[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי ת'ור » 13 אוגוסט 2018, 21:25

הגשות קודמות
הצג
[שו"ש 4] אכזריות של עורב
[שו"ש 5] השחור המלוכלך
[שו"ש 7] נראא וממלכת דוברי הכלבים
[שו"ש 8] אקדמיית בוץ
[שו"ש 10] עולא, החרש הנעלם של חותם
[שו"ש 11] רחוב קצוב
[שו"ש 12] הסולמות
[שו"ש 13] המלוכה והאצולה של חותם
[שו"ש 14] אבודים בשוליים
[שו"ש 15] גני הלשכה
[שו"ש 17] פונדק הסף
[שו"ש 18] העלמות של בת-אפר
[שו"ש 20] פני הלילה
[שו"ש 22] חתולים, אדוני החומר
[שו"ש 24] גן עדן בע"מ
[שו"ש 25] תיבת הברזל
[שו"ש 26] אודאיה ובאו
[שו"ש 27] רואד אלטליין
[שו"ש 28] גאוות המדבר
[שו"ש 29] מעשיות
[שו"ש 30] ממלכת עיני גיצים
[שו"ש 30] הדמדמנים
[שו"ש 31] גברת נאבן
[שו"ש 33] מנורת עקלתון
[שו"ש 34] משפחת טאמאני
[שו"ש 35] סאו ליי (וחישול פסוקים)
[שו"ש 36] ילדי הערפל
[שו"ש 37] קבר הקיסר
[שו"ש 37] פינה קטנה בחזית המים
[שו"ש 38] תיאטרון אלשחק
[שו"ש 39] הגבירה קרה
[שו"ש 44] פסוק למתחילים
[שו"ש 49] על גנבים, אויבים, תאומים ולא-תאומים
[שו"ש 50] האישה שקרניה מתנופפות
[שו"ש 54] נצח שקרי (+פושטי צורה)
[שו"ש 55] מגדל ברתק
[שו"ש 56] האבן
[שו"ש 57] הביבר האכזר
[שו"ש 58] החרמש של יאן
[שו"ש 59] הבוגד
[שו"ש 60] שישים השורשים של שושנת השמש הקשישה
[שו"ש 61] קערת דם
אל תכנסו לשער בקצה סמטת אי-סף.
זה לא שהוא מסוכן, הוא לא באמת גורם נזק ממשי, אבל... זה רעיון רע, בסדר? אתם תתחרטו עליו. אחרי יום אתם תחזרו להיות בדיוק כמו שהייתם לפני כן, וזה החלק הכי גרוע.

סמטת אי-סף יוצאת מרחוב קצוב, איפשהו על הגבול בין חזית המים לעיר הצבעים. בתחילתה יש דוכנים של כמה אופים וחייט סנילי אחד, ואחריהם כניסה לאיזו חצר ואז השער. זו לא סמטא ארוכה. השער נמצא בתוך גומחה והוא לא גדול, בערך בגובהו של אדם גבוה. הוא עשוי עץ מחוזק בנחושת וחלקו עדיין מכוסה בשכבה של סיד מתפורר. לידו נעוץ שלט דהוי שמזהיר לא להיכנס, מזכרת מתושב מתחשב של חותם. היו שניסו פשוט לחסום אותו, אבל כל ניסיון נפרץ במהירות על ידי אנשים שבאמת רצו להיכנס.

מי שמתעלם מהאזהרות ומעצת השכל הישר לא להיכנס בשערים מסתוריים בחותם, כשייפתח את השער יראה... את סמטת אי-סף. כמו תמונת מראה של הסמטא שמאחוריך, הסמטא מעבר לשער אפילו מכילה את האופים והחייט ואת מי שעומד לידך. רק אתה לא נמצא שם. אם תעבור בשער הוא ייסגר בכוח אחריך, ולא יפתח, אבל העולם יראה ויתנהג בדיוק כמו מקודם. השוני יהיה בך. במוח שלך.
משהו באופי או בחשיבה יהיה שונה. יש אנשים שאחרי שהם עוברים בשער מגלים שהם אמיצים יותר, ואפילו נלהבים להתמודד עם ולהביס סכנות. אחרים מוצאים פתאום הנאה מופלאה מפרחים, או שירה, או חברתם של אנשים. יש כאלה שפשוט מקבלים ביטחון עצמי. אבל אחרי שאתה נרדם ומתעורר... אתה חוזר להיות כשהיית. השינוי נעלם. אתה רגיל שוב. ואתה מגלה שאתה מתגעגע לאיך שהיית אחרי שעברת בשער.
השינוי הוא תמיד משהו שאין לך אבל שאתה אוהב שיש לך, לפעמים במידה שלא ציפית לה. אנשים מגלים כמה הם אוהבים להיות חסרי דאגה, או קרי רוח, או בעלי פתיל קצר, לפני שהם מאבדים את זה. לעיתים קרובות אנשים מופתעים מכמה הם נהנים מתכונות מסוימות, כמו חוסר יכולת לעצור את הדמעות מול קשיים וכאבים. או תאווה בלתי נשלטת. או מזוכיזם. יש אנשים שהופכים לפסיכופתים ומגלים שהם די נהנים מהחוויה. אחר כך הם יגעלו מעצמם - איך הם יכלו להרגיש ככה? איך הם יכלו ליהנות מהדבר הזה? אבל הם לעולם לא ישכחו שבאותו זמן זה הרגיש *נכון* כמו שהם מעולם לא הרגישו...
השינוי לא מוגבל לתכונות אופי. לפעמים אנשים מגלים שפתאום קל להם להבין מה אנשים אחרים מרגישים ולמה הם באמת מתכוונים. או שהם מגלים שהזיכרון שלהם נעשה מצוין. אנשים גם יכולים לקבל ידע או מיומנויות שלעולם לא היו ולעולם לא יהיו להם - הם הופכים לציירים מוכשרים, או רקדני רעפים מעולים, או אפילו מכשפי בוץ או מחשלי פסוקים רבי מיומנות. הם פתאום מכירים את כל האנשים באחד הרחובות, או יודעים הכל על אזור מסוים, או את נבכי נפשו של אדם מסוים. יש אנשים שפשוט הופכים לחכמים יותר, מסוגלים להבין דברים שמעולם לא הבינו. והכל ליום אחד.
אין דרך לשמר את הידע או המיומנויות. אלה תובנות שאי אפשר לנסח במילים או להסביר למישהו אחר. גם אם הם יחקרו את מה שהכירו אחרי שעברו בשער לשארית חייהם (ויש אנשים שעושים את זה), הם לא יוכלו להבין את הדבר כמו שהבינו אותו אז. והם לעולם לא יוכלו לחזור.

אחרי שאתה עובר בשער פעם אחת, אתה לא יכול לעבור עוד פעם. כשאתה פותח אותו אתה שוב רואה את תמונת המראה של הסמטא, אבל הפעם גם אתה שם, חוסם את הדרך של עצמך בכל פעם שאתה מנסה לעבור. אף קסם לא יעזור, לא היעלמות מעין ולא חוסר גשמיות. אף אחד לא יכול לעבור שוב בשער, לפחות לא בהתחלה. יש אנשים שיכולים לעבור שוב - אחרי כמה שנים, אם עברו חוויות ששינו אותם, אם הם שונים מהותית מהאדם שהיו לפני כן. אז הם יכולים לעבור שוב, אבל השינוי יהיה אחר ומותאם למי שהם נהיו. אנשים ספורים עוברים בשער פעמיים. כמעט בלתי נתפס לעבור בו שלוש פעמים. ייתכן שאף אחד מעולם לא עבר בו ארבע פעמים. זו חוויה די קשה, אחרי הכל.

אולי אחד ממאה אנשים ששמעו על השער עוברים בו. זו חוויה חד פעמית אך חזקה מאוד. היא יכולה לגרום לך להבין על עצמך דברים לא נעימים, או לשבור לך את הלב כשאתה מאבד את מה שלא ידעת שאתה רוצה. התגובות של אנשים למעבר בשער מגוונות מאוד. יש כאלה שלא מתאוששים, ומדי פעם נזכרים בכאב ביום הטוב ביותר שהיה להם. יש כאלה שמוצאים ביטחון חדש ושואבים עידוד והשראה מהחוויה הבלתי נשכחת. יש כאלה שהורסים את עצמם בניסיון עקר לשחזר את מה שאיבדו. ויש כאלה שיוצאים לחוות כמה שיותר חוויות, בתקווה שאחת מהן תהיה דומה. נדיר למצוא אדם שעבר בשער ולא הושפע עמוקות, ורוב האנשים חוששים מזה ומתרחקים מהשער.
אבל מה עצוב יותר, לחיות את שארית חייך בגעגוע לחוויה שאין לשוב אליה, או לחיות אותם בלי לדעת מה היא הייתה יכולה להיות?


-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4217
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי tkhag1 » 13 אוגוסט 2018, 21:35

זה פשוט אבל עמוק...
זו הגשה טובה.
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5149
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 13 אוגוסט 2018, 21:42

וואו.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי ת'ור » 14 אוגוסט 2018, 14:05

תודה על התגובות :)
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
פלדריק
הודעות: 6840
הצטרף: 14 ינואר 2008, 17:13

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי פלדריק » 15 אוגוסט 2018, 19:37

מעניין ומגניב, האם יש הסברים או תיאוריות לגבי הגורם?
פלדריק היה השם של הדב''ש הראשי בהרפתקה הריאשונה שלי
[שנים לאחר שיצרתי את המשתמש התגלו ממצאים שהוכיחו שהשם היה בכלל פלריק...]

מנחה חוגים[במציאות ובזום], ודובר אספרנטו
עולם מערכה- (עולם מערכה) הדוכסות האבודה- עלה עמוד על אלים!
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי ת'ור » 15 אוגוסט 2018, 22:54

שאלה טובה. אף אחד לא בטוח ממתי השער, אבל ממה שזוכרים הזקנים שחיים באזור הוא כנראה הופיע לפני 60 או 70 שנה. מה הגורם? קשה לדעת, אבל רוב הסיכויים שמעורב בעניין קסם עמוק כלשהו, אולי עתק דגול. אם הולכים לפי השפעות דומות יכול להיות שמעורבים בעניין מנורת עקלתון, שטיפת אמונות, רקיחת שערים, כובע הד, מחצית האתמול, ואולי מישהו הצליח להפעיל את השברים של מראת בריח. או שגן עדן בע"מ מעורבים איכשהו. אם הולכים לפי מניע כנראה שזה קרה בלי כוונה, למרות שגם קוסם עם אמונות מוסריות מאוד מסוימות מתקבל על הדעת. ושוב, אולי זו אסטרטגיה מוזרה של גן עדן בע"מ.

וכמובן שיש תיאוריות קונספירציה על האגדה של עיט החול, הארמון הכפול של הקיסר והעיוות ההיכלי, אבל כאלה תמיד יש.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
מרתוס
הודעות: 3603
הצטרף: 28 אפריל 2009, 13:16
תשובות: 1
מיקום: 550 נק"ן פורום
יצירת קשר:

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי מרתוס » 21 אוגוסט 2018, 12:25

ח"ח
אני לא בטוח שהבנתי איך נכנסים לסמטה (או איך יוצאים ממנה), איך נראה אדם שנכנס לסמטה עבור האנשים בחוץ?
בארני כתב:קוראים בפורום הם כמו ילדים קטנים: הם מחכים כל הזמן שיביאו להם את ה- kinder בארוחה, כי זה מה שטעים. אם הארוחה מתמשכת ומתמשכת והקינדר רק מובטח בסוף הארוחה כל הזמן מתי שהוא הם מתחילים לבכות.
Hell lord
הודעות: 3764
הצטרף: 15 דצמבר 2015, 15:14
תשובות: 3
מיקום: לימודים

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי Hell lord » 21 אוגוסט 2018, 15:08

שאלת איפהשהו מה אנחנו נרצה לראות שתענה עליו. לרשימה מלאה ראה את התגןבה הקודמת שלך...
הגשה ממש מוצלחת!
I am no nightmare, nightmares fear me
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי ת'ור » 21 אוגוסט 2018, 16:44

מרתוס: מנקודת המבט שלך אתה פשוט נכנס לפתח ולרגע מרגיש כאילו איבדת שיווי משקל, אבל אז הדלת נטרקת מאחוריך ואתה מתעשת ומגלה שאתה מרגיש שונה (למרות שמהות השינוי לא תמיד ברורה מיד ולוקח קצת זמן עד שאתה מבין אותה).
מנקודת המבט של מי שעומד לידך, אתה מתקרב אל ההשתקפות שלך בפתח, ואז... מה? - אתה יוצא מהפתח והדלת נטרקת מאחוריך (למרות שלפני רגע היא נפתחה החוצה, לא פנימה...). אף אחד לא יכול לתפוס את רגע המעבר של אדם אחר, הריכוז של כולם מחליק לרגע ואז זה כבר נגמר. כאילו מצמצת גם אם לא מצמצת, או כאילו המוח שלך מצמץ. וכמה שלא תנסה להתרכז זה תמיד יקרה.
יש אנשים מסוימים שמצליחים להתמקד - האנשים שהתאמנו בלכוון את תשומת הלב שלהם, לעצב אותה ולשריין אותה. כמו מחשלי פסוקים, רואי נסתרות ורואי נגלות (אבל לא מכשפי בוץ, הם גרועים בלהתמקד ברגע המעבר אפילו יותר מאנשים רגילים). הם לא מצליחים להסביר מה שהם רואים, אבל לטענתם ההשתקפויות לא באמת נמצאות שם ובמקום יש... כפילות, או חפיפה, אבל אלה לא המילים הנכונות. וברגע המעבר ה"כפילות" מתעצמת ואז מתקפלת\מתנפחת\קורסת על עצמה (הם מתקשים להסכים על הפועל המתאים) ואז היא חוזרת למצב הרגיל.

הל לורד:
אז שטיפת אמונות, רקיחת שערים, כובע הד, מחצית האתמול ואולי עוד מהקסמים הפריקיים של חותם?
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
Hell lord
הודעות: 3764
הצטרף: 15 דצמבר 2015, 15:14
תשובות: 3
מיקום: לימודים

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי Hell lord » 21 אוגוסט 2018, 17:10

ברמת העיקרון כן, אבל - כל פעם שאתה מדבר על השכונה של "מתופפי הארמדילים" ומספר על איך ש"מנפצי הרונות" נוהגים לפלוש לשם - זה מעורר עוד דברים שמעניינים (אותי לפחות) לדעת מה הם.

Out
ואם כבר מדברים - ארמדילים ורונות אלו דברים ששום עולם מערכה אינו שלם בלעדיהם! (ולומר שפסוקים=רונות זו עצלות)
I am no nightmare, nightmares fear me
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 62] בקצה סמטת אי-סף

שליחה על ידי ת'ור » 21 אוגוסט 2018, 20:51

טוב, זה חלק משמעותי באיך שאני בונה את האופי של חותם, התחושה הזאת של עולם גדול ומלא שתמיד יהיה בו משהו לא מובן. אני אסביר על חלק מהדברים האלה עם הזמן, כשאני אמצא הזדמנות טובה.

וארמדילים ורונות הם שני דברים שכנראה לעולם לא יופיעו בחותם, הראשון כי אני משתמש בחיות מזרח-תיכוניות והשני כי אני רוצה להימנע מקונספטים מוכרים כל כך. אותה סיבה שלא יהיו דרקונים, אנשי זאב, מעגלי קסם ושדות כוח.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה