• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 65] צייד החצות

בתפילת חצות של בן יחיד, את נשמתו של אויבי מגפו תפריד
ובתפילה זכה של בן כנוע, ממטרתי תמנע מלנוע
ובתפילה אחרונה בצאת מלחמה, אבקש ממך עוצמה

קרלוס סטירווד, צייד חצות, לפני שהוא מכה באדון הצל.

ההיסטוריה שכחה מתי זה בדיוק התחיל, מתי היה הרגע הראשון שבו קרא האדם תיגר על האל.
אומרים שזה היה בגלל אדם אחד, שטען שסבל מספיק מהאלוהות. והחליט להטיל ספק בזכות שלהם לשלוט על בני התמותה. הוא הרים נגדם חרב. וזו קטלה אל.

מאז עברו דורות, האלים נסוגו למבצרים שלהם, כי הם הפכו לטרף. בני התמותה הרימו את חרבותיהם, אשר בורכו בקסם חזק העתיק כמו האלים עצמם, ואפשר להם להפיל בהם חללים. אלו הם הציידים - בני תמותה אשר מסוגלים לגשת לקסם העמוק ביותר, ובשל כך, לפגוע באלים כאילו היו שווים להם, עצמתם תמונה בלהבי החצות שלהם, חרבות עתיקות כמו הזמן, שרידים מתקופה בה האלים עצמם היו זקוקים לנשק פיזי, וכעת. נמצאות בידי בני התמותה.

הציידים התחילו כבודדים, אנשים רודפי תהילה אשר ידם זכתה בחרב, הם חיסלו צבאות לבדם, הם חיסלו שדים לבדם. וכאשר הרגישו שעוצמתם כבר מספקת, הם חיסלו את אדוני הדרקונים, משנים לעד את אדמת גידעון.

וכאשר הגיע הזמן, יצאו חוליות הצייד למשכני האלים. קבוצות קבוצות הם עלו על המצודות, משמדים צבאות של מלאכים ושדים עד להגיעם אל ההיכל, בו לבסוף, אחד מהם הכה את האל, והשתמש בקסם העמוק- קסם החצות כדי לקחת את כוחו.

אומרים שפעם הציידים שלטו בעולם, אחרי שרוב האלים כבר חוסלו, והציידים החלו להחליפם, להפוך לאלים-בני תמותה בעולם. מספרים שזו הייתה תקופה זוהרת, תור זהב אדיר שבו העולם התקדם קדימה עשרות מונים. שבו הציידים הגיעו לידע שאנחנו כבר לא נוכל לגלות.
אבל משהו קרא להם, קול לא ברור שפיטה אותם לצאת דרומה, אל ארצות לא ידועות, אל מקומות לא ברורים. אל הלא נודע.

היום, אנחנו מאשימים אותם בכל הכעוס, אין אלים שיכולו להדריך אותנו, אבל גם אין ציידים שיחליפו אותם. אלה שעוד כן מסתובבים בינינו, הם לא יותר מזנב לאריות, אלה שלא היה להם די הכוח להצטרף לחולית הצייד, ונאלצו לחיות לבדם, לעיתים שכרי חרב, לעיתים רוצחים, ולעתים גיבורים.

ועכשיו, כשאל כלשהו טוען שהוא חזר מהאין, שהוא חזר להוביל את בני התמותה בחזרה לעידן הזהב. נשאלת השאלה הבודדת, האם עת הצייד הגיע בשנית?
 
זו מערכה בפני עצמה. הבעייה שמעולם לא הצלחתי ליישם אותה מכאנית ב3.5/PF/או כל שיטה אחרת. כי אם הדמוית משחקות בנות תמותה- אז הציידים תופסים את המוקד, ואם הם ציידים, אז איך לשחק דמוית עם כוחות אדירים שמתחרים באלים? זה כנראה דורש שיטה אחרת, אולי עוד סוף המשחק הבא שאריץ כבר אמצא שיטה שתעבוד יותר טוב עם זה.
 
צייד חצות נראה לי כווריאנט מנומק יותר של הנינג'ה הקיסרי של אשראדלון. מה בדיוק מונע מהם להפוך לאלים במקום האלים שהם הרגו? הם משתמשים באותם הכוחות. והאלים בגידעון, ממה שהבנתי מהקמפיין, הם לא חלק אינטרגרלי ממארג המציאות אלא מתחלפים עם כל עידן. היות ועידן הסתיים, הגיוני שהעידן החדש מחפש את האלים החדשים שלו. הם באמת נראים כמו דמויות לקמפיינים ברמה גבוהה ולו
לפי היריבים שהם בחרו לעצמם. אני חושב שכדאי להכניס גרסה חלשה יותר שלהם להרפתקנים מתחילים כלומר שוליות שלומדים מהם את
רזי המקצוע או אחווה של ציידים שנשענים על תהילת העבר ועתה הם מגלים שהם שכחו הרבה ממה שהקדמונים ידעו ועתה הציידים תרים
דרכים להשיג מחדש את הידע של הקדמונים.
 
עקרונית על הנייר היה "תור זהב של ציידים" שבו אלה שצדו את האלים שלטו והיו "אלים על האדמה" [במונח קראנצ'י טהור של 3.5 ומהדורות דומות, בני תמותה ששולטים בתחומי ההשפעה בעצמם, ויכולים להעניק אותם לקרובים להם], והאמת שיש סוגי ציידים שונים עם רעיון אחר של כוחות. אבל מהר מאוד הם התחילו להילחם האחד בשני כי כשיש לך כמעט הכל, אתה פוזל לשכן שלך שגם לו יש כמעט הכל. זה יחד עם ה"קריאה" אותו קול שקורא להם לדרום גלקוס (האיזור הלא ממופה שאף אחד לא בטוח מה יש בו) גרם לתור הזהב לקרוס מהר מאוד, ולהגיע לתקופה שאפשר להשוות אותה לעידן בני התמותה ברומח הדרקון. כאשר כל קסם הדת נעלם, קסם המאגיה מקרטע. ופה ושם יש גיבורים כאלה ואחרים. וכרגע גם הציידים שעוד מסתובבים (נדירים ככל שיהיו) לא באמת יודעים מה היה קודם, ורובם פשוט ברי מזל שנפלו על חרב של צייד שמת בעבר והחרב שלו שלמה. (אני נזכר שכתבתי לי פעם שהדרך של צייד להתחזק היא לשבור את החרב של צייד אחר. וכך הוא בעצם לוקח את הפוטנציאל שלו לעצמו. אבל כנראה שהרעיון היה שציידים חזקים אספו חרבות של ציידים חזקים פחות כדי לחלק אותם לאנשים נאמנים להם וליצור "קבוצת צייד" אישיות)- כך שגם הציידים החזקים ביותר המסתובבים בגלקוס כרגע, הם צל עובר של מה שהיה פעם, ולמעשה שווים ערך לחלש בציידים של תור הזהב. (אוי זה באמת מרגיש נשגבים)

ב"סיפור" שאני עובד עליו שמתקיים בתקופת הציידים, כרגע קיימים רק ה"אנוכיים". אשכולת ציידים שמסוגלת דרך הקסם העמוק להשפיע רק על עצמם ולא על הסביבה הקרובה. קרי- הם מסוגלים לחזק/לרפא/להשפיע על הגוף והחושים שלהם. אבל לא מסוגלים להשתגר או משהו בסגנון.
הקסם העמוק=הקסם העתיק, הוא סוג של קסם זמן במובן מסויים, שמאפשר לאנוכיים לקחת כוח שהיה אמור להיות להם בתקופה אחרת של הזמן, ולהביא אותו ל"עכשיו". (זה היה עוד בתקופה שלמדתי פיזקה, והרעיון היה שלכל אדם יש סך של אנרגיה קינטית מקסימאלית בחייו, כאשר כל השאר שהוא לא משתמש בו, נשאר פוטנציאלי בלבד. הרעיון ההזוי היה שהם לוקחים את הכוח הפוטנציאלי הזה לאותו הגע, וככה. במונחי מו"ד מוספים לעצמם לתכונה. זה רק מסתבך מפה. ואיפשהו לכל צייד-אנוכי יש גם תכונה מתחברת שתמיד נשאבת כשהוא שואב תכונות אחרות. אבל זה היה הרעיון הכללי.)

לכן הרעיון של לשחק צייד ממשיך להיות מסובך, גם בתור מתלמד. וניסתי כמה וראיציות, הן משחק אפי, והן משחק עם דמוית שפשוט התחילו עם תבניות כבדות על עצמן/קיבלו תבניות ברגע שהחרב שלהם הגיע. (ובתבניות אני חושב שזה היה "יצור מושלם" מהמדריך לדרגות אפיות). כל זה לא עובד.
מה שעדיין לא ניסתי. זה דמוית מיטיות בPF, או פשוט לשחק את המשחק כרגיל אבל עם פלאפ שונה. כל מפלצת היא מאה מפלצות. אתה דרגה 1 אבל למעשה עלילתית אתה שווה לדרגה 20... והאורק המסכן עם ה8 נק"פ שאתה נלחם בו היה מסוגל להשמיד לבדו עיר שלמה, אבל ביחסי הכוחות בניכם, אתם כמו לוחם דרגה 1 מול אויב בד"א 1.
 
חזרה
Top