארי של רכושן מההרפתקה הקודמת, אבל שהסיכון שזה יקרה הוא קיים ומעשי - וככה גם האפשרות להתמודד עם הסיכון הזה או לתקן אותו.