[שו"ש 64] חצר המשפט

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי ת'ור » 12 ספטמבר 2018, 01:12

מנצל את הרגעים האחרונים לפרסם משהו שכתבתי. בסוף השתמשתי באחת הדוגמאות שלי.
הגשות קודמות
הצג
[שו"ש 4] אכזריות של עורב
[שו"ש 5] השחור המלוכלך
[שו"ש 7] נראא וממלכת דוברי הכלבים
[שו"ש 8] אקדמיית בוץ
[שו"ש 10] עולא, החרש הנעלם של חותם
[שו"ש 11] רחוב קצוב
[שו"ש 12] הסולמות
[שו"ש 13] המלוכה והאצולה של חותם
[שו"ש 14] אבודים בשוליים
[שו"ש 15] גני הלשכה
[שו"ש 17] פונדק הסף
[שו"ש 18] העלמות של בת-אפר
[שו"ש 20] פני הלילה
[שו"ש 22] חתולים, אדוני החומר
[שו"ש 24] גן עדן בע"מ
[שו"ש 25] תיבת הברזל
[שו"ש 26] אודאיה ובאו
[שו"ש 27] רואד אלטליין
[שו"ש 28] גאוות המדבר
[שו"ש 29] מעשיות
[שו"ש 30] ממלכת עיני גיצים
[שו"ש 30] הדמדמנים
[שו"ש 31] גברת נאבן
[שו"ש 33] מנורת עקלתון
[שו"ש 34] משפחת טאמאני
[שו"ש 35] סאו ליי (וחישול פסוקים)
[שו"ש 36] ילדי הערפל
[שו"ש 37] קבר הקיסר
[שו"ש 37] פינה קטנה בחזית המים
[שו"ש 38] תיאטרון אלשחק
[שו"ש 39] הגבירה קרה
[שו"ש 44] פסוק למתחילים
[שו"ש 49] על גנבים, אויבים, תאומים ולא-תאומים
[שו"ש 50] האישה שקרניה מתנופפות
[שו"ש 54] נצח שקרי (+פושטי צורה)
[שו"ש 55] מגדל ברתק
[שו"ש 56] האבן
[שו"ש 57] הביבר האכזר
[שו"ש 58] החרמש של יאן
[שו"ש 59] הבוגד
[שו"ש 60] שישים השורשים של שושנת השמש הקשישה
[שו"ש 61] קערת דם
[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף
[שו"ש 63] אפתי
מערכת המשפט בחותם היא מבולגנת למדי. לאורך השנים נוצר אוסף לא מסודר במיוחד של חוקים ותקנות שנקבעו על ידי הקיסרים השונים (הם היו שליטים חכמים למדי, אבל אף אחד מהם לא חשב לארגן את המערכת). את החוקים האלה אוכפים שני המשמרים של העיר, משמר היום בעיר הצבעים ומשמר הלילה בחזית המים, אבל זה בעיקר אומר שאם הם תופסים אותך הם מענישים אותך. אין בתי משפט, אין שופטים, אין הליך. אם נתפסת בעבירה הם יכולים להעניש אותך (למרות שבמקרה של משמר הלילה, לפעמים הם מענישים גם בלי ראיות חותכות, או על סמך ניחוש, או כי בא להם). זה גם אומר שאם לא תפסו אותך אין באמת אפשרות לדרוש צדק, ושאין שום מערכת לטיפול בחילוקי דעות בין שני צדדים או יותר. כשיש חוסר הסכמה בין שני צדדים הם מוצאים דרך לפתור את הסכסוך בעצמם. בחזית המים הפתרונות נוטים להיות אלימים יותר וללכת לטובת החזק מבין השניים. בעיר הצבעים נוטים יותר להגיע להסכמים, או מבקשים מאחד הסוחרים הגדולים להכריע, או פונים לחצר המשפט.
חצר המשפט נמצאת לא רחוק מתיכון בוץ, בצפון עיר הצבעים. זו חצר רחבה, ריקה למדי, ובמרכזה מעגל שעל שפתו מסודרות ברווחים שווים 9 אבנים לא מעובדות מלבד חריטות של אותיות עתיקות על פניהן. החצר מופעלת כשנשאלת שאלה של צדק - האם אדם אשם, או מי צודק בריב - ואדם אחד או יותר נכנס\מוכנס לתוך המעגל. כשהחצר פועלת מי שבפנים לא יכול לצאת. אם הוא ינסה, הוא יועף אחורה כאילו נע כנגדו יצור באותה מהירות אך במשקל עצום. אחרי כמה רגעים או כמה דקות התשובה ניתנת כשהאות החרוטה על אחת האבנים מתחילה לזהור באור קר. מילה נאמרת, לא בקול אלא בהד במוחות האנשים מסביב, מובנת ללא צורך בשפה; היא גזר הדין שניתן לשאלה. אם הנאשם צריך להיענש, הוא לא יוכל לצאת עד שהוא והמאשים יסכימו על עונש. אם המאשים צריך להיענש הוא לא חייב להגיע להסכם, אך מקובל שמי שינסה להסתלק יסבול פי כמה בעונש מהגורל.

אלה האבנים, עם התואר שניתן לנאשם ומה גזר הדין אומר: אלה שנדלקות לעיתים תכופות יותר מוצגות ראשונות.
חוטא: מסמלת שהנאשם אשם ושהוא ראוי לעונש.
קורבן: מסמלת שהנאשם זכאי ושהמאשים הוא האשם והראוי לעונש.
סוטה: מסמלת שהנאשם זכאי מהפשע, אך ראוי לעונש על דברים אחרים.
רשע: מסמלת שהנאשם אשם, אך שאין צורך להעניש אותו - הוא יקבל את גמולו בקרוב.
שווה: מסמלת שהנאשם אשם, אך שהמאשים אשם באותה מידה.
צדיק: מסמלת שהנאשם והמאשים שניהם זכאים, ושאדם שלישי אשם וצריך לשלם. שמו של האדם או האנשים האלה מוכרז, יחד עם העונש או המחיר שהוא צריך לרצות.
נידח: מסמלת שהנאשם אשם אך שאינו ראוי לעונש אלא לרחמים, ושהמאשים צודק אך ראוי לעונש.
חייב: מסמלת שהנאשם זכאי, אך שעדיין עליו לתת משהו למאשים. האבן הזו יוצאת דופן בכך שאין תהליך של משא ומתן, האבן מכריזה על הדבר שצריך להינתן.
[האבן התשיעית]: האבן הזו מעולם לא נדלקה, כך שלא באמת יודעים מה היא מסמלת. אבל מאותיות דומות שמצאו בכתבים עתיקים ומהשימוש בהן, המשמעות שלה היא כנראה איפשהו בין "אדון" ל-"קדוש".


ובמשך כל ההיסטוריה של חותם, מעולם לא היה אדם שגם תהה מאיפה מגיעות ההחלטות האלה וגם היה מוכשר מספיק לגלות. אנשים מניחים שמדובר בגורל העליון של העולם, או אולי בישות נעלה, או באדם רוחני שיצר את האבנים והשאיר בהן את רוחו שתשפוט בין בני אדם. והניחוש של "הישות הנעלה" הוא נכון, במידה מסוימת, אבל הוא חלק קטן מאוד מהסיפור...
זו ספירה, מהספירות השוכנות בכוכבים. אחרי הכל, אין אף כוח אחר עם נגיעה או השפעה על העתיד. מעולם לא היה אדם לתת לספירה שמאחורי החצר שם, אבל "השוגה" הוא שם מתאים למדי. ולשוגה יש כוונות טובות, אבל כמו כל ספירה, הן לא טבעיות במיוחד.
הוא מאמין שהרצון האמיתי ביותר של אנשים הוא לחטוא, ואז להיענש. שזה כל מה שמניע אותם בחייהם. לכן כל גזר דין של חצר המשפט מלווה בעונש כלשהו, והשוגה בוחר בגזר הדין בהתאם לזה שהכי מגיע לו העונש. לפעמים הוא משקר. כספירה הוא רואה הכל, אבל לפעמים הוא מפליל חפים מפשע או מזכה אשמים. גם תורם יגיע, בסופו של דבר. כמובן, אפילו לפני הענקת העונש העסיסי ביותר השוגה דואג לתת את זה שיגרום לאנשים להמשיך להאמין בצדקת חצר המשפט. זה נחוץ שיאמינו בו, אחרי הכל, לטובת הכלל.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5149
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 12 ספטמבר 2018, 06:40

יו, מגניב!
יש בחותם דברים כמו הקמת דם ומשפט בדו קרב?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
אמריס
הודעות: 9
הצטרף: 23 אוגוסט 2017, 21:11
מיקום: איפהשהו ביקום

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי אמריס » 12 ספטמבר 2018, 11:14

ת'ור כתב:
12 ספטמבר 2018, 01:12
[האבן התשיעית]: האבן הזו מעולם לא נדלקה, כך שלא באמת יודעים מה היא מסמלת. אבל מאותיות דומות שמצאו בכתבים עתיקים ומהשימוש בהן, המשמעות שלה היא כנראה איפשהו בין "אדון" ל-"קדוש".
תוכל להסביר מה האבן האחרונה מייצגת?
משפט שבו האבן הזו נדלקת יכול להיות בסיס לקו עלילה מעניין
תנופפו במוזרות שלכם בראש מורם
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי ת'ור » 12 ספטמבר 2018, 11:38

הח'אן: דו-קרב? אתה מטורף? אם שני קוסמים חזקים ילחמו, מי יתקן את הרחובות אחרי שהם יהרגו אחד את השני?

וקצת יותר ברצינות, באופן כללי בחותם אין כל כך את המושג של "כבוד", וגם הרעיון של "צדק" הרבה פחות חד מבתרבויות אירופאיות. כוח לא מגיע מחסד אלוהי או מנעלות מוסרית, הוא מגיע... מכוח. ובחותם כוח יכול להיות פיזי, כלכלי, פוליטי או משהו אחר. אתה חזק אם אתה יכול לכפות שינוי על אחרים ולהתנגד לשינוי בך.
אז אם מישהו העליב אותך בפומבי, הוא פשוט שרף לעצמו גשר וסימן את עצמו כגס רוח. עכשיו אנשים (ובמיוחד המועלב) ידרשו יותר כדי לעבוד איתו. אם מישהו פגע בקרוב משפחה שלך, לא תוכרז נקמת דם (אני מניח שלזה התכוונת). זה לא אומר שלא תהיה נקמה, פשוט לא נשבעים בלהט להשיג צדק עבור הנפגע. המשפחות החזקות הן משפחות מלוכדות, יש להן זיכרון ארוך, והן יגרמו לפוגע לשלם בבוא הזמן. ואם שני צדדים חלוקים על נקודה מסוימת, הם ימצאו דרכים להפעיל לחץ על הצד השני (לרוב בצורת בני ברית ששולחים הודעות מנומסות אך *חדות* למדי) עד שאחד מהם מוותר. זו שיטה מאוד לא אלימה לפתרון סכסוכים, אבל אחרי דורות רבים של הסכמים, הבטחות וחובות המצב יכול להפוך למסובך למדי. לפעמים כשהעימות גדול מספיק וכל צד פודה את כל הטובות שחייבים לו, יש אצילים שמגלים שהם כעת מחויבים לבגוד בעצמם עם אויבם המושבע כדי שהוא יוכל להפוך לסוכן משולש ולעקוב אחריהם כדי להשיג מידע לסחיטה על עצמו.
כל זה בארץ הגבוהה ובקרב המעמד העליון, כמובן. דברים עובדים בצורה דומה בשאר העיר, אבל לכל רובע יש את הדרך שלו לפתור בעיות כשהעניינים נעשים מסובכים מדי. בעיר הצבעים מוצאים בורר חזק מספיק שלא יצטרך לדאוג מכעסו של המפסיד, בביבר האכזר תמיד מוצאים פתרון כדי שהיונים לא יתעצבנו ויגרשו את כולם, ובחזית המים מאמינים ביעילותה של סנוקרת טובה.

אמריס: אף אחד לא יודע, זה הרעיון. רציתי להשאיר את החופש להחליט על ההשפעה המדויקת כשתגיע ההזדמנות להשתמש בה.
אבל אם להרחיב קצת מסביב לאבן, זו שאלה טובה למה היא מעולם לא נדלקה. השוגה משתדל לא להגזים בהחלטותיו, אבל היו מקרים שבהם המון זועם עצר והתפזר כשהאבנים הכריזו שהקורבן שלהם זכאי (גם אם הם ידעו בוודאות שהוא, למשל, פושט צורה). יכול להיות שהשוגה פשוט מחכה להזדמנות טובה לנצל את השפעת האבן. מצד שני, חצר המשפט קיימת כבר כמעט 1000 שנה, מספר הנשפטים בה יכול להגיע לכמה מאות בשנה, ומוזר שמכל אלה הוא לא מצא מישהו מתאים (במיוחד מאז ניפוץ נשמת הקיסר). יכול להיות שזה צירוף מקרים. יכול להיות שהאבן התשיעית פשוט לא יכולה להידלק. ויכול להיות שמשהו אחר, חזק מהשוגה, שולט באבן הזו.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4217
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי tkhag1 » 12 ספטמבר 2018, 11:48

רעיון מעניין: מה אם האבן האחרונה שפירושה "אדון" או "קדוש" נועדה כדי לאפשר לשוגה למנות מישהו שטוען לכס הקיסר? ואף אחד לא הבין את המשמעות הזו ואף אחד לא מאז לדרוש את הכס ולכן האבן לא נדלקה.

נ.ב. נעשו אי פעם נסיונות להשמיד את האבנים?
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי ת'ור » 12 ספטמבר 2018, 12:14

אכן רעיון מעניין, זה בהחלט כיוון שאפשר לקחת אליו את חצר המשפט.

היו כמה גברים עם פטישים ואפילו נפח עם יתד ברזל פעם, אבל הם השאירו בקושי כמה שריטות. אף אחד עם כוחות משמעותיים לא ניסה להרוס את האבנים, אחרי הכל הן מאוד שימושיות.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
אמריס
הודעות: 9
הצטרף: 23 אוגוסט 2017, 21:11
מיקום: איפהשהו ביקום

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי אמריס » 12 ספטמבר 2018, 21:47

חשבת להעביר משחק שקורה בחותם באייקון?
תנופפו במוזרות שלכם בראש מורם
dvav
הודעות: 186
הצטרף: 15 מאי 2017, 00:32

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי dvav » 13 ספטמבר 2018, 02:35

נשמע שהתשיעית אומרת שאין עונש לאיש, ולכן ה'שוגה' לא משתמש בה.
איך שלא יהיה, מי יצר את החצר? והאם הוא תכנן שספירה מסוים מאוד ישתמש בה?
Yar! I'm a signature virus, copy me into your signature!
זהירות,זה מדבק.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 64] חצר המשפט

שליחה על ידי ת'ור » 13 ספטמבר 2018, 10:42

אמריס: חשבתי? כן. הולך לקרות בזמן הקרוב? לא.

דבאב: לאו דווקא, קשה לדעת מה בדיוק ההשפעה ותזכור שהאבנים יכולות להוסיף תנאים מסוימים לגזר הדין. סביר מאוד שהאבן התשיעית תאלץ אנשים להעניש את עצמם בשביל חסדו של "האדון"\"הקדוש".
החצר נוצרה לפני כמעט אלף שנים על ידי זוג אדריכלים בינוניים. לא ידוע מה היו הכוונות שלהם, אבל ידוע שבסוף העבודה הם הסתכסכו. אחד מהם גרר את השני לתוך החצר, הוא הוכרז כאשם, והגורר סירב לקבל עונש פחות ממוות. לא ידוע מה היה הסכסוך, ומהניסוח של "בסוף העבודה" לא ברור אם הם סיימו לעבוד על החצר או רק כמעט סיימו.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה