ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

[שו"ש 56] האבן

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5183
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי ת'ור » 21 מאי 2018, 21:15

הגשות קודמות
הצג
[שו"ש 4] אכזריות של עורב
[שו"ש 5] השחור המלוכלך
[שו"ש 7] נראא וממלכת דוברי הכלבים
[שו"ש 8] אקדמיית בוץ
[שו"ש 10] עולא, החרש הנעלם של חותם
[שו"ש 11] רחוב קצוב
[שו"ש 12] הסולמות
[שו"ש 13] המלוכה והאצולה של חותם
[שו"ש 14] אבודים בשוליים
[שו"ש 15] גני הלשכה
[שו"ש 17] פונדק הסף
[שו"ש 18] העלמות של בת-אפר
[שו"ש 20] פני הלילה
[שו"ש 22] חתולים, אדוני החומר
[שו"ש 24] גן עדן בע"מ
[שו"ש 25] תיבת הברזל
[שו"ש 26] אודאיה ובאו
[שו"ש 27] רואד אלטליין
[שו"ש 28] גאוות המדבר
[שו"ש 29] מעשיות
[שו"ש 30] ממלכת עיני גיצים
[שו"ש 30] הדמדמנים
[שו"ש 31] גברת נאבן
[שו"ש 33] מנורת עקלתון
[שו"ש 34] משפחת טאמאני
[שו"ש 35] סאו ליי (וחישול פסוקים)
[שו"ש 36] ילדי הערפל
[שו"ש 37] קבר הקיסר
[שו"ש 37] פינה קטנה בחזית המים
[שו"ש 38] תיאטרון אלשחק
[שו"ש 39] הגבירה קרה
[שו"ש 44] פסוק למתחילים
[שו"ש 49] על גנבים, אויבים, תאומים ולא-תאומים
[שו"ש 50] האישה שקרניה מתנופפות
[שו"ש 54] נצח שקרי (+פושטי צורה)
[שו"ש 55] מגדל ברתק
"של חום מעיק
ושל רעב
מדם עתיק
ויום שרב
והגיבור
ולב נשגב
יפנה אחור
וכך הקרב
ומהקבר
בא ושב
לתוך האבן,
שיכאב."

הם לא יודעים. זה מה שמצחיק כל כך, הם לא יודעים. הציפורים היו צוחקות על זה אם הן לא היו כועסות כל כך. החתולים היו צוחקים אם היה להם איזשהו חוש הומור. והסוסים? הם צוחקים מהבוקר עד הערב, רק שבני האדם לא יודעים שזה צחוק.

היא ממש מתחת לאף שלהם, היא שיכולה להיות הסוף. הם היו יכולים לשבור את המנעול אם הם רק היו מנסים. והם התקרבו פעם אחר פעם, אבל כל פעם הם שומרים את הסוד לעצמם, כל אחד מסיבותיו. אז כל מה שהיא יכולה לעשות הוא לשלוח לחישות והדים ובבואות, ולקוות.


האבן היא חלקה, גדולה בערך כפליים מאבן הרחוב הממוצעת ובעלת אפרוריות אדמדמה מעט משל שאר האבנים. היא נמצאת באמצע שוק אשמורת, בצומת הסואנת בה מתחברים רחוב צור-שמש ורחוב חמלה. והיא הייתה שם כשריצפו את הרחובות, וכשבנו את הבתים, וכשהעיר הייתה הריסות עשנות, וכשבני אדם התיישבו במקום, וכשהאדמה מסביב נוצרה לראשונה.
היא עתיקה, עתיקה כל כך שרק דברים ספורים עתיקים כמוה. השמש, הלוויתן, הקרחון-מלך, טרנדה ליפאדט והספל. כל האחרים נשכחו ואבדו.
האבן היא לא עתק דגול, לא בדיוק. אבל יש בה קסם, ואחרי כל כך הרבה זמן הוא הוחלק ושויף לכדי דבר מה ייחודי. האבן נעלה על פני כל הקסמים הנמוכים, והיא בלתי ניתנת להזזה באמת ובתמים. לא מכשפים, לא חתולים ולא אגדות גדולות יוכלו להותיר בה סימן, ואם יחפרו את החצץ והסלעים שמתחתיה היא תמשיך לרחף - או שאולי העולם ייפול למעלה. מי יודע.
מכשפי הבוץ קוראים לה "אתנח אפדא", 'באר פרצופים' בשפה נשכחת כלשהי, והם משתמשים בה כעוגן לשטיפת אמונות (ענף מסובך ומסוכן של כישוף בוץ). רוב מחשלי הפסוקים לא מכירים אותה, אך הם יודעים שבפסוק על אבן צריך להוסיף תיאור כלשהו שלה כי "האבן" סתם כך היא אפריורי מוחלט. עתקים דגולים מתנהגים מוזר לידה; הגחליליות שצרחו בורחות ממנה, והקסדה הטבועה תוכל ליצור רק מים. כל עוד אתה מסתכל עליה התער של דאוואי יחליק על בשרך כאילו הוא מאובן, וכל עוד אפילו שבריר מאור מנורת עקלתון נופל על האבן שתיהן יפסיקו לעבוד.

אבל אלה מקרים מיוחדים. ביום יום האבן סתם שוכבת שם, לרוב ריקה, כי אנשים לא אוהבים להישאר לידה. אם נשארים לידה יותר מדי מתחילים להרגיש נוכחות מאחורי הגב שרק הולכת ומתעצמת. אבל יש לאבן עוד השפעה, והיא מופיעה לנשים שנדחקו לפינה.
לא תמיד, ולא לכל אישה, אבל לפעמים כשמישהי נמצאת במצב לחוץ תופיע בזווית עינה לוחמת. היא לבושה בבגדי קרב בני אלפי שנים, חבלים משתלשלים ממפרקיה ובגרונה פצע רחב ויבש. אם האישה תיתן ללוחמת להנחות אותה היא תתמלא בתחושת צלילות וידע מושלם על תנועה ולחימה שיאפשרו לה להתגבר על האיום בקלות. הלוחמת תיעלם לאחר מכן.
אישה שקיבלה את עזרת הלוחמת תמיד תוכל לראות אותה עומדת על האבן בשוק אשמורת. הלוחמת תביט בה ותגיב אליה. אך אם האישה תישאל שאלה, הלוחמת תוכל לענות רק בכאב. מפיה לא יצא קול, ובמקום יבקע צליל חד על סף השמיעה שישרוט את אוזניהם של כל הנוכחים (גם אלה שלא יכולים לראות את הלוחמת). ואם האישה תיקלע שוב למצב מסוכן הלוחמת תופיע שוב ותוכל לעזור, אבל יש לכך מחיר. הלוחמת תשתלט על גוף האישה, פעם אחת עבור כל פעם שעזרה לה, כדי להגן על אלה שהיא מחבבת אך בעיקר כדי לתקוף את אלה שהיא שונאת. היא תנסה להגן על מכשפי בוץ, אנשי הלשכה והעלמות של בת-אפר, ובמקרים הנדירים שהם בסכנה, גם עורבים וחתולים. היא תשמח לתקוף את גנבי ממלכת עיני-גיצים, רקדני רעפים, בני משפחת טאמאני, אגדות, ואם מזדמן סוסים ורוב הציפורים. בהתחלה ההנחיה שלה תעזור לאישה לשרוד, אבל אחרי שהיא תחליט שהיא ניצחה היא תיעלם ותותיר את האישה להתמודד עם ההשלכות.


ואולי יום אחד מישהו יבין. אבל זה יקרה רק בעוד הרבה, הרבה זמן.
-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5124
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 21 מאי 2018, 21:53

מגניב. מעניין אותי מה המניעים של הלוחמת, אבל אני חושש שלא תגלה לנו...
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
dvav
הודעות: 186
הצטרף: 15 מאי 2017, 00:32

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי dvav » 21 מאי 2018, 21:56

ת'ור כתב:
21 מאי 2018, 21:15
וכל עוד אפילו שבריר מאור מנורת עקלתון נופל על האבן שתיהן יפסיקו לעבוד.
מה פירוש שתיהן?
ת'ור כתב:
21 מאי 2018, 21:15
מכשפי הבוץ קוראים לה "אתנח אפדא", 'באר פרצופים' בשפה נשכחת כלשהי, והם משתמשים בה כעוגן לשטיפת אמונות (ענף מסובך ומסוכן של כישוף בוץ). רוב מחשלי הפסוקים לא מכירים אותה, אך הם יודעים שבפסוק על אבן צריך להוסיף תיאור כלשהו שלה כי "האבן" סתם כך היא אפריורי מוחלט.
שטיפת אמונות? ולמה כוונתך באפריורי?
ת'ור כתב:
21 מאי 2018, 21:15
הם לא יודעים. זה מה שמצחיק כל כך, הם לא יודעים. הציפורים היו צוחקות על זה אם הן לא היו כועסות כל כך. החתולים היו צוחקים אם היה להם איזשהו חוש הומור. והסוסים? הם צוחקים מהבוקר עד הערב, רק שבני האדם לא יודעים שזה צחוק.

היא ממש מתחת לאף שלהם, היא שיכולה להיות הסוף. הם היו יכולים לשבור את המנעול אם הם רק היו מנסים. והם התקרבו פעם אחר פעם, אבל כל פעם הם שומרים את הסוד לעצמם, כל אחד מסיבותיו. אז כל מה שהיא יכולה לעשות הוא לשלוח לחישות והדים ובבואות, ולקוות.
מנעול? איזה מנעול?

חי כל החיים, איזה מן דבר מעוות הוספת לחותםך?
ת'ור כתב:
21 מאי 2018, 21:15
"יו, מגניב!"
הרי לך ברכה
Yar! I'm a signature virus, copy me into your signature!
זהירות,זה מדבק.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5183
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי ת'ור » 21 מאי 2018, 22:35

תודה על התגובות :)

הח'אן: אולי מתישהו. בעוד הרבה, הרבה זמן.

דבאב:
א. גם האבן וגם מנורת עקלתון לא יעשו שום דבר כל עוד האור מחבר ביניהן.
ב. כמו שכתבתי, שטיפת אמונות היא ענף של כישוף בוץ שהוא מורכב ומסוכן במיוחד. אולי אני ארחיב עליו מתישהו.
ג. אפריורים הם חוקים קיימים שמשפיעים על איך אפשר לחשל פסוקים (הסברתי עליהם קצת בהגשה על חישול פסוקים). במקרה הזה, אם אתה רוצה לחשל פסוק על אבן אבל אומר רק "האבן" בלי עוד תואר שמדייק את הפסוק לאבן הרצויה, זה לא משנה מה התכוונת; הפסוק יחושל על האבן שבשוק אשמורת.
ד. מנעול במובן מטאפורי.
dvav כתב:
21 מאי 2018, 21:56
חי כל החיים, איזה מן דבר מעוות הוספת לחותםך?
אבן.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
פלדריק
הודעות: 6691
הצטרף: 14 ינואר 2008, 17:13

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי פלדריק » 22 מאי 2018, 02:00

מרתק כרגיל. בעיקר מסקרן לשמוע על העולם של חותם, למשל המלך קרחון נשמע מרתק.
פלדריק היה השם של הדב''ש הראשי בהרפתקה הריאשונה שלי

שנים לאחר שיצרתי את המשתמש התגלו ממצאים שהוכיחו שהשם היה בכלל פלריק...
dvav
הודעות: 186
הצטרף: 15 מאי 2017, 00:32

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי dvav » 22 מאי 2018, 22:20

ת'ור כתב:
21 מאי 2018, 22:35
א. גם האבן וגם מנורת עקלתון לא יעשו שום דבר כל עוד האור מחבר ביניהן.
ב. כמו שכתבתי, שטיפת אמונות היא ענף של כישוף בוץ שהוא מורכב ומסוכן במיוחד. אולי אני ארחיב עליו מתישהו.
ג. אפריורים הם חוקים קיימים שמשפיעים על איך אפשר לחשל פסוקים (הסברתי עליהם קצת בהגשה על חישול פסוקים). במקרה הזה, אם אתה רוצה לחשל פסוק על אבן אבל אומר רק "האבן" בלי עוד תואר שמדייק את הפסוק לאבן הרצויה, זה לא משנה מה התכוונת; הפסוק יחושל על האבן שבשוק אשמורת.
ד. מנעול במובן מטאפורי
א. למה?
ג. אז כמה פסוקים יש שם?
ד. כמובן, אבל מה הוא נועל?
ומה זה טרנדה ליפאדט?
והאם האבן היא כשלעצמה או שהלוחמת תמיד הייתה ממנה?
ת'ור כתב:
21 מאי 2018, 22:35
אבן.
כמובן, כיצד לא הבנתי זאת לבדי?
'יתרוממו מרצפות סביב לאבן, יעופו ברוח כקש ותבן' מה הפסוק הזה יעשה מלבד בהלה המונית?
Yar! I'm a signature virus, copy me into your signature!
זהירות,זה מדבק.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5183
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי ת'ור » 22 מאי 2018, 22:59

פלדריק: אני אנסה להרחיב על כל אלה מתישהו, אבל בעיקרון אני משתדל לכתוב על דברים שרלוונטיים להרפתקאות בחותם, ואלה דברים עוצמתיים שכנראה אף פעם לא יפגשו בהם. למרות שאולי מתישהו אני פשוט אכתוב פירוט מרוכז על כל מיני, זה יהיה כיף.

דבאב:
א. אני בד"כ נמנע מלהסביר דברים שאף אחד לא יודע. זו פגישה של קסם עמוק וקסם עתיק, לך תדע מה באמת הולך שם.
ג. לא הבנתי את השאלה. אתה שואלת כמה אפריורים יש? כי על זה מחשלי פסוקים התווכחו הרבה ועדיין מתווכחים.
ד. ראה א'.
ה. טרנדה ליפאדט הוא אחד היצורים העתיקים ביותר בעולם. בתור שכזה יש עליו הרבה אגדות, אבל מתוך אלה הפרטים שכנראה נכונים הם שהוא תבוני, הוא חזק, הוא לא אדם או חיה או כל יצור מוכר אחר, והוא כנראה גר איפשהו בהרי ההרים.
ו. אני לא בטוח שהבנתי את השאלה, והקיום של הלוחמת לא בדיוק ידוע ברבים, אבל עד כמה שיודעים הלוחמת תמיד הייתה באבן.
ז. ההשפעה מאוד תלויה במי שמחשל את הפסוק, אבל אם נניח שמחשל מנוסה מאוד ינסה לחשל אותו מתוך כוונה שהמרצפות יתחילו לעוף... כל האנשים סביב האבן ירגישו ורטיגו חזק לכמה דקות, ולמחרת כמה מהם יחטפו שפעת או שיתוק בידיים. הם כנראה יחלימו תוך כמה ימים, אבל אם לא, השיתוק יתפשט עד שהם לא יוכלו לנשום עוד. כן, זה שונה לגמרי ממה שהפסוק היה אמור לעשות. האבן יכולה להיות מסוכנת.
ד"א, פסוקים לא צריכים להתחרז. אם יוצא חרוז זה בונוס נחמד, אבל בד"כ זה סתם מקשה.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
dvav
הודעות: 186
הצטרף: 15 מאי 2017, 00:32

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי dvav » 22 מאי 2018, 23:20

אפשר אולי דוגמא(ומידע האם הדוכן שמאירה המנורה ממש סמוך לאבן)
לא, בג' שאלתי פשוט כמה פסוקים כיום יש על האבן.
בו' שאלתי האם הלוחמת תמיד הייתה באבן או שמא נוספה אליה בדרך לא דרך.
ווואו, זה איום. ואני יודע, פשוט כשזה מתחרז זה יותר נוח(לא קל יותר, יש להדגיש)
Yar! I'm a signature virus, copy me into your signature!
זהירות,זה מדבק.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5183
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[שו"ש 56] האבן

שליחה על ידי ת'ור » 22 מאי 2018, 23:47

א. אה, מנורת עקלתון לא מאירה על האבן. היא כנראה אפילו לא קרובה אליה. אף אחד לא באמת יודע איפה היא נמצאת. אבל אם מישהו ימצא אותה ויאיר איתה על האבן, כל כוח של המנורה ינוטרל וכל השפעה של האבן תנוטרל עד שהמנורה כבר לא תאיר על האבן.
ג. אפס. מחשלי פסוקים יודעים לא להתעסק איתה, ופסוקים הם כמעט תמיד קצרי טווח (בהערכה גסה, 80 אחוז מהפסוקים מחזיקים מעמד פחות משעה. 15 מחזיקים בין שעה לבין יום. 4 אחוז מחזיקים בין יום לשבוע. רק אחוז מחזיקים יותר מזה).
ו. ככל הנראה ולפי מיטב הידע הקיים, היא תמיד הייתה באבן.
ז. יאפ!
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה